En Jol ook niet.joey schreef: VDB is niet afgekocht.![]()

Moderator: mods
En Jol ook niet.joey schreef: VDB is niet afgekocht.![]()
Vi"Davids niet boos weggelopen bij vergadering"
Volgens Tscheu La Ling beende Edgar Davids vorige week dinsdag kwaad de vergaderzaal uit nadat Johan Cruijff La Ling had meegenomen naar een bijeenkomst van de Raad van Commissarissen van Ajax.
Onzin, zo stelt voorzitter Steven ten Have echter in gesprek met Voetbal International.
“Edgar was niet boos toen hij vertrok. De vergadering was al gesloten en zou niet opnieuw geopend worden”, aldus Ten Have. “Hij heeft mij, als voorzitter van de vergadering, rustig toestemming gevraagd de ruimte te verlaten om andere dingen te gaan doen. Aansluitend heeft hij bij het ontvangstdiner met het bestuur van Olympique Lyon zijn rol als commissaris van Ajax weer vervuld.”
De aanleiding van al het tumult was de actie van Cruijff om La Ling onaangekondigd mee te nemen naar de vergadering. De legendarische nummer 14 ziet in La Ling de ideale Ajax-directeur, maar de overige commissieleden vinden dat maar niets, al hebben ze daar nooit een goede reden voor gegeven. Om opheldering te vragen kwam Cruijff met La Ling opdagen.
Ten Have lijkt de actie alweer vergeten. “Ik sta nu niet anders in de samenwerking met Cruijff dan voor dit voorval”, zegt hij. “'Ik heb Johan na die dinsdag nog informeel gesproken en dat verliep in een prettige sfeer. We zijn met vijf personen en wij brengen allemaal onze eigen kennis en ervaring in. 'Nieuw in deze rvc ten opzichte van de vorige bezetting is dat het voetbal daarin is vertegenwoordigd, via Edgar en Johan. En de anderen brengen meer commerciële, strategische, juridische of organisatorische kennis in. Op korte termijn vindt een nieuwe vergadering plaats.”
Zou een fantastische zet zijn... al die toppers die hij toen heeft gekocht... dat moet voortgezet worden natuurlijk.RTVNH: Ajax polst Van Basten voor positie technisch directeur
2 oktober 2011
RTVNH meldt dat de Raad van Commissarissen van Ajax Marco van Basten heeft benaderd om technisch directeur te worden. Van Basten zou een positieve houding hebben aangenomen ten opzichte van het voorstel. Dit heeft analist Ton Ojers zondagmiddag gemeld in het televisieprogramma Noord-Holland Sport van RTV Noord-Holland.
Kent die man geen schaamte?Van Basten zou een positieve houding hebben aangenomen ten opzichte van het voorstel.
Ik ook. Maar kijk naar Barca: eerst Beguiristain, nu Zubi als directeur.Arthur schreef:Ik weiger dit voorlopig te geloven.
En hij dacht dat hij het allemaal wel wist, beter dan wie dan ook, ondanks dat hij er nooit zijn best voor had gedaan.joey schreef:De instelling van MVB irriteerde me nog het meest. Hij vond het allemaal wel interessant, klaagde dat hij zo hard moest werken en draaide de portemonnee he-le-maal om, 'na mij de zondvloed'. HIj had ook de moeite kunnen nemen te kijken of er bij de jeugd niet beter liep dan Sno, maar nee, hij dacht alleen aan de korte termijn.
Verstand van voetbal hebben we allemaal. Verstand van hoe je tot goed voetbal komt is een stuk zeldzamer, en ik heb daar bij Van Basten nooit enig spoor van kunnen ontdekken.Van MVB kunnen we zeggen dat hij faalde als trainer en als scout. Of hij desondanks verstand van voetbal heeft? Zeg het maar. Ik vind het risico erg groot. (Hij heeft natuurlijk ook kwaliteiten. Je kunt voor de dag komen met die man.)