Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door CdE » ma mei 16, 2011 5:17 pm

Ik 'vrees' voor het volgende scenario:

-------------1-------------
2--Alderweireld-3--Boilesen
----------Anita------------
----Eriksen-----4-----------
Sulejmani----5--------6-----


De namen die er staan voldoen wat mij betreft. Alderweireld is geen topper maar wel een nuttige kracht, Boilesen is jong maar heeft het in zich. Het zelfde geldt voor Eriksen. Anita vind ik een verademing op het middenveld. Sulejmani vind ik nog niet altijd overtuigend maar wel voldoende.

1. - Hopen dat Stekelenburg blijft. Mocht hij vetrekken verwacht ik niet dat Ajax miljoenen uit gaat geven aan een vervanger. Vermeer zal dan gewoon de kans krijgen. Een redelijke vervanger.
2. - Als Van der Wiel blijft hopen dat hij na een lange vakantie weer z'n oude niveau gaat halen. Mocht hij vertrekken zal daar een vergoeding tegenover staan. Daar kunnen we dan prima een vervanger van halen. Of is Ligeon/Toivomaki/Van Rhijn er klaar voor?
3. - Vertonghen speelde gisteren geweldig, maar toch vind ik het geen onmisbare schakel. Ik hoop dat hij blijft, maar mocht hij vertrekken dan hoeven we er met een beetje goed scoutingswerk niet op achteruit te gaan.
4. - Wellicht kan De Zeeuw of Lodeiro deze positie nog invullen maar mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe aankoop. Volgens mij die van Frank de Boer ook, volgens de geruchten is hij op zoek naar een linksbenige middenvelder.
5. - De Jong heeft erg nuttig werk geleverd (vooral gisteren :blub.gif: ), maar is toch niet dé Ajax-spits. Hier is versterking vereist.
6. - Ebecilio is er nog niet klaar voor als je het mij vraagt. Waarschijnlijk komt Boerrigter erbij. Die twee kunnen het dan gaan uitvechten.

Van El Hamdaoui verwacht ik dat hij vertrekt.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » ma mei 16, 2011 5:20 pm

Eens met Bertje. Voetballend vermogen moeten we hebben.

Ik ga nog steeds uit van een vertrek van Maarten. Of ze moeten zijn contract verlengen. Maar Vermeer blijft zeker niet op de bank zitten. Dat lijkt me duidelijk.

Op rechts heb je nu VDW. Zoals hij bij Ajax speelt gaat hij nergens. Maar Holland gaat straks nog touren. Een goede wedstrijd en hij is weg. Anita zou een goede vervanger kunnen zijn. Maar die moet op het middenveld. Hoe doen Toivomaki en Van Rhijn het?

Centraal hebben we Toby en Jan. Toby blijft. Jan zal wel weggaan neem ik aan. Kan Boilesen centraal? Anders neem ik aan dat er een aankoop komt. Mathijsen? Hoe reeel is dat? Andere opties?

Links speelt Boilesen dus. Willen we met hem de CL in of moet er iemand bij? Is Daley een volwaardige back-up/selectiespeler?
IK GELOOF!!!!!!

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Pietje » ma mei 16, 2011 5:30 pm

Bertje schreef:Meer body? Ik zat voornamelijk te denken aan meer voetballend vermogen. Anders zou ik Enoh wel op het middenveld zetten.
Vertonghen brengt dan ook meer voetballend vermogen op het middenveld. Maar Vertonghen is lang en relatief sterk, hij straalt iets uit. Dat heeft Enoh niet. Daarom zou ik het ook niet gek vinden om hem naar voor te schuiven. Vanaf het middenveld kan hij misschien nog meer de leider zijn van dit elftal.
En waar is Anita? Meer aanspraak op een plaats dan De Zeeuw natuurlijk.


Naast een goede verdedigende middenvelder zou je een wat meer aanvallend ingestelde middenvelder kunnen plaatsen. Als De Zeeuw zijn taak goed invult dan is hij van grote waarde omdat hij veel aansluit. Anita is toch wat meer verdedigend ingesteld. In bepaalde wedstrijden kan dat wel heel nuttig zijn, dus hij zal zeker een kans en misschien ook wel een plaats krijgen.
Verder vind ik het een beetje vreemd dat Eriksen zijn plaats moet delen, terwijl De Zeeuw kennelijk vrij zeker van een plaats is. Eriksen draait natuurlijk héél veel beter. Maar misschien bedoel je daar niets mee.
Eriksen is het talent, maar ook nog erg jong. Die zie ik volgend jaar nog geen 50 wedstrijden spelen. Komt nog eens bij dat Siem de Jong ook een kans moet krijgen. Deed het op deze positie vorig seizoen zeker niet slecht. Maar uiteraard heeft Eriksen mijn voorkeur.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » ma mei 16, 2011 5:31 pm

Siem en Eriksen kunnen allebei spelen. Samen met Anita.
IK GELOOF!!!!!!

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Pietje » ma mei 16, 2011 5:33 pm

Siem in de spits of op het middenveld?

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door gaizka » di mei 17, 2011 11:05 am

Het lijkt erop dat Ajax de selectie eindelijk een keer tijdig op orde heeft, goede zaak met het oog op de voorbereiding!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » di mei 17, 2011 11:22 am

Mwah, er zullen er wel een paar vertrekken.
Het stinkt aan alle kanten!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ronald! » di mei 17, 2011 1:13 pm

gaizka schreef:Het lijkt erop dat Ajax de selectie eindelijk een keer tijdig op orde heeft, goede zaak met het oog op de voorbereiding!
Inderdaad. Zelden meegemaakt dit.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ronald! » di mei 17, 2011 1:15 pm

joey schreef:Mwah, er zullen er wel een paar vertrekken.
Behalve vertrekkende spelers wilde Frank ook versterken/verbreden en dat doet hij direct. Sneller kun je niet wensen (als dit allemaal doorgaat). Het geeft mij het sterke vermoeden dat er voor eventuele vertrekkende spelers ook al lijntjes uit liggen. Normaal was het wachten tot eind augustus op versterkingen...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Bert » di mei 17, 2011 1:15 pm

Die spelers zijn er nog niet, hè. Ajax begint wel vaker rond deze tijd (of zelfs eerder) met onderhandelen.

En zoals joey al zegt kunnen er ook nog spelers vertrekken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 2:27 pm

Klopt. Maar dan zullen er waarschijnlijk vervangers komen. De spelers nu zijn in principe versterkingen voor de diepte en de breedte. Alleen El Ham wordt ingeruild.
IK GELOOF!!!!!!

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Pietje » di mei 17, 2011 2:35 pm

En voor de eventueel vertrekkende spelers heeft Frank de Boer al vervangers op het oog. Dat was in het verleden ook weleens anders. Dan moesten we eerst naar gaan scouten.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 2:37 pm

Al moet blijken of Joris haalbaar is. Aan het droppen van namen hebben we niks.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » di mei 17, 2011 2:44 pm

Pietje schreef:En voor de eventueel vertrekkende spelers heeft Frank de Boer al vervangers op het oog. Dat was in het verleden ook weleens anders. Dan moesten we eerst naar gaan scouten.
Het helpt natuurlijk wel dat we nu gewoon een bandje van Studio Sport bekijken en daarna gelijk tot actie kunnen overgaan. :smallgrin.gif:

Ik vind Sigthorsson, Janssen en Boerrigter niet goed genoeg. Ik hoop dat Ajax op zoek gaat naar een stevigere kwaliteitsinjectie.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Bert » di mei 17, 2011 2:48 pm

Rishi schreef:Klopt. Maar dan zullen er waarschijnlijk vervangers komen. De spelers nu zijn in principe versterkingen voor de diepte en de breedte. Alleen El Ham wordt ingeruild.
Ja, maar dan is de selectie (als er straks weer een speler vertrekt) dus niet rond. Daar ging het om.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Pietje » di mei 17, 2011 2:49 pm

Peter schreef:
Pietje schreef:En voor de eventueel vertrekkende spelers heeft Frank de Boer al vervangers op het oog. Dat was in het verleden ook weleens anders. Dan moesten we eerst naar gaan scouten.
Het helpt natuurlijk wel dat we nu gewoon een bandje van Studio Sport bekijken en daarna gelijk tot actie kunnen overgaan. :smallgrin.gif:
:smallgrin.gif:

Dat is waar. Maar Ajax liep altijd achter de feiten aan. Nu lijkt dat niet het geval te zijn. Dat is al een hele verbetering.
Ik vind Sigthorsson, Janssen en Boerrigter niet goed genoeg. Ik hoop dat Ajax op zoek gaat naar een stevigere kwaliteitsinjectie.
Tja, ik heb ook zo mijn twijfels. Maar je bent voor dit drietal waarschijnlijk niet meer dan 7 a 8 miljoen kwijt. Valt dan nog wel mee. Dat geld kan je ook in één keer kwijt zijn wanneer je Mertens haalt. En dan heb je ook geen zekerheid dat hij slaagt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Bert » di mei 17, 2011 2:50 pm

Ik vind het dus echt onbegrijpelijk dat je Janssen kwalitatief niet goed genoeg kunt vinden. Naar welke competitie heb je dan afgelopen seizoen (en het seizoen daarvoor) zitten kijken?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 2:53 pm

@ Bertje: Dan zijn we het eens hoor :biggthumpup.gif:

@ Peter: Waarom vind je Janssen geen kwaliteitsinjectie?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » di mei 17, 2011 2:53 pm

Eens. Om even het bruggetje te slaan met het punt van Lucas is dat we ook nog wel aardig wat opties hebben rondlopen. Ik zou bijvoorbeeld investeren in een buitenspeler en een linkshalf, maar niet in een spits. Laten die EH en Cvitanch eerst maar eens een nieuwe club vinden en pas daarna kun je kijken of je daar nog wat nodig hebt. Boerrigter vind ik een overbodige aankoop, want die jongen gaat ons niet op een hoger niveau tillen (in mijn ogen). Janssen? Goeie optie, maar not my type of guy. Daar speelt meer het gevoel dus.

Pietje
Berichten: 358
Lid geworden op: do dec 30, 2010 4:19 pm
Locatie: Ergens daar ofzo.

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Pietje » di mei 17, 2011 2:54 pm

Ik vind Janssen wel degelijk goed genoeg. Heb ik ook aangegeven in zijn topic. Maar Janssen brengt een risico met zich mee. De Janssen van de afgelopen twee jaar is absoluut een aanwinst, al kan je discusseren over zijn rol op het veld. Maar de oude Theo Janssen is vooral erg lastig.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door LucaS » di mei 17, 2011 2:54 pm

Bij Boerrigter speelt wellicht het Chadli effect. Maar goed, Ebicilio maakt ook nog geen verpletterende indruk.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Bert » di mei 17, 2011 2:56 pm

Peter, wat is het nou? Je zegt net dat je hem niet goed genoeg vindt. Net als je er in het geval van Sigthorsson nu opeens allerlei andere redenen bijhaalt. Dat zijn die stevigere kwaliteitsinjecties waar jij het over hebt.

Boerrigter kun je over twijfelen. Ik heb hem het afgelopen seizoen vrijwel niet aan het werk gezien en het seizoen daarvoor maar mondjesmaat. Daar kan ik dus niet over oordelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Lionel » di mei 17, 2011 2:58 pm

Die kost dan ook maar 6 ton.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » di mei 17, 2011 2:59 pm

Bertje schreef:Peter, wat is het nou? Je zegt net dat je hem niet goed genoeg vindt. Net als je er in het geval van Sigthorsson nu opeens allerlei andere redenen bijhaalt. Dat zijn die stevigere kwaliteitsinjecties waar jij het over hebt.

Boerrigter kun je over twijfelen. Ik heb hem het afgelopen seizoen vrijwel niet aan het werk gezien en het seizoen daarvoor maar mondjesmaat. Daar kan ik dus niet over oordelen.
Sigthirsson is wat anders dan Janssen. Die IJslander vond ik in de confrontaties met Ajax niets bijzonder. Vind het geen typische Ajaxspeler, maar misschien dat er ontwikkelingspotentieel is. Ik kan dat lastig inschatten, want ik heb liever iemand die wat verder is. Anders kan je wat mij betreft net zo goed de Jong de kans geven. Voor mij speelt het dus mee dat een optie verder moet zijn dan Siempe en daar twijfel ik bij die IJslander sterk aan.
Janssen is kwalitatief goed genoeg. Punt. Goeie leeftijd ook.

De andere redenen voor de spitspositie snijden hout. Ik vind Ebecilio niet goed genoeg en de Jong in de spits vind ik aardig, zeker met EH nog onder contract. Wil je sterker worden, dan moet je in mijn ogen vooral inzetten op die linksbuitenpositie. Dat zeg ik al tijden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » di mei 17, 2011 3:01 pm

Sigthorsson, Boerrigter en die Zuidafrikaan zijn breedteaankopen, neem ik aan. :confused.gif:

Janssen wordt natuurlijk wél voor de basis gehaald.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie