De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jöhnk » di apr 19, 2011 11:58 am

Door Coronel.

Fontein deed het ook gewoon beroerd. Gigantische operationele verliezen en scouten ho maar.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Le T. » di apr 19, 2011 1:56 pm

joey schreef:Ook Cruijff kan geen goed doen in de ogen van veel mensen. Dat krijg je in zo'n situatie.

VDB is AD van Ajax, dan kan dit gebeuren. Vraag maar aan Van Eijden en Fontein. Die waren de Taxichauffeur en Aardappel en kregen ook de volle laag. Degenen die nu hier roepen dat VDB schandalig behandeld wordt, moeten eens bij zichzelf te rade gaan. Hadden ze ook medelijden met Van Eijden en Fontein, of deden ze toen net zo hard mee met demoniseren omdat ze toen toevallig aan de andere kant stonden?
Je ziet juist mensen omdraaien nu doorsijpelt dat Cruijff Fontein wel OK vindt. Degenen die nu blaten over stropdassen en zakkenvullers zullen dat toen ook wel gedaan hebben, de kudde ging immers die kant op. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb het toen opgenomen voor Fontein. Alleen was zijn positie ongelukkig, aangezien de structuur niet deugde. Hij heette AD terwijl Jaakke feitelijk meer AD speelde en alles in gezamenlijke verantwoordelijkheid ging waardoor niemand verantwoordelijk was, en dus ook niemand knopen doorhakte. Hij had commercieel directeur moeten zjn.

Daarom was ik ook heel blij met het rapport Coronel, dat weer mogelijk maakte dat er een sterke baas als Van Praag kwam, die een bekwame trainer kon kiezen zonder compromissen te sluiten en die trainer in het zadel kon houden. Maar tegen Cruijff en de Telegraaf is zelfs dat niet bestand.
De geschiedenis herhaalt zich, en het heeft echt niet zoveel met Cruijff te maken. Drie jaar geleden ging het net zo. Ook toen werd er hard op de man gespeeld.
Ik zie anders weinig terug van de ervaringen van 3 jaar geleden. De ezel ziet de steen liggen en neemt maar weer eens een aanloopje.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Duke » di apr 19, 2011 2:03 pm

Waarom Van den Boog er geen been meer in zag

Even vroeg ik me af of hij het echt was. Maar het beeldschermpje van mijn telefoon loog niet: Rik van den Boog.

De algemeen directeur van Ajax sprak met een rauwe, veelvuldig van octaaf wisselende stem. De Amsterdamse roots kregen ruim baan bij de normaliter kalm en doordacht formulerende directeur.

Alleen de snik van André Hazes ontbrak. Hij was boos, woedend zelfs. “Als directeur van Ajax word je op een manier benaderd die elk niveau tart.”

Niet zo vreemd, die emoties als na een doodsstrijd van bijna een jaar een einde komt. De Telegraaf, clubicoon Johan Cruijff en talrijke oud-Ajacieden vielen hem continu aan. Steeds meer Ajax-supporters sloten zich aan bij dat offensief.

Zweempje rust

Boog-bashing werd populair. De directeur wilde zijn uitlatingen later die avond flink indammen. Zijn trots moest opzij voor het grote belang: een zweempje rust in de tent voor de laatste drie competitieduels en de bekerfinale.

Maar het was onmogelijk om er een koel analyserend vraaggesprek van te maken. Van den Boog was beschoten uit alle hoeken, terwijl het in zijn ogen ‘verdomme heel goed gaat met Ajax’.

Daar valt, vooral uit financieel oogpunt, weinig op af te dingen. Met een beker, een dik decenniumrecord aan punten, Champions League-voetbal en nog uitzicht op de dubbel is de periode-Van den Boog (die begon op 1 januari 2009) ook sportief niet bepaald beroerd geweest.

Zeker gezien alle tegenwind (sanering van de selectie, vermoeide WK-gangers, opgestapte trainer, stormbal aan kritiek) die door de Arena woei.

Olie op het vuur

Kussens in zijn rug waren de raad van commissarissen, zijn mededirecteuren, de meeste technici en het grootste deel van de ledenraad. Maar vooral in dat laatste orgaan sprongen er steeds meer kikkers uit de kruiwagen.

Toen de voorzitter, Rob Been junior, via het ANP liet weten dat Van den Boog olie op het vuur gooide, liep zijn emmertje over. “Dat was de omgekeerde wereld", aldus 'VDB' in NUsport.

“Als vertrouwelijke gesprekken zwaar verdraaid worden gelekt en ik daar de schuld van krijg, is het over. Dan heb je geen steun meer van je achterban.”

Beckenbauer-achtige rol

Het is duidelijk welk wiel Been junior, tevens lid van de vredescommissie, heeft gekozen. En hij lijkt succes te boeken. Cruijff-insider Frits Barend liet maandagavond in het programma Barend & Barend weten dat Cruijff ‘echt openstaat voor een entree’.

Maar het liefst in een Beckenbauer-achtige rol, dus als betrokken adviseur op afstand. Die titel is ook niet zo van belang, als hij zijn naam er maar aan verbindt.

En dan gaan we het zien of de Arena straks de thuishaven is van een natuurgetrouwe kopie van FC Barcelona. Of Dennis Bergkamp, Wim Jonk en Ruben Jongkind tovenaarsleerlingen blijken en Peter Boeve en Keje Molenaar visionairs.

Zodat het afscheid van een onbehoorlijk hard aangepakte directeur die per saldo prima resultaten boekte uiteindelijk in dienst stond van een groter doel.
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » di apr 19, 2011 2:12 pm

De Boer kiest geen partij in Ajax-dispuut
Uitgegeven: 19 april 2011 14:33
Laatst gewijzigd: 19 april 2011 14:38

AMSTERDAM - Frank de Boer doet er alles aan om het rumoer dat Ajax in zijn greep houdt buiten de deur van de kleedkamer te houden. De Noord-Hollander doet dat onder meer door zijn onafhankelijkheid in de kwestie te benadrukken.
© ProShotsDe hoofdtrainer van de Amsterdammers staat als enige niet ter discussie binnen de club, zowel het 'kamp-Cruijff' als de huidige directie heeft de trainer in de armen gesloten.

Is dat een lust of een last?
“Ik ben onafhankelijk. Dat is misschien een voordeel. Of het nou onder deze of een volgende directie is: ik draag Ajax uit hoe ik denk dat ik Ajax moet uitdragen. En die wijze strookt denk ik met de gedachten van beide kampen.”

Hoeveel druk voel jij op je schouders? Een landstitel zou voor de aftredende macht zéér welkom zijn.
“Dat gaat me makkelijk af. Ik wil gewoon voor iedereen die Ajax een warm hart toedraagt dat we kampioen worden. Zeker ook voor de mensen die nu beschadigd zijn. Ik vind dat ze goed werk leveren. Ze verdienen het.”


Het lijkt wel of jij vermalen wordt tussen beide kampen. Waar hoop jij nou op?
“Ik zie het wel. Ik kan iedereen recht in de ogen kijken. Dat is voor mij het allerbelangrijkste. Ik bepaal niet het beleid van Ajax. Dat doet op dit moment de directie en straks misschien Johan Cruijff. Die lijn volg ik gewoon.”

Op dit moment heerst het wantrouwen op jeugdcomplex De Toekomst. Komt dat ooit nog goed?
“Ik hoop dat alle trainers elkaar weer gaan vertrouwen. Dennis Bergkamp en Wim Jonk hebben echt het beste voor met Ajax, dat weet ik zeker. Nou, dat hebben die anderen ook. Ik ga ervan uit dat het weer goed komt.”

www.nu.nl
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di apr 19, 2011 2:13 pm

Een complimentje aan het adres van de ene partij en een complimentje aan het adres van de andere partij. Dat doet Frank slim. :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » di apr 19, 2011 2:15 pm

Heel misschien meent ie het wel.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di apr 19, 2011 2:26 pm

O, vast. VDB heeft hem aangesteld. Het zou erg ondankbaar van hem zijn om VDB nu in de rug aan te vallen.

Frank drukt zich heel precies uit, hij zorgt dat hij iedereen te vriend houdt. Zo diplomatiek, ik had het niet achter hem gezocht.

Met betrekking tot Danny Blind ook al: zeggen dat Blind o zo betrouwbaar is (niet dat hij goed is) en tegelijkertijd de deur naar buiten alvast openzetten, want Spijkerman is mijn eerste assistent en: ik ga Danny niet nemen omdat het anders zo zielig voor hem is.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door jabu » di apr 19, 2011 2:31 pm

joey schreef:Frank drukt zich heel precies uit, hij zorgt dat hij iedereen te vriend houdt. Zo diplomatiek, ik had het niet achter hem gezocht.
Heel misschien meent ie het wel.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door GangstaRiB » di apr 19, 2011 2:31 pm

joey schreef:O, vast. VDB heeft hem aangesteld. Het zou erg ondankbaar van hem zijn om VDB nu in de rug aan te vallen.

Frank drukt zich heel precies uit, hij zorgt dat hij iedereen te vriend houdt. Zo diplomatiek, ik had het niet achter hem gezocht.

Met betrekking tot Danny Blind ook al: zeggen dat Blind o zo betrouwbaar is (niet dat hij goed is) en tegelijkertijd de deur naar buiten alvast openzetten, want Spijkerman is mijn eerste assistent en: ik ga Danny niet nemen omdat het anders zo zielig voor hem is.
Kortom: De Boer moet niks van VDB hebben, maar hij blijft op de oppervlakte.

Het is inderdaad uitgesloten dat De Boer het goed kan vinden met Boog. :confused.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » di apr 19, 2011 2:42 pm

Jabu schreef:Heel misschien meent ie het wel.
Het zegt me niet zoveel. Een trainer wil een directie die hem steunt. En zal het dus vervelend vinden als degene die hem heeft aangesteld vertrekt.

Hij stelt zich pragmatisch op. Wat moet hij anders? Als hij partij kiest komt hij bij de ene of de andere stroming onder vuur te liggen.

Maar ik geloof best dat hij het meent, hoor. Hij zegt namelijk niet zoveel. Hij roept echt niet: het is een ramp voor Ajax dat VDB vertrekt. Nee hoor, hij werkt net zo lief onder een directie die de koers van Cruijff volgt.
Het stinkt aan alle kanten!

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Rembrandt III » di apr 19, 2011 3:07 pm

Peter schreef:
Ajax Rules schreef:
Peter schreef:Zijn zakelijke imperium opgebouwd.
Wat is dat dan?
Vastgoed oa.

Hier een oud-linkje van de dingen die hij doet:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... rium.dhtml
eventjes een reality-check van het stuk uit de VK.
Dat "Overmars Imperium", waar bestaat dat nu uit?

De helft van het artikel (2005) is n.b. gewijd aan zijn winkel 'Time-Out by Marc Overmars'.
Wat lezen we vervolgens in 2007: 'Marc Overmars vertrekt uit de Oranjerie'. (http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... 006136.ece)
Kortom; fail nummer 1.

Vervolgens gaat het over Overmars Vastgoed BV en Overmars Retail; met de opmerking "nog altijd 'in oprichting". Enig google/KvK speuren levert niets op.
Wassen neus.

Een andere tak van het imperium is "Overmars Classic Cars"... Hiervan werkt de website niet meer... Elders op Internet is te lezen dat de activiteiten overgenomen zijn door het legendarische Mark2events...

De meest recente QUOTE500 schaalt het vermogen van Overmars beduidend lager in dan dat van enkele andere (ex) topvoetballers. Zijn die dan nog betere zakenmannen?

Ik verwacht van AT dezelfde kritische houding jegens een volgende AD dan die we nu hanteren tegenover VDB. (Diens uitspraken worden elke keer met een zandkorrel gewogen; het mooiste voorbeeld daarvan is nog wel de quote over het kampioenschap en de opmerkingen daarover als zouden die 'ongepast' zijn.)
Als in het volgende artikel Overmars was vervangen door VDB zou het forum weer te klein zijn... http://drimble.nl/bericht/851814

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door wimpey » di apr 19, 2011 4:02 pm

Frank doet dat in de publiciteit heel slim. :biggthumpup.gif:

Is ook geen rol, lijkt me. Hij lijkt me iemand die in alle lagen van de club gerespecteerd wordt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » di apr 19, 2011 7:15 pm

Vervolgens gaat het over Overmars Vastgoed BV en Overmars Retail; met de opmerking "nog altijd 'in oprichting". Enig google/KvK speuren levert niets op.
Wassen neus.
:smallgrin.gif:

Iets meer onderzoek zou toch wel helpen, hoor. Als je de vastgoedpraktijken van Overmars een wassen neus noemt, dan ben je gewoon niet echt goed ingelicht.

Marc Overmars is nog steeds zeer actief in de directe omgeving van Epe. Tot voor een aantal jaar geleden was hij werkzaam als partner bij Elizen vastgoed en dat liep ook vrij crescendo. De Oranjerie een mislukking? Ach, weet je hoe groot dat Elizen is?

Overmars wil zich alleen wat meer op de nabije omgeving richting en zit nu ook in het sanitair. Dat is het verhaal en niet anders. Time-out was een mislukking, maar dat geeft hij gewoon ook overal aan, hoor.

Denk trouwens niet dat hij naar Ajax wil, hoor. Allemaal veel te ver weg voor die jongen. Ken 'm een beetje en dat is een jongen van de streek. Familieman, honden erbij en lekker genieten. Nee, die slangenkuil is niks voor hem.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Duke » di apr 19, 2011 7:20 pm

In Amsterdam kennen ze de Oranjerie natuurlijk niet, Peter. Dat is de provincie. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Jesse » di apr 19, 2011 8:19 pm

Ik vind de Oranjerie anders één van de leukere cafés van Amsterdam. :neutral.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door 999 » wo apr 20, 2011 12:40 pm

Vond het trouwens typisch, die uitspraak van Derksen in zijn niet-ter-zake-doende V.i. programma .. Daarin vertelde ie met een stalen gezicht en natuurlijk om te zeiken dat v.d. Boog zwarte cijfers haalde omdat ie Suarez had verkocht.Net alsof Suarez niet weg wilde.Paar uitzendingen eerder vertelde ie nog dat als spelers van het kaliber Suarez weg willen je ze moet laten gaan.Je houdt ze immers toch niet tegen.Of dat ten koste van het humeur enz. in de AJAX selectie ..

Mooier werd het toen Genee zei dat AJAX ook zonder de verkoop van Suarez zwarte cijfers haald.Toen kwam het gebruikelijk .. Ja maar hij heeft ook wel wat goed gedaan hoor !!

Je blijft lachen met Mhr. De Snor, niet wars van het verdraaien van feiten, niet wars van het steds maar roepen " maar dat heb ik nooit gezegd hoor ", maar als je de uitzendingen terug gaat kijken heeft ie het altijd gezegd.De ene keer is het zo, de andere keer toch weer anders.Afijn, er zit niet voor niks bijna nooit meer een speler of trainer als gast in de studio.

Maar hopen dat er eens ergens een wedstrijdje of tien van van der Gijp gaan opduiken .. Denk dat Manolev zich dan in een deuk gaat lachen ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » wo apr 20, 2011 1:17 pm

Volgens de VI wordt het contract van Jol gewoon doorbetaald en heeft hij ook nog eens een dikke bonus bedongen in het geval Ajax kampioen wordt. Dat is wel heel royaal doneren aan een werknemer die zelf is opgestapt. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » wo apr 20, 2011 1:18 pm

Is dat dezelfde VI die wist te melden dat Coronel erg geschrokken was van zijn persconferentie en dat Coronel zich had laten misbruiken door het PR bureau?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » wo apr 20, 2011 1:33 pm

We komen er vanzelf achter, Luuk. Maar je bent het met me eens dat het om excessief veel geld zou gaan, mocht het waar zijn?
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » wo apr 20, 2011 1:55 pm

Ik weet niet wat een dikke bonus is, maar dat is waarschijnlijk veel geld. Als het klopt natuurlijk. Overigens betwijfel ik of we dat ooit zullen weten. Ik denk niet dat Ajax dat in het jaarverslag apart meldt/moet melden.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door GangstaRiB » wo apr 20, 2011 2:11 pm

999 schreef:Vond het trouwens typisch, die uitspraak van Derksen in zijn niet-ter-zake-doende V.i. programma .. Daarin vertelde ie met een stalen gezicht en natuurlijk om te zeiken dat v.d. Boog zwarte cijfers haalde omdat ie Suarez had verkocht.Net alsof Suarez niet weg wilde.Paar uitzendingen eerder vertelde ie nog dat als spelers van het kaliber Suarez weg willen je ze moet laten gaan.Je houdt ze immers toch niet tegen.Of dat ten koste van het humeur enz. in de AJAX selectie ..

Mooier werd het toen Genee zei dat AJAX ook zonder de verkoop van Suarez zwarte cijfers haald.Toen kwam het gebruikelijk .. Ja maar hij heeft ook wel wat goed gedaan hoor !!

Je blijft lachen met Mhr. De Snor, niet wars van het verdraaien van feiten, niet wars van het steds maar roepen " maar dat heb ik nooit gezegd hoor ", maar als je de uitzendingen terug gaat kijken heeft ie het altijd gezegd.De ene keer is het zo, de andere keer toch weer anders.Afijn, er zit niet voor niks bijna nooit meer een speler of trainer als gast in de studio.

Maar hopen dat er eens ergens een wedstrijdje of tien van van der Gijp gaan opduiken .. Denk dat Manolev zich dan in een deuk gaat lachen ..
En dat bedoel ik dus met geruchten en leugens die Van den Boog kapot hebben gemaakt. Derksen, De Telegraaf ea. weten allemaal hoe het zogenaamd is gegaan. Maar je hoort of ziet geen enkel bewijs. De bewijzen zijn dat Van den Boog Ajax er financieel er bovenop heeft geholpen. Vervolgens schijnt dat weer te komen omdat hij Suarez heeft verkocht. Als dat wordt weerlegd, blijft er niks over maar de damage is already done.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » wo apr 20, 2011 2:17 pm

En het 'grappige' is dat deze riool media onmiddellijk worden geloofd als ze vd Boog zwart maken, terwijl als Coronel iets zegt over de heilige Cruijff er onmiddellijk wordt geroepen dat niemand daar nog bewijs van heeft gezien.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door peter » wo apr 20, 2011 2:19 pm

Het gaat om maximaal een jaarsalaris als bonus. Toen Rik vd Boog in dienst kwam verdiende hij 325.000 euro en vdAat 240.000 euro. Zij krijgen deze bonus als het volgt het feit is. "Het gaat daarbij bijvoorbeeld om het ontwikkelen en doorstromen van de jeugd naar het eerste elftal en opvolgen van de aanbevelingen in het onderzoeksrapport van de commissie Coronel."

Aangezien Coronel vindt dat alles crescendo gaat, is er hier naar alle waarschijnlijkheid sprake van een bonus van 325.000 en 240.000.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door Arthur » wo apr 20, 2011 2:20 pm

Wat ik vooral 'grappig' vind is dat Coronel en Van den Boog vinden dat het goed gaat met Ajax.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door LucaS » wo apr 20, 2011 2:23 pm

Het gaat op veel gebieden ook goed. En ondanks dat ze dat blijkbaar vinden, hebben ze een aantal klanboordgroepen ingesteld om op alle gebieden te verbeteren. Zo hoort het.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie