Iemand advies?
Moderator: mods
CdE schreef:Ik zit met een klein probleempje. Kom er namelijk net achter dat ik mijn seizoenskaart kwijt ben. Supporterszaken is al gesloten en gaat voor aanstaande zondag niet meer open. Op Ajax.nl staat wel een formulier dat je in kan vullen en dan mee moet nemen naar de wedstrijd, alleen moet je daarvoor je rij en stoelnummer weten. En die weet ik niet.![]()
Maak zaterdag je pro-Cruijff spandoek in het Supportershome
Datum: 07-04-2011
Laatste gewijzigd: 07-04-2011
Categorie: AFCA Nieuws
Zondag willen we bij Ajax-FC Groningen via spandoeken duidelijk maken dat we graag zien dat Johan Cruijff weer een rol gaat vervullen bij Ons Aller Ajax.
Hierbij roepen we iedere Ajacied die creatief met verf is op om een pro-Cruijff spandoek te maken en zondag mee te nemen.
En un momento dado krijgt El Salvador daar toch vellenkip van! Da′s logisch!
Wil je wel maar heb je geen doek en/of verf als basismateriaal? No problem!
Je kunt zaterdag van 11.00 uur tot 14.00 uur je eigen spandoek maken in het Supportershome!
Wij zorgen dus voor het materiaal om creatief helemaal los te gaan. Laten we het zo maar noemen.
Voorbeeldje nodig? Zie onder!
Tot zaterdag!
Ajax bij eventueel landskampioenschap niet welkom op Leidseplein
Donderdag, 28 april 2011 om 23:15
Wanneer Ajax erin slaagt om dit seizoen kampioen van Nederland te worden, dan is de ploeg van Frank de Boer voor de huldiging niet welkom op het Leidseplein. Dat heeft burgemeester Eberhard van der Laan donderdagavond gezegd tegenover AT5. De bestuurder noemde de Amsterdam ArenA als mogelijke huldigingsplek, maar ook het Museumplein.
Ajax werd zeven jaar geleden voor het laatst kampioen van de Eredivisie en werd destijds wel gehuldigd op het Leidseplein. Twee jaar later gebeurde dit ook na de bekerwinst van de Amsterdamse ploeg, maar de huldiging liep destijds uit op rellen. Politie en ME moesten destijds hard ingrijpen tegen de ruziezoekende supporters.
Vorig jaar wist Ajax de KNVB-beker te winnen en destijds werd de ploeg van Martin Jol gehuldigd in de Amsterdam ArenA. Dat is volgens Van der Laan opnieuw een goede optie wanneer Ajax, nu getraind door Frank de Boer, erin slaagt om landskampioen te worden. Ajax zal dan de laatste twee wedstrijden van het seizoen moeten zien te winnen.
VZ
Uitpubliek Feyenoord en Ajax nog niet welkom
ROTTERDAM - Rotterdam, Amsterdam, de KNVB en Feyenoord en Ajax willen volgend jaar bekijken of ze uitsupporters weer toelaten bij eredivisiewedstrijden tussen Ajax en Feyenoord. Dat verklaarden de steden, de KNVB en de voetbalclubs dinsdag.
Hierdoor blijft de zogeheten vijfjarenregeling uit 2009 in ieder geval ook in 2011 in stand. Dat betekent concreet dat komend voetbalseizoen 2011/2012 geen uitsupporters aanwezig zullen zijn bij wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord.
De vijfjarenregeling is in het leven geroepen na verschillende incidenten tussen supporters van beide clubs. Toen is afgesproken gedurende vijf jaar geen uitsupporters bij wedstrijden in de eredivisie tussen Ajax en Feyenoord toe te laten.
''Op dit moment is er nog onvoldoende aanleiding de regeling tussentijds te beëindigen. Ondanks de maatregel zijn de afgelopen twee jaar de spanningen tussen de twee supportersgroepen onvoldoende verminderd en heeft er een aantal incidenten plaatsgevonden.
Dit biedt onvoldoende vertrouwen en draagvlak voor het versneld terugdraaien van de regeling’’, aldus de partijen in de uitgebrachte verklaring.
Tsjongejongejonge zeg. Nu gaan ze preventieve maatregelen ook al aanvoeren als redenen om de klassieker nog steeds zonder publiek gaan spelen. De enige 'echte' (in mijn optiek ook waardeloze) reden zijn die paar gare t-shirts die een stel mafkezen van afca.nl hebben ontworpen. Gaan we daar de complete boel voor omgooien, hebben zij dan de macht in handen?,,Op dit moment is er nog onvoldoende aanleiding de regeling tussentijds te beëindigen. Ondanks de maatregel zijn de afgelopen twee jaar de spanningen tussen de twee supportersgroepen onvoldoende verminderd en heeft er een aantal incidenten plaatsgevonden. Dit biedt onvoldoende vertrouwen en draagvlak voor het versneld terugdraaien van de regeling’’, aldus de partijen in de uitgebrachte verklaring.
Zij noemen onder meer de KNVB-Bekerfinale van 2010 die noodgedwongen in twee wedstrijden moest worden gespeeld, de aanstootgevende t-shirts die in aanloop naar de bekerfinale 2011 op internet werden aangeboden en de afgelasting van de finale om de KNVB-beker van B-junioren tussen Feyenoord en Ajax.