Je kan van kiezelkeikus geen diamandjes maken ZSOG ..Zlatan Son of God schreef:Lastig ik doelde meer in het algemeen over jonge talentvolle spelers. Als we dan toch spelers moeten benoemen.. uhm Suarez en dan ga ik gelijk naar de jeugd met een Klaasen en Bouy. Jozefzoon die het ook wel in zich heeft. Maar misschien hebben we het bij Ajax dan wel over swarovski steentjes.. Maar ook die moet je slijpen om mooi te laten lijken.999 schreef:Noem mij dan eens enkele echte diamantjes in dit team ..Zlatan Son of God schreef:Dat ook zeker voetske.. maar we hebben wel te maken met een team vol jonge (talentvolle) spelers. Kortom spelers die nog veel moeten leren en er nog lang niet zijn. Nog hard moeten werken om hun talent optimaal te benutten. die diamantjes moeten nog geslepen worden. Kortom trainen, trainen trainen. Situaties herkenbaar maken door vele herhalingen en partijspelen en afwerkvormen onder diverse weerstanden laten afspelen.
De manier waarop Jol traint is als of hij met ervaren jongens aan het werk is. Hij gaat er vanuit dat ze het wel kennen. En het lijkt me meer bezigheidstherapie. Ohja vergeet het knuffelgehalte niet.. Haha gewoon lachwekkend deze man.
Overigens heb ik Jol jaren geleden bij RKC wel aan het werk gezien.. toen was hij een hele andere trainer die juist werkte aan hierboven beschreven details.