Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Feest » di okt 05, 2010 7:34 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik heb me een maandje even niet echt bemoeid over het spel wat Ajax laat zien. Met de hoop dat het slechts een incidentie zou zijn. Maar helaas is het spel de laatste weken niet om aan te zien. Ik ben de laatste tijd niet meer op de training geweest, maar kan iemand mij bevestigen of er wel op positiespel getraind wordt?

Ik krijg steeds meer het idee dat de visie van Jol is. We gokken op Suarez en we zien wel wat hij doet. er zit geen enkele lijn in het positiespel. Alle ballen gaan dwars door het midden en het moment dat we een speler aan de zijlijn hebben staan, laat staan dat die de bal krijgt is van erg lang geleden. Het spel is te triest voor woorden. De bal moet via 4 schijven om de bal van de linksback naar de rechtsback te krijgen. Maar een mannetje overslaan om tempo in het spel te krijgen en via 2 a 3 balcontacten de bal van de linksback naar naar de rechtsbuiten te krijgen zit er niet meer in.

Ik kan niet wachten tot het moment dat er iets gaat gebeuren in de club, zodat we in het weekend weer kunnen genieten van goed verzorgd voetbal. Met veel passie en bluf de tegenstanders binnen 30 minuten op een kansloze achterstand zetten.

En dan heb ik het niet alleen over Ajax 1. In de jeugd is dit ook ver te zoeken.

Ajax speelde de eerste helft bij Twente weergaloos.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » di okt 05, 2010 7:35 pm

Niet geweldig? Ik vind dat hij een fantastische groep heeft hoor. Zeker voor de Nederlandse competitie.

Maar ze mogen bij Ajax wel gaan nadenken over een opvolger. Eentje die Ajax wat beter laat voetballen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » di okt 05, 2010 7:40 pm

Feest schreef: Ajax speelde de eerste helft bij Twente weergaloos.
Dat leek een incident gezien het gehannes in de 2e helft van die pot en het gefröbel tegen Milan en Utrecht.

Maar persoonlijk vind ik dat Jol het ruim voldoende doet. Beduidend beter dan zijn voorgangers.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » di okt 05, 2010 7:42 pm

Rishi schreef:Niet geweldig? Ik vind dat hij een fantastische groep heeft hoor. Zeker voor de Nederlandse competitie.
Qua middenvelders is het karig. Weinig spelintelligentie. Eriksen deed het afg. zondag behoorlijk, ging niet mee in het geren en gevlieg en speelde juist gedoseerd en op balbezit.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door brigade zuid » di okt 05, 2010 7:52 pm

wimpey schreef:
Feest schreef: Ajax speelde de eerste helft bij Twente weergaloos.
Dat leek een incident gezien het gehannes in de 2e helft van die pot en het gefröbel tegen Milan en Utrecht.

Maar persoonlijk vind ik dat Jol het ruim voldoende doet. Beduidend beter dan zijn voorgangers.
Maar je ziet dus geen progressie? Ik vind sowiezo dat ie dit jaar echt kampioen moet worden hoor, met een voorhoede Suarez/El Ham is dat in Nederland verplicht.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Scherrer » di okt 05, 2010 7:58 pm

wimpey schreef:
Feest schreef: Ajax speelde de eerste helft bij Twente weergaloos.
Dat leek een incident gezien het gehannes in de 2e helft van die pot en het gefröbel tegen Milan en Utrecht.

Maar persoonlijk vind ik dat Jol het ruim voldoende doet. Beduidend beter dan zijn voorgangers.
Eerste 30 minuten tegen Milan waren méér dan prima. We hebben ze toen bij vlagen goed vastgezet op hun helft. Daarna werd het snel minder.

Ajax' probleem is dat het alles op power doet. Met name de middenvelders rennen als gekken in het rond en liggen er na 60 minuten af. Dan komt het op het voetballend vermogen aan en dat is schrikbarend slecht. Vandaar dat je veel wedstrijden ziet met een goede eerste helft en een dramatisch slechte tweede helft (PAOK-thuis, Twente-uit, Milan-thuis).

Iemand anders zei het al (ik geloof joey), vroeger tikten we als Ajax zijnde de bal lekker rond en lieten we de tegenstander zichzelf kapot lopen om na 60 minuten heer en meester te zijn tegen een team dat op apegapen lag. Nu zijn wij die ploeg die zich kapot rent. Positiespel is praktisch nul.
Laatst gewijzigd door Scherrer op di okt 05, 2010 7:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
***

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » di okt 05, 2010 7:59 pm

Als hij ze kan laten spelen zoals tegen Twente hoor je mij niet klagen hoor. Die eerste helft was echt fantastisch. Toen zag je wat een spits als El Ham voor een ploeg als Ajax kan betekenen.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door FlaFlu » di okt 05, 2010 8:10 pm

Scherrer schreef:
wimpey schreef:
Feest schreef: Ajax speelde de eerste helft bij Twente weergaloos.
Dat leek een incident gezien het gehannes in de 2e helft van die pot en het gefröbel tegen Milan en Utrecht.

Maar persoonlijk vind ik dat Jol het ruim voldoende doet. Beduidend beter dan zijn voorgangers.
Eerste 30 minuten tegen Milan waren méér dan prima. We hebben ze toen bij vlagen goed vastgezet op hun helft. Daarna werd het snel minder.

Ajax' probleem is dat het alles op power doet. Met name de middenvelders rennen als gekken in het rond en liggen er na 60 minuten af. Dan komt het op het voetballend vermogen aan en dat is schrikbarend slecht. Vandaar dat je veel wedstrijden ziet met een goede eerste helft en een dramatisch slechte tweede helft (PAOK-thuis, Twente-uit, Milan-thuis).

Iemand anders zei het al (ik geloof joey), vroeger tikten we als Ajax zijnde de bal lekker rond en lieten we de tegenstander zichzelf kapot lopen om na 60 minuten heer en meester te zijn tegen een team dat op apegapen lag. Nu zijn wij die ploeg die zich kapot rent. Positiespel is praktisch nul.
Grotendeels mee eens. Ajax speelt op power. Gaf ik ook al aan voor Real Madrid-Ajax.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » di okt 05, 2010 8:16 pm

Tegen Twente speelden we prima. Als je daar met 1-4 voorstaat kan je in de tweede helft rustig aan doen.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door brigade zuid » di okt 05, 2010 8:18 pm

Dat is 1 helft, noem nog eens 2 wedstrijden.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » di okt 05, 2010 8:21 pm

Milan de eerste helft.

Verder is het spel zeker niet goed. Maar het kan blijkbaar wel. En ik dacht dus eerlijk gezegd dat het kwam door al die hindernissen in de voorbereiding (WK, CL, blessures enzovoort). Maar de wedstrijd tegen Utrecht... :blush.gif:

En Real-uit tel ik niet mee. Die gaan iedereen slachten dit jaar als ze er zin in hebben. Dan moeten we niet denken dat we als Ajax daar ff goed voetbal laten zien. Deportiva kreeg zondag pak slaag! Real heeft allemaal geweldige voetballers. Is voor Ajax geen eer tegen te behalen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » di okt 05, 2010 8:33 pm

Ik snap nu wel waarom Jol zoveel middenvelders nodig heeft, hoor. Met dit ren-je-rot voetbal moet je vaker rouleren, want anders gaat het helemaal mis.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » di okt 05, 2010 9:01 pm

Maar dat doet hij dus juist zo weinig.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » wo okt 06, 2010 7:56 am

wimpey schreef:
Feest schreef: Ajax speelde de eerste helft bij Twente weergaloos.
Dat leek een incident gezien het gehannes in de 2e helft van die pot en het gefröbel tegen Milan en Utrecht.

Maar persoonlijk vind ik dat Jol het ruim voldoende doet. Beduidend beter dan zijn voorgangers.
Met veel enthousiasme en druk naar voren voetballen noem ik nog niet weergaloos. Het positiespel was nog steeds niet geweldig, over de 2de helft maar te zwijgen. Iets beter dan de vorige wedstrijden misschien, maar kon het ook slechter? Tegen Milan was het ook eventjes leuk door de drive die ze toonden, maar het niveau zakte daarna heel erg terug.

Het voetbal wat Ajax laat zien lijtk gewoon nergens op. Iedereen heeft nu weer kunnen zien dat je met bikkelen en anders door je in te graven Ajax makkelijk punten afhandig kan maken. En laten we voor het gemak het scenario beter verzorgd voetbal spelen nog maar niet mee nemen, want dan speel je dit Ajax helemaal van de mat af.

Tijd om te gaan trainen Martin!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » wo okt 06, 2010 8:18 am

wimpey schreef:
999 schreef:Nu opeens, of zes jaar geleden al niet meer ?.
Mee eens. Jol zit er niet voor de lol. :smallgrin.gif:

Serieus, hij doet het i.v.m. DB, HtC, AK en MvB prima. Ik vind het spel wel minder dan vorig seizoen, maar daar zijn wel oorzaken voor te vinden die niets met Jol hebben te maken. Heb me wel verbaasd over de opstelling tegen Utrecht, ik gaf voor de wedstrijd al aan dat het op die manier lastig zou worden en dat kwam helaas uit.

Voor Jol is Ajax een ploeg als alle andere. 'Wij' hebben af en toe nog de illusie dat Ajax nog altijd speciaal is. Dat is Ajax natuurlijk wel, maar niet meer qua spel. :blush.gif: Maar goed, dat neem ik Jol niet kwalijk. Hij wil winnen, CL spelen en kampioen worden. Prima. Dat is zijn goed recht. Ik neem aan dat de Ajax-directie z'n huiswerk heeft gedaan, men wist wie men in huis haalde.

Ik denk trouwens dat Jol aan z'n laatste seizoen bezig is bij Ajax. Hij zal niet nog een keer een mooie PL-club laten schieten. Ik moet trouwens maar zien of Ajax er in zou slagen een trainer te halen die er qua spel en resultaten méér uit haalt dan Jol. Zijn vele voorgangers lukte dat i.i.g. niet en zo geweldig is het materiaal waarmee Jol werkt nou ook weer niet.
Eens.Behalve dan dat over Utrecht.Als zoveel spelers niet thuis geven kun je erin zetten wat je wilt.Zelfs mijn voorstel om Blind op de plaats van Urby ( linksback ) en Urby linksbuiten zou ( achteraf gezien ) niet veel uitgehaald hebben denk ik.Als je na de koppies kijkt na de 0 - 2 zie je ze toch echt denken van " Ach, kan gebeuren ".Geen anger of gevloek, maar we pakken ze nog wel gezichten.

Jol heeft ook zijn beperkingen, maar vraag hem eens of dat ie van der Vaart zou willen hebben inplaats van Mido ... Of liever Alex inplaats van Ooijer . Of elke willekeurige linksback van een topclub dan Anita ..

Het is wat minder dan dat we vorig seizoen zijn geeindigd, het gaat wat stroever.Toch de naweeën van het WK ?.Nog geen ( als er dat ooit komt ) echte automatisme met EL H. ?.Speler nog niet in hun beste vorm ?.

AJAX heeft enkele helften laten zien dat het veel beter kan, ondanks dat er enkele staan te roepen dat dat komt door ren je rot voetbal.Gewoon laten roepen denk ik dan maar ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » do okt 07, 2010 2:40 pm

Feest schreef:Ajax speelde de eerste helft bij Twente weergaloos.
Zonder De Zeeuw. Maar die moest er even later weer in. :confused.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Kowalczyk » do okt 07, 2010 3:30 pm

Feest schreef:Ajax speelde de eerste helft bij Twente weergaloos.
Dat vond ik ook, en in mindere mate vond ik dat in de eerste helft tegen AC Milan opnieuw. Ik vind het een beetje lachwekkend dat er dan nog altijd mensen zijn die komen met opmerkingen als: "Nou, het was helemaal niet zo goed als het leek, want qua positiespel was het nog altijd slecht!"

Dat vind ik a) onzin (bal ging wel degelijk heel goed van voet naar voet, in een formatie die gewoon goed 'stond') en b) blijkt uit zulke opmerkingen maar weer eens hoe mensen de media nababbelen. Johan Cruijff gooit het woord 'positiespel' in zijn column en ineens zien alle kenners plotseling dat het positiespel heel slecht is... óók in een goede eerste helft tegen de ongeslagen regerende landskampioen of een Italiaanse topclub.

Ja, kijk eens, dan ben je dus echt aan het meta-meta-meta-mierenneuken. Hoe kun je nou nog mekkeren na een gelijkspel tegen AC Milan? Dan heeft een club van het kaliber Ajax het toch gewoon geweldig gedaan? "Ja, maar AC Milan had wel enorme kansen, ze hadden zo kunnen winnen." Ja, wat had je dan gedacht? Dat Ajax wel even een hele wedstrijd soeverein de controle heeft over een wedstrijd tegen een Italiaanse topploeg? Natúúrlijk zijn dat wedstrijden waarin je ook mazzel nodig hebt om tot een resultaat te komen. Tegen Willem II heeft Ajax de klasse om een hele wedstrijd te dicteren, en (als ze dat echt willen) de achterhoede dicht te houden. Tegen AC Milan niet. Dan speel je gewoon tegen een club die op elke positie meer kwaliteit heeft dan Ajax.

* Eerst lopen we te mekkeren omdat Ajax slecht speelt tegen slechte ploegen (Slavia Praag etc.).
* Daarna mekkeren we omdat Ajax weliswaar tegen de kleintjes weer goed speelt, maar tegen ploegen van vergelijkbaar kaliber niet, om over de top nog maar te zwijgen.
* Daarna mekkeren we dat Ajax weliswaar tegen ploegen van vergelijkbaar kaliber (PSV, Twente, Dynamo Kiev) weer resultaten pakt, maar dat het tegen een topclub (Real Madrid) nog altijd nergens op lijkt.
* En dáárna gaan we weer mekkeren omdat het weliswaar léék alsof dat punt tegen een Europese topclub met aardig voetbal werd behaald, maar dat voetbal léék alleen maar goed, want eigenlijk was het dat helemaal niet.

Ja, doeiiii... Met dat supporters heb je geen tegenstanders meer nodig hoor. Dat volk mag van mij echt opsodemieteren, want dan heeft Ajax niet eens meer een redelijke kans om ooit nog af te komen van dat 'het is allemaal niks'-toontje op de tribune. Kritisch is prima (ben ik zelf ook), maar onversneden 24-karaats negativisme is verwerpelijk. We kunnen ze niet het stadion uitschoppen, maar ik hoop wel dat ze uit zichzelf vertrekken.

Zwartgalligheid is natuurlijk wél op zijn plaats (of in elk geval begrijpelijk) na zo'n wedstrijd tegen FC Utrecht. Ongelooflijk. Ze lopen bij het begin van het seizoen allemaal te roepen dat ze zo veel geleerd hebben en nu écht vanaf het begin scherp willen zijn in de competitie: geen uitglijders meer, geen fratsen. En dan zó slecht voor de dag komen. Dat had niks met vorm of een off-day te maken hoor. Ajax liep gewoon te pitten. Mijn vrienden en ik zagen het in de eerste drie minuten al: die zijn gewoon niet wakker, die zijn met hetzelfde landerige zondaggevoel naar het stadion gekomen als wij.

FC Utrecht had nog geen uitduel gewonnen en had er een loodzware pot tegen Liverpool op zitten, op donderdagavond. Die kwamen helemaal niet met het mes tussen de tanden naar de ArenA, zo van: vandaag gaat het gebeuren. FC Utrecht rekende nergens op, die zouden zich na één goal hebben neergelegd bij het onvermijdelijke. Maar ja, toen kwamen ze met 0-2 voor en dachten ze: wow, nou, laten we dan maar even de tanden op elkaar zetten en dit vasthouden.

Utrecht mocht echt drie punten gratis af komen halen, en daar word ik dan toch weer goed woest van. Werkelijk vanaf de eerste seconde droop de algehele Gregory-van-der-Wieligheid eraf: zó laks, zó suf, zó ongelooflijk lusteloos en ongeconcentreerd. Tjongejonge, op zulke momenten denk je: verandert dat dan écht nooit? Het is g.v.d. elk jaar hetzelfde: leuke seizoensstart, optimisme, en dan zodra de o in de maand zit gaan lopen prutsen. De concurrentie neemt in oktober een kleine voorsprong, dat wordt in de zes weken voor kerst een zorgwekkende, substantiële voorsprong, en hopsa: Ajax is in het nieuwe jaar weer achtervolger, zoals altijd. En dan in maart, april ineens de vorm vinden en uiteindelijk nét een paar puntjes tekort komen. Hè, wat jammer zeg, zó'n goeie tweede seizoenshelft gedraaid! Het zat ook niet mee, in de laatste weken!

Dagen als tegen Utrecht zijn echt gekmakend, juist omdat het 100% een mentaliteitskwestie is.

Wat dat betreft heb ik de twee uitersten alweer beleefd, in dit prille seizoen: bewondering voor een helft uitstekend spel tegen Twente (Ajax was daar ook geconcentreerd en solide, ze speelden hun eigen wedstrijd; wat een verschil met vorig seizoen!) en een week later ultieme minachting voor een potje ouderwets laconiek prutswerk tegen Utrecht.

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Thijs » do okt 07, 2010 3:34 pm

Ik kan me hier 100% in vinden ja. Baal er nog steeds van, je kon prima met twee punten los de interlandperiode ingaan. En nu staan we gvd weer tweede. Drie verloren punten, nou ben benieuwd of we ze ook tekort komen in de laatste wedstrijd thuis tegen Twente.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do okt 07, 2010 3:40 pm

Ooooo nee, Atteveld bij de training....

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Scherrer » do okt 07, 2010 3:48 pm

@Ko. Jij vindt dat Ajax de bal lekker van speler naar speler laat gaan, Dat het snel en verzorgd veldspel op de mat legt? Dat Ajax goed kan spelen als het niet met de power-hendel op 'volle kracht' speelt?

Daar ben ik het dan echt niet mee eens. Ajax laat af-en-toe inderdaad heel leuk, aanvallend en enthousiast voetbal zien, maar dat is puur en alleen daar omdat we wat toppers voorin hebben staan en de rest van het team zich een slag in de rondte rent. En dat is géén goede basis om vooruit te komen, want dan zul je elke keer dat je een redelijke tegenstander treft en het een keer (fysiek) niet kan opbrengen merken dat het niets meer is. Dat is geen 'incident' en het heeft ook weinig met 'mentaliteit' te maken, dat heeft met een gebrek aan goed veldspel te maken. Sterker nog, als je als club resultaten als die tegen Utrecht volledig onterecht afdoet als 'incentje' of 'te weinig inzet' weet ik één ding wel zeker: dan word je never nooit meer kampioen.

En ik ben geen azijnzeiker, ik heb me hier onlangs juist nog uitgesproken voor meer positiviteit en bovendien was ik erg enthousiast over de eerste helft tegen Milan.
***

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door FlaFlu » do okt 07, 2010 3:53 pm

Dat van Cruijff napraten is gelul, Ko. Ik had het toevallig voor Real Madrid uit al over het slechte positiespel van Ajax.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Thijs » do okt 07, 2010 3:57 pm

Ik kan niet voor Ko spreken, maar ik hoor vooral na de column ook in m'n omgeving ineens weer allemaal geleuter over het positiespel. Van mensen dus die je er daarvoor nooit over hoorde.

Ik neem aan dat we allemaal weten dat jij (of Scherrer, of iemand anders die verstand heeft van het spelletje) geen column van Cruijff nodig hebt om een mening over voetbal te hebben.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » do okt 07, 2010 3:58 pm

Ko ik praat de media niet na. Ik praat uit mijn eigen ervaring en voetbalvisie die ik als trainer heb. Ik ben een groot liefhebber en voorstander van goed verzorgd positiespel wat op een hoog tempo gespeeld wordt. Tegen Twente was het de eerste helft af en toe aardig om te zien, maar vaker pijnlijk om de knulligheden te zien (ook omschakeling van BB-BBT en BBT-BB horen bij positiespel). De tweede helft was Ajax onwaardig. Milan thuisvond ik persoonlijk helemaal niet zo geweldig als velen doen geloven. Alleen de strijd, passie en het na voren druk zetten maakte veel goed. (Dat hadden we al tijden niet meer gezien) Het veldspel echter was nog steeds erg matig en vooral onzorgvuldig, weinig ruimte om de bal te verplaatsen en was het wederom gokken op een bevlieging van Suarez. Natuurlijk waren er enkele momentjes waar een goede combinatie aanwezig was, maar ik vraag mij af of Milan thuis ook deze ruimtes weg gaat geven.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Scherrer » do okt 07, 2010 4:07 pm

Thijs schreef:Ik kan niet voor Ko spreken, maar ik hoor vooral na de column ook in m'n omgeving ineens weer allemaal geleuter over het positiespel. Van mensen dus die je er daarvoor nooit over hoorde.

Ik neem aan dat we allemaal weten dat jij (of Scherrer, of iemand anders die verstand heeft van het spelletje) geen column van Cruijff nodig hebt om een mening over voetbal te hebben.
Ho, wacht ff, plaats mij alsjeblieft niet op één lijn met een professional als Thomas die 50 wedstrijden per week ziet en er daadwerkelijk heftig analyserend naar kijkt. Ik kijk alleen Ajax en een EK/WK/CL. Ik observeer slechts dat ik de bal bij Ajax niet fatsoenlijk rond zie gaan, dat er zelden iemand met positiespel wordt vrijgespeeld en dat we dat compenseren met veel rennen en vliegen, wat als gevolg heeft dat we tegen fatsoenlijke tegenstanders (Twente, Milan) na de rust opgeblust zijn. Daar hoef je geen verstand van voetbal te hebben, dat kun je als Ajacied die met een biertje op de bank zit ook analyseren.
***

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Thijs » do okt 07, 2010 4:12 pm

Haha ik had het woordje 'anders' later nog in m'n stukje geplaatst. :blush.gif: :smallgrin.gif:

Wat ik zelf wilde zeggen is dat ik jullie niet aanzag of aanzie voor mensen die Cruijff napraten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie