Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 84

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » za sep 04, 2010 10:44 pm

Volgens jouw redenering zijn trainers dus overbodig. Je hoeft tenslotte Samuel, Lucio, Cambiasso, Zanetti niet te leren verdedigen en Milito, Sneijder en Eto'o scoren er altijd wel eentje..

Was het maar zo simpel Wimpey. Met MvB als bondscoach hadden we nooit de finale gehaald van het WK, met Louis zouden we ons niet gekwalificeerd hebben en met Johan waren we er met 8-0 ingemaakt door Brazilie.

Inter met Mourinho op de bank had gehakt gemaakt van Atletico en
met Klinsmann op de bank in Munchen had Robben nu niet daar gespeeld..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » zo sep 05, 2010 12:56 pm

Nee, ik beweer dat de impact van een trainer bij een club met minder materiaal groter is dan bij een elftal waarin Xavi, Messi en Iniesta rondlopen.

Ik beweer dat Barcelona niet dankzij rookie Guardiola succesvol is. Eerder ondanks. Want op het moment dat het op een tactisch steekspel met meestertacticus Mourinho aankwam, was Guardiola nergens.

Hetzelfde geldt voor Rijkaard en HtC. Wanneer Frenk de toptrainer is die JC in hem meent te zien, waarom lukt het dan bij Gala niet? En waarom loopt HtC dan nu bij Umm Salal rond, nadat het bij al z'n clubs na Barcelona mis ging?

Je hoeft geen toptrainer te zijn om met FC Barcelona de CL te winnen. De kern van dat elftal is al jaren dezelfde, van de schuldenberg trekken ze zich niets aan, want ze halen effe een Zlatan, Villa, Ronaldinho, Henry, Eto'o wanneer ze dat zinvol achten. Zet MvB of Koeman daar neer, ook dan loopt het.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » zo sep 05, 2010 1:02 pm

Inter verliest anders wel van Atletico. Was ze onder Mourinho niet overkomen.

Van Gaal haalde nooit de finale van de CL met Kluivert, Figo en Rivaldo.

Messi was ook niet al te bijzonder op het WK.

En Henk haalde met Grant de finale van de CL die ze zouden winnen als Terry niet was uitgegleden. Nu is Grant coach van West Ham en vult Henk zijn zakken in Arabie.

Rijkaard koos voor het avontuur, het land en het geld in Turkije. Hij had beter naar Chelsea of Milan kunnen gaan.

Het is altijd makkelijk om te zeggen dat een elftal geen trainer nodig heeft als het goed draait. En wat de wedstrijden tegen Inter betreft... Geluk speelt ook een rol. En misschien moet Pep een hoop leren. Zijn manier van willen voetballen met dit Barca is fantastisch.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » zo sep 05, 2010 1:24 pm

Rishi schreef: En misschien moet Pep een hoop leren. Zijn manier van willen voetballen met dit Barca is fantastisch.
Onder Rijkaard speelde Barca niet anders. Met Messi, Xavi, Iniesta etc. heb je nu eenmaal meestal de bal. En 99 van de 100 keer doen die jongens er iets goeds mee. Daar hoef je als trainer niets aan te doen.
Rishi schreef: En Henk haalde met Grant de finale van de CL die ze zouden winnen als Terry niet was uitgegleden.
En Henk ging bij Ajax op z'n bek en werd bij Pana ontslagen.
Rijkaard koos voor het avontuur, het land en het geld in Turkije. Hij had beter naar Chelsea of Milan kunnen gaan.
Je onderbouwt indirect mijn stelling. Chelsea en Milan hebben betere spelers dan Gala. M.a.w.: bij Gala wordt meer van een trainer gevraagd, hetgeen Frenk niet kan bieden. Omdat hij geen toptrainer is. Net zoals Henk dat niet is. En Guardiola zou er, ben ik bang, bij Gala niet veel meer van bakken dan Frenk nu doet.

Stel dat MvB of Koeman na dit seizoen Guardiola zou opvolgen. En Barca wint de CL. Is MvB of Koeman dan een toptrainer?
En wat de wedstrijden tegen Inter betreft... Geluk speelt ook een rol.
Barcelona had bij Inter over geluk niet te klagen. 6-1 zou de verhoudingen beter hebben weergegeven.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door peter » zo sep 05, 2010 1:28 pm

Rijkaard degradeerde gewoon ook bij Sparta. Die man is volgens mij zo goed als zijn materiaal. Een echte peoplemanager.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » zo sep 05, 2010 1:30 pm

Was jij het niet die er heilig van overtuigd was dat Man U van Barca zou winnen in de finale? Toen werd Sir A toch ff te kijk gezet door Pep. Maakt dat Ferguson, op basis van die wedstrijd, een slechte coach die geluk heeft dat hij bij Man U zit?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » zo sep 05, 2010 1:47 pm

Rishi schreef:Was jij het niet die er heilig van overtuigd was dat Man U van Barca zou winnen in de finale? Toen werd Sir A toch ff te kijk gezet door Pep. Maakt dat Ferguson, op basis van die wedstrijd, een slechte coach die geluk heeft dat hij bij Man U zit?

Hij heeft al 25 jaar uitsluitend geluk daar. :excited.gif:

Guardiola nam een topploeg over. Ferguson heeft de topploegen van 1999 en 2007 eigenhandig opgebouwd. Ploeg van 1999 bevatte met bijv. Beckham, Giggs, Scholes, Neville, Butt zeer veel zelf opgeleide spelers. En hij won ook nog eens een ander europees cuppie, begin 90, ten koste van Jopie. En met Aberdeen won ie ook een europese beker.

Ferguson lijkt me van een effe wat andere dimensie dan Guardiola.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » zo sep 05, 2010 2:06 pm

Ik zeg dus niet dat Ferguson geluk heeft. Ik vroeg het aan jou omdat Man U er geen moment aan te pas kwam ondanks dat hij beschikte over topspelers.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di sep 07, 2010 9:48 am

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Ze en Kerlon kosten Ajax op zeker geld, en niet weinig.
Lodeiro komt omdat Suarez een vriendje wil (vertrek Cvitanich), kosten 5,5 miljoen. Vind ik niet kunnen, dat mag Jol zich wel degelijk aanrekenen.
Suk is gekocht op basis van 2 weken training. Boilesen is gevolgd, gescout en komt tot nu toe niet uit de verf, vind ik een compleet ander verhaal.

Van der Dussen en Cock... gewoon omdat zij deel van de Jol kliek zijn. Marionetten. Hebben we toch zelf ook wel iemand voor? Gaat Jol , zullen van der Dussen en de andere Jol ook weggaan. Ik vind zoiets zeer vreemd, en er is een soort van machtsovername gaande waar ik mijn twijfels over heb.
Overal hoor je alleeen maar positieve geluiden, ik wil eens een andere kant belichten.

Wat gaat er gebeuren met Daley Blind?? Je hoort ook hier steeds meerdere verhalen van Jol. Eerst komt ie terug, daarna kan ie er zogenaamd niets van....
15 juni gepost, en lijkt toch redelijk te kloppen. Gisteren ging Jol in op de komst van Lodeiro bij Holland Sport. Daarin zei hij dat Luis vond dat hij moest komen....
Blind weer weg.
Het machtspel.

Is jullie mening ten opzichte van Jol veranderd sinds eind vorige competitie?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » di sep 07, 2010 9:57 am

Als we Maxima moeten wegpesten en een prinses uit Uruguay moeten nemen om Luis tevreden te houden vind ik dat best.. Over de rest kan ik niet oordelen.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » di sep 07, 2010 10:01 am

Nee. Een redelijke trainer (geen topper), maar geen Ajacied en bovendien iemand verdacht graag spelers koopt.

Of de Haagse kliek iets toevoegt kan ik niet beoordelen. Het zal wel moeten, want anders zal het voor een hoop onvrede zorgen. We merken vanzelf wel hoe het werk van die mensen beoordeeld gaat worden.
Wel vind ik het eigenaardig dat er iemand rondloopt (Cock) die een hoop te zeggen heeft en tegelijkertijd niet eens officieel werknemer van Ajax is.

Daley Blind? Met hem wordt het niets onder Jol. Hij moet nog een jaartje wachten, dan haalt zijn pa hem uit de stront.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jinne » di sep 07, 2010 10:17 am

joey schreef:Wel vind ik het eigenaardig dat er iemand rondloopt die een hoop te zeggen heeft en tegelijkertijd niet eens officieel werknemer van Ajax is.
Tenzij ze JC heten. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door goodfella » di sep 07, 2010 5:45 pm

Ja, dat schijnheilige gezeur van Joey komt me mijn strot uit. Vooralsnog doet Jol het beter dan HtC, Koster, van Basten en Blind.

En Rishi, jij hebt je laten misleiden door het toeval zeg. De kans dat ik met Barcelona kampioen word, is groter dan de kans dat Guardiola met Ajax kampioen wordt. :smallgrin.gif:

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Rembrandt III » di sep 07, 2010 5:50 pm

joey schreef: Of de Haagse kliek iets toevoegt kan ik niet beoordelen. Het zal wel moeten, want anders zal het voor een hoop onvrede zorgen. We merken vanzelf wel hoe het werk van die mensen beoordeeld gaat worden.
Wel vind ik het eigenaardig dat er iemand rondloopt (Cock) die een hoop te zeggen heeft en tegelijkertijd niet eens officieel werknemer van Ajax is.
Waar haal je vandaan dat Cock Jol officieel geen Ajax-werknemer is? Dat is hij nl. wel (naar ik dacht) als P.A. van Jol.
Zie ook http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief ... ck-Jol.htm

"... in mijn arbeidsovereenkomst..."
(En: waarom zou Ajax.nl een interview publiceren met een niet-werknemer?)

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door M.. » di sep 07, 2010 6:04 pm

Jinne schreef:
joey schreef:Wel vind ik het eigenaardig dat er iemand rondloopt die een hoop te zeggen heeft en tegelijkertijd niet eens officieel werknemer van Ajax is.
Tenzij ze JC heten. :666.gif:
JC.. CJ.. maakt het nou echt zo veel uit in welke volgorde je die letters zet?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Daily Blind » ma okt 04, 2010 11:06 am

Ik heb me een maandje even niet echt bemoeid over het spel wat Ajax laat zien. Met de hoop dat het slechts een incidentie zou zijn. Maar helaas is het spel de laatste weken niet om aan te zien. Ik ben de laatste tijd niet meer op de training geweest, maar kan iemand mij bevestigen of er wel op positiespel getraind wordt?

Ik krijg steeds meer het idee dat de visie van Jol is. We gokken op Suarez en we zien wel wat hij doet. er zit geen enkele lijn in het positiespel. Alle ballen gaan dwars door het midden en het moment dat we een speler aan de zijlijn hebben staan, laat staan dat die de bal krijgt is van erg lang geleden. Het spel is te triest voor woorden. De bal moet via 4 schijven om de bal van de linksback naar de rechtsback te krijgen. Maar een mannetje overslaan om tempo in het spel te krijgen en via 2 a 3 balcontacten de bal van de linksback naar naar de rechtsbuiten te krijgen zit er niet meer in.

Ik kan niet wachten tot het moment dat er iets gaat gebeuren in de club, zodat we in het weekend weer kunnen genieten van goed verzorgd voetbal. Met veel passie en bluf de tegenstanders binnen 30 minuten op een kansloze achterstand zetten.

En dan heb ik het niet alleen over Ajax 1. In de jeugd is dit ook ver te zoeken.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door D_skilled » ma okt 04, 2010 3:50 pm

Precies. Alles samenvattend, Ajax is Ajax niet meer.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » ma okt 04, 2010 4:05 pm

Nu opeens, of zes jaar geleden al niet meer ?.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Arthur » ma okt 04, 2010 4:08 pm

12 jaar geleden al niet meer.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Zuidema » ma okt 04, 2010 4:51 pm

Arthur schreef:12 jaar geleden al niet meer.
Waarom speciaal sinds 1998, Arthur?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Arthur » ma okt 04, 2010 4:57 pm

Als ik het me goed herinner was dat het jaar van de beursgang en de eerste keer dat we een vreemdelingenlegioen aantrokken bij Ajax. Rond die tijd waren de successen Ajax naar de bol geslagen en is de start gemaakt met het rampzalige 'beleid' waar we nog steeds niet van hersteld zijn.

Zou ook kunnen dat het '97 was, hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door joey » ma okt 04, 2010 5:14 pm

Opeens hadden we een directeur voor dit en een directeur voor dat. Een hoop bureaucratie, maar het voetbal verdween naar de achtergrond. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Lionel » ma okt 04, 2010 5:17 pm

Wat zou Ajax volgens jou moeten doen, Joey?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » ma okt 04, 2010 5:30 pm

.. Meer kinderboeken uit gaan geven ..

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » di okt 05, 2010 7:23 pm

999 schreef:Nu opeens, of zes jaar geleden al niet meer ?.
Mee eens. Jol zit er niet voor de lol. :smallgrin.gif:

Serieus, hij doet het i.v.m. DB, HtC, AK en MvB prima. Ik vind het spel wel minder dan vorig seizoen, maar daar zijn wel oorzaken voor te vinden die niets met Jol hebben te maken. Heb me wel verbaasd over de opstelling tegen Utrecht, ik gaf voor de wedstrijd al aan dat het op die manier lastig zou worden en dat kwam helaas uit.

Voor Jol is Ajax een ploeg als alle andere. 'Wij' hebben af en toe nog de illusie dat Ajax nog altijd speciaal is. Dat is Ajax natuurlijk wel, maar niet meer qua spel. :blush.gif: Maar goed, dat neem ik Jol niet kwalijk. Hij wil winnen, CL spelen en kampioen worden. Prima. Dat is zijn goed recht. Ik neem aan dat de Ajax-directie z'n huiswerk heeft gedaan, men wist wie men in huis haalde.

Ik denk trouwens dat Jol aan z'n laatste seizoen bezig is bij Ajax. Hij zal niet nog een keer een mooie PL-club laten schieten. Ik moet trouwens maar zien of Ajax er in zou slagen een trainer te halen die er qua spel en resultaten méér uit haalt dan Jol. Zijn vele voorgangers lukte dat i.i.g. niet en zo geweldig is het materiaal waarmee Jol werkt nou ook weer niet.

Plaats reactie