Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door Kowalczyk » ma aug 16, 2010 1:31 pm

O ja, wat ik nog wilde vragen... (Thijs, misschien weet jij dit).

Tegen Vitesse lag de wedstrijdbal op een wit pilaartje. Sjaak Swart stond ernaast. Swart kwam in beeld, er verschenen wat oude beelden van hem op de schermen, en toen de elftallen het veld op kwamen, presenteerde Sjaak Swart de wedstrijdbal aan de scheidsrechter.

Is dat een nieuw ding, dat we voortaan bij elke thuiswedstrijd gaan doen?

Ik hoop het. Uit-ste-kend idee. Serieus. Je maakt er de Ajax-historie tastbaar mee, je haalt de banden met ex-spelers aan, je roept er een traditie mee in het leven en het maakt een chique indruk: een ex-Ajacied die de scheidsrechter welkom heet bij Ajax en hem de wedstrijdbal overhandigt.

Ik hoop echt dat dat erin blijft. Mooi.

K.
Still alive...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door Feest » ma aug 16, 2010 1:44 pm

Ja, is nieuw.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door Thijs » ma aug 16, 2010 1:44 pm

Ik zag het pas op tv zaterdagnacht! Ik wist er niks van, had het ook vrij druk voor de wedstrijd (eerste competitiewedstrijd, dan moeten er altijd nog 101 dingen geregeld worden op het laatste moment) dus ik heb ook niet echt een briefing gehad over 'zulke dingetjes'.

Maar ben het met je eens, ik vind zulke 'tradities' (ook al zijn ze maar één wedstrijd oud, haha) echt mooi. De scheidsrechter wordt sowieso al elke thuiswedstrijd ontvangen door André Kraan, sinds 1940 lid van Ajax en 27 jaar bestuurslid geweest. Dat vind ik veel mooier dan dat het gedaan wordt door één of andere uitzend-pipo, bij wijze van spreken.

Ik zal het binnenkort even navragen of dit altijd gaat gebeuren. Zou het zelf ook mooi vinden.

(Sowieso moeten er op de videoschermen wat meer oude beelden worden getoond dan altijd die schreeuwerige commercials en weet-ik-wat-allemaal, de binding met de club is heel belangrijk, het Ajax-gevoel!)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Alexander
Berichten: 8593
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door Alexander » ma aug 16, 2010 1:45 pm

En dan nog een 'nieuw' dingetje: wat voor stadionspeaker hadden we nu weer? Is dat die DJ van Veronica? Wat is er mis met Tholen? Zelfs Bohnen is nog beter dan deze man.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door Feest » ma aug 16, 2010 1:46 pm

Pfff, trage Thijs toch.

Zelfs ik weet dat dit een nieuw dingetje is. Gewoon, van Sjaak zelf gehoord. Hij zou de eerste worden wist hij mij zaterdagochtend te vertellen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door brigade zuid » ma aug 16, 2010 1:46 pm

Wat trouwens ook hilarisch is tegenwoordig, zijn die G-elftallen die in de rust opdraven.
Dat jochie op krukken zaterdag.. ik lag echt in een vouw.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door Thijs » ma aug 16, 2010 1:54 pm

Feest schreef:Pfff, trage Thijs toch.

Zelfs ik weet dat dit een nieuw dingetje is. Gewoon, van Sjaak zelf gehoord. Hij zou de eerste worden wist hij mij zaterdagochtend te vertellen.
Sjaak en ik zeggen alleen 'hallo' tegen elkaar, blijkbaar ken jij 'm beter dan ik. :smallgrin.gif:

En die G-elftallen, inderdaad. Al kon het tegen FC Twente met de begeleiding wel beter, eentje kon de harde muziek niet verdragen en rende jankend richting het strafschopgebied met de vingers in z'n oren. Er moesten er drie apart van het veld worden gehaald omdat ze niet begrepen wat de bedoeling was. :smallgrin.gif: Maar wel leuk voor die jochies!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door Kowalczyk » ma aug 16, 2010 2:01 pm

brigade zuid schreef:Wat trouwens ook hilarisch is tegenwoordig, zijn die G-elftallen die in de rust opdraven.
Dat jochie op krukken zaterdag.. ik lag echt in een vouw.
Ik vond dat ook heel mooi, dat de shoot-outs als het ware verder gingen op het niveau van de eerste helft.

Mijn vrienden en ik twijfelen trouwens al een tijdje aan de puntentelling. Beetje nattevingerwerk, is onze indruk. Voor de gein ditmaal maar eens geteld: er gingen zes ballen in aan onze kant. Eindstand 3-1...

:confused.gif:

K.
Still alive...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door Feest » ma aug 16, 2010 2:09 pm

Die puntentelling gaat via een ingewikkeld handicapsysteem. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door InnerHarbour » ma aug 16, 2010 2:57 pm

Feest schreef:Die puntentelling gaat via een ingewikkeld handicapsysteem. :smallgrin.gif:
Zou Doc in de jury zitten? :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma aug 16, 2010 4:01 pm

Dat G-voetbal heb ik even gemist, ik stond een poging tot een biertje te ondernemen bij een foodie, maar laat het er inderdaad in blijven dat oud-Ajacieden die bal aan de scheids overhandigen voor de wedstrijd! :biggthumpup.gif:

En laat ALS-JE-BLIEFT Tholen lekker de opstellingen weer doen. Nu hadden weer een andere knakker, al was ie niet zo kansloos als de vorige. Zaterdag werd er tenminste Olekhér gezegd in plaats van OOWLOEKERRRR!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door Pride of Amsterdam » ma aug 16, 2010 5:21 pm

En nu ook eindelijk niet dat eindeloze "Onder nummeroooo..."... :biggthumpup.gif:

Vond het wel geinig dat Sjaak de wedstrijdbal aanbood. Het zijn de kleine dingen die het doen.

En voor wat betreft de 'eindstand' in de shoot-out... daar heb ik nog nooit wat van begrepen.
Op naar de vierde ster!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door brigade zuid » ma aug 16, 2010 8:37 pm

Ajax organiseert op zaterdag 16 oktober voor het eerst een reünie voor oud-spelers van de club die ooit in Ajax 1 hebben gespeeld. Op de dag dat de Ajacieden van nu het in eigen huis tegen NAC Breda opnemen, zullen vele oude bekenden in de Amsterdam ArenA getuige zijn van deze competitiewedstrijd.

Van Mister Ajax Sjaak Swart, Johan Cruijff en Marco van Basten tot ‘Goaltjes-Piet’ van Reenen, die met 273 doelpunten nog altijd Ajax’ topscorer aller tijden is. En wat te denken van Jari Litmanen, de Fin die als buitenlandse speler de meeste wedstrijden (133) in het shirt van Ajax achter zijn naam heeft staan.

Verschillende oud-spelers zijn momenteel werkzaam voor Ajax. Danny Blind, Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Bryan Roy, Michel Kreek en Wim Jonk zijn voorbeelden van Ajacieden die na een rijke carrière als voetballer, nu als trainer bij Ajax actief zijn. In tegenstelling tot andere oud-spelers, die de club soms uit het oog is verloren, zijn ze door hun werkzaamheden nog vrijwel dagelijks op de club te vinden.

Van waarde
Uiteraard zijn er ook talloze spelers die slechts een paar duels de eer van Ajax hebben verdedigd. Ook zij maken vanzelfsprekend onderdeel uit van de historie van de club. Zo is iedere Ajacied op zijn eigen manier van waarde voor Ajax geweest. Via de reünie voor oud-spelers hoopt Ajax daarom ook juist die spelers op 16 oktober te kunnen verwelkomen.

Voorafgaand aan de competitiewedstrijd Ajax – NAC worden alle oud-spelers die ooit in Ajax 1 hebben gespeeld op de reünie ontvangen. Vervolgens zullen gezamenlijk in een speciaal tribunevak voor oud-spelers naar Ajax – NAC kijken. Die avond zal letterlijk zichtbaar zijn hoe rijk de historie van Ajax is.

De reünie voor oud-spelers wordt in samenwerking met Ajax’ hoofdsponsor AEGON georganiseerd. Momenteel is Ajax bezig met een inventarisatie van oud-spelers en het versturen van uitnodigingen.

AJAX F-side.nl
Litmanen ohoo. :smile-ajax.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door Scherrer » ma aug 16, 2010 8:44 pm

brigade zuid schreef:
Ajax organiseert op zaterdag 16 oktober voor het eerst een reünie voor oud-spelers van de club die ooit in Ajax 1 hebben gespeeld. Op de dag dat de Ajacieden van nu het in eigen huis tegen NAC Breda opnemen, zullen vele oude bekenden in de Amsterdam ArenA getuige zijn van deze competitiewedstrijd.

Van Mister Ajax Sjaak Swart, Johan Cruijff en Marco van Basten tot ‘Goaltjes-Piet’ van Reenen, die met 273 doelpunten nog altijd Ajax’ topscorer aller tijden is. En wat te denken van Jari Litmanen, de Fin die als buitenlandse speler de meeste wedstrijden (133) in het shirt van Ajax achter zijn naam heeft staan.

Verschillende oud-spelers zijn momenteel werkzaam voor Ajax. Danny Blind, Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Bryan Roy, Michel Kreek en Wim Jonk zijn voorbeelden van Ajacieden die na een rijke carrière als voetballer, nu als trainer bij Ajax actief zijn. In tegenstelling tot andere oud-spelers, die de club soms uit het oog is verloren, zijn ze door hun werkzaamheden nog vrijwel dagelijks op de club te vinden.

Van waarde
Uiteraard zijn er ook talloze spelers die slechts een paar duels de eer van Ajax hebben verdedigd. Ook zij maken vanzelfsprekend onderdeel uit van de historie van de club. Zo is iedere Ajacied op zijn eigen manier van waarde voor Ajax geweest. Via de reünie voor oud-spelers hoopt Ajax daarom ook juist die spelers op 16 oktober te kunnen verwelkomen.

Voorafgaand aan de competitiewedstrijd Ajax – NAC worden alle oud-spelers die ooit in Ajax 1 hebben gespeeld op de reünie ontvangen. Vervolgens zullen gezamenlijk in een speciaal tribunevak voor oud-spelers naar Ajax – NAC kijken. Die avond zal letterlijk zichtbaar zijn hoe rijk de historie van Ajax is.

De reünie voor oud-spelers wordt in samenwerking met Ajax’ hoofdsponsor AEGON georganiseerd. Momenteel is Ajax bezig met een inventarisatie van oud-spelers en het versturen van uitnodigingen.

AJAX F-side.nl
Litmanen ohoo. :smile-ajax.gif:
Zozo, gaan ze die na 41 jaar nog eens opgraven om bij een reünie aanwezig te zijn?
***

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door Thijs » ma aug 16, 2010 8:49 pm

De sites kopiëren het bericht van ajax.nl nogal selectief, want die zeggen dit:
De rijke historie van Ajax kent niet alleen veel prijzen, maar uiteraard ook veel illustere trainers en spelers. In de 110-jarige geschiedenis van de club zijn vele legendes en clubiconen geboren. Van Mister Ajax Sjaak Swart, Johan Cruijff en Marco van Basten tot ‘Goaltjes-Piet’ van Reenen, die met 273 doelpunten nog altijd Ajax’ topscorer aller tijden is. En wat te denken van Jari Litmanen, de Fin die als buitenlandse speler de meeste wedstrijden (133) in het shirt van Ajax achter zijn naam heeft staan.
Maar inderdaad, die gaan we maar geen uitnodiging sturen. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door 666 » ma aug 16, 2010 9:01 pm

Stuur die ouwe Piet maar wel een uitnodiging, en laat de wedstrijd om middennacht beginnen. Dan spookt het eindelijk weer eens ouderwetsch bij Ajax. Als Andre Kraan dan nog even regelt dat de scheids in de geest van de wedstrijd fluit...

Is het die zaterdag toevallig volle maan? Het is in ieder geval maar twee weekjes bij halloween vandaan.

:blackcat.gif:
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Alexander
Berichten: 8593
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door Alexander » ma aug 16, 2010 9:20 pm

Eerlijk is eerlijk, fantastisch initatief van Ajax! Is misschien ook leuk om de spelers voor de wedstrijd of in (nog beter) in de rust even op het veld te laten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door Feest » ma aug 16, 2010 9:23 pm

Maar beter dan zaterdag gaat het niet meer worden...

Want, de ballen van Swart....een klasse apart! :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Wedstrijdbal aangeboden door ex-Ajacied?

Bericht door Kowalczyk » wo aug 18, 2010 12:57 pm

Alexander schreef:Eerlijk is eerlijk, fantastisch initatief van Ajax! Is misschien ook leuk om de spelers voor de wedstrijd of in (nog beter) in de rust even op het veld te laten!
Ik vind het ook het begin van een geweldige traditie. Echt mooi, zonder dat het brallerig en pedant is.

Er moet wel iets meer aandacht op de ex-speler in kwestie worden gericht. Nu stond Sjaak Swart daar maar een beetje. Hij kwam even in beeld, maar er werd niets over hem gezegd. Er was geen echte omlijsting. Daardoor hebben veel mensen het gemist, denk ik.

K.
Still alive...

Plaats reactie