Scouting, financiele zaken en toekomst

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » di aug 17, 2010 12:21 pm

Jöhnk schreef:Dat werd destijds ook over Sneijder gezegd. Weet ik nog heel goed.
En ?.Sneijder ging weg en er was nergens een vervanger te vinden.Nergens.Waar loopt de nieuwe MVB in Nederland ?, of de nieuwe v.d. Vaart ?.Van de Sar ergens ?.Een R. de Boer misschien ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » di aug 17, 2010 12:26 pm

Nee Voetske, een speler als Sneijder kun je niet vervangen door een jeugdspeler. Maar Sneijder leverde de hoofdprijs op, dus er was geld. Als je dan ziet wat er met dat geld gedaan is... Als spelers de hoofdprijs opleveren, zoals het geval was met Sneijder, zou je een of twee echt goede spelers kunnen halen. Dan hoef je er niet per se zwakker op te worden. Het probleem is dat trainers meteen een hoop spelers willen, ook voor de breedte. Dit voor het geval dat, blablabla. En dan is het geld dus zo op en heb je niets.

Inderdaad, Jòhnk.
Jonge spelers zijn wisselvallig. Trainers houden niet van wisselvalligheid. Die hebben liever een oudere speler.

Volgens mij heeft Ajax talent genoeg. Dat er niet altijd goed met die jongens gewerkt wordt is een tweede. Maar een speler als Jozefzoon is niets dan De Ridder of Leonardo en hij heeft al snel meer toekomst. Je moet hem alleen wel de kans geven. Ajax kan geen toppers halen, het geld is op. Dus is het middelmaat of eigen jeugd. Doe dan maar eigen jeugd.

We hebben geen keus meer. Willen we een paar sterkhouders hebben, dan moet de rest niet teveel kosten. Stel dat we nu Van der Wiel moeten verkopen voor een dumpprijs. Laten we zeggen voor twaalf miljoen. Dan hadden we toch beter geen Lodeiro plus spelers voor de breedte kunnen kopen? Dan was de verkoop van VDW niet eens nodig geweest. Bij wijze van spreken dan.
Laatst gewijzigd door joey op di aug 17, 2010 12:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door MvB » di aug 17, 2010 12:30 pm

Scherrer schreef: Het enige dat ik écht schrijnend en zelfs schokkend vind, is het complete gebrek aan zelfkritiek bij Slop. Hij presenteert het alsof alles hem overkomt en hij er niets aan kan doen. Kwatsch, hij is zelf de financiële baas en dus ook volledig verantwoordelijk. De man is gewoon grenzeloos incapabel en waarschijnlijk een enorm lulletje rozenwater die zich door iedere blaaskaak (of die nu Blind, Van Basten of Jol heet) laat overtuigen om nog meer geld uit te geven. Dan ben je gewoon ongeschikt voor je baan. Onbegrijpelijk dat een RvC of een VdB hem er niet gewoon uitflikkert.
Klopt, die man laat gewoon over zich heen lopen. Vorig seizoen riep hij dat er geen spelers gekocht konden worden (ná de verkoop van Vermaelen!) en vervolgens werd er doodleuk op Elia geboden en kwamen De Zeeuw, Verhoeven en later Lodeiro, zonder dat er verkocht werd. Als Slop nee zegt, dan zou het nee moeten zijn, maar daar lijkt het absoluut niet op...

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Oscarito » di aug 17, 2010 12:33 pm

Dit is zoals ik het zie:
Slop is niet inventief genoeg en puur afhankelijk van de resultaten op het veld. Als de trainer/coach het slecht doet krijgt die de zwarte piet toegewezen voor het financiële wanbeleid.
Jol is ook niet inventief genoeg, hij wist dat ie weinig te besteden had maar toch loopt hij om de haverklap te zeuren voor versterkingen en de spelers die hij haalt voegen meestal nauwelijks wat toe. Als de resultaten slecht zijn schuift ie de zwarte piet naar de financiële mensen binnen de club omdat ie te weinig geld meekreeg om de spelersmarkt op te gaan in plaats van zich te focussen op het beter maken van spelers en het creëren van een team dat boven zichzelf kan uitstijgen. Oftewel die man doet ook maar wat...

Voor Ajax zou het een zegen zijn als beide personen vertrekken en vervangen worden door bekwame mensen.

Nederland: het land dat erom bekend staat dat we grote dingen kunnen doen met weinig middelen (en niet alleen op voetbalgebied) en tolerant zijn bestaat nauwelijks meer. De laatste jaren is het vooral Van Gogh, Fortuyn, Wilders en Van der Sloot terwijl we op voetbalgebied niets meer voorstellen en allemaal aan het janken zijn dat het grote geld ergens anders is.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » di aug 17, 2010 12:34 pm

joey schreef:Inderdaad, Jòhnk.
Jonge spelers zijn wisselvallig. Trainers houden niet van wisselvalligheid. Die hebben liever een oudere speler.

Volgens mij heeft Ajax talent genoeg. Dat er niet altijd goed met die jongens gewerkt wordt is een tweede. Maar een speler als Jozefzoon is niets dan De Ridder of Leonardo en hij heeft al snel meer toekomst. Je moet hem alleen wel de kans geven. Ajax kan geen toppers halen, het geld is op. Dus is het middelmaat of eigen jeugd. Doe dan maar eigen jeugd.

We hebben geen keus meer. Willen we een paar sterkhouders hebben, dan moet de rest niet teveel kosten. Stel dat we nu Van der Wiel moeten verkopen voor een dumpprijs. Laten we zeggen voor twaalf miljoen. Dan hadden we toch beter geen Lodeiro plus spelers voor de breedte kunnen kopen? Dan was de verkoop van VDW niet eens nodig geweest. Bij wijze van spreken dan.
Stel dat mijn tante een piemel had .. tja ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » di aug 17, 2010 12:34 pm

999 schreef:En ?.Sneijder ging weg en er was nergens een vervanger te vinden.Nergens.
Klopt, dat soort talenten komen ook niet op bestelling. Je zult het ook af en toe met een minder exemplaar (De Jong) moeten doen.


Maar volgens mij staan er wekelijks zo'n 7 talenten uit eigen kweek in de basis. Je kunt er natuurlijk over twisten hoe goed die zijn, maar feit is wel dat Ajax daardoor maar voor vier posities (nou vooruit, laten we zeggen 6 posities) een speler hoeft aan te trekken van buitenaf. Met andere woorden: in principe zou Ajax qua aankopen juist het goedkoopst uit moeten zijn van alle clubs van Nederland. Het tegenovergestelde is echter waar. :confused.gif:

Waar loopt de nieuwe MVB in Nederland ?, of de nieuwe v.d. Vaart ?.Van de Sar ergens ?.Een R. de Boer misschien ?.
Dat vraag ik me ook wel eens af. Sinds de lichting '84 is er niets bijzonders meer doorgekomen in Nederland in aanvallend opzicht.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » di aug 17, 2010 12:39 pm

Oscarito schreef:Dit is zoals ik het zie:
Slop is niet inventief genoeg en puur afhankelijk van de resultaten op het veld. Als de trainer/coach het slecht doet krijgt die de zwarte piet toegewezen voor het financiële wanbeleid.
Jol is ook niet inventief genoeg, hij wist dat ie weinig te besteden had maar toch loopt hij om de haverklap te zeuren voor versterkingen en de spelers die hij haalt voegen meestal nauwelijks wat toe. Als de resultaten slecht zijn schuift ie de zwarte piet naar de financiële mensen binnen de club omdat ie te weinig geld meekreeg om de spelersmarkt op te gaan in plaats van zich te focussen op het beter maken van spelers en het creëren van een team dat boven zichzelf kan uitstijgen. Oftewel die man doet ook maar wat...

Voor Ajax zou het een zegen zijn als beide personen vertrekken en vervangen worden door bekwame mensen.¨
Tja... Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens. Slop is incapabel en Jol heeft geen boodschap aan de financiele positie van Ajax op de lange termijn. Probleem is alleen, waar vind je capabele vervangers? Zeker voor Jol...

Slop zal wel blijven zitten, maar ik acht de kans groot dat Jol zijn biezen pakt als Ajax de CL niet haalt. Hij wil kopen en niet verkopen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » di aug 17, 2010 12:49 pm

Het vreemde is dat Jol het helemaal niet zo onaardig doet met de jeugd. Hij heeft een aantal spelers goed ingepast en bijzonder constant (ivm voorgaande seizoenen) laten presteren. Toch wil hij het eigenlijk helemaal anders. :confused.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » di aug 17, 2010 12:54 pm

joey schreef:Nee Voetske, een speler als Sneijder kun je niet vervangen door een jeugdspeler. Maar Sneijder leverde de hoofdprijs op, dus er was geld. Als je dan ziet wat er met dat geld gedaan is... Als spelers de hoofdprijs opleveren, zoals het geval was met Sneijder, zou je een of twee echt goede spelers kunnen halen. Dan hoef je er niet per se zwakker op te worden. Het probleem is dat trainers meteen een hoop spelers willen, ook voor de breedte. Dit voor het geval dat, blablabla. En dan is het geld dus zo op en heb je niets.

Inderdaad, Jòhnk.
Jonge spelers zijn wisselvallig. Trainers houden niet van wisselvalligheid. Die hebben liever een oudere speler.
Maar dat begrijp ik allemaal Joey.Sneijder die verkocht wordt, bestuur en trainer(s) die verkeerde aankopen doen/deden en op moeten donderen.Maar ik vraag me daarbij altijd af of dat AJAX nu daadwerkelijk een speler in de markt is om, want NATIONAAL is/was er niks te vinden, INTERNATIONAAL voor dat geld vervangers aan te trekken.Ik heb het idee dat AJAX gewoon niet meer mee doet en ook niet kan financieel gezien.

Dan kun je wel roepen dat er niet gekocht moet worden, maar als er niks achter zit zul je toch iets moeten doen.Trouwens wat Sneijder betreft, die stond alleen al door zijn tweebenigheid bekend al een groot talent.

Normaliter hebben we nu toch ook een speler die de hoofdprijs ( wat de gek er voor geeft ) zou op moeten brengen.En er lopen er paar meer rond.

Persoonlijk vind ik goede breedtespelers helemaal geen probleem.Zeker niet als er erachter kwa jeugd niks te vinden is.Ik bedoel noem mij een speler na de Sneijder transfer die doorgebroken is waarvan je kan zeggen ja dat is um ?.Noem anders wat andere AJAX pareltjes vanaf Sneijder uit de eigen jeugd ..

Achteraf, en dat telt natuurlijk net zo goed voor mij, is het wel gemakkelijker om te roepen dat het anders had gemoeten.Sulejmani als voorbeeld.Miscchien moet AJAX ( dacht dat Ko dat eerder al schreef ) wel weer helemaal affikken om weer AJAX te worden ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door 999 » di aug 17, 2010 12:58 pm

Jöhnk schreef:
999 schreef:En ?.Sneijder ging weg en er was nergens een vervanger te vinden.Nergens.
Klopt, dat soort talenten komen ook niet op bestelling. Je zult het ook af en toe met een minder exemplaar (De Jong) moeten doen.


Maar volgens mij staan er wekelijks zo'n 7 talenten uit eigen kweek in de basis. Je kunt er natuurlijk over twisten hoe goed die zijn, maar feit is wel dat Ajax daardoor maar voor vier posities (nou vooruit, laten we zeggen 6 posities) een speler hoeft aan te trekken van buitenaf. Met andere woorden: in principe zou Ajax qua aankopen juist het goedkoopst uit moeten zijn van alle clubs van Nederland. Het tegenovergestelde is echter waar. :confused.gif:

Waar loopt de nieuwe MVB in Nederland ?, of de nieuwe v.d. Vaart ?.Van de Sar ergens ?.Een R. de Boer misschien ?.
Dat vraag ik me ook wel eens af. Sinds de lichting '84 is er niets bijzonders meer doorgekomen in Nederland in aanvallend opzicht.
Dat bedoel ik dus.Er staan talenten uit de jeugd in de BASIS maar echt bijzonders is het natuurlijk niet allemaal.Dat lukt ook nooit op bestelling, je kan dus nooit zeggen we trekken effe een vat talenten open, het gaat er altijd om of dat het ook waardige talenten zijn.Of euwige zoals Urby ..

De Jong ?, is dat dieje De Jong waarvan iedereen vond dat ie niet in AJAX 1 thuis hoorde ?..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door peter » di aug 17, 2010 1:07 pm

Onze talenten zijn goed genoeg. Het is juist dat de aankopen niet goed genoeg zijn en daarom op de bank belanden. Het zegt toch genoeg dat de Jong speelt en niet Aissati? Of vdWiel en geen Silva? Of een Anita en geen Atouba? Of een Alderweireld en geen Oleguer? Op tal van posities kiezen we voor eigen jeugd en dat werkt prima. Je moet er alleen wel voor zorgen dat als je wat haalt, je ook echt versterkingen haalt. In de afgelopen jaren is het gros van onze aankopen mislukt (en dat alles tegen MEGA salarissen).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » di aug 17, 2010 1:22 pm

Exact. Zijn Atouba, Silva of Sno beter dan wat we hebben lopen? Schieten we wat op met de komst van Mido, De Ridder of Leonardo? :confused.gif:

We moeten van die koopverslaving af.
Het stinkt aan alle kanten!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Justin » di aug 17, 2010 1:26 pm

Persoonlijk vind ik het deze zomer nog wel meevallen - Leonardo en de Ridder zijn tenslotte nooit gekomen en Mido is ook nog steeds niet binnen. Daarnaast vallen de aankopen van Ooijer en Hamdaoui wel enigszins te begrijpen.

Mijn haren gaan wel recht overeind staan als ik hoor dat Jol een nieuwe keeper wil aantrekken. Dát vind ik vreselijk. Dat lijkt meer op 'kopen om het kopen'.

:excited.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » di aug 17, 2010 1:32 pm

En mijn haren gaan hiervan overeind staan:
„Het is op dit moment moeilijk om de boel drijvend te houden”, aldus Slop, die benadrukt dat Ajax zich gek genoeg nog wél zo’n rampjaar als vorig jaar kan veroorloven. „We hebben bij de beursgang 53 miljoen euro opgehaald en nog altijd zo’n 29 miljoen euro eigen vermogen. Maar vervelend is het natuurlijk wel als je zo snel inteert.
Vervelend? Die vent draait ons EV erdoor en dat vindt hij vervelend? :1evil.gif:

Dat EV moet als de donder weer aangevuld worden. Zijn ze bij Ajax gek geworden?
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door D_skilled » di aug 17, 2010 1:37 pm

Stel dat hij een budget had net als die van MvB? Het is een zegen voor de club dat Jol niet gek veel te besteden heeft/had. Jol is een man die heel graag koopt, een koopziek persoon. Dat bewees hij bij Tottenham Hotspur en HSV als je hem een gespekt portemonnee geeft. Veel garbage, ook spelers uit z'n eigen netwerk of die hij al kende. Minstens gelijkwaardig t.o.v. z'n voorgangers San Marco en HtC. En dan deelt hij nog sneren uit naar de personen in kwesties, terwijl hij het er zelf niet veel beter vanaf brengt.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Oscarito » di aug 17, 2010 2:45 pm

D_skilled schreef:Stel dat hij een budget had net als die van MvB? Het is een zegen voor de club dat Jol niet gek veel te besteden heeft/had. Jol is een man die heel graag koopt, een koopziek persoon. Dat bewees hij bij Tottenham Hotspur en HSV als je hem een gespekt portemonnee geeft. Veel garbage, ook spelers uit z'n eigen netwerk of die hij al kende. Minstens gelijkwaardig t.o.v. z'n voorgangers San Marco en HtC. En dan deelt hij nog sneren uit naar de personen in kwesties, terwijl hij het er zelf niet veel beter vanaf brengt.
:biggthumpup.gif:

Ik snap Ajax echt niet om een man als Jol de eindverantwoordelijke te laten zijn over het aankoopbeleid.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » di aug 17, 2010 2:53 pm

Zo ingewikkeld is dat niet. Zomaar een paar voorbeelden:

-Koe eiste dat Sikora kwam. Anders stapte hij op.
-Ten Cate wilde geld voor aankopen maar kreeg dat niet. Dus gingen hij en Van Geel rollend over straat.
-Van Basten stelde als voorwaarde voor zijn komst dat hij fors mocht investeren.
-En onlangs nog: Jol chanteerde Ajax, geen geld, dan naar Fulham.

Dit komt zo vaak voor. Trainers willen kopen. De clubleiding weet wel dat het eigenlijk niet kan, maar ja, dan komt die trainer niet of stapt de trainer op en zitten ze zonder. Heel lastig allemaal en bovendien, leg het maar eens uit aan de achterban. De achterban denkt áltijd dat er geld is en wil áltijd nieuwe spelers.

Kortom, de clubleiding moet heel sterk in haar schoenen staan om niet te gaan schipperen. Zeker bij Ajax, waar de vijfde colonne zich gaat roeren bij slechte resultaten. In de praktijk zal het alleen lukken als er zeer sterke persoonlijkheden met voetbalknowhow aan het roer staan. En dat is bij onze club al heel wat jaren niet het geval.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Jöhnk » di aug 17, 2010 3:00 pm

Alleen met Danny Blind was het pais en vree. :hypocrite.gif:


Op zich heeft Jol best goede ideeën af en toe. Maar je moet hem in bedwang houden, anders komen de Verhoevens en Atouba's.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » di aug 17, 2010 3:12 pm

Ach, Blind... Die tel ik niet eens mee.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door D_skilled » di aug 17, 2010 3:21 pm

Van den Boog ontkent gedwongen verkopen bij verlies

Algemeen directeur Rik van den Boog ontkent tegenover AT5 dat Ajax topspelers gedwongen zal moeten verkopen als de club door Dynamo Kiev wordt uitgeschakeld voor de Champions League. Financieel directeur Slop liet eerder vandaag weten die discussie te zullen opstarten intern bij onverhoopt verlies.
Bron: Voorpagina AN

Er is ook geen één lijn voor wat er tegen de media wordt gezegd. Iedereen opereert in z'n uppie. Nog nooit gehoord van interne communicatie en overlegstructuur. :excited.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » di aug 17, 2010 3:50 pm

D_skilled schreef:
Van den Boog ontkent gedwongen verkopen bij verlies

Algemeen directeur Rik van den Boog ontkent tegenover AT5 dat Ajax topspelers gedwongen zal moeten verkopen als de club door Dynamo Kiev wordt uitgeschakeld voor de Champions League. Financieel directeur Slop liet eerder vandaag weten die discussie te zullen opstarten intern bij onverhoopt verlies.
Bron: Voorpagina AN
Dat had ik wel verwacht. Sterker nog, ik voorspelde dit vanmorgen al.

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door MvB » di aug 17, 2010 3:54 pm

Alsof er nog niet genoeg spanning op deze wedstrijd staat... Lekkere timing weer om zo'n discussie (via de media) te starten. Heb je eindelijk een voorzitter die op de achtergrond blijft, gaan de directeuren lopen bekvechten.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 17, 2010 4:22 pm

joey schreef: Dat had ik wel verwacht. Sterker nog, ik voorspelde dit vanmorgen al.
He, niet mijn voorspelling afpakken :1evil.gif: :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door Thijs » di aug 17, 2010 4:31 pm

Als andere clubs weten dat we MOETEN verkopen, gaan ze sowieso al lager zitten bij de eerste biedingen....denk ik.

Dusseh, we hoeven helemaal niks! :hypocrite.gif: (*fluitfluit*)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Scouting, financiele zaken en toekomst

Bericht door joey » di aug 17, 2010 4:50 pm

Ajaciedjuh schreef:
joey schreef: Dat had ik wel verwacht. Sterker nog, ik voorspelde dit vanmorgen al.
He, niet mijn voorspelling afpakken :1evil.gif: :ajaxsmiley.gif:
Haha, dat is waar. :blush.gif:

Ik had het erover met mijn vriendin en nog met iemand en voor je het weet denk je dat je het zelf verzonnen hebt. :blush.gif:

Maar je hebt dus gelijk gekregen. :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie