Zeilen

Alles over de Olympische droom.
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Zeilen

Bericht door Duke » ma aug 06, 2012 7:54 pm

Marillion schreef:Postma gaf in een interview aan dat hij in positie lag om voor goud te gaan doordat de concurrentie meer naar achteren lag. In plaats van brons te verdedigen is hij daarom voor de olympische titel gegaan. Uiteindelijk heeft hij bij het passeren van een boei deze geraakt met de camera die achter de boot hing. Beetje zuur want die hangt er normaal niet maar dat leverde wel een extra rondje om die boei op en daarmee waren zijn kansen op een medaille weg.
Gaan voor goud, lijkt me alleen maar te prijzen!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Zeilen

Bericht door Cruijff » ma aug 06, 2012 9:27 pm

Hij had ook nog helemaal geen straf gekregen, maar is zelf al dat extra rondje gaan zeilen. Zolang de tegenstander geen protest had ingediend zou er ook geen sanctie zijn gekomen...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zeilen

Bericht door Marillion » ma aug 06, 2012 10:28 pm

Hij zit het net uit te leggen bij Smeets. Het verhaal zit iets anders. Hij raakte met zijn giek de camera op de boot van een tegenstander. Maakt het niet ineens heel anders maar voor de volledigheid.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Zeilen

Bericht door Cruijff » ma aug 06, 2012 10:40 pm

Mwja bij andere wedstrijden dan de OS zit er nooit een camera aan de achterkant van een boot. In ieder geval is de spelregel zo dat er alleen een straf kan komen wanneer de desbetreffende tegenstander een protest indient. Iets dat absoluut not done is in de zeilsport. En waarschijnlijk heeft die gozer de 'botsing' nieteens opgemerkt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zeilen

Bericht door Marillion » ma aug 06, 2012 10:45 pm

Volgens Postma had zijn tegenstander het wel in de gaten. Tja, bij wielrennen zou je het gelijk op een akkoord gooien maar dat mag geloof ik niet op de olympische spelen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Zeilen

Bericht door Iniesta » ma aug 06, 2012 10:59 pm

Volgens mij gaf hij aan dat die man het wel gemerkt had, lijkt me ook stug dat je niet merkt als een andere boot je raakt.
Waar haal je het vandaan dat het not done in zeilen is om protest in te dienen. Ben geen expert, maar volgens mij zijn protesten vrij gebruikelijk in het zeilen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Zeilen

Bericht door InnerHarbour » di aug 07, 2012 2:36 pm

Van Rijsselberghe heeft officieel goud, niks cadeau gekregen, 11 wedstrijden waarvan hij er iets van acht gewonnen heeft. Hoed af jongen. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Zeilen

Bericht door Jinne » di aug 07, 2012 2:56 pm

Hij heeft er 7 gewonnen, 2x tweede, 1x derde en een race heeft ie laten lopen omdat ie toen al wist dat ie gewonnen had. Bijzonder netjes en een waardig vlaggendrager gebleken. Benieuwd hoe goed hij is met de kite voor straks in Rio.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Zeilen

Bericht door Cruijff » di aug 07, 2012 9:51 pm

Die Marit Bouwmeester heeft een irritante stem zeg... doet pijn aan de oren! :rules.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Zeilen

Bericht door Scherrer » di aug 07, 2012 9:59 pm

Haha, ja, ik heb het geluid hier net even uit gezet. :blush.gif:
***

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Zeilen

Bericht door InnerHarbour » wo aug 08, 2012 6:58 am

Dat krijg je als je altijd tegen de wind in moet praten. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zeilen

Bericht door Marillion » do aug 11, 2016 8:47 pm

Medaille op komst voor Van Rijsselberghe?
Van Rijsselberghe pakt leiding door twee zeges, Postma vijfde

Windsurfer Dorian van Rijsselberghe heeft overtuigend de leiding genomen op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Pieter-Jan Postma (Finn) steeg naar de vijfde plaats. Van Rijsselberghe passeerde donderdag in race 7, 8 en 9 zijn grote concurrent Nick Dempsey. De titelverdediger uit Texel koestert nu een voorsprong van acht punten op de Brit. Hij eindigde als vierde in de zevende manche en won de achtste en negende heat. Dempsey werd tweede, vijfde en achtste in die races.

De Pool Piotr Myszka staat voorlopig derde in het algemeen klassement. Hij heeft een achterstand van dertien punten op Van Rijsselberghe. Vrijdag volgen race 9 tot en met 12 en zondag om 18.05 uur Nederlandse tijd is de medal race in de RS:X-klasse.

Finn
In de Finn-klasse heeft Postma na meer dan de helft van de heats ook zicht op een medaille. De nummer vier van Londen 2012 werd donderdag vierde in race 5 en zesde in race 6, waardoor hij met 39 punten vijfde staat in het klassement. De Britse leider Giles Scott (18) heeft een grote voorsprong, maar het verschil met de nummer twee Vasilij Zbogar uit Slovenië (30) en de nummer drie Zsombor Berecz uit Hongarije (34) is klein met nog vier races en een medal race te gaan.

470
Afrodite Zegers-Kyranakou en Anneloes van Veen kenden een stabiele dag in de 470-klasse met met twee achtste plaatsen. Het Nederlandse duo staat na vier van de tien heats op de zevende plaats in het klassement, op zeven punten van het brons. De Britse vrouwen Hannah Mills en Saskia Clarke staan voorlopig derde.

Bron: nusport.nl
Gisteren is die Brit nog gematst door de jury omdat er een tegenstander tegen hem aan had gezeten. In plaats van de 14e plaats hebben ze toen 1,8 genoteerd (zijn gemiddelde klassering tot dat moment). Lijkt me eerlijk gezegd een belachelijke beslissing. Ik weet niet of dat standaard is maar dan zou je er in slechte positie zelfs op kunnen aansturen.

De voorsprong had dus groter kunnen zijn maar hij is in ieder geval goed bezig.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Zeilen

Bericht door Sandro » do aug 11, 2016 8:50 pm

Zeilen, surfen, what's the difference :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Zeilen

Bericht door Iniesta » do aug 11, 2016 8:50 pm

Ja dat van gisteren was echt belachelijk.
Zijn er in de laatste race dubbele strafpunten te "verdienen"?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Zeilen

Bericht door Duke » vr aug 12, 2016 4:33 am

Marillion schreef:Medaille op komst voor Van Rijsselberghe?
Van Rijsselberghe pakt leiding door twee zeges, Postma vijfde

Windsurfer Dorian van Rijsselberghe heeft overtuigend de leiding genomen op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Pieter-Jan Postma (Finn) steeg naar de vijfde plaats. Van Rijsselberghe passeerde donderdag in race 7, 8 en 9 zijn grote concurrent Nick Dempsey. De titelverdediger uit Texel koestert nu een voorsprong van acht punten op de Brit. Hij eindigde als vierde in de zevende manche en won de achtste en negende heat. Dempsey werd tweede, vijfde en achtste in die races.

De Pool Piotr Myszka staat voorlopig derde in het algemeen klassement. Hij heeft een achterstand van dertien punten op Van Rijsselberghe. Vrijdag volgen race 9 tot en met 12 en zondag om 18.05 uur Nederlandse tijd is de medal race in de RS:X-klasse.

Finn
In de Finn-klasse heeft Postma na meer dan de helft van de heats ook zicht op een medaille. De nummer vier van Londen 2012 werd donderdag vierde in race 5 en zesde in race 6, waardoor hij met 39 punten vijfde staat in het klassement. De Britse leider Giles Scott (18) heeft een grote voorsprong, maar het verschil met de nummer twee Vasilij Zbogar uit Slovenië (30) en de nummer drie Zsombor Berecz uit Hongarije (34) is klein met nog vier races en een medal race te gaan.

470
Afrodite Zegers-Kyranakou en Anneloes van Veen kenden een stabiele dag in de 470-klasse met met twee achtste plaatsen. Het Nederlandse duo staat na vier van de tien heats op de zevende plaats in het klassement, op zeven punten van het brons. De Britse vrouwen Hannah Mills en Saskia Clarke staan voorlopig derde.

Bron: nusport.nl
Gisteren is die Brit nog gematst door de jury omdat er een tegenstander tegen hem aan had gezeten. In plaats van de 14e plaats hebben ze toen 1,8 genoteerd (zijn gemiddelde klassering tot dat moment). Lijkt me eerlijk gezegd een belachelijke beslissing. Ik weet niet of dat standaard is maar dan zou je er in slechte positie zelfs op kunnen aansturen.

De voorsprong had dus groter kunnen zijn maar hij is in ieder geval goed bezig.
Dat is later nog gecorrigeerd, na protest van de andere zeilers. Hij was nu geklasseerd als 8e, de positie die hij had toen hij viel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zeilen

Bericht door Marillion » vr aug 12, 2016 8:11 am

Ok, dat lijkt me terecht. Hij staat er nu dus echt heel goed voor. Vandaag geen missers maken en dan staat hij in pole position om het zondag af te maken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zeilen

Bericht door Marillion » vr aug 12, 2016 8:43 pm

Goud kan hem inmiddels bijna niet meer ontgaan. Nog even voor Dempsey eindigen en de medal race is slechts voor de statistieken. IJzersterke prestatie hoor. In de eerste races was Dempsey beter maar inmiddels staat er geen maat meer op Van Rijsselberghe.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Zeilen

Bericht door Sandro » vr aug 12, 2016 8:46 pm

Super, hij heeft de druk in de media ook wel een beetje van zich af weten te houden. Heeft hij goed gedaan. Nu nog 'even' goud binnen halen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Zeilen

Bericht door beelzebub » vr aug 12, 2016 9:01 pm

Misschien heb ik wat gemist, maar ik dacht dat er na London gesurfd zou worden met andere planken/zeilen op de Spelen. Na wat gegoogle blijkt het dezelfde klasse te zijn als 4 jaar geleden?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Zeilen

Bericht door Marillion » vr aug 12, 2016 9:04 pm

Geen flauw idee. Ik controleer alleen even of hij de gouden medaille pakt. Het is verder niet zo'n kijksport omdat het op tv gewoon slecht te volgen is hoe de wedstrijd zich ontwikkelt.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Zeilen

Bericht door Iniesta » vr aug 12, 2016 9:05 pm

Het zou vervangen worden door kite surfen, Jorian was al overgestapt. Dit is echter vrij snel weer teruggedraaid.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Zeilen

Bericht door Cruijff » vr aug 12, 2016 9:09 pm

beelzebub schreef:Misschien heb ik wat gemist, maar ik dacht dat er na London gesurfd zou worden met andere planken/zeilen op de Spelen. Na wat gegoogle blijkt het dezelfde klasse te zijn als 4 jaar geleden?
Ja klopt zijn klasse was aanvankelijk geschrapt waarop Van Rijsselberghe zich al op een ander onderdeel had toegelegd. Vervolgens bleek zo'n anderhalf jaar voor de Spelen dat dit onderdeel toch Olympisch blijft en toen dacht hij 'mijn kans op weer een gouden plak is hier het grootst' en dat blijkt nu wel.

In Londen 2012 heeft hij wel op een extreme manier geheerst, toen sloeg hij meen ik zelfs nog een race over om de andere jongens die voor zilver streden niet in de weg te zitten. Nu was het niet bepaald vanzelfsprekend dat hij de titel opnieuw zou pakken dus wel echt grote klasse.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Zeilen

Bericht door Iniesta » vr aug 12, 2016 9:20 pm

Hij zit nu weer in dezelfde situatie, kan in principe de medal race laten schieten (als dat nog steeds mag)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Zeilen

Bericht door brigade zuid » vr aug 12, 2016 9:45 pm

Wat een klasbak.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Zeilen

Bericht door Cruijff » vr aug 12, 2016 11:32 pm

Iniesta schreef:Hij zit nu weer in dezelfde situatie, kan in principe de medal race laten schieten (als dat nog steeds mag)
Nee dat mag niet, hij moet die race wel (uit)varen om zijn gouden medaille daadwerkelijk te incasseren.

Maar met 21 punten voorsprong is dat dus een formaliteit.

Plaats reactie