Parijs 2024

Alles over de Olympische droom.
Yopii

Re: Parijs 2024

Bericht door Yopii » wo jul 31, 2024 3:19 pm

columbus schreef:
wo jul 31, 2024 1:01 pm
Omdat ze blij zijn met deze zilveren medaille. Omdat ze het verlies snel kunnen relativeren omdat ze er werkelijk alles aan hebben gedaan, omdat er een camera op hun neus staan en zenuwen en emoties vaak worden omgezet in een lach. En tot slot, ze hebben voor zichzelf zilver gewonnen. De Engelse dames hadden net wat meer over op de laatste meters waar het Nederlandse team niets meer in de pijplijn had. De Engelse zijn overigens ook de wereldkampioen

Hier in Nederland kijken we graag naar een geautomatiseerd systeem dat blijkbaar gouden bergen heeft belooft. We kijken hier graag naar vooral wat fout gaat zodat er weer zuur op gereageerd kan worden.
Helemaal mee eens.

Alles geprobeerd, GB was net iets beter. Dat was voorheen ook al zo.

Alsof zilver niets voorstelt, wat een onzin. Je moet het maar even doen.

Blijkbaar willen mensen behalve geautomatiseerde wedstrijden ook geautomatiseerde atleten zien, die zich op het moment zelf realiseren hoe ze overkomen, zodat ze kunnen kiezen voor de emotie met de hoogste marktwaarde. Op die manier werken wij sportliefhebbers in de hand dat elke spontaniteit verdwijnt.

Kortom, laat die meiden lachen als ze willen lachen. Hun emotie, niet de onze.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 31, 2024 3:20 pm

Heeft niets met falen te maken. Alles gegeven en op de valreep geklopt door de favoriet. Dat is sport. Roeien is in die zin ook een sport met een behoorlijk laboratorium gehalte. En om misverstanden te voorkomen, dan doel ik erop dat het vooral op de verhouding kracht/gewicht aankomt. Een roeiwedstrijd win je niet zo snel door koersverloop of slimme tactiek maar vooral doordat je de sterkste bent.

Dat met de triatlon is een farce. Ik begreep uit de In het Wiel podcast dat de resultaten van een watermeting zomaar 30 uur op zich laten wachten. Oftewel, ze hebben vanochtend gezwommen op basis van de meting van eergisteren. Voor de wedstrijd heeft het echter flink geregend wat daar kennelijk betekent dat er allerlei rioolwater in de Seine terechtkomt. Ze zullen dus omwille van het commercieel aantrekkelijke plaatje gewoon tussen de drollen door hebben gezwommen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » wo jul 31, 2024 3:31 pm

Heeft niets met falen te maken. Alles gegeven en op de valreep geklopt door de favoriet. Dat is sport. Roeien is in die zin ook een sport met een behoorlijk laboratorium gehalte. En om misverstanden te voorkomen, dan doel ik erop dat het vooral op de verhouding kracht/gewicht aankomt. Een roeiwedstrijd win je niet zo snel door koersverloop of slimme tactiek maar vooral doordat je de sterkste bent.
Exact, ze konden niet harder, dan houdt het op.

Knappe prestatie, mooie medaille. :biggthumpup.gif:

Zo, dat was een kort optreden van Van Dijke. Kansloos. Die Matic is niet voor niets nummer 1 van de wereld.

Sandro

Bericht door Sandro » wo jul 31, 2024 3:47 pm

Falen slaat echt helemaal nergens op. Het omgekeerde is zelfs logischer om te beweren. Ze zijn gedurfd van start gegaan. Dat was de enige mogelijkheid om goud te kunnen pakken tegen favoriet GB. Helaas was het net niet genoeg.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?

Parijs 2024

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jul 31, 2024 3:49 pm

Hmmm, also het mij was overkomen zou ik wel de rest van mijn leven mij afvragen waarom ik gefaald heb, waarom ik niet nét dat ene vezeltje, dat ene procentje, dat laatste stukje kracht kon inzetten om die 0,15 seconde harder te roeien. Het maakt ook wel degelijk verschil of je met 20 seconden verschil verliest of met nog niet eens een halve roeislag.

Maar goed, dat is iets persoonlijks natuurlijk. Zilver is natuurlijk een razendknappe prestatie.

zeux

Bericht door zeux » wo jul 31, 2024 3:53 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo jul 31, 2024 3:49 pm
Hmmm, also het mij was overkomen zou ik wel de rest van mijn leven mij afvragen waarom ik gefaald heb, waarom ik niet nét dat ene vezeltje, dat ene procentje, dat laatste stukje kracht kon inzetten om die 0,15 seconde harder te roeien. Het maakt ook wel degelijk verschil of je met 20 seconden verschil verliest of met nog niet eens een halve roeislag.

Maar goed, dat is iets persoonlijks natuurlijk. Zilver is natuurlijk een razendknappe prestatie.
Balen dat je net niet dat beetje extra had is toch echt iets heel anders dan falen. Bij falen doe je iets echt wezenlijks doms of fout in een (heel) kansrijke positie. Nu kwamen ze nét te kort omdat de ander nét iets meer over had. Echt bizar om dat als 'falen' te zien. Kreeg ook de indruk dat de dames zelf het gevoel hadden àlles te hebben gegeven. Dan 'faal' je automatisch niet, lijkt mij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » wo jul 31, 2024 3:54 pm

Ik vind het falen, wat jullie er van vinden moeten jullie weten ..
Blij met de punten ...

Sandro

Bericht door Sandro » wo jul 31, 2024 3:55 pm

999 schreef:
wo jul 31, 2024 3:54 pm
Ik vind het falen, wat jullie er van vinden moeten jullie weten ..
Dat komt helemaal goed zoals je leest

999

Bericht door 999 » wo jul 31, 2024 3:57 pm

Oh, daar was ik dan ook niet bang voor.Dat is hier dan ook heel veel de teneur ... Andere mening wordt weggezet als steekjes los enz. Het zal wel ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » wo jul 31, 2024 4:30 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo jul 31, 2024 3:49 pm

Tja, als je niet harder kunt, houdt het op.

Zie net de hockeyers die het volkslied zingen. Wat een idiote tekst toch: de koning van Hispanje en zo. :blush.gif:

Zou die tekst niet aangepast kunnen worden? Wel zo fijn voor mensen die zichtbaar niet 'van duitse(n) bloed zijn, zou je denken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 31, 2024 4:55 pm

Het lijkt nu ook een beetje een taaldiscussie te worden. Wat versta je precies onder falen. Falen is voor mij grofweg dat je echt slecht presteert en daarmee onder de verwachting blijft. Bezwijken onder de spanning van het moment bijvoorbeeld. Of de hele andere kant op dat je denkt de buit al binnen te hebben en alvast bezig bent met je feestje terwijl je er nog niet bent.

Dat ze nog vaak zullen terugdenken aan de kans op goud en het enorm kleine verschil is iets anders. Natuurlijk denk je dan achteraf terug of je nog ergens iets had kunnen winnen. Maar op enig moment kun je niet harder dan je gaat en als je dan net tekort komt dan is het niet anders. Topsport is natuurlijk ook hard in die zin. Een honderdste van een seconde kan gaan over winst of verlies.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 31, 2024 7:20 pm

Sandro schreef:
wo jul 31, 2024 9:46 am
Wat mij betreft stoppen ze met uitzenden van judo. Dat is gewoon geen kijksport. Wedstrijden worden vaker beslist op straffen (meestal zeer discutabel ook nog) dan dat er iemand een punt weet te scoren. Sjorren, trekken, rolletje en afgelopen.
Inderdaad, soms probeer ik het weer maar kom elke keer tot dezelfde conclusie. Er is voor een niet goed in de sport ingevoerde kijker geen touw aan vast te knopen en ook eigenlijk dodelijk saai.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » wo jul 31, 2024 7:33 pm

Nu Marit Steenbergen. Wordt spannend, echt de absolute top staat aan de start van de finale

columbus

Bericht door columbus » wo jul 31, 2024 7:36 pm

Wow. Jeetje wat ligt het dicht bij elkaar en wat gaat het hard zeg. Helaas geen medaille, halverwege ging ze nog goed mee

zeux

Bericht door zeux » wo jul 31, 2024 7:50 pm

columbus schreef:
wo jul 31, 2024 7:36 pm
Wow. Jeetje wat ligt het dicht bij elkaar en wat gaat het hard zeg. Helaas geen medaille, halverwege ging ze nog goed mee
Ja, zonde. Op deze medaille was volgens mij wel gerekend. Ze zit een halve seconde van de medailles. Dat is toch nog fors.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus

Bericht door columbus » wo jul 31, 2024 7:51 pm

Waarom maken de Aziatische sporters (tot nu toe alleen gezien bij vrouwen) hun gezicht wit? Zag het o.a. bij de boogschutters van Korea en nu ook bij de Chinese hockey dames

Sandro

Bericht door Sandro » wo jul 31, 2024 8:03 pm

Er zit niemand op de tribune bij de hockeywedstrijd. Dat valt mij dan weer op

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jul 31, 2024 8:06 pm

Naderend onweer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 31, 2024 8:06 pm

zeux schreef:
wo jul 31, 2024 7:50 pm
columbus schreef:
Ja, zonde. Op deze medaille was volgens mij wel gerekend. Ze zit een halve seconde van de medailles. Dat is toch nog fors.
Ik denk dat er een wat vertekend beeld is ontstaan door prestaties op een aantal WK's voor de Spelen. Wat je vaak ziet is dat een deel van de toppers zo'n WK overslaat of er wel is maar slechts ter voorbereiding van de OS. Als je op zo'n toernooi wint ben je ineens de wereldkampioen maar niet persé de beste ter wereld.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » wo jul 31, 2024 8:12 pm

Marillion schreef:
wo jul 31, 2024 8:06 pm
zeux schreef:
wo jul 31, 2024 7:50 pm
columbus schreef:
Ik denk dat er een wat vertekend beeld is ontstaan door prestaties op een aantal WK's voor de Spelen. Wat je vaak ziet is dat een deel van de toppers zo'n WK overslaat of er wel is maar slechts ter voorbereiding van de OS. Als je op zo'n toernooi wint ben je ineens de wereldkampioen maar niet persé de beste ter wereld.
Ja, dat geloof ik ook.
Er wordt sowieso langzamer gezwommen dan elders. Iets met een ondieper bad, meende ik te horen. Zou dat kunnen? Dat het ene bad je beter ligt dan het andere?

Sandro

Bericht door Sandro » wo jul 31, 2024 8:25 pm

Dat lijkt me niet. Zwembad schijnt inderdaad "langzamer" te zijn dan de top zwembaden. Prutswerk van die Fransen weer dus trouwens :rules.gif:

Maar daar heeft iedereen mee te maken.

zeux

Bericht door zeux » wo jul 31, 2024 8:32 pm

Sandro schreef:
wo jul 31, 2024 8:25 pm
Dat lijkt me niet. Zwembad schijnt inderdaad "langzamer" te zijn dan de top zwembaden. Prutswerk van die Fransen weer dus trouwens :rules.gif:

Maar daar heeft iedereen mee te maken.
Zeker, iedereen heeft er mee te maken. Maar ik kan mij voorstellen dat een 'snel bad' of een 'langzaam bad' je wel of niet kan liggen. eet het niet hoor. Voor mij zijn het allebei bakken met water, maar details kunnen verschil maken.

Niet dat ik denk dat Steenhuis daardoor ineens een halve seconde sneller zou gaan zwemmen...

columbus

Bericht door columbus » wo jul 31, 2024 9:27 pm

Heel veel toppers hebben het WK inderdaad overgeslagen. Nu stond de wereldtop dus wel aan de start, uiteindelijk wel een verrassing als winnaar. De kenners hadden grote kansen voor de Amerikaanse en die Australische

zeux

Bericht door zeux » wo jul 31, 2024 9:39 pm

Brons Corbeau (spreekt volgens mij geen Nederlands :-) ) was dan weer niet ingecalculeerd geloof ik.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jul 31, 2024 9:45 pm

Nu was het bad wel snel.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie