Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Alles over de Olympische droom.
Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Sandro » ma jul 26, 2021 7:12 pm

Dat is kansloos natuurlijk.

Overigens, waarom heet het 3x3 basketbal? Volgens mij is dat 9 terwijl ik 6 mensen in het veld zie staan :ajaxsmiley.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door zeux » ma jul 26, 2021 7:39 pm

Frank schreef:
ma jul 26, 2021 7:07 pm
25 jaar
Dan is hij 28 over drie jaar. Dat is bijna bejaard toch in de BMX?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Marillion » ma jul 26, 2021 8:15 pm

Ja, bovendien heb je dan al zoveel blessures gehad dat de meesten er enkel daarom ook wel klaar mee zijn.

Dat 3 tegen 3 basketbal zag ik eerder dit jaar voor het eerst voorbij komen. Dat vind ik ook leuk om te kijken. Lekker snel en simpel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 27, 2021 11:56 am

Na de corona uitbraak hangt Team NL nu ook een uitbraak van scheurbuik boven het hoofd. De olympiërs in quarantaine krijgen enkel kommetjes rijst voorgeschoteld, het lijkt wel een Jappenkamp. Heel slim van de chef de mission om de Japanse autoriteiten publiekelijk te kakken te zetten en aan te koersen op een diplomatieke rel. Misschien kan onze Koning ook nog even interveniëren en duidelijk maken dat onze jongens en meisjes in Japan recht hebben op zuurkool en spruitjes.
Ajax!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 27, 2021 2:06 pm

Tot nu toe is de oogst van drie zilveren plakken best mager, toch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door zeux » di jul 27, 2021 2:16 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di jul 27, 2021 2:06 pm
Tot nu toe is de oogst van drie zilveren plakken best mager, toch?
Dat lijkt mij ook. Die 30+ gaan ze niet halen... Nu las ik ook ergens dat die inschatting was gebaseerd op prestaties laatste vier jaar. Ik geloof dat het programma dat daar mee kwam ook Epke ingeschaald had op een medaille, wat nogal utopisch was.

Maar veel 'net niet'. Al is de ene prestatie de andere niet. Mollema vier vond ik keurig. Die Klamer vanochtend was ook prima. Ook buiten de medailleplaatsen worden prestaties geleverd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Iniesta » di jul 27, 2021 3:00 pm

Tot dusverre is maar 1 bijna zekere gouden medaille verloren bij de dames wegwedstrijd. Daarnaast was er met Mathieu een realistische kans op een tweede gouden medaille
Voor de rest zijn er volgens mij nog geen duidelijke gouden plakken verloren.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door brigade zuid » di jul 27, 2021 3:39 pm

Nee maar wel medailles.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Iniesta » di jul 27, 2021 3:55 pm

Welke zekere of sterk verwachte medailles zijn verloren?

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door columbus » di jul 27, 2021 4:48 pm

Iniesta schreef:Tot dusverre is maar 1 bijna zekere gouden medaille verloren bij de dames wegwedstrijd. Daarnaast was er met Mathieu een realistische kans op een tweede gouden medaille
Voor de rest zijn er volgens mij nog geen duidelijke gouden plakken verloren.
Klopt. Zo kijk er ook naar. Die medaillespiegel op basis van al die berekeningen is totaal niet realistisch. Vind het vanuit de media ook allemaal opgeblazen, er wordt zo nu en dan gedaan of ze de medailles alleen maar klaar hoeven te leggen

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Frank » di jul 27, 2021 5:01 pm

Ik vermoed dat o.a. Zonderland en Wevers wel op dat idiote lijstje van Gracenote stonden. Niet zozeer meteen voor goud, maar wel voor een medaille.

Ik weet het alleen niet zeker, aangezien de totale lijst bij mijn weten niet openbaar is. Er zijn alleen wat namen naar buiten gebracht van 'zekere' gouden medaille winnaars (Hassan (10.000 mtr), Bol (400 mtr horden), Niek Kimman (is nu natuurlijk maar afwachten) en Laura Smulders (BMX), Lavreysen (Keirin en Sprint), Vd Breggen (wegwedstrijd en tijdrit) en de hockeyvrouwen).
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Iniesta » di jul 27, 2021 5:18 pm

Breggen tijdrit is verre van zekerheid
Op basis van verleden is Dygert sterker in tijdrit dan Breggen en v Vleuten

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Frank » di jul 27, 2021 5:20 pm

Lijstje is niet van mij... :smallgrin.gif: .

Overigens heeft vd Breggen volgens de T ook al een aanrijding met een official gehad tijdens de training.

Goed georganiseerd, die OS :excited.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Frank » di jul 27, 2021 5:24 pm

Telkens weer veegt Van den Hoogenband lachend zijn eigen straatje schoon

Opinie Thijs Zonneveld |

Pieter van den Hoogenband maakt pas op de slotdag van de Olympische Spelen de balans op. De chef de mission van TeamNL wilde vandaag weinig kwijt over de prestaties tot nu toe. Dat schiet Thijs Zonneveld in het verkeerde keelgat. ‘Telkens weer veegt Van den Hoogenband lachend zijn eigen straatje schoon.’

Niks aan het handje. Nee hoor, echt niet. Het ging allemaal toppiejoppie. Klein foutje hier of daar, maar dat hoorde erbij. Hadden we die prachtige zilveren medailles niet gezien? Die paar coronabesmettingen: ach ja, kon gebeuren. Er viel ze bij NOC*NSF niets te verwijten.
Lees ook

Toen Pieter van den Hoogenband klaar was met het schoonvegen van zijn straatje, stond hij op en zei hij tegen de persvoorlichter: ,,Zo, nu weer aan de slag.” Alsof het niet bij zijn werk hoort om tekst en uitleg te geven over de twijfelachtige beslissingen waarvoor hij zelf als chef de mission mede verantwoordelijk is. Alsof de vragen van journalisten en de persconferentie een irritante onderbreking waren van zijn dag. Zonde, hij had nog ergens een potje sport willen kijken.

Van den Hoogenband: geweldige zwemmer, icoon, aardige kerel ook. Maar ik heb al een paar keer met kromme tenen zitten kijken naar zijn optreden als chef de mission op deze Spelen. Zeggen dat je ,,alles onder controle” hebt terwijl het ene na het andere lid van de ploeg besmet blijkt te zijn: pijnlijk. Zo hard mogelijk roepen dat er niks mis was met de beslissing om alle sporters op een lijnvlucht te zetten tussen toeristen en journalisten uit allerlei landen: dubbel pijnlijk.

Het was een domme, verwijtbare blunder. Van de leiding van NOC*NSF én van KLM, nota bene partners van elkaar. Je gaat mij niet vertellen dat het onmogelijk was om de sporters aan één kant van een lijnvlucht te zetten. Om aparte plekken met extra beenruimte te regelen, net zoals Van den Hoogenband voor zichzelf had gedaan. Om te checken dat het personeel aan boord getest was. (Wat is het voor een kulverhaal dat de vliegtuigcrew zich niet hoeft te testen? Waarom niet? Hoe is het mogelijk dat de luchtvaartsector werkelijk álle coronaregels naast zich neer mag leggen?)

Wat me het meest verbaast is niet eens dat er op deze Spelen fouten worden gemaakt; het gaat er vooral om hoe er mee wordt omgegaan. Van den Hoogenband volgt dezelfde doctrine als Mark Rutte en Hugo de Jonge: weglachen, niet in de spiegel kijken en nergens excuses voor maken. Het gevolg is dat er niet wordt geëvalueerd en niks wordt geleerd. Een beter recept voor nog meer fouten is er niet.

Flauwekul

Van den Hoogenbands verweer in de persconferentie kwam er op neer dat sporters toch altijd wel presteren, ongeacht de omstandigheden. Dat is complete flauwekul. Waarom zou je ze dan zo goed mogelijk begeleiden en faciliteren? Het hele bestaansrecht van NOC*NSF en de chef de mission is nu juist dat ze er alles aan moeten doen om de optimale omstandigheden te creëren voor sporters. Opstaan voor de atleten, hand in eigen boezem steken als er dingen mis gaan en zorgen dat het de volgende keer beter geregeld is.
Dát is wat ie moet doen.
Als hij alleen wil juichen op de tribune, kan hij de volgende keer beter gewoon een kaartje kopen.
Bron: AD
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Iniesta » di jul 27, 2021 5:24 pm

Ok, Ik vergeef je :)

Van de fiets gesleurd inderdaad
Las dat Gerain Thomas ook al klaagde over trainingsrit voor tijdrit

Ik had echt verwacht dat dit het voorbeeld van goed georganiseerde spelen zou worden. In RIO werd er veel last minute geïmproviseerd en afgemaakt, maar herinner niet zoveel organisatorische blunders

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Frank » di jul 27, 2021 5:27 pm

Het zou me niets verbazen als er (lang) na de spelen naar buiten komt dat ze heel veel oorspronkelijke officials hebben moeten vervangen wegens corona en dat veel van de vervangers gewoon inderdaad niet wisten wat ze aan het doen waren.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door zeux » di jul 27, 2021 5:38 pm

Frank schreef:
di jul 27, 2021 5:27 pm
Het zou me niets verbazen als er (lang) na de spelen naar buiten komt dat ze heel veel oorspronkelijke officials hebben moeten vervangen wegens corona en dat veel van de vervangers gewoon inderdaad niet wisten wat ze aan het doen waren.
Dat zou zo maar kunnen. IJzeren discipline is behoorlijk Japans.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door zeux » di jul 27, 2021 5:38 pm

Frank schreef:
di jul 27, 2021 5:24 pm
Telkens weer veegt Van den Hoogenband lachend zijn eigen straatje schoon

Opinie Thijs Zonneveld |

Pieter van den Hoogenband maakt pas op de slotdag van de Olympische Spelen de balans op. De chef de mission van TeamNL wilde vandaag weinig kwijt over de prestaties tot nu toe. Dat schiet Thijs Zonneveld in het verkeerde keelgat. ‘Telkens weer veegt Van den Hoogenband lachend zijn eigen straatje schoon.’

Niks aan het handje. Nee hoor, echt niet. Het ging allemaal toppiejoppie. Klein foutje hier of daar, maar dat hoorde erbij. Hadden we die prachtige zilveren medailles niet gezien? Die paar coronabesmettingen: ach ja, kon gebeuren. Er viel ze bij NOC*NSF niets te verwijten.
Lees ook

Toen Pieter van den Hoogenband klaar was met het schoonvegen van zijn straatje, stond hij op en zei hij tegen de persvoorlichter: ,,Zo, nu weer aan de slag.” Alsof het niet bij zijn werk hoort om tekst en uitleg te geven over de twijfelachtige beslissingen waarvoor hij zelf als chef de mission mede verantwoordelijk is. Alsof de vragen van journalisten en de persconferentie een irritante onderbreking waren van zijn dag. Zonde, hij had nog ergens een potje sport willen kijken.

Van den Hoogenband: geweldige zwemmer, icoon, aardige kerel ook. Maar ik heb al een paar keer met kromme tenen zitten kijken naar zijn optreden als chef de mission op deze Spelen. Zeggen dat je ,,alles onder controle” hebt terwijl het ene na het andere lid van de ploeg besmet blijkt te zijn: pijnlijk. Zo hard mogelijk roepen dat er niks mis was met de beslissing om alle sporters op een lijnvlucht te zetten tussen toeristen en journalisten uit allerlei landen: dubbel pijnlijk.

Het was een domme, verwijtbare blunder. Van de leiding van NOC*NSF én van KLM, nota bene partners van elkaar. Je gaat mij niet vertellen dat het onmogelijk was om de sporters aan één kant van een lijnvlucht te zetten. Om aparte plekken met extra beenruimte te regelen, net zoals Van den Hoogenband voor zichzelf had gedaan. Om te checken dat het personeel aan boord getest was. (Wat is het voor een kulverhaal dat de vliegtuigcrew zich niet hoeft te testen? Waarom niet? Hoe is het mogelijk dat de luchtvaartsector werkelijk álle coronaregels naast zich neer mag leggen?)

Wat me het meest verbaast is niet eens dat er op deze Spelen fouten worden gemaakt; het gaat er vooral om hoe er mee wordt omgegaan. Van den Hoogenband volgt dezelfde doctrine als Mark Rutte en Hugo de Jonge: weglachen, niet in de spiegel kijken en nergens excuses voor maken. Het gevolg is dat er niet wordt geëvalueerd en niks wordt geleerd. Een beter recept voor nog meer fouten is er niet.

Flauwekul

Van den Hoogenbands verweer in de persconferentie kwam er op neer dat sporters toch altijd wel presteren, ongeacht de omstandigheden. Dat is complete flauwekul. Waarom zou je ze dan zo goed mogelijk begeleiden en faciliteren? Het hele bestaansrecht van NOC*NSF en de chef de mission is nu juist dat ze er alles aan moeten doen om de optimale omstandigheden te creëren voor sporters. Opstaan voor de atleten, hand in eigen boezem steken als er dingen mis gaan en zorgen dat het de volgende keer beter geregeld is.
Dát is wat ie moet doen.
Als hij alleen wil juichen op de tribune, kan hij de volgende keer beter gewoon een kaartje kopen.
Bron: AD
Strak stukje.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Sandro » di jul 27, 2021 5:40 pm

Ben het met Zonneveld eens. Vd Hoogenband maakt op mij in de indruk dat hij niet weet waar hij mee bezig is. Niet capabel.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 27, 2021 5:50 pm

Ik sta ook wel te kijken van het Japanse amateurisme, dat zijn we juist niet van Japan gewend.

Een probleem in Japan is wel dat werkweken van 60-100 uur geen uitzondering zijn, waardoor er veel fouten worden gemaakt. Dat kan verklaren waarom zo'n official even niet goed oplet bij het oversteken, of de starter van start liet gaan toen er nog een boot in de weg lag.

Ook is er weinig hiërarchie in Japanse organisaties, verantwoordelijkheden liggen op de werkvloer, waardoor mensen doen wat ze zelf denken wat goed is. Bij het aansturen van een dergelijk uitzonderlijk evenement waarbij geen tijd is om te leren maar het in 1 keer perfect moet zijn, heb je een iets meer militaire top-down aansturing nodig lijkt me. Corona help zeker niet mee, Japan is als de dood voor corona en deze Spelen zijn daardoor een moetje geworden waar het volk niet achter staat.
Ajax!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Iniesta » di jul 27, 2021 6:02 pm

Sandro schreef:Ben het met Zonneveld eens. Vd Hoogenband maakt op mij in de indruk dat hij niet weet waar hij mee bezig is. Niet capabel.
Ja, Pieter valt me tegen
Wilde eerder al geen target uitspreken, omdat hij er weinig invloed op heeft.
Ik vraag me af wat hij als z’n taak ziet. Zorgen voor rust rondom de ploeg vergroot wel degelijk de kans op succes

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Marillion » di jul 27, 2021 6:06 pm

Faciliteren. Dat is volgens mij waar het om gaat in zo'n rol.

Hij moet er voor zorgen dat sporters zo ideaal mogelijk naar hun wedstrijd kunnen toewerken. De reis lijkt me onderdeel van dat proces. Zeker in de huidige situatie. Als iedereen dan gewoon door elkaar heen mag zitten is dat gewoon een misser.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Frank » di jul 27, 2021 6:09 pm

Openhartige turnkampioene Biles oogst lof: ‘Mentale gezondheid is belangrijker dan sport’

De Amerikaanse turnkampioene Simone Biles (24) heeft zich dinsdag niet vanwege een blessure, maar vanwege mentale problemen teruggetrokken uit de teamfinale op de Olympische Spelen in Tokio. Na afloop gaf ze tekst en uitleg. ,,We zouden plezier moeten hebben, maar dat is nu gewoon niet het geval.”

Sportredactie 27-07-21, 18:33 Laatste update: 18:34

De winnares van vier keer olympisch goud in 2016 begon op sprong en leek zich daarbij te hebben geblesseerd. Ze verliet de hal en keerde terug met een ingetapete voet. Volgens de Amerikaanse turnbond kan Biles vanwege een medisch probleem niet in actie komen. ,,Per dag wordt nu haar situatie bekeken”, aldus de bond. Zelf zei Biles dat het om ‘mentale problemen’ ging.

Later gaf ze op een persconferentie een uitgebreide toelichting. ,,Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt", begon ze. ,,Deze Spelen zijn heel stressvol. Het zijn sowieso lange weken geweest, een lang proces, een lang jaar. Ik denk dat we allemaal op onze tenen lopen. We zouden daar moeten staan om plezier te hebben, en dat is gewoon niet het geval. De warming-up ging nog goed, maar daarna was ik aan het schudden en trillen. Toen ik naar buiten kwam, voelde ik al: Nee, het mentale gedeelte is niet in orde. Daarom moest ik het overlaten aan de andere meiden. Het was beter om even een stap terug te doen.”

In de Verenigde Staten (en eigenlijk in de hele sportwereld) is veel lof voor de beslissing én de openhartigheid van Biles. ,,Of ik later nog in actie kom? Dat zullen we moeten afwachten.” Ook kwam ze met een belangrijke boodschap. ,,We moeten lichaam én geest beschermen, want uiteindelijk is mentale gezondheid belangrijker dan sport.”

Goud voor Rusland

Biles plaatste zich voor alle turnfinales. Maar zonder haar lukte het de Verenigde Staten niet om een gouden medaille te veroveren. De Russische turnploeg profiteerde van haar afwezigheid. Vladislava Oerazova, Viktoria Listoenova, Angelina Melnikova en reserve Lilia Achaimova stonden na de vier onderdelen op 169,528 punten, goed voor de eerste olympische titel bij de vrouwen in 29 jaar. De Amerikaanse turnsters, zegevierend in 2012 en 2016, kwamen niet verder dan 166,096. Het brons was voor Groot-Brittannië. Nederland haalde de finale niet.
Bron: AD.

Min of meer hetzelfde als Osaka dus (en ook Bertens en Dumoulin).

Gezond joh, dat (top)sporten :blush.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door zeux » di jul 27, 2021 6:13 pm

Marillion schreef:
di jul 27, 2021 6:06 pm
Faciliteren. Dat is volgens mij waar het om gaat in zo'n rol.

Hij moet er voor zorgen dat sporters zo ideaal mogelijk naar hun wedstrijd kunnen toewerken. De reis lijkt me onderdeel van dat proces. Zeker in de huidige situatie. Als iedereen dan gewoon door elkaar heen mag zitten is dat gewoon een misser.
Beknibbelen leek belangrijker. Pfff.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympische zomerspelen 2021 Tokyo

Bericht door Marillion » di jul 27, 2021 6:24 pm

Overigens is het niet alleen een misser richting de Nederlandse sporters maar ook naar het gastland toe. Gegeven de Corona situatie en het daaraan gekoppelde gebrek aan draagvlak voor het organiseren van de OS in Japan is het minimaliseren van de kans op besmettingen echt wel het minste dat je kunt doen als je ergens te gast bent.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie