Nederland-España Finale 11-07-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door SylvievdVaart » ma jul 12, 2010 7:14 pm

Natuurlijk is het al dan niet geven van een corner,of het afkeuren van een corner, hoorde ik een nieuwe die-hard fan zo juist beweren, over het algemeen niet beslissend. Maar het uit handen geven van het balbezit zo vlak voor tijd maakt het natuurlijk wel wat anders dan een willekeurig tijdstip een stuk eerder in de wedstrijd. Het ligt wel degelijk voor de hand om te veronderstellen dat Spanje niet gescoord zou hebben als Webb die corner had goedgekeurd.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Feest » ma jul 12, 2010 7:21 pm

Nee, en Robben zou geen 3-1 hebben gemaakt als de 2-1 van Sneijder zou zijn afgekeurd.

Let.it.go.

Gewogen en te licht bevonden. Geen schande tegen Spanje.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Rooie » ma jul 12, 2010 7:23 pm


Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Oscarito » ma jul 12, 2010 7:25 pm

SylvievdVaart schreef:Natuurlijk is het al dan niet geven van een corner,of het afkeuren van een corner, hoorde ik een nieuwe die-hard fan zo juist beweren, over het algemeen niet beslissend. Maar het uit handen geven van het balbezit zo vlak voor tijd maakt het natuurlijk wel wat anders dan een willekeurig tijdstip een stuk eerder in de wedstrijd. Het ligt wel degelijk voor de hand om te veronderstellen dat Spanje niet gescoord zou hebben als Webb die corner had goedgekeurd.
Nederland was daarna allang weer in de aanval gegaan, zoiets mag je alleen beweren als het doelpunt direct uit de volgende spelsituatie voortkomt en dan nog vind ik dat ze niet zo moeten zeuren...

Trouwens over dat buitenspel, gisteren heb ik me werkelijk kapot lopen te ergeren aan de commentator die zijn teleurstelling duidelijk liet merken en dingen zag die er totaal niet waren (daar had overigens niet alleen hij last van). Toen wist ik namelijk al dat ik plat zou worden gebeld met gasten die het over dit moment hebben. Naast het trieste spel op dit toernooi en de beschamende schoppartij dat voor finale moest doorgaan nog iets waar ik me momenteel voor "schaam": slechte verliezers.

Bij dezen het bewijs:
Afbeelding

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door wimpey » ma jul 12, 2010 7:27 pm

Feest schreef: Die heb ik zelf zien komen bij Barca B (net als de rampzalige rechtshalf Puyol...).
Wordt die zelfverheerlijking niet een keer eentonig? :excited.gif: Neemt trouwens niet weg dat (ook) Iniesta een geniale speler is.
Peter schreef: Want een betere arbiter had er voor gezorgd dat we met 9 vs. 11 de rust in gingen en dan moet je altijd nog maar zien hoe het loopt. Wat een nonsens, zeg.
Een gele of rode kaart geven, is een kwestie van interpretatie. Mijn interpretatie zou in beide gevallen trouwens rood geweest zijn. Een bal over de achterlijn via 2 tegenstanders is niet te interpreteren. Da's gewoon een corner.
Daarnaast was die corner ongeveer een minuut geleden.
Kan zijn, ik geloof je op je woord. Ik heb geen beelden terug gezien. In mijn beleving was het buitenspel en was die niet gegeven corner de directe inleiding tot de goal. Ik heb me er sinds gisteravond niet meer mee bezig gehouden. Oranje had behoefte aan lucht en tijdwinst. Die corner zou tijdwinst hebben betekend.

Ik vond die scheids een ramp, afwisselend in het voor- en nadeel van Oranje. De coaching van onze bondscoach was minimaal zo bedroevend. 3 lichtgewichten brengen in een WK-finale die met survival-voetbal overleefd moet worden om tot penalties te komen, sterke zet. :1evil.gif: Terug naar de kakkies met die man.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door bryan » ma jul 12, 2010 7:29 pm

Ik moet zeggen, toen ik die bal van Torres naar Iniesta zag, dacht ik ook meteen dat het buitenspel. Maar nu heb ik hem meerdere keren gekeken en hij staat echt perfect. Dat is ook een teken van een klasse speler, hij heeft zo'n perfecte timing dat iedereen denkt meteen van buitenspel maar dan zie je het terug en denk je: "verrek, wat stond die gast goed."

Verder was het wel een corner voor Nederland natuurlijk, maar die kung-fu bewegen van De Jong op Xabi Alonso was natuurlijk een donker rood/paarse kaart, dus ik vind niet er partijdig werd gefloten. En Robben kan wel boos wezen, maar hij faalt gewoon twee keer oog in oog met Casillas, en dat is niet de schuld van Webb. Ik ben eigenlijk wel blij dat Don Leo hem naar PSV heeft doorgestuurd destijds. Wat een irritante figuur is dat.

Ik word een beetje gek van Cheque en de massa die hem altijd geloven, mooi dat we hier op AjaxTalk nuchtere voetbalkenners rond hebben lopen.
Laatst gewijzigd door bryan op ma jul 12, 2010 7:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door wimpey » ma jul 12, 2010 7:30 pm

Frank schreef: Figuren als Van Bommel en De Jong (wat een asociale klootzak is het toch ook!!!) mogen wat mij betreft voor het leven geschorst worden.
De PSV-er is natuurlijk geen asociale klootzak. :smallgrin.gif:

Maar ja, die probeerde dan ook 'alleen maar' Iniesta's benen af te zagen. :excited.gif:

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door bryan » ma jul 12, 2010 7:32 pm

Yup, en een gat in de been van een Uruguayaan en deelde een elleboogstoot uit aan de kop van Melo tegen Brazilie.

Respect voor Marco dat ie niet met hem wilde meewerken.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door elliquido » ma jul 12, 2010 7:42 pm

en inesta zou ook rood hebben kunnen krijgen voor die natrap
zo lust ik er ook nog 10

webb floot zeker niet in het voordeel van nederland; nederland speelde hard, maar kreeg soms wel heel makkelijk geel. Ik vond de spanjaarden steeds uitdrukkelijk mekkeren bij webb.
vila die een zware blessure simuleert bij van der wiel na een schwalbe.. .. zo kun je ook alles zien
alles is interpretatie.

het feit is die niet gegeven corner (en volgens mij gebeurde dat eerder ook in de wedstrijd) en die overtreding op elia. (ramos speelt duidelijk de man en niet de bal) en elia was erdoor. cruciale beslissingen zo vlak voor tijd.

maar webb zal wel lekker bij unibet gegokt hebben.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door GangstaRiB » ma jul 12, 2010 7:45 pm

bryan schreef:Yup, en een gat in de been van een Uruguayaan en deelde een elleboogstoot uit aan de kop van Melo tegen Brazilie.

Respect voor Marco dat ie niet met hem wilde meewerken.
Van Bommel (en De Jong) gingen over de grens. Blatter had in de afsluitende persconferentie op zich een goed punt: winnen is lekker, maar verliezen moet je ook kunnen respecteren. Onze 2 controleurs gingen over de scheef.

Zoals ik al eerder stelde, ik heb liever 'totaal' voetbal dat strandt in de halve finale, dan dit soort voetbal. Het heeft me het hele toernooi niet lekker gezeten.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door elliquido » ma jul 12, 2010 8:43 pm

nee

spanje heeft lekker aanvallend gevoetbald ???

1 spits
1 halve winger

En 2 geniale middenvelders die onder de bloeddoping een halve marathon rennen. De rest moest tegenhouden.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » ma jul 12, 2010 9:19 pm

Servaes schreef:Trouwens over dat buitenspel, gisteren heb ik me werkelijk kapot lopen te ergeren aan de commentator die zijn teleurstelling duidelijk liet merken en dingen zag die er totaal niet waren (daar had overigens niet alleen hij last van). Toen wist ik namelijk al dat ik plat zou worden gebeld met gasten die het over dit moment hebben. Naast het trieste spel op dit toernooi en de beschamende schoppartij dat voor finale moest doorgaan nog iets waar ik me momenteel voor "schaam": slechte verliezers.
Nu weet je dus waarom iedereen al zo lang zeurt over '74. Ook toen konden de Nederlandse fans de nederlaag niet verkroppen. En zo ontstaat een beeld dat weinig gemeen heeft met de realiteit van de wedstrijd.

Bij dezen het bewijs:
Afbeelding
Duidelijk genoeg. Dank! :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door bryan » ma jul 12, 2010 9:55 pm

Jeuh, in 1974 had Duitsland nog een paar kunnen binnenschoppen. Nederland ook, maar de overwinning van Duitsland was alles behalve onverdiend. En dat was een ijzersterke Duitse team ook, niks mis mee om tegen ze te verliezen.

In 1994 zou Romario buitenspel hebben gestaan, in 2006 waren het de vieze Portuguezen (terwijl ik toch echt een van de beste spelers van de wereld het veld zag verlaten vroeg in de eerste helft met een Boulahrouz gat in zijn been.) In 2008 wonnen de Russen alleen omdat ze Guus hadden, etc. etc.

De media in Nederland lijkt bij een WK soms op dat van Engeland.

Dessalniettemin, een dijk van een prestatie om de finale te halen met de huidige selectie en daar mag men trots op zijn.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door LucaS » ma jul 12, 2010 10:23 pm

joey schreef:
Bij dezen het bewijs:
Afbeelding
Duidelijk genoeg. Dank! :biggthumpup.gif:
Is niet duidelijk natuurlijk, op deze foto is werkelijk niet te zien of dit het exacte moment is waarop de bal wordt gespeeld. Overigens kan de grensrechter zoiets al helemaal niet zien, één van de redenen waarom het zo'n onmogelijke regel is. Overigens, voor de duidelijkheid, ik denk ook dat het geen buitenspel was.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Khraa » ma jul 12, 2010 10:38 pm

was dit het eerste of tweede moment van de aanval?

Ik dacht dat het bij de eerste aanspeelpoging wel buitenspel was (alhoewel er toen al aardig wat Amsteltjes achter de kiezen zaten)
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Beloki » ma jul 12, 2010 10:39 pm

Khraa schreef:was dit het eerste of tweede moment van de aanval?

Ik dacht dat het bij de eerste aanspeelpoging wel buitenspel was (alhoewel er toen al aardig wat Amsteltjes achter de kiezen zaten)
Was geen buitenspel. Vandaag genoeg op tv geweest.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Khraa » ma jul 12, 2010 10:43 pm

Ik heb vandaag de TV gemeden..... Het schijnt dat ze het gedrocht nog een keer hebben laten zien.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » ma jul 12, 2010 10:46 pm

Dit is toch het moment van de pass, Luuk?

Maar ik ben het met je eens, het is bijna onmenselijk moeilijk voor een grensrechter om zo'n situatie goed te beoordelen. Een wonder dat het nog zo vaak goed gaat. Hoog tijd voor de techniek!

Oranje moet nu ophouden met zaniken en zeuren en de winnaars de eer gunnen. Je moet ook met stijl kunnen verliezen, daar heeft het fossiel Blatter helemaal gelijk in.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Feest » ma jul 12, 2010 10:55 pm

Van Persie stond buitenspel. Niemand over gehoord tegen Uruguay.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Jöhnk » ma jul 12, 2010 10:57 pm

Stond hij niet. De herhaling van de Fifa werd op het verkeerde moment stilgezet. Hebben ze sowieso een handje van.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Khraa » ma jul 12, 2010 10:59 pm

Als je niemand gehoord hebt over het buitenspel van Van Persie tegen Uruguay, dan moet je je vingers uit je oren halen......

Er is namelijk echt wel over gesproken.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door D_skilled » ma jul 12, 2010 11:17 pm

Cesc Fabregas krijgt tijdens de huldiging een Barca-shirt over zich heen getrokken. Hij wist zich geen raad met de situatie. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » di jul 13, 2010 1:29 am

Spanje blijft voor mij een vrij nietszeggende kampioen. Alleen nadat van Bronckhorst en Heitinga eruit waren, kregen ze er na een aantal arbitrale dwalingen eindelijk eentje langs Steek. Anders hadden ze in een honderjarige oorlog nog niet gescoord.

De makkelijkste kans die Nederland tijdens het hele WK kreeg ging er niet in. Dan heb je vergeten te winnen. Stom.

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Oscarito » di jul 13, 2010 8:53 am

Feest schreef:Van Persie stond buitenspel. Niemand over gehoord tegen Uruguay.
Het scheen geen buitenspel te zijn, het ging om een voetje. Volgens mij (ik heb de betreffende herhaling waarop het geen buitenspel was niet gezien overigens) was het wel buitenspel maar dat de scheids dit niet zag kan je hem niet kwalijk nemen. Dit was so close. De goal van Van Persie tegen Kameroen daarentegen...

Belangrijker tegen Uruguay was de doodschop die Van Bommel voorafgaand het doelpunt van Van Bronckhorst uitdeelde.

Off-topic: Denk je dat Bruno het echt heeft gedaan? Ondanks zijn soms labiele optreden vond ik hem in den beginne toch een prima doelman waarvan ik enkele jaren geleden dacht dat hij de overstap naar Europa zou maken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » di jul 13, 2010 9:37 am

Ik denk niet dat Kesler bang hoeft te zijn dat Van Marwijk naar Man. Utd. vertrekt, zoals hij deze week opperde. In Engeland wordt Oranje geslacht.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie