Nederland-España Finale 11-07-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Scherrer » do jul 15, 2010 11:52 am

Jöhnk schreef:
Scherrer schreef:En na rust hadden Puyol en Iniesta een 100% rode kaart verdiend. Staat het gelijk.
Gelijk? Die overtreding van De Jong was toch geen rood volgens jou? :confused.gif:
Dan staat het gelijk met joey's wens. Lijkt me duidelijk.
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47854
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door peter » do jul 15, 2010 11:55 am

Iniesta rood? Voor wat dan? :confused.gif:

Puyol had een rode kaart kunnen krijgen als Robben was gaan liggen, maar hij bleef staan en dan is er niet veel aan de hand.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47854
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door peter » do jul 15, 2010 12:01 pm

Scherrer schreef:
Jöhnk schreef:
Scherrer schreef:En na rust hadden Puyol en Iniesta een 100% rode kaart verdiend. Staat het gelijk.
Gelijk? Die overtreding van De Jong was toch geen rood volgens jou? :confused.gif:
Dan staat het gelijk met joey's wens. Lijkt me duidelijk.
Uh nee, want Heitinga kreeg nog rood en Robben had, als de scheids consequent zou fluiten, ook met rood het veld af moeten.

Het gaat ook helemaal niet om wie het meeste kaarten zou moeten krijgen. Het gaat er om dat Nederland en dan van Bommel en de Jong voorop er alles aan deden om de boel te laten ontsporen. Voetbal onmogelijk maken op een walgelijke manier, namelijk door te hakken en te zeggen. Voetbal onwaardig.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Scherrer » do jul 15, 2010 12:02 pm

Voor natrappen, uiteraard. Alsof jij die niet gezien hebt. :smallgrin.gif:

En vasthouden van een doorgebroken speler is op z'n minst geel, of die speler valt of niet.
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47854
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door peter » do jul 15, 2010 12:02 pm

Scherrer schreef:Voor natrappen, uiteraard. Alsof jij die niet gezien hebt. :smallgrin.gif:

En vasthouden van een doorgebroken speler is op z'n minst geel, of die speler valt of niet.
Natrappen? Is dat dat duwtje naar van Bommel? Leuk dat van Bommel net doet alsof hij in een regen van uzi kogels zit, maar dat was lachwekkend.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Feest » do jul 15, 2010 12:03 pm

Allemaal mosterd na de maaltijd. Spanje was beter en werd in de kaart gespeeld ;) door de veldbezetting van Nederland.

Het jammere is dat het lang gaat duren voordat je weer zo'n kans krijgt. Volgende keer speelt Brazilie thuis, heeft Argentinie een normale coach en een Messi van 27 en is Duitsland vier jaar verder.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Scherrer » do jul 15, 2010 12:05 pm

Peter schreef:
Scherrer schreef:Voor natrappen, uiteraard. Alsof jij die niet gezien hebt. :smallgrin.gif:

En vasthouden van een doorgebroken speler is op z'n minst geel, of die speler valt of niet.
Natrappen? Is dat dat duwtje naar van Bommel? Leuk dat van Bommel net doet alsof hij in een regen van uzi kogels zit, maar dat was lachwekkend.
Je krijgt al rood voor een trappende beweging, dus waarom zou natrappen waar je een speler nota bene wél raakt dan geen rood meer zijn? Honderd procent rood, geen enkele twijfel over mogelijk.

Xavi had overigens ook rood moeten krijgen. Hij heeft 'gewoon' geel gekregen, maar had natuurlijk al veel eerder geel moeten krijgen voor al dat gezeik en gejank naar de scheidsrechter van hem. Maar dat durfde Webb niet, terwijl hij Robben wél geel gaf toen die eens één enkel keertje commentaar had. Meten met twee maten.
***

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Jöhnk » do jul 15, 2010 12:07 pm

Dus nu is een trappende beweging opeens rood? En als de Jong het doet niet? :confused.gif:

Jij meet met twee maten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » do jul 15, 2010 12:08 pm

Enganche schreef:Nee, deze wedstrijd ontspoorde toch echt door het gedrag van Van Bommel en De Jong. Nederland wakkerde duidelijk het vuurtje aan en had voor rust al met negen of tien man moeten staan.
Zo is dat. En dan loopt de wedstrijd anders. Dus kun je niet zeggen dat Puyol dit en dat had moeten hebben. Van Bommel en De Jong waren de eersten die zich misdroegen.

Wie niet wil toegeven dat De Jong rood verdiende, heeft een oranje bord voor zijn kop. Als dit geen rood was, wat is dan wel rood????? :confused.gif:

@Scherrer: de scheidsrechter gaf nog aan dat Robben moest ophouden met zeuren, maar Robben ging gewoon door. Toen kreeg hij geel.
Laatst gewijzigd door joey op do jul 15, 2010 12:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47854
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door peter » do jul 15, 2010 12:10 pm

Jij vindt serieus dat Iniesta natrapt? Sorry, dan komen we daar niet uit, hoor. Ik zie hem op geen enkele manier trappen. Hij geeft een duwtje omdat hij voor de dertigste keer wordt neergemaaid door van Bommel, maar trappen? Ach, ach, ach.

Verder vind ik het kolderiek om nu te doen alsof de Spanjaarden alle rode kaarten moesten hebben en dat zij vuil spel speelden. Nederland maakt zich ten schande en niet Spanje. Irritant dat ze vragen om kaarten, maar als ik de moordaanslagen van Nederland zag, dan vind ik dat net even een tikkeltje erger. Spanje deed er tenminste nog iets aan om te voetballen. Nederland kon niet beter dan wat getrap in de marge. Walgelijk om het eens zo mooie Oranje zo te zien acteren. Pijnlijk zelfs.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9264
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » do jul 15, 2010 5:44 pm

De Jong was rood. Maar vlak daarvoor had hij eerst van Bommel makkelijk geel gegeven, en kon daarna niet meer om eenzelfde geel heen aan Ramos. Dat waren toen al vier gele kaarten in pakweg 25 minuten, waarvan de laatste twee erg makkelijk. Daar kan de Jong van geprofiteerd hebben, want als Webb op dat moment rood geeft is het hek van de dam. Het kan best zijn dat de scheidsrechter op dat moment de finale gered heeft.

In de verlenging (op 1700 meter) was Webb denk ik moe, want toen stapelde hij de fouten op elkaar.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Frank » do jul 15, 2010 5:54 pm

Ik vraag me toch altijd af waarom de scheidsrechter de schuld krijgt als dit soort wedstrijden uit de hand loopt.

Het zijn nog altijd de spelers zelf die het uit de hand laten lopen (Van Bommel, De Jong) en niet de scheidsrechter.

Of past dit perfect in het plaatje van bij voorbeeld een politieman. Iemand rijdt te hard, een politieman slingert hem op de bon en dan is het de schuld van die agent...

Ik blijf het een vreemd fenomeen vinden, dat met een vingertje naar een ander wijzen als je zelf iets fout doet. :blush.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door bryan » do jul 15, 2010 5:57 pm

Monkey Tonk schreef:De Jong was rood. Maar vlak daarvoor had hij eerst van Bommel makkelijk geel gegeven, en kon daarna niet meer om eenzelfde geel heen aan Ramos. Dat waren toen al vier gele kaarten in pakweg 25 minuten, waarvan de laatste twee erg makkelijk. Daar kan de Jong van geprofiteerd hebben, want als Webb op dat moment rood geeft is het hek van de dam. Het kan best zijn dat de scheidsrechter op dat moment de finale gered heeft.

In de verlenging (op 1700 meter) was Webb denk ik moe, want toen stapelde hij de fouten op elkaar.
Ja, voor dit. Errrug makkelijk inderdaad.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Rooie » do jul 15, 2010 5:59 pm

Dat was ook gewoon donkerrood.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9264
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » do jul 15, 2010 6:02 pm

Frank schreef:Ik vraag me toch altijd af waarom de scheidsrechter de schuld krijgt als dit soort wedstrijden uit de hand loopt.

Het zijn nog altijd de spelers zelf die het uit de hand laten lopen (Van Bommel, De Jong) en niet de scheidsrechter.

Of past dit perfect in het plaatje van bij voorbeeld een politieman. Iemand rijdt te hard, een politieman slingert hem op de bon en dan is het de schuld van die agent...

Ik blijf het een vreemd fenomeen vinden, dat met een vingertje naar een ander wijzen als je zelf iets fout doet. :blush.gif:
Ik zal hem de schuld niet geven hoor. Vergeleek de finale voor de wedstrijd met het opgooien van een muntje. Het muntje viel verkeerd (in de verlenging; niet over de voor gokkers belangrijke 90 minuten). In de reguliere speeltijd kreeg alleen Nederland een niet te missen kans. Als de Spaanse doelman zijn teennagel die morgen knipt, valt het muntje goed. (Dus wie speelde er nou vies?) Daarna moet je niet zeuren als het muntje de andere kant opvalt. No luck, no cup. Dat is voetbal. Alle geleerde analyzes ten spijt. Voor mij eindigde de wedstrijd in 0-0. En de WK finale van 1978 in 1-1. Ik heb geen trauma. haha.

wimpey
Berichten: 51657
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door wimpey » do jul 15, 2010 6:34 pm

joey schreef: Dus kun je niet zeggen dat Puyol dit en dat had moeten hebben. Van Bommel en De Jong waren de eersten die zich misdroegen.
Nee, dat was Puyol. Die schoffelde Robben onderuit.
joey schreef: Lijkt me toch dat Van Bommel en De Jong zich in de finale ernstig misdragen hebben.
En dat beiden recividisten zijn, net zoals Keane dat was.

Oranje kan me wat. Veel geschoffel, weinig voetbal. En met een spits als RvP en een coach als BvM win je zo´n wedstrijd niet. Maakt ook niet uit, er zijn belangrijker dingen in het leven. :ajaxsmiley.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door LucaS » do jul 15, 2010 6:43 pm

:ajaxscarf.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door bryan » vr jul 16, 2010 9:48 am

En dat beiden recividisten zijn, net zoals Keane dat was.
Nee, voor de goede order, De Jong en Keane spelen soms te hard, Van Bommel heeft een hele reeks extra vieze trucjes en gaat ook nog eens altijd makkelijk liggen.

Wat dat betreft is Van Bommel 100x irritanter dan De Jong.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Bert » vr jul 16, 2010 12:18 pm

Nou, doe mij maar al die vieze truukjes in plaats van iemand kapot schoppen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Frank » vr jul 16, 2010 3:39 pm

Dat was ook de reden dat ik De Jong een asociale klootzak noemde (Wimpey :aai.gif: ).

Ik verafschuw beide spelers, maar als ik de acties van de ene (Van Bommel) tegen een actie die echt voor geen 1000% op een voetbalveld thuishoort (De Jong, en dat was niet eens zijn eerste smerige actie) afzet, dan noem ik De Jong dus inderdaad meer een klootzak dan Van Bommel.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door bryan » za jul 17, 2010 11:51 am

Van Bommel doet ook altijd aan de doodschoppen, maar op een manier die minder opvalt. Dat maakt hem zo irritant.

De Jong is gewoon doorgeschoten, Van Bommel is sluw.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9264
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » za jul 17, 2010 1:13 pm

Wat de Jong deed was expres, maar niet voorzien. Dat wil zeggen, het gaat zo snel dat de gevolgen onmogelijk te overzien zijn. Hij kon nooit weten dat die foto de wereld rond zo gaan, en 'het' beeld van de finale zou worden; veel meer dan bijvoorbeeld het winnende doelpunt. Hij kon nooit weten dat hij met die ene actie de goede naam van het Nederlandse voetbal door het slijk zou halen. Een harde speler loopt dat risico. Hij ging ver over de schreef. Maar nu weet hij dat. Nu weet hij waar de grens ligt. Als hij hierna nog een keer zo'n aanslag pleegt mag hij van mij heel lang geschorst worden. En dan komt hij nog goed weg, want als je zoiets op straat doet mag je in veel landen een paar maanden in de gevangenis afkoelen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40573
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Marillion » za jul 17, 2010 1:19 pm

Monkey Tonk schreef: Een harde speler loopt dat risico. Hij ging ver over de schreef. Maar nu weet hij dat. Nu weet hij waar de grens ligt. Als hij hierna nog een keer zo'n aanslag pleegt mag hij van mij heel lang geschorst worden. En dan komt hij nog goed weg, want als je zoiets op straat doet mag je in veel landen een paar maanden in de gevangenis afkoelen.
Dat is nu toch juist het probleem van De Jong? Hij weet het kennelijk niet. Of hij weet het wel maar het interesseert hem geen flikker. Dit is immers niet bepaald de eerste keer dat hij als een kamikaze zijn tegenstander te lijf gaat. En wederom op een positie in het veld en een moment in de wedstrijd dat er absoluut geen reden is om uberhaupt stevig in te grijpen. Laat staan om je tegenstander zo aan te vallen.

Topspelers moeten, zeker op zijn positie, soms hard ingrijpen. Maar doe dat dan wel op het moment dat je daarmee het verschil kunt maken voor je ploeg. Dat voelt De Jong absoluut niet aan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9264
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » za jul 17, 2010 1:32 pm

Ik heb hem niet meer gevolgd na Ajax. Als de voetbalinstanties niet ingrijpen tegen het absurde gedrag dat jij schetst dan komt hij vroeger of later een speler tegen die hem het ziekenhuis inschopt. Als de straf daarop alleen maar een rode kaart is, waarom dan niet?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door InnerHarbour » za jul 17, 2010 2:54 pm

Zeg maar vroeger, hij schopte Stuart Holden een gebroken been in een waanzinnige actie begin dit jaar in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Amerika.
YNWA

Plaats reactie