Nederland-España Finale 11-07-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door LucaS » wo jul 14, 2010 5:49 pm

Wat een zwaktebod om Keane er bij te halen. Daar ging de discussie niet over.
Grappig dat Suarez er bij de PSV'ers veel slechter afkomt dan van Bommel. Suarez heeft het namelijk gewaagd hands te maken!
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 46993
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Lionel » wo jul 14, 2010 5:57 pm

bryan schreef:
Klopt, Van Bommel heeft namelijk nooit een speler opzettelijk levenslang invalide geschopt.
Maar verder was Keane echt een lieverdje op het veld...
En wanneer heeft Keane dat gedaan dan??

Ik geef toe dat Keane wel eens hard kan spelen, waarbij hij te ver gaat. Maar het gebeurde veel minder dan mensen denken. Maar goed, het was zijn slechte kant. Net als bij Neeskens. Maar je zag Keane of Neeskens nooit een schwalbe maken, of acteren, of mensen gele kaarten aansmeren, of iemand bij de kloten grijpen om hem te provoceren. Van Bommel heeft alle slechte kwaliteiten van een Roy Keane, Jurgen Klinsmann, Figo, Vinnie Jones en Rivaldo allemaal bij elkaar. Daarom is hij zo hatelijk. En hij is ook niet gek of zo, het is allemaal gecalculeerd. Dat maakt het nog erger eigenlijk. Hij probeert niet eens te voetballen.
Hahahaha
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51658
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door wimpey » wo jul 14, 2010 8:13 pm

Peter schreef:Die filmpjes van van Bommel zijn beschamend, zeg. :blush.gif:
Nadat de emoties in de loop van maandag waren weggeebd....

Van Bommel en de Jong. Zijn die malloten bij de dopingcontrole langsgeweest? Schuim op de bek, bloeddoorlopen ogen en blind rammen. Onmacht puur.

Zou BvM die jongens tot de orde hebben geroepen? :blush.gif:

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door bryan » wo jul 14, 2010 8:19 pm

Monkey Tonk schreef:Als Nederland met 1-0 wint, dan heeft de internationale pers weer een heel ander verhaal. Dan gaat het echt niet over de meest smerige wereldkampioen aller tijden, en slaat het om naar een verhaaltje waarin een on-Nederlands Oranje via zeer 'effectief' voetbal eiindelijk gerechtigheid haalt, in een finale waarin Spanje weinig te vertellen had.

Scorebordjournalistiek is een zeer ondergewaardeerd begrip.
Ik weet het niet, alle buitenlandse zenders die ik heb gekeken (Ierse, Engelse en Zweedse) waren behoorlijk anti-NL al bij rust, toen het nog 0-0 stond.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9264
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » wo jul 14, 2010 9:11 pm

bryan schreef:
Monkey Tonk schreef:Als Nederland met 1-0 wint, dan heeft de internationale pers weer een heel ander verhaal. Dan gaat het echt niet over de meest smerige wereldkampioen aller tijden, en slaat het om naar een verhaaltje waarin een on-Nederlands Oranje via zeer 'effectief' voetbal eiindelijk gerechtigheid haalt, in een finale waarin Spanje weinig te vertellen had.

Scorebordjournalistiek is een zeer ondergewaardeerd begrip.
Ik weet het niet, alle buitenlandse zenders die ik heb gekeken (Ierse, Engelse en Zweedse) waren behoorlijk anti-NL al bij rust, toen het nog 0-0 stond.

Ik heb geen moment van de finale genoten. Dat begon voor mij al voor de wedstrijd. Het hele spanningsveld om de wedstrijd heen was verschrikkelijk. Ik dacht dat het aan mij lag, en de herinnering aan twee eerdere finales, maar als je dan ziet hoe de wedstrijd zich meteen al ontwikkelt dan was het misschien meer (zoals een totale zonsverduisteing. haha). Nederland begon bloednerveus aan de finale, en kon 15 minuten lang nauwelijks een bal raken.

Ik vond het WK leuk als evenement, maar de kwaliteit van het voetbal was erg mager (de bal hielp niks). De finale was wat dat betreft niet opeens de verassing. De wereld gaat er lekker voor zitten en wil een prachtig voetbaltoetje. Dat kreeg men niet, en sommigen reageerden uiterst verbolgen. Nederland speelde hard. So? Zo ontiegelijk hard was het ook weer niet. Ze zaten bovenop de bal, en raakten een pootje hier en daar, maar hoeveel vliegende tackles hebben we gezien? Ik hoor vooral veel overdreven gedoe van mensen die een finale voorgeschoteld kregen die ze niet beviel, terwijl ze eigenlijk, gezien de finalisten, een mooie wedstrijd verwacht hadden. Het publiek was de verliezer. De teleurstelling is te begrijpen. Alleen is die trent al een hele tijd aan de gang in het voetbal. Het wordt er al jaren niks mooier op.

Wat de Jong betreft. Hij was na die trap niet in de positie om zoiets te zeggen, maar hij heeft wel gelijk dat de FIFA regeltjes mannelijk voetbal onmogelijk maken. Als ik terugkijk op het Ajax van Cruijff dan maakte men daar steevast de 'vroege' overtreding. Zo gauw er balverlies was, en men wist dat de posities op het veld nadelig waren, koos men voor de overtreding. Zonder pardon en konsekwent. Daar zou je mensen nu over moeten horen. haha. Feyenoord deed het net zo. Het hoorde erbij. Je zou hooguit kunnen zeggen dat ze er toen slimmer in waren. Beter even vasthouden in een vroeg stadium dan een harde tackle een paar seconden later.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door bryan » wo jul 14, 2010 9:37 pm

Ik hoor vooral veel overdreven gedoe van mensen die een finale voorgeschoteld kregen die ze niet beviel, terwijl ze eigenlijk, gezien de finalisten, een mooie wedstrijd verwacht hadden.
Nou nee, alle analisten die ik heb gezien/gelezen zeiden dat het een best wel saaie finale zouden worden tussen een geduldig en afwachtend Spanje en een ingehouden Nederland die met verdedigen en overtredingen de boel zouden proberen te ontregelen "just like against Brazil." De meest treffende analyse voor de wedstrijd was: "It won't be pretty and may take Spain untill deep into extra time to get the winner."

We hadden van beide teams al zes wedstrijden gezien dus we kregen precies wat we hadden verwacht.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9264
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » wo jul 14, 2010 9:42 pm

Nou, voor de finale viel overal te lezen dat met deze finale het voetbal gewonnen had. De verwachting voor de wedstrijd, hier in de VS en op ESPN, was hoog. De schok, in de rust, was echt.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door bryan » wo jul 14, 2010 10:21 pm

Hmmm, de Amerikanen zijn wel goed in het verhogen van de verwachtingen: zie Superbowl.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Baseman » do jul 15, 2010 8:04 am

Mooi gesproken MT :biggthumpup.gif:
bryan schreef:Håland speelde de volgende week gewoon weer.
Euhm nee...Haland brak zijn knie en speelde nooit meer.
LucaS schreef:Wat een zwaktebod om Keane er bij te halen. Daar ging de discussie niet over.
Bryan begon erover en ik reageer, ik zie het probleem niet.
Grappig dat Suarez er bij de PSV'ers veel slechter afkomt dan van Bommel. Suarez heeft het namelijk gewaagd hands te maken!
Mwoah, maar Suarez kwam er in de buitenlandse pers ook niet erg positief vanaf.
Dat is nu alweer vergeten natuurlijk, maar zijn juichen na het missen van de penalty door Ghana werd hem niet in dank afgenomen. Ook niet toen hij daarna sprak van de nieuwe hand van God. Niet voor niets floten alle Afrikanen hem constant uit tijdens de troostfinale.

Maar wat Van Bommel is voor veel Ajacieden is Suarez voor veel PSV'ers.
Een speler waar je je aan kan irriteren. Wat ik zie als goed nieuws voor het team waarin die speler speelt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47854
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door peter » do jul 15, 2010 8:08 am

Wat van Bommel liet zien tijdens de finale was misselijkmakend. Goed nieuws voor het team waar hij in speelt? Ach, een beetje scheidsrechter had na een half uur de rode kaart getrokken en dan was het minder goed nieuws geweest. Speelde een goed tournooi waarin hij met alles weg kwam, maar in de finale ging hij zwaar over de schreef. En ik mag toch aannemen dat dat niet iets van Ajacieden is, want volgens mij verafschuwde Frank het spel van vBommel (en de Jong) ook.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door InnerHarbour » do jul 15, 2010 9:15 am

Baseman schreef:Mooi gesproken MT :biggthumpup.gif:
bryan schreef:Håland speelde de volgende week gewoon weer.
Euhm nee...Haland brak zijn knie en speelde nooit meer.
Misschien moet je dit eens lezen.

Alf Inge Haaland: einde carrière, dankzij Roy Keane?
14/02/2003 13:40

Het lijkt gedaan met de loopbaan van Alf Inge Haaland. De Noor probeert al bijna twee jaar te herstellen van een knieblessure, maar een comeback lijkt onwaarschijnlijk. Zijn club Manchester City heeft de hoop al opgegeven, nadat medici hebben aangegeven dat Haaland nooit meer zal spelen. The Blues maakten daarop bekend dat ze het contract met de middenvelder ontbinden, zodat de voormalig aanvoerder na dit seizoen op straat staat. Het contract van de dertigjarige speler loopt nog tot de zomer van 2005, maar City maakt gebruik van een medische clausule.

'Ik heb Alfie dinsdag gesproken en het was geen gemakkelijk gesprek', vertelt David Bernstein, voorzitter van City. Volgens de preses heeft zijn club alles gedaan om de speler fit te krijgen. Zonder succes. 'Het is erg moeilijk voor Alfie én voor ons. Maar het is mijn verantwoordelijkheid om aan het belang van de club te denken.' Met het ontbinden van Haalands contract, kan Bernstein twee keer het jaarsalaris van de Noor schrappen; ruim twee miljoen euro.


De blessure van Haaland is wereldberoemd, maar ook omstreden. In april 2001 raakte hij geblesseerd aan zijn linkerknie. Aanvankelijk leek het om een kleine kwetsuur te gaan, en zou een kijkoperatie voldoen. 'Ik zou het niet eens een operatie willen noemen, het is meer een schoonmaakbeurt', verduidelijkte Haaland vlak na de ingreep. Al leek de kwetsuur onschuldig, de linkerknie is nooit genezen. Uitgezonderd enkele korte invalbeurten, heeft de 34-voudig international geen duel meer gespeeld.

De blessure is omstreden omdat Roy Keane wordt gezien als schuldige. De middenvelder van Manchester United had op 24 april 2001 Haaland genadeloos hard onderuit geschopt, en toen de Noor een week later last kreeg van een knie, was de optelsom snel gemaakt. Haaland heeft Keane echter lange tijd verdedigd: 'Het is de linkerknie, waar ik last van heb. Op tv was duidelijk te zien, dat mijn rechterknie werd geraakt. Ik heb er zelfs al drie maanden last van.' Kortom, ruim twee maanden voor de tackle van Keane, tobde Haaland al met zijn knie. Omdat City destijds tegen degradatie vocht, besloot hij de pijn te verbijten. In de week na het duel met Man United, speelde Haaland zelfs nog een interland en een competitieduel met West Ham United.

Toch beweren medici dat de knieblessure wél is veroorzaakt door de brute charge van Keane. De klap zou niet alleen schade hebben toegebracht aan het rechterbeen, maar ook hebben doorgedreund in het standbeen: het linkerbeen. Dat is dan ook de inzet van een juridische strijd die Haaland al geruime overweegt, om een schadevergoeding los te krijgen van Keane. Aanleiding voor de eventuele gang naar de rechtbank, is de autobiografie van Keane, waarin de Ier toegeeft bewust erop uit te zijn geweest Haaland te blesseren. Beide aanvoerders hadden immers nog een akkefietje lopen, nadat Keane enkele jaren eerder zwaar geblesseerd was geraakt na een duel met Haaland, en de Noor hem had uitgemaakt voor aansteller.

Op dezelfde dag dat Manchester City Haaland inlichtte dat zijn contract wordt ontbonden, maakte de club ook bekend, dat the Blues afzien van rechtsvervolging van Keane. 'Na het bestuderen van juridische en medische adviezen, hebben we moeten concluderen dat het erg moeilijk zal worden voor Manchester City om actie te ondernemen om medische gronden.' Volgens de club is Alf Inge Haaland nog bezig met het 'vergaren van juridisch advies'. Een succesvolle rechtszaak lijkt voor de Noor echter net zo onwaarschijnlijk, als een terugkeer op het veld
YNWA

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door bryan » do jul 15, 2010 9:59 am

Ja, Håland en zijn ingehuurde "medici" probeerde een paar jaar later een juridische strijd aan te gaan tegen Keane om hem te schaden, want Keane is rijk en heeft veel geld. Maar het kwam nooit eens voor de rechter, want Håland had geen zaak. Ik verdedig te actie van Keane niet, maar Håland dacht dat ie ff zijn zakken kon vullen.
Bryan begon erover en ik reageer, ik zie het probleem niet.
Toen ik, samen met veel anderen hier, mijn ergenis heb geuit over Van Bommel begon iemand over Roy Keane. Omdat ik Ier ben mag ik geen opmerking maken over Van Bommel of zo. Zwak.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Michael_B » do jul 15, 2010 10:52 am

bryan schreef:Ja, Håland en zijn ingehuurde "medici" probeerde een paar jaar later een juridische strijd aan te gaan tegen Keane om hem te schaden, want Keane is rijk en heeft veel geld. Maar het kwam nooit eens voor de rechter, want Håland had geen zaak. Ik verdedig te actie van Keane niet, maar Håland dacht dat ie ff zijn zakken kon vullen.
Bryan begon erover en ik reageer, ik zie het probleem niet.
Toen ik, samen met veel anderen hier, mijn ergenis heb geuit over Van Bommel begon iemand over Roy Keane. Omdat ik Ier ben mag ik geen opmerking maken over Van Bommel of zo. Zwak.
:drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:

Typisch, altijd die slachtoffer rol induiken. "Het is zeker omdat ik zwart/turks/iers ben"... Iemand is het niet met je eens en geeft dat aan. Grow up, get the fuck over it.
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door LucaS » do jul 15, 2010 10:55 am

Bryan heeft gewoon gelijk hoor. Als je het niet eens bent met zijn opmerkingen over van Bommel, dan weerleg je de dingen die hij zegt. Tenminste in een normale discussie. Het erbij halen van Keane heeft echter niets met op een normale discussieren te maken. Blijkbaar een gebrek aan argumenten, dan met je de tegenstander maar proberen onderuit te halen. A la van Bommel zou ik haast zeggen.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door FlaFlu » do jul 15, 2010 10:58 am

Op zich heb je gelijk, Luuk. Ik denk alleen dat die reactie enigszins uitgelokt wordt doordat Bryan hier nogal eens een wat gekleurde bril op heeft wanneer het het Ierse voetbal betreft. Ik merkte althans om die reden dat ik de reacties over Keane wel kon waarderen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Bert » do jul 15, 2010 11:00 am

Heb je een topic over een gespeelde WK-finale, ga je achteraf wat heen en weer miepen over de vraag of Mark van Bommel wel of niet een beetje een nare man is.

Zijn jullie echt Hugo Borst en co niet?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door LucaS » do jul 15, 2010 11:01 am

Het valt me al langer op op AT, en ik zal dat ongetwijfeld zelf ook doen, dat in de meeste discussies het niet meer gaat om wat je argumenten in die specifieke discussie zijn, maar dat het er om gaat dat het in lijn moet zijn met alles wat je de voorgaande 6 jaar hebt geschreven. Daar is weinig lol meer aan.
Het valt me al langer op dat we vooral bezig zijn met elkaar te vertellen wat we moeten denken, vinden en voelen.
Laatst gewijzigd door LucaS op do jul 15, 2010 11:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Scherrer » do jul 15, 2010 11:01 am

Afbeelding
***

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » do jul 15, 2010 11:07 am

Bertje schreef:Heb je een topic over een gespeelde WK-finale, ga je achteraf wat heen en weer miepen over de vraag of Mark van Bommel wel of niet een beetje een nare man is.

Zijn jullie echt Hugo Borst en co niet?
Lijkt me toch dat Van Bommel en De Jong zich in de finale ernstig misdragen hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Scherrer » do jul 15, 2010 11:13 am

joey schreef:
Bertje schreef:Heb je een topic over een gespeelde WK-finale, ga je achteraf wat heen en weer miepen over de vraag of Mark van Bommel wel of niet een beetje een nare man is.

Zijn jullie echt Hugo Borst en co niet?
Lijkt me toch dat Van Bommel en De Jong zich in de finale ernstig misdragen hebben.
Valt reuze mee. Ze speelden hard, maar dat deed vrijwel iedereen op het veld. Over het natrappen van Iniesta hoor je dan bijvoorbeeld niemand meer: Hypocriet.
***

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Jöhnk » do jul 15, 2010 11:21 am

Volgens mij is het natrappen van Iniesta wel behandeld. Van Bommel stelde zich vreselijk aan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door FlaFlu » do jul 15, 2010 11:35 am

Precies. Van Bommel kan uitdelen, maar niet incasseren. Daarnaast kwam de frustratie van Iniesta voort uit het feit dat Van Bommel even daarvoor expres op z'n voet ging staan.

Nee, deze wedstrijd ontspoorde toch echt door het gedrag van Van Bommel en De Jong. Nederland wakkerde duidelijk het vuurtje aan en had voor rust al met negen of tien man moeten staan.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Scherrer » do jul 15, 2010 11:39 am

Enganche schreef:Precies. Van Bommel kan uitdelen, maar niet incasseren. Daarnaast kwam de frustratie van Iniesta voort uit het feit dat Van Bommel even daarvoor expres op z'n voet ging staan.
Van dat laatste heb ik absoluut nog geen overtuigend bewijs gezien. Alleen een vaag filmpje wat hier eerder werd gepost, maar daarop kun je absoluut niet zien of Van Bommel op zijn voet stond of ernaast. Alleen als je kwaad wílt, ben je daarvan overtuigd na dat filmpje. Objectief gezien kun je er gewoon niets uit opmaken.
Nee, deze wedstrijd ontspoorde toch echt door het gedrag van Van Bommel en De Jong. Nederland wakkerde duidelijk het vuurtje aan en had voor rust al met negen of tien man moeten staan.
En na rust hadden Puyol en Iniesta een 100% rode kaart verdiend. Staat het gelijk. En dan heb ik het nog niet over het walgelijke gedrag van Xavi gedurende de gehele wedstrijd. Die jongen heeft minstens 25 keer om een gele kaart lopen zeuren bij de scheidsrechter.
***

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Bert » do jul 15, 2010 11:45 am

Lekker boeiend allemaal. Het gaat hier toch over voetbal? Tenminste, dat zou de insteek volgens mij moeten zijn...
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Jöhnk » do jul 15, 2010 11:48 am

Scherrer schreef:En na rust hadden Puyol en Iniesta een 100% rode kaart verdiend. Staat het gelijk.
Gelijk? Die overtreding van De Jong was toch geen rood volgens jou? :confused.gif:

Plaats reactie