Nederland-España Finale 11-07-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » di jul 13, 2010 11:49 am

Ronald! schreef:
joey schreef:Vol voor de winst?????? :biggrin.gif:

Niet verliezen, zul je bedoelen.
Wie niet verliest in een finale, die wint.
Dat wil niet zeggen dat Oranje vol voor de winst speelde, zoals jij beweerde.

Zou er vandaag ook een huldiging zijn in Rome?

Berlusconi: ook Italië is wereldkampioen

MILAAN - Italië is ook wereldkampioen voetbal, net zoals Spanje dat zondag Nederland versloeg. Italië en Spanje zijn immers allebei mediterrane landen. Dit vindt althans de Italiaanse premier Silvio Berlusconi.
„Spanje heeft het wereldkampioenschap gewonnen; het is een land van de Middellandse Zee, zoals wij; we kunnen zeggen dat wij ook gewonnen hebben”, aldus Berlusconi maandag tijdens een toespraak in Milaan. Dat meldden Italiaanse media.
Berlusconi is gek op voetbal. Midden jaren '80 nam de mediamagnaat en tevens een van de rijkste mensen van Italië voetbalclub AC Milan over.
de T

:drecul.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door bryan » di jul 13, 2010 11:52 am

Ierse nabeschouwing hier. Begint bij 2:13...

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Ronald! » di jul 13, 2010 11:54 am

joey schreef:
Ronald! schreef:
joey schreef:Vol voor de winst?????? :biggrin.gif:

Niet verliezen, zul je bedoelen.
Wie niet verliest in een finale, die wint.
Dat wil niet zeggen dat Oranje vol voor de winst speelde, zoals jij beweerde.
Als ik zeg dat ze vol voor de winst speelden heb ik het over het doel dat ze nastreefden en dat ze daar alles voor over hadden. Zo zette ook Inter alles opzij voor de winst toen ze in Camp Nou tegen Barca speelden in de CL afgelopen seizoen. Dat staat los van een gebrek aan een aanvallende instelling in beide wedstrijden. Aanvallend spelen is slechts één manier om te winnen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » di jul 13, 2010 12:03 pm

Oké, dan hebben we een andere opvatting van wat 'voor de winst spelen' inhoudt. Kun je me dan vertellen of het tegendeel ook voorkomt? :confused.gif:
bryan schreef:Ierse nabeschouwing hier. Begint bij 2:13...
Dat liegt er niet om. Maar ze hebben groot gelijk, vind ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Ronald! » di jul 13, 2010 12:15 pm

joey schreef:Oké, dan hebben we een andere opvatting van wat 'voor de winst spelen' inhoudt. Kun je me dan vertellen of het tegendeel ook voorkomt? :confused.gif:
Volgens mij is 'voor de winst spelen' heel eenduidig, namelijk 'zodanig spelen dat je wint'. Spelen om gelijk te spelen of om verlies te te beperken komt ook vaak genoeg voor, dus ja, ook het tegendeel komt voor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » di jul 13, 2010 12:22 pm

Dat is dus alleen mogelijk in een competitiewedstrijd? Als ik jou goed begrijp, is níet vol voor de winst spelen in een knock-out-wedstrijd niet mogelijk. Want geen enkele ploeg zal een wedstrijd beginnen met de intentie om níet naar de volgende ronde te gaan.

Cynischer dan wat Oranje liet zien kan het haast niet. Het strijdplan was Spanje met alle middelen het voetbal beletten en dan scoren via een countertje. En al vroeg in de verlenging was men er alleen op uit om de strafschoppenserie te halen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door bryan » di jul 13, 2010 12:52 pm

Volgens Het Parool was de finale de WK wedstrijd met de een na hoogste hoeveelheid kaarten van altijd. De hoogste was in 2006. We weten welke speler toen ook al op het veld was.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Ronald! » di jul 13, 2010 1:29 pm

joey schreef:Dat is dus alleen mogelijk in een competitiewedstrijd? Als ik jou goed begrijp, is níet vol voor de winst spelen in een knock-out-wedstrijd niet mogelijk. Want geen enkele ploeg zal een wedstrijd beginnen met de intentie om níet naar de volgende ronde te gaan.
Klopt. In een knock-out wedstrijd kun je vaak ook met een gelijkspel (op uit-doelpunten) doorgaan naar de volgende ronde, maar op het WK speelt inderdaad ieder team om door te gaan, dus voor de winst.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » di jul 13, 2010 1:31 pm

Maar waarom merk je het dan op? Want dan speelde Oranje sowieso vol op de winst en Spanje ook. En elk andere team zou dat ook gedaan hebben. Geen reden dus om het speciaal te vermelden.

Ik lees nu op nu.nl dat de heren gepikeerd zijn omdat ze het verwijt hebben gekregen te hard te hebben gespeeld. Die kritiek is 'typisch Nederlands' volgens meneer Van Bommel.

Zeker geen buitenlandse kranten gelezen. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Rooie » di jul 13, 2010 1:36 pm

joey schreef:Maar waarom merk je het dan op? Want dan speelde Oranje sowieso vol op de winst en Spanje ook. En elk andere team zou dat ook gedaan hebben. Geen reden dus om het speciaal te vermelden.

Ik lees nu op nu.nl dat de heren gepikeerd zijn omdat ze het verwijt hebben gekregen te hard te hebben gespeeld. Die kritiek is 'typisch Nederlands' volgens meneer Van Bommel.

Zeker geen buitenlandse kranten gelezen. :666.gif:
Daar sla je toch steil van achterover.
Van Marwijk betreurt beeld van 'hard' Oranje

DEN HAAG - Bondscoach Bert van Marwijk herkent zich niet in de kritiek dat zijn elftal de WK-finale te hard heeft gespeeld. Vooral in de buitenlandse media klonk deze kritiek door over Oranje.

Van Marwijk vindt het jammer als dit beeld is ontstaan. ''Het past niet bij mij en het past niet bij ons team.''
De geridderde coach zei dat dinsdag op het Catshuis in Den Haag, waar het voetbalgezelschap was ontvangen door demissionair premier Jan Peter Balkenende.

Van Marwijk zei dat hij nog geen tijd heeft gehad om de beelden terug te zien van de finale. ''Ik wil er niet overheen stappen. Er waren een paar ongelukkige momenten maar vanaf de bank aan de zijkant van het veld heb ik niet gezien dat het nou zo extreem was.''
Het forse aantal gele kaarten had volgens hem ook te maken met de scheidsrechter.

Verbaasd

Hij heeft zich ook enigszins verbaasd over de kritiek van bepaalde personen op het spel van Oranje. ''Vlak daarvoor waren deze mensen nog heel complimenteus. Ik vind ook dat we juist veel discipline hebben getoond'', aldus Van Marwijk.

Middenvelder Mark van Bommel is het volstrekt niet eens met de negatieve uitlatingen, die hij zelf nog niet had gelezen.
Hij wees erop dat ook de Spanjaarden flink wat gele kaarten kregen. ''Het maakt me ook niet uit. We moeten het ook eens van de positieve kant bekijken en trots zijn op de prestatie. Het is heel jammer en typisch Nederlands om dat niet te doen'', aldus Van Bommel, die denkt dat de buitenlandse kritiek in Nederland wordt overgenomen.

Beckenbauer

Bijvoorbeeld Franz Beckenbauer gaf dinsdag aan niet onder de indruk te zijn geraakt van de WK-finale. 'Der Kaiser' noemt de wedstrijd tussen Spanje en Nederland dinsdag in zijn column in Bild 'antireclame voor het voetbal'.
De aanvoerder van de West-Duitse ploeg die in 1974 wereldkampioen werd, was wel onder de indruk van wat Duitsland in Zuid-Afrika heeft laten zien. De 64-jarige Beckenbauer vindt dat de finale 'niet vloeiend was, met constante protesten van spelers en een scheidsrechter die niet al te veel overzicht had'. Het sluitstuk van het WK had volgens hem het hoogtepunt van het toernooi moeten worden, maar werd dat niet.
Wat hebben ze een vertekend beeld van zichzelf...

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Ronald! » di jul 13, 2010 1:49 pm

joey schreef:Maar waarom merk je het dan op? Want dan speelde Oranje sowieso vol op de winst en Spanje ook. En elk andere team zou dat ook gedaan hebben. Geen reden dus om het speciaal te vermelden.
Met 'vol voor de winst' refereerde ik (althans, dat was mijn intentie...) naar de vechtlust in het team. Maar eerlijk gezegd, zoals ik in mijn eerste post al zei, ik ben er wel klaar mee en heb ik al helemaal geen zin in een definitie kwestie...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » di jul 13, 2010 2:05 pm

Oké, zand erover. :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Feest » di jul 13, 2010 4:44 pm

De commentaren in de internationale pers worden erger en erger.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » di jul 13, 2010 4:53 pm

Hoezo? Wat zeggen ze dan?
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Feest » di jul 13, 2010 4:54 pm

Het wordt steeds meer goed versus slecht, zwart tegen wit, barbaren tegen culturelen...

Dat zal over jaren alleen nog maar erger zijn.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door generaal » di jul 13, 2010 4:57 pm

Xabi Alonso beweert dat z'n rib is gebroken. Hoe kun je in godsnaam door blijven voetballen met een gebroken rib?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Feest » di jul 13, 2010 5:00 pm

Gebroken rib is veel minder pijnlijk dan een gekneusde.

Niettemin geloof ik die Alonso niet. Misselijk mannetje vind ik dat.

wimpey
Berichten: 51657
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door wimpey » di jul 13, 2010 6:28 pm

Ik geloof het wel met dat Oranje.

Ajax is calling, da's effe wat belangrijker. En leuker ook, trouwens.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door bryan » di jul 13, 2010 7:56 pm

Ik kreeg ooit wel eens een gekneusde rib door een malloot op een voetbal veld. Schermde de bal af door een elleboog in mijn ribben te gooien, scheids heeft het niet gezien. Het voelt normaal tot een half uur later, wanneer alles begint op te zwellen en je ineens niet goed kan ademen want je longen krijgen het benauwd.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Baseman » wo jul 14, 2010 6:29 am

bryan schreef:Van Bommel haalt gewoon het niveau naar beneden van alle wedstrijden waarin hij speelt.
Zeldzame onzin :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9264
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » wo jul 14, 2010 7:01 am

joey schreef:Ik denk niet dat Kesler bang hoeft te zijn dat Van Marwijk naar Man. Utd. vertrekt, zoals hij deze week opperde. In Engeland wordt Oranje geslacht.
Mooi toch. Als er een land is dat niets van voetbal begrijpt is het Engeland. Ik ben er eens op gaan letten, en het is echt niet te geloven. Engelse spelers, tv commentaar, scbeidsrechters, analyses, pers. Allemaal kramen ze de grootste onzin uit, zonder het een moment in de gaten te hebben, als keizers zonder kleren.

Maar ja. Je weet dat de karatetrap van de Jong bij het kijkpubliekd alles uit zijn verband gooit. Die kleurt meteen alle andere overtredingen van Oranje. Terwijl Spanje, op die trap na, net zo huishield, en in de finale veel meer op de Schwalbetoer was.

Wat de Jong deed is niet goed te praten. Verder vond ik de finale helemaal niet hard. Het Ajax van Cruijff was net zo hard. Alleen gingen spelers niet liggen kermen om iemand een kaart aan te smeren. A la David f*cking Villa. Telkens om kaarten vragen die Spanjaarden. lol En die worden opgehemeld? Haha.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door InnerHarbour » wo jul 14, 2010 7:44 am

Afbeelding
YNWA

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » wo jul 14, 2010 8:03 am

Monkey Tonk schreef:
joey schreef:Ik denk niet dat Kesler bang hoeft te zijn dat Van Marwijk naar Man. Utd. vertrekt, zoals hij deze week opperde. In Engeland wordt Oranje geslacht.
Mooi toch. Als er een land is dat niets van voetbal begrijpt is het Engeland. Ik ben er eens op gaan letten, en het is echt niet te geloven. Engelse spelers, tv commentaar, scbeidsrechters, analyses, pers. Allemaal kramen ze de grootste onzin uit, zonder het een moment in de gaten te hebben, als keizers zonder kleren.
Er is dan ook nergens kritiek op Oranje, behalve in Engeland. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Baseman » wo jul 14, 2010 8:34 am

Sinds wanneer is het belangrijk wat het buitenland denkt van Oranje?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » wo jul 14, 2010 8:47 am

Dat is het altijd al geweest. De reputatie van ons voetbal staat op het spel.

Ik vind het heel jammer en pijnlijk dat werkelijk de hele wereld ons de nederlaag van harte gunt. En dat terwijl Oranje in de wereld altijd met de grootst denkbare welwillendheid bekeken is.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie