Nederland - Brazilië 02-07-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Jöhnk » za jul 03, 2010 7:01 pm

joey schreef:Ik kan nog steeds niet geloven dat Nederland door is. Allemachtig, wat was de eerste helft slecht. Ik geloofde er totaal niet meer in, en ik was vast niet de enige. Dan die goal (met een beetje hulp) en hup, het wedstrijdbeeld draait om. Zo sterk heb ik het nog nooit gezien. Voor mijn gevoel had de ineenstorting van Brazilië ook een fysieke reden. Iets met hoogte misschien? :confused.gif:
En toch kreeg Brazilie geen enorme kansen na de 1-0. Een schietkans en een frommelkans uit een corner.

Dan had Slowakije toch de betere kansen.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Ronald! » za jul 03, 2010 7:21 pm

generaal schreef:Voor de pure liefhebbers en voor Enganche/Feest: nu de hele wedstrijd integraal op Nederland 1.
Waarom kun je overigens alle wedstrijden volledig terug kijken, maar niet die van Nederland? (op nos.nl) Zal vast met rechten te maken hebben, maar ik vind het vreemd.

Wouter
Berichten: 18596
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Wouter » za jul 03, 2010 7:28 pm

joey schreef:Tja, ze zeggen altijd dat een keeper die en bal moet pakken, Jesse. Dat heeft Stekelenburg gedaan, meer kan hij niet doen. En we hebben natuurlijk een uitblinker nodig. Dat is dus onze keeper.
goodfella schreef:Eerst genoten van Nederland, heerlijk om zo te winnen. Daarna genoten van Faithless in het Westerpark. :headbang.gif:
O, was dat die pokkenherrie? :666.gif:

Ik kan nog steeds niet geloven dat Nederland door is. Allemachtig, wat was de eerste helft slecht. Ik geloofde er totaal niet meer in, en ik was vast niet de enige. Dan die goal (met een beetje hulp) en hup, het wedstrijdbeeld draait om. Zo sterk heb ik het nog nooit gezien. Voor mijn gevoel had de ineenstorting van Brazilië ook een fysieke reden. Iets met hoogte misschien? :confused.gif:
Ze waren inderdaad opeens echt helemaal de kluts kwijt. Bij elke beslissing van de scheidsrechter, die gewoon prima floot, massaal verongelijkt en kwaad worden, Dunga voorop. Brazilië heeft zichzelf helemaal uit zijn spel gehaald daarmee.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40573
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Marillion » za jul 03, 2010 7:30 pm

Klopt, Brazilië heeft in mijn ogen vooral van zichzelf verloren. Want Nederland leek mij echt niet in staat om zelf de ommekeer te bewerkstelligen.

Onvoorstelbaar eigenlijk. Dat een ploeg door één zo'n moment compleet van de kook raakt. Het is toch geen elftal met onervaren jonkies.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door thaumaturgy » za jul 03, 2010 7:45 pm

Ronald! schreef:
generaal schreef:Voor de pure liefhebbers en voor Enganche/Feest: nu de hele wedstrijd integraal op Nederland 1.
Waarom kun je overigens alle wedstrijden volledig terug kijken, maar niet die van Nederland? (op nos.nl) Zal vast met rechten te maken hebben, maar ik vind het vreemd.
Ik kan de wedstrijden van NL gewoon bekijken via de volgende link: http://nos.nl/wk2010/gemist/
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 03, 2010 7:48 pm

Het slechte beginnen en sterke eindigen van Nederland kan ik wel verklaren. Ik had het voorspeld en al gepost voor de wedstrijd, dat ik bang was dat Nederland moeite zou hebben om van een lage versnelling om te schakelen naar een hoge versnelling. Nederland heeft dit WK lui en zuinig gespeeld. Dat kon ook tegen de zwakke tegenstanders. Maar tegen Brazilië moet je je beste voetbal spelen, anders gaat het mis. Brazilië had al gespeeld tegen Ivoorkust en Portugal en zat dus in een ritme van uiterste concentratie en agressiviteit. Hoe die Robinho uit zijn ogen keek, veelzeggend. Nederland vond dat ritme pas in de tweede helft. En was toen nog fit natuurlijk, want de eerste vier wedstrijden heeft Nederland nog weinig inspanningen geleverd. Tegen Uruguay zal de relatieve fitheid van Nederland nog meer de doorslag geven, verwacht ik. Uruguay heeft al 5 finales gespeeld, en dan ook nog een verlenging moeten spelen. Die zullen al hun reserves moeten aanspreken om Nederland bij te houden.
Ajax!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Ronald! » za jul 03, 2010 10:49 pm

thaumaturgy schreef:
Ronald! schreef:
generaal schreef:Voor de pure liefhebbers en voor Enganche/Feest: nu de hele wedstrijd integraal op Nederland 1.
Waarom kun je overigens alle wedstrijden volledig terug kijken, maar niet die van Nederland? (op nos.nl) Zal vast met rechten te maken hebben, maar ik vind het vreemd.
Ik kan de wedstrijden van NL gewoon bekijken via de volgende link: http://nos.nl/wk2010/gemist/
Dank u! :biggthumpup.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door goodfella » za jul 03, 2010 10:52 pm

joey schreef:Tja, ze zeggen altijd dat een keeper die en bal moet pakken, Jesse. Dat heeft Stekelenburg gedaan, meer kan hij niet doen. En we hebben natuurlijk een uitblinker nodig. Dat is dus onze keeper.
goodfella schreef:Eerst genoten van Nederland, heerlijk om zo te winnen. Daarna genoten van Faithless in het Westerpark. :headbang.gif:
O, was dat die pokkenherrie? :666.gif:

Ik kan nog steeds niet geloven dat Nederland door is. Allemachtig, wat was de eerste helft slecht. Ik geloofde er totaal niet meer in, en ik was vast niet de enige. Dan die goal (met een beetje hulp) en hup, het wedstrijdbeeld draait om. Zo sterk heb ik het nog nooit gezien. Voor mijn gevoel had de ineenstorting van Brazilië ook een fysieke reden. Iets met hoogte misschien? :confused.gif:
Ga je mond spoelen. Prima performance van Faithless. :666.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Dubbel » za jul 03, 2010 11:14 pm

Duke schreef:Leuk om te zien. :biggthumpup.gif:

"How Van Bommel stayed on the pitch, I do not know" :smallgrin.gif:
Idd, de bondscoach had em moeten wisselen. Commentator zei hier tijdens de wedstrijd ook al: "that van Bommel couldn't buy a yellow card today if he wanted to". Maar ja, het is goed afgelopen.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door LucaS » zo jul 04, 2010 7:32 am

De wind stond gelukkig goed, de herrie van faithless ging naar Joey, wij hebben er weinig last van gehad
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Oscarito » zo jul 04, 2010 9:07 am

Serieus, ik kan er nog niet bij dat Nederland door is. Feest sprak wijze woorden; je hoeft op een WK niet alles dood te analyseren. Maar goed ook want als ik dat moet gaan doen komen de Nederlanders er slecht vanaf, en ja ook na de tweede helft.

De Brazilianen die samen met Duitsland mijn topfavoriet waren - waarbij Brazilië op 1 stond - hebben zichzelf vakkundig geliquideerd tegen ons. Geen idee wat er met hen gebeurde maar na de blunder van Julio Cesar stortte dat hele elftal in. Nederland is in ieder geval door en heeft nu een hele grote kans om de finale te bereiken, daar zal het hopen zijn op Spanje.
Die houden er namelijk van om veel in balbezit te zijn, iets wat Nederland ook veel beter zou moeten liggen dan Duitsland met hun run ragged voetbal die zowel het spel zelf kunnen maken of kunnen leunen op de counter.
Tegen de Duitsers zal Nederland waarschijnlijk het spel moeten maken, tegen Spanje kunnen ze het overlaten aan de Spanjaarden. Die zijn in staat om het beste voetbal ter wereld te spelen en daar ook toernooien mee te winnen maar ze hebben dit toernooi moeite om dit om te zetten in het creëren van kansen, laat staan het afmaken van deze kansen.
Het beste voorbeeld is wel tegen de Zwitsers waar ze die ploeg kapot speelden maar uiteindelijk toch verloren, gisteren was het spel minder goed maar wederom creëerden ze te weinig kansen. Het gevaar bij Spanje komt maar van twee personen, Iniesta de voetballer en Villa als killer terwijl Duitsland veel meer pionnen kan uitspelen en als team veel sterker opereert.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10232
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door WP_Legend » zo jul 04, 2010 9:18 am

Ik zie de Duitsers makkelijk winnen bij Spanje als ze deze vorm vasthouden... Ik vind Spanje regelmatig tegenvallen!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Jesse » zo jul 04, 2010 10:00 am

Jöhnk schreef:En toch kreeg Brazilie geen enorme kansen na de 1-0. Een schietkans en een frommelkans uit een corner.

Dan had Slowakije toch de betere kansen.
Wat vond jij van Nederland, Jöhnk?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Jöhnk » zo jul 04, 2010 10:06 am

Het viel me eigenlijk alles mee, Jesse. Ik had verwacht dat Brazilie zich een stuk of vier, vijf keer vrij voor de keeper zou spelen, maar dat gebeurde maar één keer. Zoals voorspeld maakt Robinho dan wel de kans af die Vittek liet liggen, en dan wordt het gewoon heel zwaar. Toch raakte Nederland niet in paniek. Het bleef zo spelen zoals ze het hele toernooi al spelen (speculeren op die anderhalve keer per wedstrijd dat ze voor de goal komen, en dan scoren).

Toch vraag ik me af hoe lang Nederland kan blijven scoren zonder kansen te creeren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door joey » zo jul 04, 2010 11:51 am

Ja, ik ook. Het gemis van een echte spits zou Oranje uiteindelijk kunnen opbreken.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51664
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door wimpey » zo jul 04, 2010 12:50 pm

WP_LeGeNd schreef:Ik zie de Duitsers makkelijk winnen bij Spanje als ze deze vorm vasthouden... Ik vind Spanje regelmatig tegenvallen!
Het aanvalsspel draait grotendeels om Müller en die zijn ze nu kwijt. Spanje is nu echt aangekomen in het toernooi. Tegenslag gehad gisteren en dat hebben ze overleefd. Wissels pakten goed uit, zonder Alonso en Torres en met Cesc zat er ineens beweging in, ging het tempo omhoog en lag er ruimte vor Xavi en Iniesta. Ik denk dat Spanje van Duitsland gaat winnen.
joey schreef:Ja, ik ook. Het gemis van een echte spits zou Oranje uiteindelijk kunnen opbreken.
Ja, RvP is een sta-in-de-weg. Statisch, te langzaam en niet balvast. BvM zal blijven hopen op het moment dat ie explodeert, misschien schudt ie dat juk tegen Uruguay van zich af. Ik denk dat het bij RvP vooral in het koppie zit, hij kan het niet echt hebben dat Sneyder en Robben wél beslissend zijn, lijkt me.

We mogen trouwens verwachten dat BvM hem verbiedt om nog meer uitzichtrijke vrije trappen als een volleerd Ozzie-rules speler in de stands te knallen.

wimpey
Berichten: 51664
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door wimpey » zo jul 04, 2010 12:55 pm

Jöhnk schreef: Het bleef zo spelen zoals ze het hele toernooi al spelen (speculeren op die anderhalve keer per wedstrijd dat ze voor de goal komen, en dan scoren).
In de 2e helft was het elftal ook 'gewoon' weer goed georganiseerd. Toch knap, gezien het uitvallen van Mathijsen. Oranje heeft veel mazzel, Poulsen, keeper Japan, Vittek, 1e helft Brazilie. Wanneer het nu niet gebeurt...

Wat me ook opviel, was dat Oranje fitter was. Dat vond ik heel verrassend gezien de aanwezigheid van al die bodybuilders bij de Brazlianen. Maar goed, met een Melo, Bastos, Fabiano en een 'trainer' als Dunga kun je zo'n toernooi sowieso niet winnen.

Kan mezelf wel voor de kop slaan, dat ik me door die lummel van een Enganche heb laten wijsmaken dat Brazilie het WK zou gaan winnen. :smallgrin.gif: Terwijl ik daar zelf eigenlijk niet in geloofde. :excited.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door FlaFlu » zo jul 04, 2010 1:21 pm

wimpey schreef:Kan mezelf wel voor de kop slaan, dat ik me door die lummel van een Enganche heb laten wijsmaken dat Brazilie het WK zou gaan winnen. :smallgrin.gif: Terwijl ik daar zelf eigenlijk niet in geloofde. :excited.gif:
Je was ook wel heel snel om, Willem. :smallgrin.gif:

Bastos is geen linksback. Fabiano is een goede spits, maar wel volledig afhankelijk van de aanvoer. Felipe Melo was sterk bij Fiorentina, maar ook daar al ietwat dwaas. En sinds ie is vertrokken uit Florence is het een en al treurnis.

wimpey
Berichten: 51664
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door wimpey » zo jul 04, 2010 1:24 pm

Je gaf nogal hoog op van Dunga. Ik neem aan dat je dat inmiddels ook relativeert?

Met een trainer en personeelsbeleid zouden Brazilie en Argentinie kanshebbers zijn geweest. Nu waren ze vooral belachelijk slecht.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Jesse » zo jul 04, 2010 1:25 pm

Ook Maicon heb ik niet heel veel gezien, volgens mij. Alleen dat ene schot.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door FlaFlu » zo jul 04, 2010 1:27 pm

wimpey schreef:Je gaf nogal hoog op van Dunga. Ik neem aan dat je dat inmiddels ook relativeert?

Met een trainer en personeelsbeleid zouden Brazilie en Argentinie kanshebbers zijn geweest. Nu waren ze vooral belachelijk slecht.
Dunga had tot dit moment alles gewonnen wat er te winnen viel, Wimpey. En in de eerste helft had Brazilie gewoon gehakt moeten maken van Nederland. Maar inderdaad, in de tweede helft zorgde zijn laffe tactiek mede voor de ommekeer.

Maar goed, ik geloof dat jij vlak voor het WK, op basis van de 1-0 overwinning op Duitsland, nog stelde dat Argentinie de halve finale zou halen, toch? :hypocrite.gif: Maradona heeft er toch echt een grotere zooi van gemaakt dan Dunga.

wimpey
Berichten: 51664
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door wimpey » zo jul 04, 2010 1:45 pm

Dunga stond als een gedrogeerde stier langs de lijn. Zo maf zie je ze zelden. Zelfs Diego was ingetogener.

Dunga heeft er een klerezooi van gemaakt. Qua personeelsbeleid, taktiek, fitness en uitvoering. Bastos, Melo, de opgebrande Silva, je moet er maar op komen...

Diego had Zanetti, Lucho en Cambiasso moeten meenemen. Spelers die een elftal een smoel geven en die het roer kunnen omgooien wanneer de wedstrijd dat vraagt. Net als Dunga gezakt dus.

Stond die Otamendi trouwens op jouw lijstjes? Nee toch?? Wat een onvoorstelbare knoeier is die gast...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Jöhnk » zo jul 04, 2010 1:50 pm

Enganche schreef:Dunga had tot dit moment alles gewonnen wat er te winnen viel, Wimpey. En in de eerste helft had Brazilie gewoon gehakt moeten maken van Nederland.
Is dat nou niet wat overdreven?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door joey » zo jul 04, 2010 2:12 pm

Dunga is een lafbek, hij durfde niet door te drukken. Oranje was rijp voor de slacht.
LucaS schreef:De wind stond gelukkig goed, de herrie van faithless ging naar Joey, wij hebben er weinig last van gehad

En dan vanavond het gekrijs van Anouk. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 04, 2010 2:16 pm

Oranje rijp voor de slacht is overdreven. Oranje moest op gang komen, geheel naar verwachting. Eind eerste helft had Nederland al op 1-1 kunnen komen, als Van Persie het slimmer had uitgespeeld.
Ajax!

Plaats reactie