Nederland - Slowakije 28-06-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door wimpey » ma jun 28, 2010 10:00 pm

joey schreef: Die jongen heeft een enorm ego. En hij niet alleen. Hij en Sneijder samen in een team, dat gaat haast niet.
Keuze lijkt me snel gemaakt. RvP speelt een waardeloos toernooi en is geen spits.

Tegen Brazilie zou ik sowieso geen spits opstellen, dat schiet tegen Lucio en Juan niet op. Kuyt vanaf links, Robben vanaf rechts en een extra middenvelder om Sneyder te ontlasten.

Verder Boulah voor vd Wiel. Al die kopkracht gezien bij Brazilie? Komen wij aan met ukkies als Heitinga en Mathijsen. We zullen Boulah hard nodig hebben...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door Feest » ma jun 28, 2010 10:06 pm

Boulah kan helemaal niet koppen en is ook een ukkie.

Met een teruggetrokken spits spelen zie ik wel wat in, ja. Sneijder dus tussen Bommel en De Jong en Van Persie daarvoor. De vleugels diep.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door joey » ma jun 28, 2010 10:12 pm

@Wimpey: ik geloof nooit dat de grijze duif van Steef het aandurft om RVP te passeren, zeker niet gezien het verleden. Van Persie is vast niet vergeten wat er bij F. gebeurd is.

Toch wel jammer dat het Van Nistelrooij niet gelukt is zijn oude niveau weer te halen. Lucio en Juan zijn geen kleine jongens. Dan heb je een echte spits nodig.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door wimpey » ma jun 28, 2010 10:15 pm

Feest schreef:Boulah kan helemaal niet koppen en is ook een ukkie.
Boulah kan i.i.g. verdedigen. En een speler uit balans brengen, zodat ie de bal in de lucht geen richting kan meegeven.
Met een teruggetrokken spits spelen zie ik wel wat in, ja. Sneijder dus tussen Bommel en De Jong en Van Persie daarvoor. De vleugels diep.
Van Persie loopt vooral in de weg. Zoekt de vleugels te weinig op om ruimte te scheppen, is niet balvast, niet snel, beweegt onvoldoende. Hoort gewoon op de bank. En dus eigenlijk in het vliegtuig, want zodra je ´m op de bank zet, breekt de pleuris uit.

Ik zou Oranje´s linkerkant met een extra middenvelder pimpen. Die arme Gio kun je in z´n laatste wedstrijd niet helemaal laten verzuipen tegen Maicon en Elano...

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door generaal » ma jun 28, 2010 10:15 pm

joey schreef:@Wimpey: ik geloof nooit dat de grijze duif van Steef het aandurft om RVP te passeren, zeker niet gezien het verleden. Van Persie is vast niet vergeten wat er bij F. gebeurd is.

Toch wel jammer dat het Van Nistelrooij niet gelukt is zijn oude niveau weer te halen. Lucio en Juan zijn geen kleine jongens. Dan heb je een echte spits nodig.
RVP kan gaten trekken voor Robben en Sneijder. Als Robben de bal in de doelmond schiet, ben ik ook gelukkig.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door Jöhnk » ma jun 28, 2010 10:18 pm

Feest schreef:Boulah kan helemaal niet koppen en is ook een ukkie.

Met een teruggetrokken spits spelen zie ik wel wat in, ja. Sneijder dus tussen Bommel en De Jong en Van Persie daarvoor. De vleugels diep.
Zo zou ik het ook doen, maar dan met vd Vaart in plaats van Van Persie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door joey » ma jun 28, 2010 10:18 pm

Gaten trekken, leuk. Hoe lang houdt hij dat nog vol? Heb je vandaag de lichaamstaal van RVP gezien? Die baalt verschrikkelijk dat HIJ niet op de voorgrond staat.

Maar Wimpey, wat vond je dan van VDW? Die deed het nog slechter dan de ouwe Gio.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door Arthur » ma jun 28, 2010 10:24 pm

Feest schreef:Met een teruggetrokken spits spelen zie ik wel wat in, ja. Sneijder dus tussen Bommel en De Jong en Van Persie daarvoor. De vleugels diep.
Ik geloof er helemaal niks van de BvM met een tactische vondst op de proppen gaat komen. Dat zou voor het eerst zijn.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door wimpey » ma jun 28, 2010 10:29 pm

joey schreef:Gaten trekken, leuk. Hoe lang houdt hij dat nog vol? Heb je vandaag de lichaamstaal van RVP gezien? Die baalt verschrikkelijk dat HIJ niet op de voorgrond staat.
Van Persie trekt niet eens een sprintje, laat staan een gat. Hij speelt niet voor niets bij Arsenal, zoveel is wel duidelijk.
Maar Wimpey, wat vond je dan van VDW? Die deed het nog slechter dan de ouwe Gio.
Tussen Sneyder en Robben enerzijds en VDV en RvP anderzijds ligt een kwaliteitsverschil. Moeilijk om met die gasten te werken, want ze willen beiden wel het mannetje zijn.

Ik zou ze beiden niet opstellen tegen Brazilie. Sneyder en Robben moeten het doen. Primadonna´s als VDV en RvP staan garant voor uitschakeling. Je zou er m.i. aan moeten denken om RvP te vervangen door een middenvelder. Schaars?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door generaal » ma jun 28, 2010 10:31 pm

joey schreef:Gaten trekken, leuk. Hoe lang houdt hij dat nog vol? Heb je vandaag de lichaamstaal van RVP gezien? Die baalt verschrikkelijk dat HIJ niet op de voorgrond staat.
Dan moet Bertje ballen tonen en KJH opstellen. Of Kuijt in de spits zetten. Want je kunt veel van Dirk zeggen (speelt niet spectaculair, kapt geen man uit en heeft geen bijzondere versnelling), maar hij maakt z'n directe tegenstander 90 minuten lang het opbouwen onmogelijk.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door generaal » ma jun 28, 2010 10:32 pm

wimpey schreef:
joey schreef:Gaten trekken, leuk. Hoe lang houdt hij dat nog vol? Heb je vandaag de lichaamstaal van RVP gezien? Die baalt verschrikkelijk dat HIJ niet op de voorgrond staat.
Van Persie trekt niet eens een sprintje, laat staan een gat. Hij speelt niet voor niets bij Arsenal, zoveel is wel duidelijk.
De 1-0 van Robben niet gezien zeker. De nummer 5 van Slowakije stapte uit omdat Van Persie hem met z'n loopbeweging op het verkeerde been zette. Daarom kreeg Robben meer ruimte om uit te halen.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door wimpey » ma jun 28, 2010 10:39 pm

Die Slowaken kunnen er geen reet van, Generaal. Dat is toch echt de enige logische verklaring. Die gasten zijn enkel gaan voetballen omdat ze het als ijshockeyer niet zouden redden.

Hamsik, Weiss, Vittek: bedroevend wat die gasten lieten zien. Om over die backs en Durica maar helemaal te zwijgen. Slowakije is HCE-niveau, NAC ofzo.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door Lionel » ma jun 28, 2010 10:43 pm

generaal schreef:
wimpey schreef:
joey schreef:Gaten trekken, leuk. Hoe lang houdt hij dat nog vol? Heb je vandaag de lichaamstaal van RVP gezien? Die baalt verschrikkelijk dat HIJ niet op de voorgrond staat.
Van Persie trekt niet eens een sprintje, laat staan een gat. Hij speelt niet voor niets bij Arsenal, zoveel is wel duidelijk.
De 1-0 van Robben niet gezien zeker. De nummer 5 van Slowakije stapte uit omdat Van Persie hem met z'n loopbeweging op het verkeerde been zette. Daarom kreeg Robben meer ruimte om uit te halen.
Huh?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door generaal » ma jun 28, 2010 10:44 pm

wimpey schreef:Die Slowaken kunnen er geen reet van, Generaal. Dat is toch echt de enige logische verklaring. Die gasten zijn enkel gaan voetballen omdat ze het als ijshockeyer niet zouden redden.

Hamsik, Weiss, Vittek: bedroevend wat die gasten lieten zien. Om over die backs en Durica maar helemaal te zwijgen. Slowakije is HCE-niveau, NAC ofzo.
Met Jopie Cruijff ben ik het zelden eens, maar één wijsheid van hem onderschrijf ik volledig: wanneer je tegenstander twee sterke verdedigers op het veld heeft staan, stel je geen echte spits op. Juist op een echte spits als Huntelaar kunnen Juan en Lucio zich lekker uitleven. RVP is een valse nummer 10, met om hem heen Sneijder en Robben. Van der Gijp zou zeggen: "ga d'r maar aan staan". Ook een Kuijt zou ze het trouwens knap lastig kunnen maken, maar die zou ik op Maicon zetten met de boodschap: je hebt maar één taak, maak hem de hele wedstrijd het voetballen onmogelijk.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door generaal » ma jun 28, 2010 10:46 pm

Rishi schreef: Huh?
Misschien kun je de herhaling nog zien vannacht in de herhaling van Studio Sport. Op het moment dat Robben naar binnen trekt, loopt RVP naar rechts, waardoor de nummer 5 in eerste instantie één stap in de richting van RVP zet. Daarna wil hij zich herstellen in de richting van Robben, maar juist die extra seconde die RVP voor Robben verdient, is cruciaal omdat de nummer 5 nu niet in de baan van het schot van Robben kon springen/de schotruimte voor Robben kan verkleinen. Om Robben heen staan 3 Slowaken, maar tussen nummer 2 en 3 kan hij prima uithalen, dankzij de uitstekende loopactie van Van Persie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door joey » ma jun 28, 2010 10:51 pm

Dat roepen ze steeds, maar was het ook de bedoeling? Wilde Van Persie niet gewoon zelf de bal hebben? :confused.gif:

Het was ook meteen zijn enige nuttige actie. Bedoeld of onbedoeld.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door Marillion » ma jun 28, 2010 10:53 pm

Feest schreef:De echte insiders weten dat Van Persie amper normaal kan trainen, constant geijsd en behandeld wordt en met een injectie speelt.
Kortom, hij is dus gewoon niet fit.

Als dat inderdaad zo is moet je hem niet opstellen. Geen discussie over mogelijk wat mij betreft.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door Jöhnk » ma jun 28, 2010 10:55 pm

joey schreef:Dat roepen ze steeds, maar was het ook de bedoeling? Wilde Van Persie niet gewoon zelf de bal hebben? :confused.gif:

Het was ook meteen zijn enige nuttige actie. Bedoeld of onbedoeld.
Ik heb het nu een paar keer teruggezien, maar geen enkele Slowaak besteedt aandacht aan die 'geweldige' loopactie van van Persie hoor. Waarom zouden ze ook? Robben geeft de bal toch nooit af.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door Feest » ma jun 28, 2010 10:55 pm

joey schreef:Dat roepen ze steeds, maar was het ook de bedoeling? Wilde Van Persie niet gewoon zelf de bal hebben? :confused.gif:

Het was ook meteen zijn enige nuttige actie. Bedoeld of onbedoeld.

Hij zette ook Sneijder vrij voor de keeper. Helaas schoot Wesley slap in. In de tweede helft nog een geode harde indraaiende vrije trap...


En dat was het idd. wel

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door joey » ma jun 28, 2010 10:56 pm

Dus de een is niet fit en de ander speelt met de handrem erop omdat hij geen kaart wil krijgen. Lees ik hier dan. Dit kan toch niet kloppen? Op een WK moet je elke wedstrijd volle bak gaan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door generaal » ma jun 28, 2010 10:57 pm

joey schreef:Dat roepen ze steeds, maar was het ook de bedoeling? Wilde Van Persie niet gewoon zelf de bal hebben? :confused.gif:

Het was ook meteen zijn enige nuttige actie. Bedoeld of onbedoeld.
Waarschijnlijk wel. Maar Huntelaar is te statisch om zo'n actie te maken. Bedoeld of onbedoeld. Die zou tegen z'n bewaker op gaan boksen, en daarmee zou je een Brazilië direct in de kaart spelen. Laat RVP maar verwarring stichten. Kuijt mag ook, als Robin zich als een nare vent ontpopt ten opzichte van Sneijder.

KJH vind ik trouwens wel sterk in de omschakeling (zeker als er genoeg ruimte is) ver van de 16 af. Aardige gozer ook, waar RVP me een kwalletje lijkt.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door D_skilled » ma jun 28, 2010 11:00 pm

joey schreef:Dus de een is niet fit en de ander speelt met de handrem erop omdat hij geen kaart wil krijgen. Lees ik hier dan. Dit kan toch niet kloppen? Op een WK moet je elke wedstrijd volle bak gaan.
Tegen Slowakije niet, want die konden er niets van. Aanvallend onmachtig. Idem voor Denemarken, Japan en Kameroen. Tegen Brazilië begint het echte werk pas.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door joey » ma jun 28, 2010 11:10 pm

Het had zomaar 1-1 kunnen worden, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door D_skilled » ma jun 28, 2010 11:22 pm

joey schreef:Het had zomaar 1-1 kunnen worden, hoor.
Zoals ik al eerder zei: als, ja. Maar als we zo gaan redeneren dan had Nederland na rust met de kansen van Robben en Mathijsen ook zomaar op een grotere voorsprong kunnen staan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door joey » ma jun 28, 2010 11:33 pm

Ja dus? Dat neemt niet weg dat Oranje het moeilijk had.

Het gepruts van VDW had zomaar een tegendoelpunt kunnen opleveren.

Overigens geloof ik er niets van dat hij zich inhield. Hij speelde gewoon slecht. Zowel aan de bal als verdedigend was het vandaag helemaal niets bij hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie