Nederland - Slowakije 28-06-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

Wouter
Berichten: 18596
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door Wouter » ma jun 28, 2010 11:55 pm

Als je je inhoudt op een WK, moet je bij wijze van spreken direct worden aangeklaagd voor landverraad en tien jaar achter de tralies verdwijnen.

Wat een gelul zeg, met de handrem erop spelen op het WK. We gaan steeds meer onzin uitslaan hier in Nederland, om maar niet te hoeven toegeven dat we gewoon wat tekort komen voor de echte top.

Overigens is dat laatste geen verwijt aan Van Marwijk of de spelersgroep. Op de één of andere manier denkt het idiote volk hier vaak dat wij zo'n gigantisch voetballand zijn dat we wel even op ons dooie akkertje winnen in de achtste finale van een WK. Het is anders: het team heeft bereikt wat je ervan mag verwachten. Elke ronde verder zou een goede prestatie zijn.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door bryan » di jun 29, 2010 12:01 am

Wat Van Persie heeft geflikt tijdens de wissel, kun je nagaan als ie dat probeert bij Van Gaal. Krijgt ie gelijk klembord klappen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9264
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door Monkey Tonk » di jun 29, 2010 4:44 am

In het laatste half uur had Slovakie drie hele gevaarlijke schoten door het centrum van de verdediging. Maar het probleem was niet in het centrum. Zeker twee keer zat van vd Wiel fout. De eerste keer liet hij gewoon zijn tegenstander lopen, en andere keer vergat hij naar voren te stappen (terwijl de rest dat wel deed), zodat de spits niet buitenspel stond. Misschien kan hij het niet horen door de vuvuzelas, maar dit kan echt niet. Zoiets kost je tegen een betere tegenstander de wedstrijd. De buitenspelval klopte voor geen meter. Die communicatie moet veel beter. Het mag nooit gebeuren dat Mathijsen naar voren stapt, en Heitinga blijft staan. Je kunt op twee vingers in je neus aftellen dat Brazilie dit probeert uit te buiten.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door bryan » di jun 29, 2010 8:45 am

Yup, de 2-0 tegen Chili was ook zo.

En ze gaan Maicon en Dani Alves en heleboel gevaarlijke inzetten richting Steek laten trappen ook, denk ik. Echte voorzetten heeft ie nog niet meegemaakt op het WK. Bij Ajax vliegen ze wel eens gewoon in.

Maar goed, Bert is op de hoogte van de tekortkomingen, daarom doet ie het ook goed. Van Basten was er al lang uitgevlogen.

Lionel
Berichten: 46993
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door Lionel » di jun 29, 2010 8:51 am

Stekelenburg is fantastisch!
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door D_skilled » di jun 29, 2010 8:53 am

joey schreef:Ja dus? Dat neemt niet weg dat Oranje het moeilijk had.

Het gepruts van VDW had zomaar een tegendoelpunt kunnen opleveren.

Overigens geloof ik er niets van dat hij zich inhield. Hij speelde gewoon slecht. Zowel aan de bal als verdedigend was het vandaag helemaal niets bij hem.
Nederland maakte het zichzelf moeilijk door de wedstrijd niet eerder op slot te gooien. Natuurlijk, vd Wiel was slecht, maar ik had ook het gevoel dat hij niet helemaal vrijuit speelde. Ging zonder bal niet op, hij bleef in de positie spelen, hij was onzeker, bleu, terwijl hij normaal met flair speelt. Ik sluit niet uit dat BvM op hem heeft ingepraat en verteld heeft dat hij geen risico's moet nemen en het vooral heel simpel moet houden. Hij werd verdedigend ook steeds bijgestaan door van Bommel of de Jong.
Van der Wiel: Bang voor kaart

Gregory van der Wiel keek tijdens Nederland-Slowakije (2-1) in de 82e minuut angstig naar scheidsrechter Alberto Undiano. De Amsterdammer maakte een overtreding.

"Ik was bang voor een gele kaart, mijn tweede dit toernooi, waardoor ik de kwartfinale zou moeten missen. Gelukkig gaf hij hem niet. Terecht, want daarvoor had ik nog niet één vrije trap tegen gekregen."

De Ajacied was kritisch over zijn eigen spel. "Het was mijn minste wedstrijd tot dusver. Nee, dat had niets met spanning of zo te maken. Ik werd voor mijn gevoel een aantal keren net niet lekker ingespeeld en was ongelukkig in mijn acties." Bert van Marwijk nam het na afloop voor Van der Wiel op. "Ik vind niet dat hij ongeconcentreerd heeft gespeeld. Hij is jong en mag kleine foutjes maken. In potentie is hij één van de beste rechtsbacks van Europa. Misschien wel dé beste."

De bondscoach was complimenteus over Maarten Stekelenburg. "De uitblinker. Maar ik vond de verdediging in zijn geheel goed. En dan vooral ook Joris Mathijsen en John Heitinga."
Bron: De Telegraaf

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9264
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door Monkey Tonk » di jun 29, 2010 10:45 am

Heb het nog eens bekeken. Bij alledrie de gevaarlijke schoten (uit het centrum) van Slovakije in het laatste half uur zat vd Wiel fout. Twee keer omdat hij niet naar voren stapte. Dat heeft dus niks met angst voor een gele kaart te maken. Ik zou hem op basis hiervan gewoon niet meer opstellen. Die jongen is levensgevaarlijk, aan de verkeerde kant van het veld.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » di jun 29, 2010 10:59 am

joey schreef:Gaten trekken, leuk.
en wederom, hij trok geen gat, hij liep hem dicht!!! had hij een gat willen trekken had hij zich bij de tweede paal aangeboden dan had die slowaak uit het centrum gebleven. Nix aan dat doelpunt was mooi van Van Persie.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door joey » di jun 29, 2010 11:05 am

Verdedigend is hij kwetsbaar. Dat heb ik al eerder aangegeven. Maar dat mag je blijkbaar niet zeggen.

Die jongen heeft talent zat, maar een of twee van die zogenaamde foutjes zijn genoeg om de deelname van je ploeg op een groot toernooi te beëindigen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door FlaFlu » di jun 29, 2010 11:08 am

Iedereen maakt fouten. Ook Terry, Buffon, Lucio, Sneijder en Messi. Om daar Van der Wiel alleen maar op af te rekenen is onzin. Over de hele linie gezien is die jongen een goede back, die absoluut de stap naar de top gaat maken. Het Nederlands elftal heeft grotere problemen dan Van der Wiel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Slowakije 28-06-2010

Bericht door joey » di jun 29, 2010 11:16 am

Bij VDW is het geen toeval, hij is soms nog te nonchalant. Het is hem altijd te gemakkelijk afgegaan. Wat dat betreft is dit een leerschool voor hem. Nu krijgt hij opeens kritiek, na jaren waarin hij geen kwaad kon doen en regelrecht richting Mars werd geschreven. Hopelijk stimuleert het hem om scherper te spelen.
Op zich heb je natuurlijk gelijk, elke speler maakt fouten. Maar het WK is geen schoolplein. Die bal van Stoch had zomaar kunnen zitten. Bijvoorbeeld. Dit soort geintjes moet hij niet uithalen tegen de Brazilianen, want dan krijgt hij een lesje dat hem nog lang zal heugen. Echter, ik sluit niet uit dat hij er dan opeens wel staat. Dat past wel bij hem. Brazilië spreekt veel meer aan als tegenstander.


Natuurlijk heeft Nederland grotere problemen. De linksbackpositie bijvoorbeeld. Maar dat is helemaal het punt niet.


[666]

Hieronder stonden 75 posts met offtopicgeneuzel over rugby, nakken van cheerleaders, indonesische slippers en de asswipes van Doc.

[/666]
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie