Nederland - Kameroen 24-06-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47854
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door peter » vr jun 25, 2010 10:06 am

Duke schreef:Dat zul je wel nooit weten, omdat je er waarschijnlijk maar één van tegen komt.
Want jij denkt dus ook dat Nederland het niet redt tegen één van deze ploegen in de kwartfinale? Nederland heeft tot nu toe een makkie gehad, waarbij je je vraagtekens moet zetten bij het spel en de tactiek. Ik zie veel te veel slechte dingen om te denken dat dit slechte voetbal leidt tot een mooie prestatie. We lopen altijd te zeuren over Duitsland en makkelijke lotingen, maar mag ik even de aandacht voor het lijstje van bryan. Voor een goed voetballend team met duidelijke taken en aanvallend voetbal ligt de weg echt open. Ik waag alleen te betwijfelen of we met de nu gekozen opvatting een kans maken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40573
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door Marillion » vr jun 25, 2010 10:07 am

Hoe sterk spelen die andere landen nu? Dat valt toch ook zat mee?

Als ik de berichtgeving zo een beetje volg heeft er nog nauwelijks een ploeg echt indruk gemaakt. Daarmee zal ik niet beweren dat Nederland wel eventjes doorloopt richting finale. Maar de ploeg heeft net zoals de meeste andere kanshebbers nog niet of nauwelijks een serieuze test gehad en er is geen ploeg die met ijzersterk voetbal alle tegenstanders van de mat heeft gespeeld.

Ik ben wel benieuwd naar het potje van maandag. Daar is volgens mij sprake van collectieve onderschatting.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33763
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door Duke » vr jun 25, 2010 10:11 am

Peter schreef:
Duke schreef:Dat zul je wel nooit weten, omdat je er waarschijnlijk maar één van tegen komt.
Want jij denkt dus ook dat Nederland het niet redt tegen één van deze ploegen in de kwartfinale? Nederland heeft tot nu toe een makkie gehad, waarbij je je vraagtekens moet zetten bij het spel en de tactiek. Ik zie veel te veel slechte dingen om te denken dat dit slechte voetbal leidt tot een mooie prestatie. We lopen altijd te zeuren over Duitsland en makkelijke lotingen, maar mag ik even de aandacht voor het lijstje van bryan. Voor een goed voetballend team met duidelijke taken en aanvallend voetbal ligt de weg echt open. Ik waag alleen te betwijfelen of we met de nu gekozen opvatting een kans maken.
Tegen Brazilië zal het inderdaad erg lastig worden. Logisch ook, want ik begrijp dat zij de gedoodverfde kampioen zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47854
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door peter » vr jun 25, 2010 10:15 am

Engeland speelde heel matig tot aan die laatste wedstrijd. Daar zag ik zeker aanknopingspunten.
Duitsland speelt fris en aanvallend voetbal. Tegen Servië werd er verloren met 10 man, maar ook daar was men gewoon de bovenliggende partij.
Brazilië. Defensief sterk, omschakeling van topniveau. Dodelijk effectief.
Argentinië is defensief kwetsbaar, maar in een duel met Nederland kan Messi excelleren. Zo zwak als Gio is, is er bijna niemand.
Portugal kan ik nog moeilijk beoordelen. Tegen Ivoorkust vond ik ze vrij degelijk. NK heb ik niet gezien.
Paraguay is een listige ploeg en echt een ploeg waar Nederland het lastig tegen zal krijgen.

Ik vind Nederland op sommige posities echt van tergend laag niveau. Een Rommedahl speelt Giovanni zoek. Hoe moet dat gaan als er daar een jongen als Maicon langskomt. Op het middenveld wordt er ook maar wat aangerommeld. Ik waag het tevens te betwijfelen of vPersie het weet te rooien tegen een duo als Lucio en Juan bijvoorbeeld. Daarvoor speelt BvM veel te behoudend en weigert hij ook maar iets aan vleugelspitsen op te stellen.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door bryan » vr jun 25, 2010 10:18 am

Peter schreef:
Duke schreef:Dat zul je wel nooit weten, omdat je er waarschijnlijk maar één van tegen komt.
Want jij denkt dus ook dat Nederland het niet redt tegen één van deze ploegen in de kwartfinale? Nederland heeft tot nu toe een makkie gehad, waarbij je je vraagtekens moet zetten bij het spel en de tactiek. Ik zie veel te veel slechte dingen om te denken dat dit slechte voetbal leidt tot een mooie prestatie. We lopen altijd te zeuren over Duitsland en makkelijke lotingen, maar mag ik even de aandacht voor het lijstje van bryan. Voor een goed voetballend team met duidelijke taken en aanvallend voetbal ligt de weg echt open. Ik waag alleen te betwijfelen of we met de nu gekozen opvatting een kans maken.
Italië heeft gewonnen in 2006 door verdedigend en compact te spelen en ook nog aanvallen als het moest. Aanvallen hebben ze ook goed gedaan, in de verlenging tegen Duitsland stonden bij de 0-1 Totti, Pirlo, Iaquinta, Gilardino en Del Piero allemaal tegelijk op het veld. Een risico genomen wanneer het moest, en dat heeft geloond. Ingehouden spelen en aanvallen als het echt moeste. Het is een lange toernooi, je moet toeslaan op het juiste moment. Je kan niet altijd aanvallen.

Zie ook het WK van 2002 met Brazilie onder Big Phil. Een strakke, ingehouden, verdedigend systeem met getalenteerde aanvallers voorin die als het moeste een doelpuntje konden pikken. En dan rustig de wedstrijd uitspelen.

1998. Frankrijk stond als een moeilijk te verslaan blok op het veld. Heeft ook niet mooi aanvallend voetbal gespeeld. Maar ze waren moeilijk om tegen te spelen en konden toeslaan als het moeste. Tegen Italie waren strafschoppen nodig.

1994. Brazilië met Leonardo en Dunga die de verdediging beschermde en Romario en Bebeto die op de counter doelpunten konden pikken.

Bert doet niks anders dan de winnende formule van de afgelopen 20 jaar toepassen.

Als Nederland het WK niet wint (en er zijn veel kanshebbers) dan komt dat niet door Bert, dat komt omdat een andere gewoon een betere elftal heeft.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47854
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door peter » vr jun 25, 2010 10:28 am

Vergelijken met al die topteams heeft geen zin en is ook niet terecht. We moeten nu niet doen alsof de wereldkampioenen altijd hetzelfde spelen met een verdedigend blok en twee verdedigende middenvelders ervoor. Dat is namelijk gewoon niet waar.

Nederland moet vooral zijn eigen systeem spelen en zorgen dat ze via de vleugels gevaarlijk zijn. Leuk dat je zegt dat de wereldkampioen altijd gokt op de individuele klasse voorin, maar tot nu toe heb ik die bij NL nog niet gezien, hoor. Er staat vaak helemaal niemand voorin, laat staan iemand die door een geniale actie een goal kan maken. Nogmaals, kap eens met die Kuijt en die vdVaart en gooi Gio op de eerste trein naar huis. Heeft niets met een verdedigend blok te maken, want de Jong en vBommel blijven wat mij betreft gewoon staan. Bert is een laffe trainer en ik ben benieuwd of hij tegen Slowakije al durft te spelen met Robben. Ik denk namelijk dat hij gewoon weer met vdVaart en Kuijt begint. Het wordt anders allemaal veel te aanvallend en te gek voor vMarwijk.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40573
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door Marillion » vr jun 25, 2010 10:32 am

Wie gaat er op de positie van Van Bronckhorst spelen? Ik ben het met jullie eens dat hij dik te kort komt maar het is niet voor niets dat hij toch speelt. We hebben toch eigenlijk ook geen goed alternatief?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33763
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door Duke » vr jun 25, 2010 10:35 am

Peter schreef:Vergelijken met al die topteams heeft geen zin en is ook niet terecht. We moeten nu niet doen alsof de wereldkampioenen altijd hetzelfde spelen met een verdedigend blok en twee verdedigende middenvelders ervoor. Dat is namelijk gewoon niet waar.

Nederland moet vooral zijn eigen systeem spelen en zorgen dat ze via de vleugels gevaarlijk zijn. Leuk dat je zegt dat de wereldkampioen altijd gokt op de individuele klasse voorin, maar tot nu toe heb ik die bij NL nog niet gezien, hoor. Er staat vaak helemaal niemand voorin, laat staan iemand die door een geniale actie een goal kan maken. Nogmaals, kap eens met die Kuijt en die vdVaart en gooi Gio op de eerste trein naar huis. Heeft niets met een verdedigend blok te maken, want de Jong en vBommel blijven wat mij betreft gewoon staan. Bert is een laffe trainer en ik ben benieuwd of hij tegen Slowakije al durft te spelen met Robben. Ik denk namelijk dat hij gewoon weer met vdVaart en Kuijt begint. Het wordt anders allemaal veel te aanvallend en te gek voor vMarwijk.
Heb je de analyse van Feest gelezen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47854
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door peter » vr jun 25, 2010 10:36 am

Overigens, geef mij eens een reden om tegen het al verslagen Kameroen te starten met al die verdedigend ingestelde spelers? Waarom zo weinig diepte en aanvallend vermogen? Geen aanvallende backs, geen vleugelaanvallers en één man in het centrum van de aanval. 4-5-1, waarbij de backs vooral in positie moeten blijven. En dat allemaal tegen een team wat er al uit ligt. Nou, wat een feest.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door Bert » vr jun 25, 2010 10:37 am

Als je wilt dat je aanvallende spelers iets forceren, dan moet je ze wel helpen. Doe je dat niet, dan klopt je tactiek niet. Zo simpel is het.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 46994
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door Lionel » vr jun 25, 2010 10:40 am

Wie scoorden er gisteren? En tegen Japan? En tegen Denemarken?

Volgens mij de voorste vier...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door bryan » vr jun 25, 2010 10:41 am

Bert is een laffe trainer en ik ben benieuwd of hij tegen Slowakije al durft te spelen met Robben.
Dit is echt onzin. Robben, beste speler van Nederland op het moment, begon het toernooi met een blessure. Ze hebben 9 punten kunnen pakken zonder hem. Hierdoor heeft Robben kunnen herstellen van zijn blessure. Perfect gemanaged, toch? Waarom zou je Robben riskeren in de groepsfase als je zonder hem blijkbaar 9 punten kan pakken. Als het voetbal zonder hem iets lelijker is... nou en. Veel erger is dat ie tegen Denemarken geblesseerd uitvalt en naar huis moet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47854
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door peter » vr jun 25, 2010 10:42 am

Bertje schreef:Als je wilt dat je aanvallende spelers iets forceren, dan moet je ze wel helpen. Doe je dat niet, dan klopt je tactiek niet. Zo simpel is het.
Precies. Wie gaat bij ons vPersie helpen als hij in zijn uppie tegen Lucio en Juan staat?

De analyse van Feest is te kort door de bocht. De namen van het blok van wereldkampioenen leren ons dat we zo niet kunnen spelen. Of is Nigel de Jong onze Pirlo?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47854
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door peter » vr jun 25, 2010 10:44 am

bryan schreef:
Bert is een laffe trainer en ik ben benieuwd of hij tegen Slowakije al durft te spelen met Robben.
Dit is echt onzin. Robben, beste speler van Nederland op het moment, begon het toernooi met een blessure. Ze hebben 9 punten kunnen pakken zonder hem. Hierdoor heeft Robben kunnen herstellen van zijn blessure. Perfect gemanaged, toch? Waarom zou je Robben riskeren in de groepsfase als je zonder hem blijkbaar 9 punten kan pakken. Als het voetbal zonder hem iets lelijker is... nou en. Veel erger is dat ie tegen Denemarken geblesseerd uitvalt en naar huis moet.
Huh? Dit gaat niet over de poulefase, hoor. Ik zeg nergens dat Robben moet spelen tegen Denemarken of tegen Japan. Het probleem is alleen wel dat ik altijd zou kiezen voor Elia of van Persie in dat geval. Of vind je vdVaart complementair aan Robben?

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door bryan » vr jun 25, 2010 10:50 am

We moeten nu niet doen alsof de wereldkampioenen altijd hetzelfde spelen met een verdedigend blok en twee verdedigende middenvelders ervoor. Dat is namelijk gewoon niet waar.
Maar het is waar, Italie 2006, Brazilie 2002 en Frankrijk 1998 en Brazilie 1994 hebben allemaal vaak zo gespeeld. En die hadden allemaal verdedigingen die veel beter waren dan de Nederlandse verdediging van nu, en zelf die hebben allemaal gekozen om hun verdedigingen te beschermen. Dus als Nederland met Gio, Joris en Johnny achterin nou vaak op avontuur gaat dan zou dat gewoon dom zijn.

Je ziet zelfs hoe Spanje de beschermende kwaliteiten Marcos Senna op dit WK enorm mist.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door Thijs » vr jun 25, 2010 11:04 am

Peter schreef:Engeland speelde heel matig tot aan die laatste wedstrijd. Daar zag ik zeker aanknopingspunten.
Duitsland speelt fris en aanvallend voetbal. Tegen Servië werd er verloren met 10 man, maar ook daar was men gewoon de bovenliggende partij.
Brazilië. Defensief sterk, omschakeling van topniveau. Dodelijk effectief.
Argentinië is defensief kwetsbaar, maar in een duel met Nederland kan Messi excelleren. Zo zwak als Gio is, is er bijna niemand.
Portugal kan ik nog moeilijk beoordelen. Tegen Ivoorkust vond ik ze vrij degelijk. NK heb ik niet gezien.
Paraguay is een listige ploeg en echt een ploeg waar Nederland het lastig tegen zal krijgen.
Brazilië kan wel defensief sterk zijn, vooralsnog schiet een of andere Koreaanse amateur er wel gewoon één tegen ze in en krijgen ze ook nog een tegendoelpunt van een Drogba-met-gebroken-arm.

Dat Brazilië, wat alle moeite had met Noord-Korea (verloor daarna met 7-0 van Portugal), is de enige tegenstander uit dit rijtje die we tot de finale tegen kunnen komen. De rest schakelt elkaar uit. Ik zie mogelijkheden.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door Bert » vr jun 25, 2010 11:10 am

bryan schreef:Dit is echt onzin. Robben, beste speler van Nederland op het moment, begon het toernooi met een blessure. Ze hebben 9 punten kunnen pakken zonder hem. Hierdoor heeft Robben kunnen herstellen van zijn blessure. Perfect gemanaged, toch? Waarom zou je Robben riskeren in de groepsfase als je zonder hem blijkbaar 9 punten kan pakken. Als het voetbal zonder hem iets lelijker is... nou en. Veel erger is dat ie tegen Denemarken geblesseerd uitvalt en naar huis moet.
Omdat Robben morgen weer geblesseerd kan zijn. Leer mij die jongen kennen...

Wat is het strijdplan dan?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9264
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door Monkey Tonk » vr jun 25, 2010 12:51 pm

bryan schreef: Ja toch, 33 punten uit 11 wedstrijden. En dan al dat geklaag.

Mensen zeggen nu al als Bert verliest tegen Brazilië dan heeft ie gefaald. Wat een kutsupporters allemaal.
Die 'kutsupporters' zitten te 'gapen', zoals je al eerder wist te vermelden, omdat er niks aan is. Nederland heeft de spelers om veel aantrekkelijker te spelen. Maar van Marwijk wil puur resultaatvoetbal. Dan is een kwartfinale niet genoeg, want die halen we met mooi voetbal ook wel.

Lionel
Berichten: 46994
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door Lionel » vr jun 25, 2010 12:52 pm

Bertje schreef:
bryan schreef:Dit is echt onzin. Robben, beste speler van Nederland op het moment, begon het toernooi met een blessure. Ze hebben 9 punten kunnen pakken zonder hem. Hierdoor heeft Robben kunnen herstellen van zijn blessure. Perfect gemanaged, toch? Waarom zou je Robben riskeren in de groepsfase als je zonder hem blijkbaar 9 punten kan pakken. Als het voetbal zonder hem iets lelijker is... nou en. Veel erger is dat ie tegen Denemarken geblesseerd uitvalt en naar huis moet.
Omdat Robben morgen weer geblesseerd kan zijn. Leer mij die jongen kennen...

Wat is het strijdplan dan?
Laatste half jaar was hij topfit bij Bayern..
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door Bert » vr jun 25, 2010 1:15 pm

En nu dus niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door Jesse » vr jun 25, 2010 3:54 pm

Feest schreef:en natuurlijk Van der Vaart. Dat is de grote dissonant.
Maar die zou in principe niet horen te spelen als Robben er in staat, toch?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door Feest » vr jun 25, 2010 3:59 pm

Ik neem aan dat Kuyt Maicon mag gaan opvangen en Robben tegen Bastos komt. Mits het echt tot een Brazilie - Nederland komt.

Lionel
Berichten: 46994
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door Lionel » vr jun 25, 2010 7:43 pm

Laat Maicon lekker Robben aanlopen...
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door FlaFlu » za jun 26, 2010 12:52 pm

Feest schreef:BvM is geen trainer die een ploeg leert voetballen. Wat hij wil altijd probeert is om een groep duidelijk te maken waar hun tekortkomingen liggen t.o.v. 'sterkere' ploegen en zo een organisatie neer te zetten waarin zijn ploeg het klein houdt, en compact en goed staat en met snelheid voorop en balvastheid altijd onder eventuele druk uit kan komen. Het was zijn handelsmerk bij Fortuna dat hij het altijd goed deed tegen de topploegen, Feyenoord won een UEFA-Cup door vooral in uitwedstrijden resultaten te halen en ook bij Dortmund heeft hij menig maal een ontslag kunnen voorkomen door onverwacht bij een hoger aangeslagen ploeg een resultaat te behalen.

De meeste wereldkampioenen worden dat met een blok van 6 en 4 man voorin die hun momenten kiezen en vol rendement voetballen en elkaar de glorie gunnen. Bert zal niet gerust zijn op Slowakije, maar dit elftal is neergezet om het Brazilie zo lastig mogelijk te maken. Uiteraard wel met Robben dan vanaf de start.

De hoofdbrekens van Bert zullen Heitinga zijn die niet in de positie blijft verdedigen, maar teveel wil laten zien wat voor iron man hij is en werkelijk tot bij de helft van de tegenstander doordekt....en natuurlijk Van der Vaart. Dat is de grote dissonant.
Leuke analyse van de trainer Van Marwijk, door iemand die met hem gewerkt heeft. :biggthumpup.gif:

Ben het verder met je eens wat Heitinga betreft. Die laat Mathijsen regelmatig in de steek met z'n capriolen. Dat viel me vooral de eerste twee wedstrijden op. Hij probeert zelfs ter hoogte van de middellijn nog in de nek van z'n tegenstander te hijgen en zelfs voor z'n man te komen (toegegeven, Mathijsen was eergisteren vooral zelf ook erg matig).

Verder hoop ik toch op een wat betere afstemming tussen de backs. Die durfden in de eerste twee wedstrijden niet of nauwelijks op te komen. Met Boulahrouz in de ploeg ging dat beter. Die sluit door, waardoor Van Bronckhorst meer gelegenheid krijgt om op te komen. Het is alleen een beetje de omgekeerde wereld om je beste back buiten de ploeg te laten ten koste van een back die het in de Eredivisie al zwaar had, dus Van der Wiel en Van Bronckhorst zullen er qua afstemming samen met de trainer uit moeten komen. Hopelijk geeft Van Marwijk ze niet de opdracht om de hele wedstrijd op eigen helft te blijven staan. Tegen Japan was het toch wel schrijnend om te zien hoe Nederland met 6 man achterin bleef om Honda af te stoppen.

De afstemming van het controlerende blok kan ook nog wel beter. Je zag tegen Hongarije al dat een van de twee controlerende middenvelders eigenlijk geen pure controleur is, waardoor die goal van Dzsudzsak viel. Van Halst liet gisteravond mooi zien hoe de nummer 10 van Kameroen, Emana, constant in de rug van Van Bommel of De Jong opdook. Zowel De Jong als Van Bommel waren voornamelijk geconcentreerd op het eruit halen van de pass, terwijl ik denk dat we dat beter aan Van Bommel over kunnen laten en De Jong beter kunnen laten kleven op de aanvallende middenvelder van de tegenstander. Hamsik is wel even andere koek dan Emana, die iedere bal verkeerd aannam, verkeerd opendraaide of te snel schoot.

Wat me verder vooral opviel aan Slowakije (en wat redelijk aansluit op Feest z'n verhaal in een andere topic) is dat Skrtel Van Persie een hele lastige middag kan bezorgen, dat de backs (met name de rechtsback, Pekarík) vrij allround en degelijk zijn, dat hun controlerende blok over fysieke kracht en lengte beschikt en werkelijk alles geeft, en spits Vittek die voetballend/combinerend niet meedoet maar wel kopkracht heeft en agressief en listig op voorzetten afstormt.

Minpunten vond ik de keeper en het feit dat de ploeg (met name het controlerende duo) er na 70 minuten doorheen leek te zitten. Stoch (vooral met pure snelheid) en Weiss Jr. kunnen het Van der Wiel en Gio lastig maken, maar Stoch oogde niet fit genoeg om volle sprintjes te trekken en Weiss Jr. zat tegen Italië op de bank.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederland - Kameroen 24-06-2010

Bericht door Jöhnk » za jun 26, 2010 12:59 pm

Boulahrouz beviel me eigenlijk dermate goed dat ik hem centraal wel zou willen zien.

Plaats reactie