Duitsland - Engeland 27-06-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door Jöhnk » ma jun 28, 2010 10:28 am

Bertje schreef:Maar z'n laatste echt indrukwekkende prijs stamt nog net niet uit de volgende eeuw; de landstitel met Roma.
Was toch in 2001?

Later heeft hij nog titels gewonnen met Juventus en Real.



Ik moet wel toegeven dat het gisteren heel slecht stond en dat ik het niet zo eens was met bepaalde keuzes. Maar ja, hoeveel meer zat er uiteindelijk in? :confused.gif:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door Feest » ma jun 28, 2010 10:32 am

We zullen het nooit weten, maar dat we Gerrard nooit achter Rooney hebben gezien blijft vreemd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door joey » ma jun 28, 2010 11:27 am

Capello is zeker niet de slechtste trainer die er rondloopt. Ik ben er niet van overtuigd dat een ander het veel beter had gedaan. De verwachtingen in Engeland zijn elke keer weer veel te hoog.

Ik heb drie keer de uitschakeling van Engeland beleefd in gezelschap van Engelse fans. Dat ging telkens hetzelfde: voor de wedstrijd een niet met de realiteit te rijmen optimisme, tijdens de wedstrijd een hysterische beleving en dan de na de wedstrijd de desillusie, die tot uiting kwam in cynisme en het compleet afbranden van spelers en trainer.

Ik heb dus wel medelijden met de Engelse spelers. Die jongens kunnen gewoon niet beter, maar ze moeten er wel voor zorgen dat Engeland de verloren status van wereldmacht herovert. De druk is zo groot dat het bijna alleen maar mis kan gaan.
Het stinkt aan alle kanten!

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door DelToro » ma jun 28, 2010 11:29 am

Misschien niet de slechtste trainer, maar hij heeft er wel niets van gebakken dit WK. Eerste worden in een groep met Amerika, Algerije en Slovenie is toch niet teveel gevraagd voor een land als Engeland. Wanneer ze dat was gelukt hadden ze een zeer grote kans op de halve finale, en konden ze Duitsland en Argentinie ontlopen. Verliezen van Duitsland kan altijd, maar hij had ervoor moeten zorgen dat ze de Duitsers nog niet waren tegengekomen en daarin is hij tekort geschoten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door Bert » ma jun 28, 2010 11:33 am

Jöhnk schreef:Was toch in 2001?
Vorige had er moeten staan.
Later heeft hij nog titels gewonnen met Juventus en Real.
Gekochte titels (letterlijk) en net boven een relatief zwak Barcelona. Echt bijzonder is het allemaal niet.

Engeland had beter gekund en gemoeten. Lampard heeft het hele toernooi gezwommen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door joey » ma jun 28, 2010 11:36 am

Ligt dat alleen aan hem? De spelers maakten geen frisse indruk. Is Löw een toptrainer omdat zijn spelers lekker lopen te ballen? Een trainer is afhankelijk van zijn spelers.

Spelers en trainer hebben gefaald, maar de verwachtingen waren ook veel te hoog. Duitsland was technisch beter. Dan zal het verschil met bijvoorbeeld Argentinië nog groter zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door DelToro » ma jun 28, 2010 11:42 am

Ja maar daarom had hij dus eerste in een relatief zwakke groep moeten worden, want dan had hij deze teams ontlopen. Gewoon winnen tegen Algerije en het was ze gelukt, maar dat was kennelijk teveel gevraagd. Tuurlijk waren de spelers niet best, maar het is toch juist één van de taken van de trainer om ervoor te zorgen dat ze a) fris zijn b) boven zichzelf uitstijgen en c) samen een goed team vormen. Geen van dat alles hebben we gezien. Sterker nog, we hebben hele domme dingen van hem gezien. Wat deed Heskey bijvoorbeeld op het veld (uberhaubt in de selectie)? Verder heeft hij de groep niet bij elkaar kunnen houden, was er constant onrust binnen de groep, voelde de grote superster zich duidelijk niet op zijn gemak en ergerde de rest zich aan deze superster. Al met al gewoon een heel slecht toernooi van de spelers, maar daardoor absoluut van de eindverantwoordelijke Capello.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door Bert » ma jun 28, 2010 11:43 am

Natuurlijk maken je spelers geen frisse indruk als ze verkeerd gebruikt worden.

Lampard en Rooney (waarschijnlijk de beste Engelse spelers) spelen bij hun clubs in totaal andere rollen. De enige Engelse speler die goed heeft gepresteerd was Cole. Toevallig iemand die (ongeveer) net zo mocht spelen als hij bij Chelsea doet

Toen Sneijder door Van Basten centraal voor de verdediging geposteerd werd kon Van Basten er niets van. Maar als Capello met Lampard hetzelfde doet (alleen dan met nóg minder steun) ligt het aan Lampard?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9264
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door Monkey Tonk » ma jun 28, 2010 11:53 am

Jöhnk schreef:Op de BBC blijven ze erbij dat Engeland uitstekende voetballers heeft. Het is alleen geen team. :pcangry.gif:
Domme voetballers, vooral. Je kent het wel. Diepe working class wortels. Vooral niet opvallen door slim te lijken. Kop houden en hard werken. De reden dat Nederland bovenmatig presteert is dat er, in tegenstelling tot Engeland, zeer diep over het spel is nagedacht. Vooral door Cruijff, de grondlegger van de stijl. Als je met zo'n goed uitgedacht concept begint, zit iedereen meteen op dezelfde pagina. Dus je hebt altijd een team. Dat concept is het fundament. Daarboven kun je dan aan de gang met extra individuele kwaliteiten, die het naar een hoger niveau tillen. Maar Engeland heeft geen concept, en hoopt op wat uitspattingen van individuele sterspelers, die, toernooi na toernooi, hopeloos komen te zwemmen. Deze keer was vooral Rooney de sigaar. Daarvoor was het Beckham.

Ze hebben het wel in de gaten. Het is geen toeval dat er tegenwoordig Europese coaches worden aangesteld om Engeland glorie te brengen. Maar die moeten veel te ver afdalen naar basisbeginselen. Daar is niet genoeg tijd voor bij een nationaal team.

Overigens hebben die Duitsers een enorm voordeel omdat ze al vanaf Februari, in de Bundesliga, met die bal bezig zijn. Die diepe bal vanuit de verdeding, die tot de vierde goal zou leiden, was prachtig. Precies op maat en met precies de juiste dosis effect. Dat heb ik nog geen ander team zien doen. De meesten rommelen nog onwennig met die koloreknikker. Alles van afstand over, of te zacht (keihard is uit, zacht is de eerste aanpassing), alle voorzetten te hoog. Alleen de Duitsers vuren moeiteloos op doel. Hard, laag, en geplaatst. Dus wat dat betreft: Fuck Adidas. Ook al duurt het een maandje om zo'n bal te beheersen, dan is het WK alweer voorbij.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door Jöhnk » ma jun 28, 2010 12:27 pm

Bertje schreef:Vorige had er moeten staan.
Begreep ik al, maar 2001 viel niet in de vorige eeuw. ;)

Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Capello heeft het niet zo goed gedaan. Tactisch stond het verkeerd. Maar misschien heeft hij andere kwailteiten?

Verder is dat nog altijd geen reden voor al die spelers om zo te blunderen. Duitsland scoorde uit een aftrap, daar doet geen trainer iets aan. Dat zijn pure individuele fouten. Wat Barry, Terry, Upson en James gisteren allemaal uitspookten bij de tegengoals, dat kan echt niet.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door Scherrer » ma jun 28, 2010 12:31 pm

Jöhnk schreef:
Bertje schreef:Vorige had er moeten staan.
Begreep ik al, maar 2001 viel niet in de vorige eeuw. ;)
Bert zei dan ook 'nog net niet in de vorige eeuw'. En dat klopt.
***

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door Bert » ma jun 28, 2010 12:33 pm

Er stond ook nog net niet, hè. ;) Hoe dan ook, 2001 is lang geleden.

Als-ie andere kwaliteiten heeft dan heeft hij die goed verborgen weten te houden. Ik denk dat Capello gewoon passé is. Systemen met twee echte spitsen zijn niet meer van deze tijd. Duitsland had constant een man meer op het middenveld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door Feest » ma jun 28, 2010 12:55 pm

Monkey Tonk schreef:[

Overigens hebben die Duitsers een enorm voordeel omdat ze al vanaf Februari, in de Bundesliga, met die bal bezig zijn.

De Ajacieden ook.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9264
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door Monkey Tonk » ma jun 28, 2010 3:51 pm

Feest schreef:
Monkey Tonk schreef:[

Overigens hebben die Duitsers een enorm voordeel omdat ze al vanaf Februari, in de Bundesliga, met die bal bezig zijn.

De Ajacieden ook.

Wist ik niet. Vandaar dat Suarez hem erin krulde. En nu net een Robben doelpunt (Bundesliga). Intussen raakt van Persie nog steeds geen knikker.

Lionel
Berichten: 46993
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door Lionel » ma jun 28, 2010 6:04 pm

Bertje schreef:Natuurlijk maken je spelers geen frisse indruk als ze verkeerd gebruikt worden.

Lampard en Rooney (waarschijnlijk de beste Engelse spelers) spelen bij hun clubs in totaal andere rollen. De enige Engelse speler die goed heeft gepresteerd was Cole. Toevallig iemand die (ongeveer) net zo mocht spelen als hij bij Chelsea doet

Toen Sneijder door Van Basten centraal voor de verdediging geposteerd werd kon Van Basten er niets van. Maar als Capello met Lampard hetzelfde doet (alleen dan met nóg minder steun) ligt het aan Lampard?
Helemaal gelijk.

Zet Robben in de spits en hij lijkt ook een koekenbakker.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 46993
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door Lionel » ma jun 28, 2010 6:05 pm

Monkey Tonk schreef:
Feest schreef:
Monkey Tonk schreef:[

Overigens hebben die Duitsers een enorm voordeel omdat ze al vanaf Februari, in de Bundesliga, met die bal bezig zijn.

De Ajacieden ook.

Wist ik niet. Vandaar dat Suarez hem erin krulde. En nu net een Robben doelpunt (Bundesliga). Intussen raakt van Persie nog steeds geen knikker.
Dat komt voornamelijk door Robin zelf hoor.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51664
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door wimpey » ma jun 28, 2010 9:40 pm

Müller en Schweini waren grandioos.

Zonder die gejatte goal hadden de Duitsers ook gewonnen, net als Argentinie tegen Mexico. De Duitsers hebben een leuke ploeg, ik zie ze wel winnen van de Argies. Voorin zijn beiden zeer goed, achterin minder, dus het middenveld zal de doorslag wel geven. Daar vind ik de Duitsers sterker.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door joey » ma jun 28, 2010 10:23 pm

Dat zou een geweldige verrassing zijn. Maar ik zou het wel leuk vinden. Eerlijk gezegd mag ik die Duitsers wel.


Wat vind jij van Löw, Willem?
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51664
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door wimpey » ma jun 28, 2010 10:34 pm

joey schreef:Dat zou een geweldige verrassing zijn. Maar ik zou het wel leuk vinden. Eerlijk gezegd mag ik die Duitsers wel.
Ik zou het geen verrassing vinden. Ben niet echt onder de indruk van de Argentijnen. Dat centrum met MdM en Burdisso bijv. Dan vind ik dat van Oranje nog beter. Romero maakt ook een zwakke indruk.
Wat vind jij van Löw, Willem?
Te emotioneel. Neemt in het heetst van de strijd te vaak foute beslissingen. Maar ik denk dat Schweini en Müller ook de Argentijnen over de knie krijgen...

Maradona speelt nu niet tegen een B-land. Met knuffelen, kusjes en slappe teksten wint ie van Korea en Mexico, maar niet van de Duitsers natuurlijk...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door joey » ma jun 28, 2010 10:48 pm

Tja, Maradona... :biggrin.gif:

Ik ben ook niet kapot van Klose en Podolski. Het is dat Müller zich ontpopt tot alleskunner...

Schweinsteiger steekt er bovenuit. Hoelang speelt hij nog bij Bayern?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door Bert » di jun 29, 2010 9:53 am

B-landen? Duitsland heeft nog niet tegen een tegenstander van het kaliber van Mexico gespeeld, hoor.

Klose speelt overigens een prima toernooi. Iedere wedstrijd en scherp en altijd in teambelang denkend met zijn loopacties, waardoor jongens als Özil, Muller en Podolski gevaarlijk kunnen worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door Rachid » di jun 29, 2010 10:04 am

Lekker zeg dat directe spel van de Duitsers.

Mooi om te zien dat er goed is getraind op de passing van achteren. Mertesacker en Friedrich zijn niet de meest technische voetballers maar durven wel risico te nemen door regelmatig over de grond 30-40 meter ballen in te spelen die door de linies van de tegenstander heen snijden.

Iets wat ik bij Mathijssen, Heitinga en Van Bommel wel mis.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

wimpey
Berichten: 51664
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland - Engeland 27-06-2010

Bericht door wimpey » di jun 29, 2010 7:09 pm

joey schreef:Tja, Maradona... :biggrin.gif:
Ik ben een Diego-fan. Autenthieke man, wat mij betreft haalt z'n ploeg de finale. Ik vind het een leuk elftal.
Ik ben ook niet kapot van Klose en Podolski.
Klose is een goede spits. In het nationale elftal, bij Bayern niet. Podolski is een blind paard met een ongelooflijk goed schot in z'n linker.
Het is dat Müller zich ontpopt tot alleskunner...
Told ya. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif: 20 jaar, eerste seizoen, ik vind het ongelooflijk dat ie ook zo laat in het seizoen nog zo goed speelt.
Schweinsteiger steekt er bovenuit. Hoelang speelt hij nog bij Bayern?
Is een echte Beier. Die gaat niet zomaar weg. Ook niet naar Chelsea of Madrid.

Plaats reactie