Nederland-España Finale 11-07-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door FlaFlu » ma jul 12, 2010 3:14 pm

Dat moment waarop Van Persie helemaal vrij komt te staan in de rug van z'n tegenstander (volledig vrij in dat driehoekje) en ie alsnog een meter probeert te pakken, waardoor ie buitenspel komt te staan... Dramatisch gewoon.

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door GangstaRiB » ma jul 12, 2010 3:18 pm

Ik vond Gio trouwens geweldig spelen.... Puur op routine was hij de fittere Pedro de baas. Geweldig om te zien. Ik weet niet of de experts dat ook vonden, of dat zij vonden dat Gio tactisch slecht stond.

Braafheid en Elia waren een ramp. Die onbedoelde kopbal van Edson naar Steek was alles in een notedop. Braafheid snapt er niks van, ben blij dat Ajax hem niet heeft kunnen halen. Elia hetzelfde, die is echt te licht voor de top. Foppe de Haan zei het al (toen ik in Kaapstad op bezoek was bij Ajax Cape Town.. moest het even zeggen...): als je Elia vanaf het begin laat spelen met een opdracht, dan gieren de zenuwen door z'n lichaam waardoor hij volledig dichtklapt.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door D_skilled » ma jul 12, 2010 3:24 pm

Foppe de Haan kijkt geen Bundesliga. Elia was in de eerste helft van het seizoen één van de beste speler van HSV. Hij moest/kon zich gisteren hoofdzakelijk beperken tot verdedigen. Hoeveel ballen heeft hij nou gekregen...

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door GangstaRiB » ma jul 12, 2010 3:34 pm

D_skilled schreef:Foppe de Haan kijkt geen Bundesliga. Elia was in de eerste helft van het seizoen één van de beste speler van HSV. Hij moest/kon zich gisteren hoofdzakelijk beperken tot verdedigen. Hoeveel ballen heeft hij nou gekregen...
Ach.. ik kijk vaak Bundesliga en Elia heeft weliswaar een leuk begin gehad, maar daarna werd het moeizaam. Als het zorgeloze eraf is, blijft er weinig over. Z'n blessure dit jaar hielp overigens niet mee.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door D_skilled » ma jul 12, 2010 3:38 pm

Elia moet je dan ook niet met veel opdrachten het veld insturen. Gisteren kon je Elia echt moeilijk iets kwalijk nemen, omdat Nederland op dat moment alleen aan het overleven was.

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door GangstaRiB » ma jul 12, 2010 3:57 pm

D_skilled schreef:Elia moet je dan ook niet met veel opdrachten het veld insturen. Gisteren kon je Elia echt moeilijk iets kwalijk nemen, omdat Nederland op dat moment alleen aan het overleven was.
Nou ja... het lijkt me dat Van Marwijk wel íets had verwacht van Elia... gisteren was het helemaal niks.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Scherrer » ma jul 12, 2010 4:17 pm

Ik vond die wissel sowieso raar. Ik ben helemaal geen Kuyt-fan - allesbehalve, zelfs - maar een speler als hij hadden we gisteren echt nodig. Vanaf het moment dat Elia erin kwam werd de bal voorin minder lang vastgehouden en stonden we praktisch constant onder druk.
***

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door wimpey » ma jul 12, 2010 5:31 pm

Anticlimax.

Oranje was, als verwacht, vooral bezig om zand in de Spaanse machine te strooien. Spanje was de toonaangevende ploeg, technisch beter, maar Oranje speelde met passie. Ver over de grens van het toelaatbare soms, maar na 115 minuten stond het gewoon 0-0.

Onze vrije trap wordt door 2 Spanjaarden aangeraakt. Scheidsrechter geeft een doeltrap. In de daaropvolgende aanval staat Iniesta, bij de eerste poging om aangespeeld te worden, buitenspel. Het arbitrale trio zag het wederom niet. Afloop is bekend.

Terechte winst voor Spanje, maar Oranje verdiende het niet op deze manier te verliezen. De scheidsrechter had een te grote invloed op het eindresultaat.

Zó goed vond ik Spanje trouwens niet. Xabi Alonso en Busquets is echt teveel van hetzelfde. Pas met Fabregas i.p.v. Alonso werd het variabeler. Pedro kan er niets van, Navas bracht er vaart in. Maar het was toch (weer) vooral Iniesta die het verschil maakte. Dat ventje duikt overal op en heeft dat ding aan een touwtje.

Bij al het gezeik op de scheids moeten we trouwens ook kijken naar de rol van Bertmans. Lekkere wissels. Elia voor Kuyt ging nergens over, VDV voor de Jong was een defensieve verzwakking en Braveheart in een WK-finale was gewoon lachwekkend. Wat een stumper. Waar was ie toen Iniesta daar op rechts opdook? Breng dan Boulah en haal vd Wiel naar links. We hebben deze wedstrijd ook verloren door belabberde coaching.

Ik denk dat de neutrale toeschouwer gedacht zal hebben: laat die Spanjaarden maar winnen. Want wat van Bommel en de Jong in de eerste helft deden, ging gewoon te ver. Hardheid prima, maar dat blinde geschop is ook in een WK-finale niet te rechtvaardigen. Ze waren er enkel op uit om hun tegenstanders te blesseren.

Verder zal ik me deze pot vooral herinneren als de wedstrijd van de keepers. Stekelenburg en Iker redden hun ploeg op briljante wijze. Ja, Robben had moeten scoren. Ramos, Villa en Fabregas echter ook. Stekelenburg haalde echt een zeer hoog niveau. Op de wedstrijd tegen Uruguay na was hij van wereldklasse tijdens dit toernooi.

Al met al was Spanje beter. Terechte kampioen. Maar wanneer Webb (echt symptomatisch voor het niveau dat het Engelse voetbal voortbrengt) gewoon z'n werk zou hebben gedaan, zouden penalties de beslissing hebben gebracht.

Oranje kan terugkijken op een prima toernooi. Geen hoogstaand spel, wel een eenheid, mentaal sterk en met enkele exceptionele individualisten (m.n. Sneyder). Dit was hun kans, voor hen is het verdomd jammer dat ze het niet via penalties hebben mogen proberen. Laat die FIFA hier nou voor eens en altijd iets aan doen. Je zegt een man achter een schermpje, die de scheids in z'n oor fluistert dat ie een corner moet geven. Ben je van het gezeik af.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door generaal » ma jul 12, 2010 5:35 pm

Goede analyse, wimpey :biggthumpup.gif: .

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door wimpey » ma jul 12, 2010 5:37 pm

Feest schreef:Ik ken nog wel een club die schitterend voetbalt... Spelen er een paar van dat clubje ook in een landenteam trouwens. :hypocrite.gif:
Vind je het gek dat Spanje beter was? Die hebben een blok van 6 van Barca, 3 van Madrid en een fantastische spits van Valencia (die trouwens prima bestreden werd door Heitinga en Mathijsen). Hun wisselspelers van resp. Sevilla, Arsenal en Liverpool bepaalden uiteindelijk het verschil. Het werd trouwens geen 4-0 of 6-2. :excited.gif:

Onze ploeg bestaat uit jongens van clubs als Ajax, Everton, HSV, Feyenoord en Man City. Onze besten spelen bij Inter, Arsenal, Bayern en Liverpool. Zouden Sneyder, Persie, Robben, v. Bommel en Kuyt bij Spanje in de basis staan? Robben en Sneyder zeker, die anderen zeker niet.

Onze wisselspelers, die door de falende bondscoach natuurlijk niet ingebracht hadden mogen worden, spelen bij HSV of zitten op de bank bij Madrid en Celtic. BvM liep te Advocaaten. Het ging om surviven, dan kun je niet aankomen met Elia, VDV en Braafheid. Dan laat je Kuyt en de Jong staan en breng je Boulah. Ik denk dat Braafheid de slechtste speler ooit in een WK-finale is geweest. Waanzin dat die gast door BvM gebracht werd. BvM's wissels kostten Oranje, mede, de kop.

Oranje liet zich niet, zoals de Duitsers, weerloos naar de slachtbank leiden. Oranje barstte in z'n voegen, maar had tot minuut 115 nog kans op een beslissing via penalties. De scheids weet het verschil tussen een doeltrap en corner niet en de door de bondscoach gebrachte Braafheid hielp Spanje aan de zege.

De ploeg valt weinig te verwijten, ze hebben het onderste uit de kan gehaald. Met een betere arbiter en een betere trainer / coach had er nog meer ingezeten.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door wimpey » ma jul 12, 2010 5:56 pm

Feest schreef: Goedenavond en veel succes aan de voetbalnitwits.
Ga je nou echt proberen je 'gelijk' te behalen? :confused.gif:

Tussen de wedstrijd die jij voorspelde en de wedstrijd in werkelijkheid lagen werelden van verschil. :excited.gif:

Door coaching op kakkerlak-niveau is deze pot verloren. Totaal onnodig. Totdat Van Malwijk begon te wisselen, had ik geen moment het idee dat Spanje ging scoren. Ja, ze hadden een overwicht. En ze waren wederom zeer ineffectief. Veel geblaf, niet bijten.

Echt, Bertje dacht de Taliban te bestrijden door Elia, Raffie en Edson fahkin Braafheid naar het front in Afghanistan te sturen. Dé voetbalnitwit is helaas onze bondscoach.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Feest » ma jul 12, 2010 5:57 pm

Ik word doodmoe van dat gezeik over een corner. Van een doeltrap naar die goal van Iniesta zich zoveel tijd en zoveel spelsituaties.

Waar waren al die zeikerd trouwens toen van Persie buitenspel stond bij de 2-1 tegen Uruguay?

En ja. Ik durfde voor de wedstrijd aan te geven waar het zou kraken en waar de kansen lagen. Want wat was Iniesta vrij, wat kwamen we niet onder de pressie uit aan de zijkanten, niet aan voetballen toe op het midden en wat kwamen de kansen door het hart van de defensie.

Gros hier kan alleen maar nalullen en wat schreeuwen. Over een fucking corner.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door wimpey » ma jul 12, 2010 6:15 pm

Feest schreef: Want wat was Iniesta vrij,
Zo kan iedereen z'n 'gelijk' behalen. Die grijze eppo bracht Braafheid. Dan kunnen alle discussies van tafel worden geveegd. Iniesta stond op rechtsvoor compleet vij, linksachter Braafheid was in geen velden of wegen te bekennen.
wat kwamen we niet onder de pressie uit aan de zijkanten, niet aan voetballen toe op het midden en wat kwamen de kansen door het hart van de defensie.
Het werd Spanje makkelijk gemaakt door de statische RvP in de punt te zetten. Daar had Robben moeten staan. Maar dat is niets nieuws, RvP was al het gehele toernooi uitval.
Gros hier kan alleen maar nalullen en wat schreeuwen. Over een fucking corner.
Tot het moment dat die corner niet gegeven werd, stond het, met minder dan 5 minuten te gaan in de 2e verlenging, gewoon 0-0. Geen 4-0, geen 6-2. Jouw 'waarheid' ging dus niet op.

Spanje was beter, raar he. Dit was Barcelona tegen HSV. Een detail gaf de doorslag. En een drietal oerdomme wissels.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Thijs » ma jul 12, 2010 6:18 pm

Godver ik kan wel janken nu ik die Spaanse pleinen zie in het WK-journaal.

Wat een grafzooi. Bedankt nog Robben, eikel!!!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Feest » ma jul 12, 2010 6:29 pm

Iniesta was de hele wedstrijd vrij, wimpey.

En voor de liefhebber was dat genieten geblazen.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door elliquido » ma jul 12, 2010 6:33 pm

Feest schreef:Ik word doodmoe van dat gezeik over een corner. Van een doeltrap naar die goal van Iniesta zich zoveel tijd en zoveel spelsituaties.

Waar waren al die zeikerd trouwens toen van Persie buitenspel stond bij de 2-1 tegen Uruguay?

En ja. Ik durfde voor de wedstrijd aan te geven waar het zou kraken en waar de kansen lagen. Want wat was Iniesta vrij, wat kwamen we niet onder de pressie uit aan de zijkanten, niet aan voetballen toe op het midden en wat kwamen de kansen door het hart van de defensie.

Gros hier kan alleen maar nalullen en wat schreeuwen. Over een fucking corner.
corner werd dus onterecht een doeltrap
die wordt onderschept
elia op links gaat binnedoor bij 2 man, ramos geeft hem een cakie, duidelijke overtreding. (bronkhorst krijgt geel voor gelijke overtreding,) ramos gaat vrijuit en uit deze counter komt de 0-1 doordat we onderweg ook nog 3x de bal niet weten te veroveren en van der vaart niet de professionele overtreding maakt op het middenveld.

dit is cruciaal voor de wedstrijd
met een corner of een vrije trap hadden we zelf een doelkans gehad. (zeker een sneijder vanaf die plek) en kochten we tijd tot de 118e minuut
nu is het over omdat webb een blinde homo is, braafheid een blinde hond en van der vaart denkt dat ie op het strand voetbalt met sylvie naakt voor hem,,.



, maar goed.... azijn is eruit
it happend like it did
Laatst gewijzigd door elliquido op ma jul 12, 2010 6:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » ma jul 12, 2010 6:34 pm

Wat doe jij in deze topic, Thijs? :1evil.gif:

:hypocrite.gif:

Iniesta stond níet buitenspel, Wimpey. Wat Oranje daar liet zien was een staaltje verdedigen van het niveau IJsselmeervogels 2.

Echt doodzonde, dit. Niet eens de nederlaag, maar het gezichtsverlies. Werkelijk de hele wereld buiten Nederland is blij dat Spanje gewonnen heeft. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door peter » ma jul 12, 2010 6:40 pm

wimpey schreef: Met een betere arbiter en een betere trainer / coach had er nog meer ingezeten.
Want een betere arbiter had er voor gezorgd dat we met 9 vs. 11 de rust in gingen en dan moet je altijd nog maar zien hoe het loopt. Wat een nonsens, zeg. Daarnaast was die corner ongeveer een minuut geleden. Dat kun je echt niet direct linken aan het slappe verdedigen, hoor. Zo lust ik ze trouwens wel, zeg.

Volgens mij was de eerste voorzet ook al geen buitenspel, maar de media roept het allemaal lekker en dan is het wel waar. Ik hoorde het fragment van gisteren bij Cheque ook nog even terug. Beschamend om te zien dat hij een minuut lang alleen maar 'Het is 100% buitenspel. Ooooh BUITENSPEL' loopt te krijsen.

Zet het beeld hier maar even stil op 2.42:

http://www.youtube.com/watch?v=uC1bQh6zCp0

Kunnen we nu allemaal weer even objectief kijken dus.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Frank » ma jul 12, 2010 6:41 pm

Niet alleen buiten Nederland. Ik ben blij dat acties als die van De Jong niet beloond worden met een wereldtitel.

Figuren als Van Bommel en De Jong (wat een asociale klootzak is het toch ook!!!) mogen wat mij betreft voor het leven geschorst worden.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door wimpey » ma jul 12, 2010 6:42 pm

Feest schreef:Iniesta was de hele wedstrijd vrij, wimpey.
Iniesta is dan ook een uitzonderlijke speler in een uitzonderlijke ploeg. Die jongens hebben op alle varianten een antwoord. Kan me trouwens een posting van je van een aantal jaren geleden voor de geest halen. Het kwam er op neer dat je Xavi veruit superieur vond t.o.v. Iniesta. :hypocrite.gif:

Hoe dan ook, je zult met me eens moeten zijn dat de defensieve organisatie redelijk stond, dat Oranje hun spel redelijk saboteerde en dat de Spanjaarden wederom weinig effectief waren.

Tot het moment dat die grijze pias ging wisselen, alsof ie een potje van de kakkies tegen NAC stond te coachen, speelde Oranje redelijk succesvol survival-voetbal. Daarna was het gedaan.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door peter » ma jul 12, 2010 6:46 pm

Van der Vaart heft dus tweemaal buitenspel op en werkt die bal ook nog eens niet weg. Braafheid was in geen velden of wegen te bekennen, zeg. Sowieso maken dus beide wissels hier een cruciale fout. De aanval werd ook nog eens ingeleid door dom balverlies van Elia. Zo is de cirkel wel rond voor Bertmans.

Edit: Mathijsen heft buitenspel de eerste keer op.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Frank » ma jul 12, 2010 6:51 pm

Kijk op deze website naar het filmpje "Iniesta beslist wk finale", druk op de pauze knop op het moment dat de bal de voet verlaat van Torres (11 seconde na het begin van het filmpje) en je zult zien dat het 100% zeker weten geen buitenspel is. Hij staat inderdaad op dezelfde hoogte als Mathijsen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door Feest » ma jul 12, 2010 6:55 pm

wimpey schreef:
Feest schreef:Iniesta was de hele wedstrijd vrij, wimpey.
Iniesta is dan ook een uitzonderlijke speler in een uitzonderlijke ploeg. Die jongens hebben op alle varianten een antwoord. Kan me trouwens een posting van je van een aantal jaren geleden voor de geest halen. Het kwam er op neer dat je Xavi veruit superieur vond t.o.v. Iniesta. :hypocrite.gif:

Hoe dan ook, je zult met me eens moeten zijn dat de defensieve organisatie redelijk stond, dat Oranje hun spel redelijk saboteerde en dat de Spanjaarden wederom weinig effectief waren.

Tot het moment dat die grijze pias ging wisselen, alsof ie een potje van de kakkies tegen NAC stond te coachen, speelde Oranje redelijk succesvol survival-voetbal. Daarna was het gedaan.
Saboteren, maar geen moment aan voetballen toegekomen. Dat krijg je als je geen grip op het middenveld hebt.

En ja, Xavi blijft mijn man. Die heb ik zelf zien komen bij Barca B (net als de rampzalige rechtshalf Puyol...). Xavi wordt dan ook in Spanje gezien als de beste Spaanse speler aller tijden.
Laatst gewijzigd door Feest op ma jul 12, 2010 6:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door joey » ma jul 12, 2010 6:56 pm

Zo'n verslaggever die doodleuk blijft roepen dat het buitenspel was... Dat houd je toch niet voor mogelijk? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door peter » ma jul 12, 2010 6:58 pm

joey schreef:Zo'n verslaggever die doodleuk blijft roepen dat het buitenspel was... Dat houd je toch niet voor mogelijk? :confused.gif:
Het nadeel is vervolgens dat de rest van Nederland de wijsheid ook in pacht denkt te hebben. Hoe subjectiever het commentaar, hoe groter het geloof dat we genaaid worden.

Plaats reactie