Nederland - Japan 19-06-2010
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 10/11
Re: Nderland - Japan 19-06-2010
Van Bommel met afstand de beste speler van het veld. En dat is op zich al een slecht teken, als je zoveel kwaliteitsspelers hebt als Nederland.
Sneijder MOTM...welke mongool beslist dat?
Logisch. Sneijder doet wat voetballers tegenwoordig amper meer kunnen: op doel schieten.
Het meest schrijnende moment vond ik die counter die er niet uitkwam. Sneijder plukt de bal fantastisch uit de lucht, maar IEDEREEN blijft hangen rond de eigen 16, waardoor hij uiteindelijk uit armoede de bal over de zijlijn speelt. De opdracht van Bertje was om je vooral niet te ver over de middenlijn te wagen.
Het meest schrijnende moment vond ik die counter die er niet uitkwam. Sneijder plukt de bal fantastisch uit de lucht, maar IEDEREEN blijft hangen rond de eigen 16, waardoor hij uiteindelijk uit armoede de bal over de zijlijn speelt. De opdracht van Bertje was om je vooral niet te ver over de middenlijn te wagen.
Van Bommel is verfoeilijk voor een hoger tempo in het spel. Als er een tempowisseling plaatsvindt merk je dat van Bommel af en toe (deels aan z'n motoriek) net een extra balcontact nodig heeft om de bal te kunnen doorspelen.Jöhnk schreef:Ik vond Van Bommel de slechtste speler met zijn valpartijtjes en tikkies terug. Zelfs 'gio' was nog dwingender.
Zekers.Maar was/is dat niet het grootste probleem van Oranje de laatste jaren.Spelers waar het bij HUN club om draaid, en die moeten nu dus meer arbeid verrichten, ook voor anderen.Daarvan wordt nu verwacht dat ze in TEAM verband de combinatie opzetten.Maar veel van deze spelers moeten het van hun akties hebben.Tja, beetje elftal stelt zich daarop in.Gewwon lekker hangen tegen de zestien aan.En een beetje loeren op de counter.En dan deze achterhoede.Je blijft met dichtgeknepen billen kijken.Er staat een redelijke fatsoenlijke speler in de achterhoede, v.d. Wiel ..wimpey schreef:Zelfs Frankrijk speelde beter en gedrevener.
Tactisch klopt er geen hol van. Die 4 voorin staan op een eiland. En doen veel te weinig om in het spel betrokken te worden.
Onze linksback is werkelijk dramatisch. Naaide vd Wiel een kaart aan met z´n gestumper.
En die grijze duif zit erbij en kijkt ernaar. De Domenech van Oranje.
Blij met de punten ...
Mathijsen speelde ook goed. Moest regelmatig slippertjes van Heitinga en Van Bronckhorst corrigeren, maar hield zich uitstekend staande. Alleen opbouwend was het zwak, maar er was dan ook claustrofobisch weinig ruimte op het middenveld.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat er geen ruimte was wijt ik voor 100 procent aan Van Marwijk. Spelers mogen niet naar voren (daar waar hun kwaliteiten liggen) omdat anders het verstevigde betonmiddenveld wel eens uit elkaar zou kunnen vallen.
Toen er na de rust per ongeluk drie Nederlanders in de Japanse zestien stonden, viel er meteen een goal.
Toen er na de rust per ongeluk drie Nederlanders in de Japanse zestien stonden, viel er meteen een goal.
Tsja, Jol zorgt tenminste voor een goede veldbezetting. Held.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Nederland - Japan 19-06-2010
Het was niet om aan te gluren, zeg. We winnen door een lucky goal, maar o o o wat was dit slecht. Nee, ik zie niet in hoe we dit voor mekaar boksen tegen gelijkwaardige (en betere) tegenstanders.
Ik denk eigenlijk dat Nederland makkelijker speelt tegen sterke tegenstanders. Kan het meer op de counter spelen, zijn er meer ruimtes en hoeft Nederland niet zelf alleen het spel te maken.
Uiteraard was deze pot hondslecht. Bert-voetbal van het zuiverste soort. Wat irriteer ik me aan die grijze muis.
Uiteraard was deze pot hondslecht. Bert-voetbal van het zuiverste soort. Wat irriteer ik me aan die grijze muis.
Overigens wel raar dat er zo gezeurd wordt over de bezetting op links, maar rechts doet aanvallend helemaal niet mee.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Er staat dan ook niet 1 vleugelspeler in. EN ook geen echte spits trouwens.
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Afbraakvoetbal van de bovenste plank. Nu loopt niemand daar nog over te zeuren, maar als het WK in de kwartfinale over is, dan worden de messen echt wel geslepen.LucaS schreef:Er staat dan ook niet 1 vleugelspeler in. EN ook geen echte spits trouwens.
Je moet zo en zo gaan twijfelen aan het voetbalverstand van een trainer die van Bronckhorst in deze fase van zijn loopbaan nog meeneemt naar een WK. Laat staan aan een trainer die die joker ook opstelt en zelfs aanvoerder maakt.
-
- AT Toto winner 10/11
Het was vreselijk slecht, maar natuurlijk geen afbraakvoetbal. Nederland probeerde nog wel te voetballen en aan te vallen, maar dat lukte niet. Ze probeerden niet de tegenstander af te breken of negatief verdedigend voetbal te spelen.Peter schreef:Afbraakvoetbal van de bovenste plank.LucaS schreef:Er staat dan ook niet 1 vleugelspeler in. EN ook geen echte spits trouwens.
Als Nederland zo blijft spelen is het in de achtste-finale gewoon exit, hoor. Vond Paraguay goed spelen, moet echt nog maar zien of we daar van winnen. En dan mogen ze BvM natuurlijk wel slachten.Nu loopt niemand daar nog over te zeuren, maar als het WK in de kwartfinale over is, dan worden de messen echt wel geslepen.
Inderdaad. Tegen die tijd moet de voorhoede gewoon bestaan uit Elia - van Persie - Robben, want anders strandt het schip.Scherrer schreef:Als Nederland zo blijft spelen is het in de achtste-finale gewoon exit, hoor. Vond Paraguay goed spelen, moet echt nog maar zien of we daar van winnen. En dan mogen ze BvM natuurlijk wel slachten.
Aan te vallen? Nederland speelde de bal een beetje heen en weer tussen de verdediging en het versterkte betonmiddenveld. Enige aanvallende intenties zijn me ontgaan.Scherrer schreef:Het was vreselijk slecht, maar natuurlijk geen afbraakvoetbal. Nederland probeerde nog wel te voetballen en aan te vallen, maar dat lukte niet.
-
- AT Toto winner 10/11
Jij vond Van Bommel de slechtste man van het veld, dus er is je waarschijnlijk wel meer ontgaanJöhnk schreef:Aan te vallen? Nederland speelde de bal een beetje heen en weer tussen de verdediging en het versterkte betonmiddenveld. Enige aanvallende intenties zijn me ontgaan.Scherrer schreef:Het was vreselijk slecht, maar natuurlijk geen afbraakvoetbal. Nederland probeerde nog wel te voetballen en aan te vallen, maar dat lukte niet.

Nederland had 65% balbezit, speelde grotendeels op de helft van Japan en probeerde het spel te maken. Dat dit niet lukte en de uitvoering dramatisch was doet daar niets aan af.
Nederland heeft het record achteruit passen en terugspelen op de keeper deze wedstrijd ongetwijfeld verbroken
Ik ben niet zo negatief. OK, het was aanvallend niet best, maar andere teams spelen ook een beroerd WK. Nederland geeft tenminste weinig kansen weg.
Straks vliegen we er tegen de eerste de beste sterke tegenstander af zonder het hele toernooi ook maar één fatsoenlijke aanval op de mat gelegd te hebben 
Tegen ploegen met een sterke defensie scoort dit oranje in geen 100 jaar, terwijl er via Bronckhorst voor de tegenstander genoeg te halen valt.

Tegen ploegen met een sterke defensie scoort dit oranje in geen 100 jaar, terwijl er via Bronckhorst voor de tegenstander genoeg te halen valt.
-
- AT Toto winner 15/16
Peter schreef:Het was niet om aan te gluren, zeg. We winnen door een lucky goal, maar o o o wat was dit slecht. Nee, ik zie niet in hoe we dit voor mekaar boksen tegen gelijkwaardige (en betere) tegenstanders.
Als dit Brazilie was geweest was je onder de indruk geweest.

Wat een gezeik hier trouwens. Ik zeg 2 - 6 (3-0). Volgende ronde Robben erbij.
- Liberty
- Contacteer:
Ik krijg het idee dat Nederland de groepsronde gewoon zakelijk wil afdoen. Niet te veel energie verspillen tegen kleine tegenstanders. Straks tegen landen als Brazilië, Spanje, Italië, Argentinië heb je die energie nog hard nodig.
Tijd voor iets nieuws.