Nederland-España Finale 11-07-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

D_skilled

Re: Nederland-España Finale 11-07-2010

Bericht door D_skilled » za jul 10, 2010 12:29 am

Iemand heeft een WK-finale trailer in een satirisch jasje gestoken. Hij is goed. :smallgrin.gif:

En de Engelsen komen met een koddig lijstje aan redenen aanzetten waarom je aanstaande zondag Spanje of Nederland zou moeten supporteren.
Reasons to root for Spain.

1. Cesc Fabregas. Even if he doesn't play.

2. The Dutch uniforms are awful. Bad enough they've got those shades-necessary bright orange shirts, but those numbers look like someone just put masking tape on the backs.

3. Dutch cuisine seems mainly based around little other than cheese. (In fact, early English settlers of New Amsterdam, which became New York, called Dutch shopkeepers "John Cheese," or, in their dialect, "Jan Kees" -- and this is supposedly where the word "Yankees" comes from.) Whereas Spanish cuisine... mmmm, paella.

4. The hottest babe in Spanish history is Penelope Cruz. The hottest babe in Dutch history is... uh, Famke Janssen?

Reasons to root for the Netherlands.

1. Robin van Persie.

2. To punish Barcelona.

3. To show Cesc what happens when Barcelona leave you on the
bench.

4. To show Johan Cruijff (who, it appears, is rooting for his "club") what happens when you turn against the country that raised you and made you famous.

5. Memories of Dennis Bergkamp and Marc Overmars.

6. The Spanish players' hair. I realize that the country was liberated from fascism in 1975, but that doesn't mean they have to have Disco Period Hair!

7. The art edge. Spain had Goya. The Netherlands had van Gogh, Vermeer, Van Dyke, and many other great painters.

8. Dutch cheese is actually pretty good. Dutch chocolate, even better.

9. The Netherlands has Ajax, who taught the world the way football should be played in 1971, and again in 1995; Feyenoord, which produced van Persie AND were the first European club to realize that Spurs = c**nts; and PSV, which had a special team a few years back. Spain has Real Madrid and Barcelona. Ew and ew.

10. Famke Janssen is still something special.

11. The average Dutch woman is still better-looking than the average Spanish woman.

12. The Spanish once ruled the Netherlands with an iron fist.

13. Haven't the Dutch suffered enough?

Conclusion: Root for the Netherlands.

999

Bericht door 999 » za jul 10, 2010 6:57 am

Men kan in ieder geval niet zeggen dat de spelers geen ervaring hebben met het Spaanse voetbal ..
Blij met de punten ...

gaizka

Bericht door gaizka » za jul 10, 2010 8:51 am

Als ik de spelers hoor krijg ik er wel een goed gevoel over, Sneijder weet natuurlijk als geen ander hoe je Barcelona (en dus Spanje) kunt bestrijden, we worden wereldkampioen!!!

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 10, 2010 9:18 am

Ik trek het niet meer...
IK GELOOF!!!!!!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za jul 10, 2010 9:43 am

Rishi schreef:Ik trek het niet meer...

Ideetje? :eusa_liar.gif:

Gevolgen finale WK op lichaam onderzocht
Uitgegeven: 10 juli 2010 08:58
Laatst gewijzigd: 10 juli 2010 08:57

AMSTERDAM - Wie betaald wil worden om het WK voetbal te kijken, kan deelnemen aan een onderzoek van de Vrije Universiteit. Die gaat onderzoeken wat het kijken naar de finale van het WK voetbal met Nederlandse en Spaanse mannen en vrouwen doet.

Deelnemers aan het onderzoek krijgen 150 euro om naar de wedstrijd te kijken.

Tijdens het duel wordt hun hartslag gemeten en na afloop moeten ze een vragenlijst invullen. Het onderzoek wordt afgenomen in het café The Basket op de campus van de Vrije Universiteit in Amsterdam. Gezonde mannen en vrouwen van tussen de 20 en 40 jaar kunnen zich ervoor opgeven.

Aan het onderzoek wordt aandacht besteed op de nationale televisie. Ook wordt er een documentaire van gemaakt.

© Novum

bryan

Bericht door bryan » za jul 10, 2010 10:17 am

Peter schreef:Nederland speelt totaal ander voetbal dan Spanje. Staan het verste van elkaar af.
Yup. Wat beide teams wel gemeen hebben is een prutverdediging (zo als iedereen op dit WK), maar beide teams hebben een slimme coach die weten hoe ze daarvoor kunnen compenseren. Spanje door pressie uit te voeren en veel rond te spelen voorin en weinig de bal weg te geven (en zo ook weinig risico nemen). Nederland door drie gevaarlijk aanvallers op te stellen met daar achter 7 storende houthakkers en een doelman.

Eerlijk gezegd vind ik het, als verdediger, jammer dat teams met zulke slechte verdedigingen kampioen zullen worden, maar het zij zo. Zo gaat het in de hedendaagse voetbal.

In de halve-finale van 2006 heeft Italie de 1-0 tegen Duitsland met pure aanval geforceerd. Lippi had Totti, Pirlo, Iaquinta, Gilardino en Del Piero allemaal tegelijk op het veld toen Grossi scoorde. Maar hij kon zo'n risico nemen want hij wist ook dat hij Buffon, Cannavaro, Zambrotta, Grosso en, in mindere mate, Matrix achterin had lopen. Op dit WK heeft nog niemand zo een doelpunt zo geprobeerd te forceren, want de eigen verdedigingen zijn te prut om een doelpunt te forceren en een risico te nemen.

Maar goed, wie gaat winnen? Het zal op een moment neerkomen. Gaat Sergio Ramos een doorgebroken speler dom neerhalen en een strafschop + rode kaart veroorzaken? Of is Van Bommel hem te snel af met een rode kaart halen? Als beide teams met elf man op het veld blijven dan kan het een saaie pot worden tussen twee afwachtende teams. Zo is een finale meestal.

Spanje na strafschoppen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 10, 2010 10:22 am

generaal schreef:Hoe kun je een mannetje te weinig hebben als je met elf tegen elf speelt? Tactisch gezwets dat alleen opgaat als je team aanmerkelijk zwakker is dan de tegenstander. Als Robben, Van Persie, Sneijder en Kuijt genoeg druk zetten, en Bommel en De Jong de ultieme klootzak acteren, komt Spanje er niet aan te pas.
Ja joh, we gaan voorin lekker veel druk zetten en vervolgens met Mathijsen, Heitinga, Van Bronckhorst en Van der Wiel op 40 meter van de goal verdedigen tegen Spanje. :excited.gif:

Ik vind het prima als jij de discussie wilt simplificeren, maar dit gaat nergens over.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jul 10, 2010 10:22 am

En toch is het geen Ajax..... :blush.gif:
Ik verbaas me over de massahysterie die ons land in de greep heeft. Ik vind het leuk en ik zal echt wel juichen en blij zijn, maar zenuwachtig zal ik niet zijn. En dat terwijl ik bij elke wedstrijd van Ajax (zelfs in de voorbereiding) spanning heb.
Als je nu de kranten leest, gewoon lachwekkend. Octopussen, parkieten, elke BN-er moet vertellen wat volgens hem/haar de uitstal wordt..... :1evil.gif:

Het interesseert me geen barst wat anderen verwachten.
Eerst straks maar eens naar Luis kijken, bij een goal is hij zeker weg.

Feest

Bericht door Feest » za jul 10, 2010 10:30 am

Als je niet begrijpt dat een land in staat van hysterie is aan de vooravond van een WERELDBEKERFINALE kan je er echt beter mee stoppen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jul 10, 2010 10:55 am

Waarmee?

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za jul 10, 2010 11:20 am

Met leven, bijvoorbeeld. :hypocrite.gif:

Het is de f*cking WK-finale. Dat is het hoogste wat er is. Als je dáár al niet hysterisch van wordt (als voetbalgek land).

Maar ben jij écht meer gespannen voor Ajax - Al Ahly dan straks voor Nederand - Spanje? Daar geloof ik dus helemaal niets van.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jul 10, 2010 11:26 am

De hysterie heeft hier ook al toegeslagen. :drecul.gif:

Ophouden met leven... :headbang.gif:

Feest

Bericht door Feest » za jul 10, 2010 11:27 am

CDA-mentaliteit heb je.

Gewichtig doen over geneuzel in de marge, maar als het echt ergens om gaat haak je af...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jul 10, 2010 11:35 am

Scherrer schreef:Met leven, bijvoorbeeld. :hypocrite.gif:

Het is de f*cking WK-finale. Dat is het hoogste wat er is. Als je dáár al niet hysterisch van wordt (als voetbalgek land).

Maar ben jij écht meer gespannen voor Ajax - Al Ahly dan straks voor Nederand - Spanje? Daar geloof ik dus helemaal niets van.
Ik ben er in ieder geval met de kop niet bij. Vanavond Ajax - Rapid Boekarest en woensdag FC Horst uit. Daar ga je als echte voetbalgek voor zitten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jul 10, 2010 11:44 am

Feest schreef:Als je niet begrijpt dat een land in staat van hysterie is aan de vooravond van een WERELDBEKERFINALE kan je er echt beter mee stoppen.
Ik begrijp het wel, maar het bederft mijn plezier eigenlijk ook wel. Dat WK is dusdanig uitgemolken dat ik er een beetje klaar mee ben.

Hoop natuurlijk wel dat ze winnen hoor, maar ik zal er niet wakker van liggen.

Feest

Bericht door Feest » za jul 10, 2010 11:46 am

Jij bent dan ook een Belg.... Jij ligt wakker van Ajax - Anderlecht in de poulefase van de Europa League. Hoe kneuterig wil je het hebben?

Khraa

Bericht door Khraa » za jul 10, 2010 11:52 am

Zelfde reden hier. Als ik die relnicht van Boulevard al een mening over het Nederlands team zie hebben, dan houdt het voor mij op. Ik heb niets met het grootste deel van de Oranjesupporters

Ik ben dan ook echt niet zenuwachtig. Ik zal juichen en bier drinken voor Oranje, maar heel veel boeien doet het niet.

Er is maar een voetbalteam dat telt. Ik kijk meer uit naar Ajax-Chelsea dan naar de WK-finale.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za jul 10, 2010 11:54 am

Khraa schreef:Als ik die relnicht van Boulevard al een mening over het Nederlands team zie hebben, dan houdt het voor mij op.
Waarom kijk je dan naar RTL Boulevard? Of beter, waarom kijk je er überhaupt naar...

Khraa

Bericht door Khraa » za jul 10, 2010 12:00 pm

Tja :drecul.gif: hoe praat ik me hieruit. Het was laat en na een aantal Chimays zapte ik erlangs en bleef iets te lang hangen....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jul 10, 2010 12:01 pm

Het maakt dan ook niet uit waar je kijkt: overal is het Oranje en overdreven geneuzel. Het is gewoon de overdaad, alle reclames, alle kranten, alle TV-uitzendingen, het is teveel. En dat gaat irriteren.
Neemt niet weg dat het hartstikke mooi is wat ze doen. :biggthumpup.gif:

generaal

Bericht door generaal » za jul 10, 2010 12:50 pm

Enganche schreef:
generaal schreef:Hoe kun je een mannetje te weinig hebben als je met elf tegen elf speelt? Tactisch gezwets dat alleen opgaat als je team aanmerkelijk zwakker is dan de tegenstander. Als Robben, Van Persie, Sneijder en Kuijt genoeg druk zetten, en Bommel en De Jong de ultieme klootzak acteren, komt Spanje er niet aan te pas.
Ja joh, we gaan voorin lekker veel druk zetten en vervolgens met Mathijsen, Heitinga, Van Bronckhorst en Van der Wiel op 40 meter van de goal verdedigen tegen Spanje. :excited.gif:

Ik vind het prima als jij de discussie wilt simplificeren, maar dit gaat nergens over.
Discussie simplificeren? Zeg mij eens wat er níet klopt aan mijn kritiek? Duitsland had met Müller in de ploeg gewoon van Spanje gewonnen. Spanje wordt overschat en Nederland wordt onderschat. Wat is jouw voorstel? Een extra brekertje op het middenveld zetten? Newsflash: Kuijt is een breker. Vooral nog een mannetje opofferen, net als de moffen. Daarmee speel je Spanje pas echt in de kaart.

Wie heeft het over 40 meter van de goal verdedigen? Van Bommel en De Jong kunnen met Mathijsen en Heitinga de poort best dichthouden. Heitinga moet natuurlijk niet aan de wandel gaan (wat hij tegen Uruguay deed en ons bijna de kop kostte), laat de opbouw maar lekker via Van der Wiel en Van Bronckhorst verlopen.

Maar het tandem Enganche - Feest weet er natuurlijk meer van dan Van Marwijk, de spelersgroep, Phillip Cocu en Frank de Boer. Allemaal amateurs, die met heel veel geluk in de finale zijn gekomen. We kunnen de wedstrijd morgen net zo goed schriftelijk afdoen met een 1-0 nederlaag, om een grote schande te voorkomen.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » za jul 10, 2010 12:52 pm

Ik heb helemaal niets met het Nederlands elftal. Ik kijk alle wedstrijden wel, maar dat doe ik puur als voetballiefhebber en niet als supporter.

Het is me echt om het even wie er wint morgen.

Arthur

Bericht door Arthur » za jul 10, 2010 1:30 pm

Ik denk dat ik morgen wel ontzettend zenuwachtig ga worden, maar op dit moment voel ik het nog niet.
Ik zou een titel van Ajax volgend jaar niet ruilen met de wereldtitel, maar het WK doet me uiteraard een stuk meer dan oefenwedstrijden van Ajax :smallgrin.gif:

Feest

Bericht door Feest » za jul 10, 2010 1:51 pm

Hoeladans schreef:Ik heb helemaal niets met het Nederlands elftal. Ik kijk alle wedstrijden wel, maar dat doe ik puur als voetballiefhebber en niet als supporter.

Het is me echt om het even wie er wint morgen.

Laat ons dan ook met rust als dat tyfusschaatsen weer begint.

LucaS

Bericht door LucaS » za jul 10, 2010 2:06 pm

Gatver wat een massahysterie. Je wordt nu al bijna aan het kruis genageld als je niet meedoet met de waanzin. Je bent landverrader als je niet de WK finale het allerhoogste vindt wat een mens in zijn leven kan gebeuren. Nou, ik vind toevallig het kampioenschap van Ajax belangrijker, ik heb niet zo heel veel (dus wel een beetje, ik zal het heel leuk vinden als ze (en dus niet we) winnen) met dat enge nationalistische hysterische gedoe.

Overigens is dit natuurlijk de logische finale, beide teams zijn al een eeuwigheid ongeslagen en staan morgen na winst eerste op de wereldranglijst. Desalnietemin is oranje natuurlijk volstrekt kansloos.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie