Nederland - Brazilië 02-07-2010

Nederland tegen Denemarken, Italië tegen Paraguay, Vuvuzela's tegen iedereen

Moderator: mods

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Justin » do jul 01, 2010 2:15 pm

En dat baseer je op basis van een gerucht van Feest over pingende spelersvrouwen?

:drecul.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door joey » do jul 01, 2010 2:17 pm

O, ik geloof Steef best

Maar als het niet waar is, heb ik niets gezegd.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Bert » do jul 01, 2010 2:19 pm

Die vrouwen voetballen niet voor het Nederlands elftal. Dat zij wat af kibbelen betekent niet automatisch dat de sfeer in de groep slecht is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Jöhnk » do jul 01, 2010 2:22 pm

Bouchra van Persie zou ik anders wel eens op linksback willen zien.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door joey » do jul 01, 2010 2:41 pm

Ik zie haar liever volleyballen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Kaboem » do jul 01, 2010 2:56 pm

Ik zie haar het liefste rugbyen!
Bertje for President!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Thijs » do jul 01, 2010 3:12 pm

Ik zie haar het liefste olieworstelen. Naakt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door joey » do jul 01, 2010 3:18 pm

Kaboem schreef:Ik zie haar het liefste rugbyen!

Jij wilt niet dat vrouwen jouw nobele sport beoefenen? :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door joey » do jul 01, 2010 3:18 pm

Kaboem schreef:Ik zie haar het liefste rugbyen!

Jij wilt niet dat vrouwen jouw nobele sport beoefenen? :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door brigade zuid » do jul 01, 2010 3:22 pm

Het zal de Zeeuw weer niet zijn, oftwel nu zn vriendin.. zet een groepje vrouwen bij mekaar en je krijgt mot, succes gegarandeerd. :excited.gif:

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Kaboem » do jul 01, 2010 3:56 pm

joey schreef:
Kaboem schreef:Ik zie haar het liefste rugbyen!

Jij wilt niet dat vrouwen jouw nobele sport beoefenen? :hypocrite.gif:
Vooral niet, Joey!
Bertje for President!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » do jul 01, 2010 7:23 pm

joey schreef: Duitsers zijn de ultieme toernooivoetballers. Ze beseffen dat ze er elke wedstrijd moeten staan en dat er hard voor gewerkt moet worden. Bovendien hebben ze bijna altijd wel een aantal bovenmodale voetballers. Nederlanders daarentegen raken het contact met de aarde kwijt op het moment dat het goed gaat. Dan gaan ze eens even voetballes geven. Daarbij verliezen ze uit het oog dat sommige andere ploegen geen voetballes nodig hebben omdat ze ook aardig kunnen ballen.
Precies. Als je zo'n Klinsmann hoort praten over hoe Duitsland een toernooi beleeft. Pure wetenschap. Een gewonnen wedstrijd wordt meteen vergeten, en men gaat over op de orde van de dag en de volgende tegenstander. Bij Nederland hangt men liever de artiest uit. Artiesten willen nu eenmaal, vroeger of later, bewondering. En als ze die krijgen, gaan ze dat nog even lekker vieren ook.

(Maar ik ging in op jouw artistieke bewering dat het een soort wonder was dat Oranje in 1974 de finale haalde. Met 1 eigen goal tegen? lol)

Als het om 1 wedstrijd gaat tussen, min of meer, gelijkwaardige teams, dan is geluk vaak de beslissende factor. Dat is voetbal. Een bal die goed klutst. Om de geluksfactor eruit te halen zou je een paar wedstrijden tegen elkaar moeten spelen, maar daar leent de sport zich niet voor. Geen geluk, geen cup. Wat dat betreft had Nederland wel weer het geluk dat het WK van 74 uberhaupt gehaald werd (doelpunt Belgie onterecht afgekeurd). En het EK van 1988 wordt ook niet gewonnen zonder een maffe klutsgoal (buitenspel?) van Kieft tegen Ierland. Kleine dingetjes, snel vergeten tijdens de glorie. Wereldklasse dat van Basten een onmogelijk doelpunt scoort in de finale, of lukte alles? Als die bal er niet ingaat en de Russen maken de penalty wel, staat het 1-1, en accepteert iedereen dat als de realiteit. Nederland heeft het deze keer goed gedaan, omdat er op papier maar twee wedstrijden uitspringen waarin het op geluk aankomt. Een eventuele finale. En de wedstrijd van morgen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Giacomo Puccini » do jul 01, 2010 7:59 pm

wimpey schreef:
LucaS schreef: Natuurlijk zijn de Nederlandse spelers niet minder dan die van Brazilie.
Ik vind die 5 bij Brazilie achterin stuk voor stuk beter dan die van ons.

Bommel - Silva, Nigel - Melo onbeslist.

Robben is beter dan Elano, Sneyder beter (in vorm) dan Kaka, Kuyt minder dan Robinho en Fabiano beter dan RvP.

Ik denk dus dat we er af gaan. En dat zou ook geen schande zijn.
En zo is het. De 5 achterin bij Brazilië zullen volgens mij het verschil maken. Lucio-Juan is een fabuleus centraal duo, veel mannelijker dan de 'aardige' Nederlandse verdedigers. En Maicon is een fenomeen, beste rechtsback die er bestaat. Als je dat afzet tegen de middelmaat van Nederland dan is Brazilië in mijn ogen de favoriet.

Nederland maakt wel een kans, maar alleen als onze beste spelers: Sneijder en Robben allebei een hele goede dag hebben. Een voordeel kan zijn dat Nederland uitgerust is, ze hebben tot nu toe op halve kracht gespeeld. Maar ik vraag me af of Nederland zomaar van de ene op de andere wedstrijd van de tweede versnelling naar de vijfde kan schakelen. Normaal gesproken moet je naar je beste niveau toewerken, ik zie daar nog weinig van.

Het gebrek aan killersmentaliteit zal Nederland mogelijk ook weer gaan opbreken, Sneijder, Robben en De Jong zijn positieve uitzonderingen. Wat wel in Nederlands voordeel spreekt is dat het één van de slimste ploegen op dit WK is. Berekenend tot en met, met dank aan Bert van Marwijk, en dat kan op een WK de doorslag geven.

Heb een dag vrij genomen, het leeft geweldig bij mij! HOLLAND!
Ajax!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door generaal » do jul 01, 2010 8:04 pm

joey schreef:Ik zie haar liever volleyballen. :hypocrite.gif:
Ik zie haar liever saxofoon spelen.

Zijn jullie er trouwens niet huiverig voor dat de Brazilianen Robben uit de wedstrijd proberen te trappen? Naast de tekortkomingen van Joris baart die mogelijkheid mij de meeste zorgen voor deze pot.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door wimpey » do jul 01, 2010 8:04 pm

Alsof Duitsland zo´n lekker toernooi speelt, het gaat van goed, naar redelijk, naar slecht, naar goed. Allerminst constant. Bij Spanje en Brazilie bijv. zit er een stijgende lijn in. Argentinie heeft z'n lijn te pakken. En ook Oranje is constant. :smallgrin.gif:

Feest = Party? :excited.gif: Hoe komt Steef aan dit soort 'wijsheden'? Van roddeltante Borst? Die wijven moeten inderdaad thuis blijven. Zou me wat zijn wanneer iedereen die op dienstreis gaat, z'n chick en kids laat overkomen. :excited.gif:

Anyway, ik word door m'n voetbalvriendjes in Holland bijna voor NSB-er versleten omdat ik "er" niet in geloof. :smallgrin.gif:

Oranje probeert het berekend, koel en klinisch. Dat kunnen wij niet. Brazilie wel, dat zijn survivors. Zoals ook de Duitsers dat zijn. Oranje vliegt er morgen uit, het beest Lucio is aanvoerder van Brazilie, doetje Gio is onze 'captain'. Net voor de toss draait Lucio Gio's arm uit de kom en staan we al met 1-0 achter.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door wimpey » do jul 01, 2010 8:06 pm

generaal schreef: Naast de tekortkomingen van Joris
Heb je de wedstrijd tegen Slowakije gezien, generalissimo? Joris speelde foutloos.

Robben kan ook zomaar zelf geblesseerd raken. Tegen Brazilie gaat het er fysiek en mentaal wat anders aan toe dan tegen Kameroen of Slowakije.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door generaal » do jul 01, 2010 8:16 pm

wimpey schreef:
generaal schreef: Naast de tekortkomingen van Joris
Heb je de wedstrijd tegen Slowakije gezien, generalissimo? Joris speelde foutloos.

Robben kan ook zomaar zelf geblesseerd raken. Tegen Brazilie gaat het er fysiek en mentaal wat anders aan toe dan tegen Kameroen of Slowakije.
Het is ook wel heel erg moeilijk om foutloos tegen Vittek en de zijnen te spelen.. Ik blijf Joris een faalhaas eerste klas vinden, die wanneer hij niet lekker in de wedstrijd zit, aan het shirt van z'n tegenstander begint te trekken, en zelfs complete judo-moves uit de kast haalt. Mathijsen mist het meedogenloze van een Lucio, de geslepenheid van een Chiellini, de brute kracht van een Pique, de snelheid van een Alex en is kortom een middelmatige verdediger. In de zone komt hij nog wel aardig uit de voeten, maar meer ook niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door 999 » do jul 01, 2010 9:54 pm

Heb toch het gevoel dat die gele kanaries die oranje leeuwen helemaal kaal gaan pikken ...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Bert » do jul 01, 2010 10:32 pm

generaal schreef:Het is ook wel heel erg moeilijk om foutloos tegen Vittek en de zijnen te spelen.. Ik blijf Joris een faalhaas eerste klas vinden, die wanneer hij niet lekker in de wedstrijd zit, aan het shirt van z'n tegenstander begint te trekken, en zelfs complete judo-moves uit de kast haalt. Mathijsen mist het meedogenloze van een Lucio, de geslepenheid van een Chiellini, de brute kracht van een Pique, de snelheid van een Alex en is kortom een middelmatige verdediger. In de zone komt hij nog wel aardig uit de voeten, maar meer ook niet.
Snelheid van Alex, meedogenloze van Lucio... Oké...
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door generaal » do jul 01, 2010 10:38 pm

Bertje schreef:
generaal schreef:Het is ook wel heel erg moeilijk om foutloos tegen Vittek en de zijnen te spelen.. Ik blijf Joris een faalhaas eerste klas vinden, die wanneer hij niet lekker in de wedstrijd zit, aan het shirt van z'n tegenstander begint te trekken, en zelfs complete judo-moves uit de kast haalt. Mathijsen mist het meedogenloze van een Lucio, de geslepenheid van een Chiellini, de brute kracht van een Pique, de snelheid van een Alex en is kortom een middelmatige verdediger. In de zone komt hij nog wel aardig uit de voeten, maar meer ook niet.
Snelheid van Alex, meedogenloze van Lucio... Oké...
Jij hebt Alex nog nooit zien sprinten blijkbaar. Die vent is echt pijlsnel hoor. En Lucio is een moordenaar, zeker bij Inter het afgelopen seizoen was hij spijkerhard.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Beloki » do jul 01, 2010 10:42 pm

generaal schreef:
Bertje schreef:
generaal schreef:Het is ook wel heel erg moeilijk om foutloos tegen Vittek en de zijnen te spelen.. Ik blijf Joris een faalhaas eerste klas vinden, die wanneer hij niet lekker in de wedstrijd zit, aan het shirt van z'n tegenstander begint te trekken, en zelfs complete judo-moves uit de kast haalt. Mathijsen mist het meedogenloze van een Lucio, de geslepenheid van een Chiellini, de brute kracht van een Pique, de snelheid van een Alex en is kortom een middelmatige verdediger. In de zone komt hij nog wel aardig uit de voeten, maar meer ook niet.
Snelheid van Alex, meedogenloze van Lucio... Oké...
Jij hebt Alex nog nooit zien sprinten blijkbaar. Die vent is echt pijlsnel hoor. En Lucio is een moordenaar, zeker bij Inter het afgelopen seizoen was hij spijkerhard.
Eens, ik herken me wel degelijk in de beweringen van generaal. Wat is er zo gek aan, Bertje?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Bert » do jul 01, 2010 10:56 pm

Alex is een prima verdediger, maar zijn snelheid is verre van zijn grootste kwaliteit en Lucio is een klasbak, maar ik zou ook zeker niet zijn meedogenloosheid aanvoeren als zijn voornaamste positieve eigenschap.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door generaal » do jul 01, 2010 10:59 pm

Bertje schreef:Alex is een prima verdediger, maar zijn snelheid is verre van zijn grootste kwaliteit en Lucio is een klasbak, maar ik zou ook zeker niet zijn meedogenloosheid aanvoeren als zijn voornaamste positieve eigenschap.
Dat doe ik ook helemaal niet. Ik noem slechts herkenbare namen bij bepaalde eigenschappen die mijns inziens bij Joris Mathijsen niet al te sterk zijn ontwikkeld. Ik had ook wel de meedogenloosheid van Patrick Pothuizen op kunnen noemen, maar dat zou ik een belediging aan het adres van Mathijsen vinden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Bert » do jul 01, 2010 11:15 pm

Die vergelijking gaat ook niet op, want Pothuizen is lomp, niet meedogenloos. Heel iets anders.

Ik ben het met Wimpey eens. Mathijsen heeft vooralsnog een prima toernooi gespeeld. Vrijwel foutloos. Natuurlijk is Luis Fabiano morgen een kwalitatief sterke tegenstander. Maar dat is Van Persie voor Lucio an sich op.

Lucio imponeert graag aan de hand van zijn fysiek, Van Persie zal zich laten zakken om de duels te ontwijken. Stapt Lucio in, komt er ruimte. Blijft hij staan, dan heeft Nederland constant een aanspeelpunt in de rug van Gilberto Silva en Felipe Melo/Josué. Bovendien zal Felipe Melo/Josué Bastos moeten helpen tegen Robben. Creëert dit ruimte voor Sneijder of de runs van Van Bommel? Als Van Bommel gaat, gaat Kaká dan mee (waardoor één van de gevaarlijkste spelers van Brazilië in de counter terug is)?

Daarentegen: v/d Wiel zal veel achterin moeten blijven tegenover Robinho. En Gio zal het erg lastig krijgen met Alves. Of gaat Kuyt Alves opvangen als die erg ver terug blijft? Maar dan komt Maicon vrij. Bovendien gunt Brazilië het achterste blok van Oranje minder tijd aan de bal dan voorgaande tegenstanders. Kan Oranje dan nog zo 'rustig' blijven? Brazilië combineert graag tussen de linksback en de linkercentrumverdediger van de tegenstander. Dan moet Heitinga rugdekking verlenen. Gaat dit goed?

Hoe dan ook een zeer interessante wedstrijd. Ik vermoed dat Nederland veel mensen achter de bal probeert te houden, om zo min mogelijk ruimte achter de verdediging prijs te geven. Maar heeft Nederland dan zelf nog voldoende stootkracht? Hoe fit is Robben? Hoe balvast is Van Persie?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nederland - Brazilië 02-07-2010

Bericht door Jöhnk » do jul 01, 2010 11:45 pm

Ik ben het trouwens eens met Piet de Visser. Het is payday voor Van Persie. Hij heeft zich met veel poeha met de opstelling bemoeid, met het wisselbeleid, het toernooi van Ronaldo geanalyseerd, het journaille op de hak genomen en de spitspositie opgeeisd, dus nu moet hij zich waarmaken. Doet hij dat niet, dan is hij een faler.

Plaats reactie