Wereldkampioenschap 2010

Waarom wij winnen en zij niet

Moderator: mods

Wie wordt er wereldkampioen 2010?

Spanje
13
29%
Argentinië
5
11%
Brazilië
7
16%
Duitsland
2
4%
Nederland
14
31%
Engeland
4
9%
Italië
0
Geen stemmen
Frankrijk
0
Geen stemmen
Anders, namelijk
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 45

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 25, 2007 6:06 pm

Nee, alleen de eersten gaan rechtstreeks door. De 8 beste nummers twee spelen barrage.

Benieuwd hoe ze dat gaan verrekenen, want wij hebben een tegenstander te weinig.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo nov 25, 2007 6:08 pm

Nederland wint dat met speels gemak.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » zo nov 25, 2007 6:24 pm

Ik durf nu al te zeggen dat Schotland Groep 9 wint.

Zodra ik de odds heb gezien overweeg ik om daarop te wedden.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » zo nov 25, 2007 6:27 pm

De 8 beste nummers twee spelen barrage.
Heb ik altijd een vreemde regel gevonden.

Want de "beste" nummer twee komt in principe uit de zwakste groep, en de "slechtste" nummer zal dan weer uit een sterke groep komen.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo nov 25, 2007 6:38 pm

Jöhnk schreef:Nee, alleen de eersten gaan rechtstreeks door. De 8 beste nummers twee spelen barrage.

Benieuwd hoe ze dat gaan verrekenen, want wij hebben een tegenstander te weinig.
In de overige poules tellen de wedstrijden tegen de nummer laatst dus niet mee.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo nov 25, 2007 8:28 pm

Peter schreef:Nederland wint dat met speels gemak.
Yup. KNVB kan nu al een locatie in Zuid-Afrika gaan zoeken en boeken.

Engeland tegen de Kroaten, voetbal is soms heel erg leuk.

Mijn Finse vrienden tegen Guus en de Duitsers. Jari heeft aangekondig op z'n 39e nog een WK te willen spelen. Ben bang dat ie tot z'n 43e zal moeten wachten. Minimaal...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo nov 25, 2007 11:37 pm

Alles goed en wel, maar geen een van onze tegenstanders speelt op het aanstaande EK. Als ik zo de andere groepen bekijk, had het zeker slechter gekund. Kwalificeren als groepseerste is in mijn ogen reeel (zeker met mazzelpik Van Basten als bondscoach; die dat tevens geen coach van Ajax is! :headbang.gif: )
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma nov 26, 2007 9:58 am

Vind het niet zo'n makkelijke poule als sommige anderen hier. Schotland wint gewoon twee keer van Frankrijk en het had maar wat gescheeld of de wereldkampioen Italie had zich niet geplaatst voor het EK, ten koste van de Schotten.

Noorwegen had zich ook bijna gekwalificeerd voor het EK, maar die gaven een wedstrijd voor het einde een 1-0 voorsprong tegen Turkije weg, waardoor Turkije en Griekenland doorgingen in die poule. Noorwegen zal ook wel fysiek voetbal spelen. Wanneer Nederlandse clubs tegen ploegen als Rosenborg spelen, ben ik er ook nooit gerust op. Ligt ons gewoon niet.

Macedonie hebben we paar jaar geleden twee keer niet van weten te winnen. Het is al met al niet de moeilijkste poule, maar het zijn wel stuk voor stuk tegenstanders die lastig te verslaan zullen zijn en puntverlies in een poule van 5 tegen een land als Macedonie kan gewoon dodelijk zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma nov 26, 2007 12:38 pm

Als je het gaat analyseren kan het altijd makkelijker natuurlijk maar dit is gewoon een hele goede loting, ik denk toch 1 van de makkelijkere groepen.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma nov 26, 2007 12:55 pm

Ik vind poule 2,3,4 en 8 nog makkelijker dan de poule van Oranje. Poule 7 vind ik redelijk dezelfde moeilijkheidsgraad en poule 1,5 en 6 zijn zwaarder dan de poule van Oranje.

Hopelijk presteert Nederland wel goed het komende EK en de kwalificatie voor het WK erachteraan. Wanneer je in de tweede pot terechtkomt, kun je erg zware lotingen krijgen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33811
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma nov 26, 2007 1:46 pm

Schotland is een land dat ons over het algemeen wel ligt, dat zal meespelen bij de positieve reacties. Feit blijft dat geen van de tegenstanders zich geplaatst heeft voor het EK, om welke reden dan ook, dus we hebben het niet over Europese top. Nederland is gewoon aan zijn stand verplicht om als eerste te eindigen in deze groep.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 26, 2007 3:42 pm

'Revanche op Kroatië en wraak voor Borat'
26/11/2007 12:45

De Engelse pers reageerde gelaten op de WK-loting, die het land koppelde aan landen als Wit-Rusland, Oekraïne, Kazachstan en Kroatië.

Over Wit-Rusland en Oekraïne lijken de Engelsen zich niet al te veel zorgen te maken. Behalve dat met name Wit-Rus Alexandr Hleb angst inboezemt, gezien zijn goede vorm bij Arsenal, en Andrei Sjevtsjenko ook wel eens lastig zou kunnen zijn namens Oekraïne.

Algemeen directeur van de Engelse voetbalbond (FA) Brian Barwick reageerde voorzichtig. 'Ten eerste moeten we heel wat reizen, ten tweede zit er een Banana Skin, een gebruikelijke uitglijder bij, en ten derde hebben we een ploeg die ons al twee keer eerder heeft verslagen', aldus Barwick die met zijn uitglijder wees naar de drie Oost-Europese opponenten, terwijl Kroatie de ploeg is die Engeland al twee keer eerder klopte.

Barwick: 'Ik ben niet verrast dat we weer tegen Kroatië moeten. Zo gaan die dingen soms. Toen hun naam tevoorschijn kwam, dacht ik dat we ons er overheen moeten zetten. Het is de mogelijkheid ons te meten met een ploeg die ons twee keer te grazen heeft genomen tijdens de EK-kwalificatie.'


The Sun vraagt Michael Owen of-ie het wel zeker weet, dat de Kroaten niet zo goed zijn. De 27-jarige spits had zondag in zijn column niet al te hoog opgegeven over de nieuwe Engelse plaaggeest. 'Ik denk niet dat ook maar één speler van de Kroatische ploeg in ons elftal zou staan. We hebben alleen maar van hen verloren door de grote druk. We hebben namelijk heel erg veeleisende fans en media. Als ik kijk naar het talent dat wij in onze selectie hebben, kan ik me niet voorstellen dat wij geen prijs zullen winnen.'

The Daily Mail klonk ook weinig vrolijk: 'Vier dagen na DAT debacle zorgt een nachtmerrie-loting ervoor dat Engeland weer tegen Kroatië moet'. The Telegraph spreekt al van een sportieve revanche: Revenge mission is on.

En ten slotte waarschuwt kwaliteitskrant The Independent voor Kazachstan. Dat land zou uit zijn op wraak vanwege Borat, de creatie van de Engelse komiek Sacha Baron Cohen, die het land afschilderde als een achterlijke natie. Tot grote woede van de regering van Kazachstan. 'De FA vreest dat Cohen/Borat zal opdagen in de aanloop naar de duels met Kazachstan, ook al is het een enge waarheid dat Borat het enige is waaraan het Engelse volk denkt als we het hebben over Kazachstan.'
vi.nl

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma nov 26, 2007 4:59 pm

Duke schreef:Schotland is een land dat ons over het algemeen wel ligt, dat zal meespelen bij de positieve reacties. Feit blijft dat geen van de tegenstanders zich geplaatst heeft voor het EK, om welke reden dan ook, dus we hebben het niet over Europese top. Nederland is gewoon aan zijn stand verplicht om als eerste te eindigen in deze groep.
Iedereen heeft die 6-0 natuurlijk nog in zijn hoofd, maar een week daarvoor verloor Oranje doodleuk met 1-0 in Schotland. In poulevorm is dat allebei 3 punten, alleen een beter doelsaldo. Bovendien zijn de Schotten nu beter dan toen. Ze hebben het goed gedaan in de EK kwalificatie, maar zaten in een loodzware poule, zwaarder dan iedere poule voor de WK kwalificatie.

Ik vind zelf ook dat Nederland eerste moet worden in deze poule, maar zoals gezegd ik denk dus dat het niet zo makkelijk zal worden tegen landen als Schotland en Noorwegen. Vooral defensief zullen we de komende jaren in de problemen komen. Onze beste verdedigers zijn nu zo'n beetje de oude Ooijer en Bouma, wat nuttige krachten zijn, maar geen toppers.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » di nov 27, 2007 12:09 am

Ik vind poule 2,3,4 en 8 nog makkelijker dan de poule van Oranje.
Poule 8 is niet zo makkelijk. Van de laagste pot heeft Poule 8 Montenegro, een land die alleen in de laagste pot zit omdat ze nog nooit hebben meegedaan. Maar die zouden best wel eens goed kunnen zijn.

Verder heb je ook nog Georgie uit, niet een uitwedstrijd waar je graag naar toe wilt.

Cyprus heeft zich de afgelopen jaren enorm verbeterd, heeft gelijk met Duitsland gespeeld en met 5-2 gewonnen van Ierland.

Ierland kan onder een goede coach (of in ieder geval een niet-dramatische coach) nog hersteld worden tot Europese sub-top, want de selectie is bijna helemaal Premier League materiaal.

Verder had Bulgarije meer verdiend tijdens de EK kwalificatie en dan heb je nog Italie, de wereldkampioenen.

Dus geen makkelijke groep vind ik.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za feb 23, 2008 9:50 pm

Ik heb in Kaapstad twee stadions in aanbouw gezien en vraag me ernstig af of Zuid-Afrika wel (op tijd) klaar is voor het WK. Ze zullen nog aardig door moeten bouwen, willen die stadions als speelklaar worden beschouwd.

De infrastructuur erom heen was ook vooralsnog waardeloos; daarnaast momenteel weinig parkeergelegenheid en het openbaar vervoer is in Kaapstad om te huilen. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di mar 04, 2008 10:24 am

Ze kunnen altijd nog in het nieuwe stadionnetje van Ajax CT gaan spelen. Dat wordt volgens mij heel gezellig (7000 toeschouwers). :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » di mar 04, 2008 10:58 am

In Kaapstad hebben ze het meest gezeik gehad met bouwen, dus dat is geen indicatie voor de status van de rest van de stadions. In PE ging het nog allemaal flex toen ik daar afgelopen zomer vertrok. En ze nu toch al weer ruim een half jaar verder. Ben wel benieuwd hoe het er nu voor staat. Ze willen alles klaar hebben iig voor de Confederations Cup van 2009.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma jun 02, 2008 10:14 pm

Doden bij drama WK-kwalificatieduel
Uitgegeven: 1 juni 2008 23:03

AMSTERDAM - Zeker acht mensen zijn zondag in een volgepakt voetbalstadion in Liberia door verstikking om het leven gekomen.

Dat heeft de arts van de Liberiaanse voetbalbond gemeld. Het drama gebeurde tijdens de kwalificatiewedstrijd voor het WK 2010 tussen Liberia en Gambia.

"Andere toeschouwers probeerden de slachtoffers te helpen, maar dat lukte niet", aldus een medewerker van het Rode Kruis.

Capaciteit

De toeschouwers in het Samuel K. Doe-stadion in hoofdstad Monrovia kwamen in de verdrukking, omdat er veel meer mensen in het stadion zaten dan toegestaan. Het stadion heeft capaciteit voor 33 duizend toeschouwers.

Een metalen hek op de tweede ring brak af, waardoor tientallen mensen naar beneden vielen. De mensen op de eerste ring werden geplet en sommigen stikten.

Gesloten

Het stadion werd twee uur voor aanvang van het duel al gesloten, maar toen waren er al te veel mensen binnen.

De mensen waren binnengekomen met illegale tickets, wat er voor zorgde dat duizenden toeschouwers met originele kaarten het stadion niet meer inkwamen. Dit zorgde voor onrust buiten het stadion, aldus de Rode Kruis-medewerker.

Gelijk

Liberia en Gambia speelden met 1-1 gelijk. Voor Gambia scoorde Ebrima Sillah, die afgelopen seizoen uitkwam voor MVV. De Maastrichtse club huurde de speler van FC Brussel.
(c) Novum



Bron: www.nu.nl/

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13753
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » za sep 06, 2008 1:12 pm

Voetbalzone.nl
Nieuw-Zeeland heeft meteen geprofiteerd van de afwezigheid van Australië in de Oceanische zone. De nationale ploeg van het eiland versloeg Nieuw-Caledonië met 3-1, en eindigt daarmee als eerste in de kwalificatiegroep. Nu rest nog een tweestrijd met de nummer vijf van Azië.
In Europa beginnen we net en in Oceanie zijn ze al weer klaar. Dacht toch altijd dat het tijdverschil maar een uurtje of 12 was. :blush.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33811
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za sep 06, 2008 10:35 pm

Ik heb niet alle uitslagen paraat, maar de 0-3 nederlaag van Roemenië (thuis) tegen Litouwen, en de 3-1 nederlaag van Frankrijk in en tegen Oostenrijk zijn toch wel schokkend.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » zo sep 07, 2008 9:28 am

Spain 1:0 (0:0) Bosnia-Herzegovina
Cyprus 1:2 (1:1) Italy
Armenia 0:2 (0:0) Turkey
Romania 0:3 (0:1) Lithuania
Israel 2:2 (0:1) Switzerland
Liechtenstein 0:6 (0:1) Germany
Belgium 3:2 (1:0) Estonia
Austria 3:1 (2:0) France
Luxembourg 0:3 (0:2) Greece
Croatia 3:0 (2:0) Kazakhstan
Serbia 2:0 (1:0) Faroe Islands
Malta 0:4 (0:1) Portugal
Ukraine 1:0 (0:0) Belarus
Andorra 0:2 (0:0) England
Montenegro 2:2 (0:1) Bulgaria
Hungary 0:0 Denmark
Moldova 1:2 (0:2) Latvia
Norway 2:2 (1:1) Iceland
Albania 0:0 Sweden
Georgia 1:2 (0:1) Ireland Republic
Slovakia 2:1 (0:0) Northern Ireland
Poland 1:1 (1:1) Slovenia
Wales 1:0 (0:0) Azerbaijan
Macedonia FYR 1:0 (1:0) Scotland
Kazakhstan 3:0 (3:0) Andorra

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma sep 08, 2008 1:47 pm

Ik hoop van harte dat Kroatië komende woensdag Engeland een pak rammel gaat geven.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do okt 30, 2008 10:55 pm

Oekraïense voorbereiding gestaakt
Uitgegeven: 30 oktober 2008 21:35
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2008 21:37

KIEV - De voorbereiding van Oekraïne op het Europees kampioenschap voetbal van 2012, te houden in samenwerking met Polen, is bijna geheel tot stilstand gekomen.

Volgens Evgeni Villinski, de baas van het Oekraïense organisatiecomité, is de wereldwijde financiële crisis daarvan de belangrijkste oorzaak.

Verkeerde adviezen aan het management hebben de problemen nog vergroot. "We zijn alle EK-steden langs geweest en hebben geconstateerd dat ongeveer 80 procent van het werk ten behoeve van het titeltoernooi is gestopt", zei Villinksi tegen persbureau Interfax in Kiev.
Nu.nl
Houdt het maar weer lekker in Duitsland ofzo, kunnen we weer met z'n allen die steden overnemen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33811
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za mar 28, 2009 8:47 pm

Net begonnen: België - Bosnië, met Vermaelen, Swerts, Dembele, Defour en Sonck.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mar 28, 2009 8:49 pm

Sonck met of zonder stok ?.

Plaats reactie