Wereldkampioenschap 2010

Waarom wij winnen en zij niet

Moderator: mods

Wie wordt er wereldkampioen 2010?

Spanje
13
29%
Argentinië
5
11%
Brazilië
7
16%
Duitsland
2
4%
Nederland
14
31%
Engeland
4
9%
Italië
0
Geen stemmen
Frankrijk
0
Geen stemmen
Anders, namelijk
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 45

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di aug 01, 2006 11:38 pm

Met de rest van de landen. Argentinie gaat vanaf nu iedereen klaren!
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 01, 2006 11:43 pm

Kan je dat ook nog onderbouwen?

Of bedoelde je dat Pekerman bij jou in 'je 'deze gasten kunnen niets meer goed doen'-lijstje met Van Basten komt?

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo aug 02, 2006 9:02 am

Van Basten heeft toch ook niks goeds gedaan.

En Pekerman vond ik zeker niet onaardig. Zijn wissels pakten alleen niet goed uit. Maar voor de rest een goede coach hoor.

Ben alleen van mening dat Argentinie straks, met de nieuwe garde, een nog sterker elftal heeft
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 02, 2006 10:56 am

Natuurlijk heeft Van Basten wel dingen goed gedaan. Maargoed, dat jij niet echt redelijk kan zijn als het op Van Basten aankomt, was allang duidelijk. :aai: :D

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo aug 02, 2006 11:01 am

Een coach die zichzelf zo voorschut heeft gezet kan toch niet veel goed gedaan hebben Thomas? Ja Boulahrouz, goede zet. Maar voor de rest? Hij gaf Van Persie vertrouwen.....
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 02, 2006 11:10 am

Ik vind niet dat hij zichzelf voor schut heeft gezet. Met een subtop-selectie heeft hij subtop-resultaten neergezet. Hij zorgde voor een goede verdedigende organisatie, een middenveld dat uit balans was, twee vleugelspelers die lekker in hun vel zaten maar een spits die verre van goed bereikt werd. Hij liet spelers debuteren die in de toekomst een rol van betekenis gaan spelen maar liet jammergenoeg een aantal jongens thuis die een rol van betekenis hadden kunnen spelen.

Dat veel 'belangrijke mensen'' om hem heen niet kritisch genoeg zijn geweest op hem was genant, maar ook niet echt zijn schuld. Z'n media optredens waren over het algemeen goed. Alleen het hele gebeuren met Van Nistelrooij heeft hij niet helemaal goed aangepakt. Dat hij het spitsenprobleem meer bij Van Nistelrooij zocht en minder bij het middenveld klopt in mijn ogen niet helemaal, maar ook Van Nistelrooij is/was al een tijdje niet in beste doen.

De zet met Sneijder in de punt naar achteren heeft duidelijk verkeerd uitgepakt maar dat heeft ook deels te maken met de geringe ondersteuning van Cocu en Van Bommel, die ook niet in beste doen waren.

Het team speelde zeker niet goed, maar ook individueel gezien kan ik maar 3 of 4 spelers noemen die over het hele toernooi gezien een voldoende hebben gehaald (Ooijer, Van der Sar, Van Persie).

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 2:44 am

Parreira: "Motivatie oorzaak WK-debacle"
14 augustus 2006, 18:20
Door: Patrick Boor

Carlos Alberto Parreira heeft in de krant O Globo aangeven wat de reden was voor het falen van Brazilië tijdens het WK. Volgens de coach, die momenteel de scepter bij Zuid-Afrika zwaait, ontbrak het de ploeg aan teamgeest en motivatie.

"Als je al verzadigd naar een banket gaat, kan er kaviaar of fazant liggen, maar heb je daar dan nog wel trek in? De buik is al vol. Maar als je honger hebt, is brood en boter genoeg", omschreef de toenmalige bondscoach Parreira het falen van de Brazilanen tijdens het WK. De Goddelijke Kanaries verloren in de kwartfinales van Frankrijk.

Parreira zegt verder in het interview dat het overgewicht van Ronaldo invloed had op de groep. "Als iemand met vijf tot zes kilo overgewicht naar het WK komt en uit vorm is, interesseert de FIFA dat niet. Ik had alleen iemand wegens een blessure nog kunnen vervangen, maar nu had ik geen alternatief", aldus de coach, die Brazilië tijdens het WK onder zijn hoede had.


voetbalprimeur.nl

Nou, medelijden heb ik niet met hem. Had hij maar lef moeten tonen en gewoon moeten verjongen. Alsof iedereen van tevoren niet wist dat Ronaldo te dik was.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 7:23 pm

Shit, er is voetbal. Nor-Bra. :cheer:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 8:10 pm

Gomes; Cicinho, Lúcio, Juan, Gilberto; Edmilson, Gilberto Silva, Elano en Daniel Carvalho; Robinho en Fred.

Even speciaal voor de PSV'ers (vooral Baseman): Gomes ziet er tot nu toe erg onzeker uit bij corners en hoge voorzetten. :D

De Brazilianen moeten duidelijk nog aan elkaar wennen, maar er wordt in ieder geval met meer flair gespeeld dan op het WK. De (stoot)kracht voorin ontbreekt nog, maar dat is logisch met Robinho en Fred en zonder Adriano.

Wat me wel bevalt is de beweeglijkheid van Elano en Cicinho. Robinho zakt aardig wat in om de bal te ontvangen en het blok op het middenveld met Gilberto Silva en Edmilson doet het aardig.

Ik ben nog altijd niet gecharmeerd van Juan.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 16, 2006 8:12 pm

Maar hoe en met wie speelt Noorwegen? ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 8:18 pm

Maartoe schreef:Maar hoe en met wie speelt Noorwegen? ;)
Ik wilde net m'n post editten, toen jij al reageerde.

Noorwegen speelt ook niet verkeerd. Ze winnen de meeste luchtduels, spelen vrij snel en met veel power. Achterin heeft men in het centrale duo Hagen-Hangeland alles behoorlijk onder controle, maar voetballend gezien houdt het niet veel over.

Kristofer Haestad is op het middenveld erg actief en het is goed om het duo Carew-Solskjaer in actie te zien. Solskjaer is gewoon helemaal geen verkeerde voetballer. Jammer van al z'n blessures.

Noorwegen nu op 1-0. Brazilië heeft het hier altijd moeilijk.

Een vrije trap vanaf de zijkant die door niemand aangeraakt wordt en Gomes laat hem erin lopen. Een behoorlijke blunder.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo aug 16, 2006 8:18 pm

1-0 Noorwegen. M G Pedersen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 8:22 pm

Kan jij het zien, Steef?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 8:28 pm

1-1 Door Daniel Carvalho na een mooie aanval van Brazilië.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 8:39 pm

Dudu C. erin voor Edmilson, Vagner Love voor Daniel Carvalho. Ik neem aan dat Robinho nu op links gaat spelen en Vagner Love naast Fred in de spits.

Meteen een dot van een kans voor Vagner na een mooie lichaamsbeweging en schitterende steekpass van Elano.

Alex is er nu ook in gekomen.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » wo aug 16, 2006 8:55 pm

Belgie heeft zéér veel moeite met Kazachstan. Opvallend wat een luxe men daar centraal achterin heeft met Simons, Kompany, Van Buyten en Vermaelen en hoe povertjes de rest van het team wel niet is.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 8:59 pm

Speelt Vermaelen in de basis?

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » wo aug 16, 2006 9:02 pm

Yes. Dembele ook, en Huysegems viel in. VDE heeft een 3mansverdediging uitgevonden, om toch maar zoveel mogelijk centrale verdedigers op te kunnen stellen. Probleem is dat de backs vervolgens de hele flank moeten bestrijken, en met Hoefkens en Van Damme staan daar bepaald ongeschikte voetballer voor.

Dembele schijnt wel aardig te spelen, alleen op een eilandje. Maar goed.. Buffel, Goor en Huysegems om je heen. Dat houdt ook niet over qua kwaliteit en vooral creativiteit.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 9:07 pm

Volgens een vriend van me uit België speelt Vermaelen ook goed, net als Dembele.

Ik heb hem maar meteen getipt over Verthongen. ;)

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 16, 2006 9:28 pm

Rembrandt III schreef:Yes. Dembele ook, en Huysegems viel in. VDE heeft een 3mansverdediging uitgevonden, om toch maar zoveel mogelijk centrale verdedigers op te kunnen stellen. Probleem is dat de backs vervolgens de hele flank moeten bestrijken, en met Hoefkens en Van Damme staan daar bepaald ongeschikte voetballer voor.
]
Hoefkens is ook een centrale verdediger, helemaal geen back.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo aug 16, 2006 10:13 pm

Wat een uber loosers die Belgen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 17, 2006 2:34 am

Beenhakker heeft z'n eerste wedstrijd als bondscoach van Polen met 2-0 verloren van Denemarken. De 18-jarige spits Bendtner (die z'n debuut maakte) en draver Rommedahl scoorden, beiden op assist van Gravesen. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » do aug 17, 2006 9:11 am

EK 2008: België krijgt Kazachstan niet neer

16/8/2006 22:50

België is de race voor plaatsing voor het EK 2008 slecht begonnen. In Brussel slaagden de machteloze Rode Duivels er niet te winnen van Kazachstan (0-0).
Op een enkele oprisping na was België nauwelijks beter dan zijn tegenstander. De van Azië naar Europa overgestapte Kazachen kregen zelfs voor rust een nauwelijks te missen kans, die desalniettemin niet benut werd.

Na rust creëerden de Belgen, waar Moussa Dembele verrassend in de basis startte, nog wel enkele mogelijkheden, maar Kazachstan bleef redelijk eenvoudig op de been.

België en Kazachstan treffen in Groep A ook nog Armenië, Azerbeidzjan, Finland, Polen, Portugal en Servië. Aan het einde van de rit plaatsen de bovenste twee zich voor het eindtoernooi in Zwitserland en Oostenrijk.
Bron VI

Hahaha wat verschrikkelijk grappig :D

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 17, 2006 9:25 am

Ik zie de Belgen niet zo snel en Finland, en Polen, en Servië onder zich houden. Om over Portugal nog maar te zwijgen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do aug 17, 2006 9:30 am

De Belgen staan vanwege dit falen gelijk maar in de WK 2010 topic? ;)
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie