Oranjegekte minder?

Waarom wij winnen en zij niet

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door Thijs » di jul 13, 2010 5:34 pm

Nouja het zal wel aan mij liggen maar ik ben nog steeds dood- en doodziek van die klotefinale. Natuurlijk is de 2e plek een prima prestatie, maar we hebben wel verloren.

Een rondvaart is een rondvaart, dat moet je alleen doen bij een winst! De volgende keer doen we een rondvaart na een verloren halve finale, daarna een rondvaart na een plek in de kwartfinale op het WK (want een plek bij de beste 8 is toch ook een prima prestatie voor zo'n klein landje) en als we niet uitkijken staan we straks nog compleet uit onze naad te gaan omdat we een groepsduel van Polen hebben gewonnen.

Uiteindelijk hebben we drie belabberde poulewedstrijden gezien, een slechte wedstrijd tegen Slowakije, één fantastische helft tegen Brazilië (die ik nooit zal vergeten), een matige maar acceptabele wedstrijd tegen Uruguay en een finale waar we onszelf voor lul hebben gezet voor heel de wereld. En dat had me geen reet uitgemaakt als we hadden gewonnen, maar dat hebben we niet.

Misschien ga ik deze prestatie later meer waarderen, maar nu overheerst nog steeds de teleurstelling. We waren er verdomme zo dichtbij, en misschien krijgen we deze kans nooit meer. Ik had er zo op gehoopt. Bleh.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door 999 » di jul 13, 2010 5:49 pm

El Clavo schreef:
999 schreef:Ah, een voorstander om bij een 2e plaats van AJAX in de competitie of beker ook maar een huldiging te plannen op het Museumplein.

:smallgrin.gif:
Verkeerde vergelijking. Je haalt voor het eerst in 32 weer eens de finale van een WK. Dat is een prachtige prestatie. Je verliest deze en je krijgt de zilveren medaille. Het gaat erom dat ook dit een unieke prestatie is.

Ik herinner me trouwens wel degelijk nog huldigingen van bijvoorbeeld Twente toen ze een paar jaar terug tweede werden en voorrnde CL haalden. Ook bij Utrecht is dat wel eens gebeurd na het verliezenvan een bekerfinale.

Dus ja, het gaat erom of de prestatie bijzonder en uniek en dat is het gewoon, hoe je het ook wendt of keeert. En als mensen dat niet zien ben je gewoon een domme nep Hollander :smallgrin.gif:

Gun die mensen hun pleziertje, zij waarderen deze prestatie wel.

Waarschijnlijk zijn dezelfde zuurpruimen hier ook de eerste die wat te zeiken hebben als Nederland blind en naief 4333 met een aanvallende 10 had gespeeld en er in de eerste ronde uit had gelegen. Triest.
Die vergelijking gaat prima op, alleen komt ie jou nu effe niet uit. :smallgrin.gif:

Tja, of ze het ook echt waarderen kan ik geen oordeel over geven, wel dat het bier weer rijkelijk de kelen aan het smeren was.Oranje supporters gaan voor de gezelligheid, zie de vriendschappelijke wedstrijden die niet om aan te zien ziijn.

Tja, zelfs dit Nederland had niet in een 4333 mogen spelen op het WK, El Clavo .. :smallgrin.gif:

Blind en naief aanvallen is trouwens zowieso dom, en heb ik het Nederlands elftal in al die jaren ook nooit zien doen.Maar dat dit Nederland als een grote grijze muis heeft staan te voetballen en nu ook met lege handen staat is gewoon een FEIT.En dan blijft het een beetje genant om te zien en te horen dat het lijkt of dat Nederland WERELDKAMPIOEN is geworden.

Doe dan, ter afsluiting effe een feestje van een uurtje of zo op het Museumplein.Om de supporters te paaien, om al die jaren dat je na het WK heb toegewerkt aftesluiten.

Maar ga dan niet, al zuipend en hossend net doen alsof JIJ de Wereldkampioen bent ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door peter » di jul 13, 2010 6:09 pm

El Clavo schreef: Gun die mensen hun pleziertje, zij waarderen deze prestatie wel.
Jij denkt dat die mensen daar zitten voor de prestatie? Welnee, dit heeft allemaal niet veel met voetbal te maken, maar meer een extra reden om lekker te hossen.

Zilver telt niet. Volslagen misplaatst om hier een boottocht te doen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door peter » di jul 13, 2010 6:16 pm

Thijs schreef:Nouja het zal wel aan mij liggen maar ik ben nog steeds dood- en doodziek van die klotefinale. Natuurlijk is de 2e plek een prima prestatie, maar we hebben wel verloren.

Een rondvaart is een rondvaart, dat moet je alleen doen bij een winst!
Iedereen is/was er doodziek van. Kijk de beelden na en iedereen is in mineur. :smallgrin.gif:

Serieus, ik schaam me zelfs een beetje voor dit gebeuren, hoor. Dan hoor ik dat het 32 jaar is geleden dat we in de finale stonden, maar dat is toch nog geen reden voor een boottocht? Gewoon huldigen en daarmee basta. Al die extra franje is compleet misplaatst. Pijnlijk zelfs.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door Thijs » di jul 13, 2010 6:23 pm

Afbeelding

Treffende foto. Je denkt 'JA? JA??? JAAA??' en dan is het er eenmaal en denk je 'Nee. Nee. Oh god nee.'

De finale.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door peter » di jul 13, 2010 6:27 pm

:headbang.gif:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door Feest » di jul 13, 2010 6:27 pm

Die Duitsers zeiden 'nein, danke' tegen een huldiging. Vandaar direct mijn favoriet voor EK2012.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door generaal » di jul 13, 2010 6:54 pm

Thijs schreef:Afbeelding

Treffende foto. Je denkt 'JA? JA??? JAAA??' en dan is het er eenmaal en denk je 'Nee. Nee. Oh god nee.'

De finale.
Het zal je vrouw maar zijn. Al wordt ze ongetwijfeld aangeduwd door een proleet.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door Baseman » wo jul 14, 2010 6:32 am

El Clavo schreef:Gun die mensen hun pleziertje, zij waarderen deze prestatie wel.

Waarschijnlijk zijn dezelfde zuurpruimen hier ook de eerste die wat te zeiken hebben als Nederland blind en naief 4333 met een aanvallende 10 had gespeeld en er in de eerste ronde uit had gelegen. Triest.
:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door martijn401 » wo jul 14, 2010 8:45 am

generaal schreef:Tekenend voor het karakter van deze huldiging: Guus Meeuwis die 'Brabant' instart op een vol Museumplein. Tenenkrommend..
Vind het ook beter in Eindhoven passen zo'n "huldiging'" . Als ze nu beginnen dan hebben ze die grachten in 2012 vast wel uitgegraven. Kunnen ze daar voortaan hun kei gezellige feestje vieren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door joey » wo jul 14, 2010 9:01 am

Dat zal de middenstand hier niet zo leuk vinden. Zo'n dagje is erg lucratief.

Toch raar, wat bezielt mensen om verliezers te huldigen? Ik kan er met mijn verstand niet bij.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door Ramona » wo jul 14, 2010 9:05 am

Tja; velen wel blijkbaar...
Uruguayanen feestelijk onthaald in Montevideo
Uitgegeven: 14 juli 2010 08:57
Laatst gewijzigd: 14 juli 2010 08:56

MONTEVIDEO - Net als Nederland werd ook halve finalist Uruguay dinsdagavond (lokale tijd) enthousiast verwelkomd in de hoofdstad.

De huldiging haalde het niet bij de honderdduizenden mensen in Amsterdam, maar zeker tienduizenden mensen trakteerden de spelers in Montevideo op een warm onthaal.

De ploeg van bondscoach Oscar Tabarez werd vierde op het WK in Zuid-Afrika.

Uruguayaanse voetbalfans wachtten uren in de winterse kou op de selectie. President Jose Mujica bedankte de toeschouwers in het centrum van de stad voor hun aanwezigheid.

Dankbaar

Trainer Tabarez was onder de indruk: ''We zijn ontroerd. Deze jongens verdienen erkenning, maar dit slaat alles. We zijn jullie heel erg dankbaar.''

De Zuid-Amerikanen waren de grote verrassing in de halve eindstrijd waarin Oranje met 3-2 te sterk was. De ploeg kende in aanvaller Diego Forlan wel de winnaar van de Gouden Bal als beste speler van het toernooi.

Nu.nl

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 14, 2010 9:14 am

Gisteren konden we zien, waarom we eigenlijk zo weinig winnen; iedereen zegt wel iets over focus etc., maar stiekem is onze volksinborst zo, dat we eigenlijk wel tevreden zijn met de tweede plaats. Ik zat gisteren veel in de auto en hoorde sfeerimpressies waarbij alleen maar werd geroepen dat "een tweede plaats ook mooi is", "ze hebben het geweldig gedaan!" en "kampioennuuuhhh!!!!". Met die instelling win je dus gewoon niet. Heel eenvoudig. Wij zijn een volk van tweede plaatsen. Die kennelijk al menen te moeten feestvieren als we de eerste verliezer zijn. Niet mijn instelling, dit.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door Baseman » wo jul 14, 2010 9:20 am

Dat krijg je als je al 32 jaar niet meer in de finale van het WK hebt gestaan, niet meer dan logisch.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door 999 » wo jul 14, 2010 10:18 am

Nou, dur lijkt me niks logisch aan.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door peter » wo jul 14, 2010 10:25 am

Hoezo speelt tijd een rol? Het gaat om winnen of verliezen. In '88 win je en ga je de grachten op. In 2010 verlies je en ga je de grachten op. Ik vind dat jammer, maar blijkbaar speelt het mee dat het lang geleden is dat we een finale hebben verloren.

1.5e dag verwerken dat we weer niet niet winnen daarna is het groot feest. We pakken groots uit, want je verliest niet ieder jaar een finale. Dat is iets speciaals en dan moet je ze onthalen op de grachten. Dat doe je namelijk als je wint (en verliest), zoals we ook al deden in '88.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door El Clavo » wo jul 14, 2010 2:34 pm

We hebben een unieke prestatie geleverd en daar gaat het om. Daar worden de spelers voor bedankt. Voor een mooi WK met een finale als toetje. De laatste keer dat we dat haalden was ik nog geen eens (net niet) geboren.

Als Ajax nu de finale van de CL zou halen en deze zou verliezen, maar Amsterdam zou toch iets organiseren zou ik daar ook heen gaan. Was dat in 1996 ook niet gedaan na de finale tegen Juventus?

Dat is wel degelijk iets heel anders dan voor Ajax de 2e plek halen Voets, je vergelijking is wel degelijk krom. Bij Twente werd dat wel gevierd, omdat het voor hun een unieke prestatie was. Net als zilver en brons op de Olympische Spelen. Of tellen die ook niet meer? Kijk naar Uruguay, maar bijvoorbeeld ook Ghana die 'slechts' de kwartfinale haalden. Kregen ook een zeer warm onthaal bij thuiskomst.

Even serieus, waar halen jullie als sportfans dan wel voldoening uit? Alleen bij wereldkampioen? En dan nog alleen met weergaloos voetbal van een andere planeet? Je moet echt wel heel zuur in het leven staan dan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door 999 » wo jul 14, 2010 6:01 pm

El Clavo schreef:We hebben een unieke prestatie geleverd en daar gaat het om. Daar worden de spelers voor bedankt. Voor een mooi WK met een finale als toetje. De laatste keer dat we dat haalden was ik nog geen eens (net niet) geboren.

Als Ajax nu de finale van de CL zou halen en deze zou verliezen, maar Amsterdam zou toch iets organiseren zou ik daar ook heen gaan. Was dat in 1996 ook niet gedaan na de finale tegen Juventus?

Dat is wel degelijk iets heel anders dan voor Ajax de 2e plek halen Voets, je vergelijking is wel degelijk krom. Bij Twente werd dat wel gevierd, omdat het voor hun een unieke prestatie was. Net als zilver en brons op de Olympische Spelen. Of tellen die ook niet meer? Kijk naar Uruguay, maar bijvoorbeeld ook Ghana die 'slechts' de kwartfinale haalden. Kregen ook een zeer warm onthaal bij thuiskomst.

Even serieus, waar halen jullie als sportfans dan wel voldoening uit? Alleen bij wereldkampioen? En dan nog alleen met weergaloos voetbal van een andere planeet? Je moet echt wel heel zuur in het leven staan dan.
Onzin.De insteek van deze club was met goud naar huis te komen.Niks meer niks minder.Dat hebben ze vanaf het begin staan te roepen.Moet je nu niet doen alsof men nu zo'n grandioos toernooi heeft gespeeld.Alle wedstrijden waren om te janken op een paar momenten tegen Brazil en Uruguay na.En zoals ik al eerder schreef had deze " huldiging " best met een paar uurtjes museumplein afgehandeld kunnen worden.

In 1974 werd er iets heel anders neergezet, toen werd voor heel de wereld duidelijk waar het Nederlands voetbal voor staat.Niet voor niks spreekt men daar nu nog over.In 2010 is er NIKS neergezet waar men later nog mooie herinneringen bij zal hebben.Integendeel, men zal het 210 van Oranje herinneren als smaakloos, kleurloos reactie voetbal en als slagroom op het toetje de aanslagen van De Jong en van Bommel.

Wat andere landen doen zal me een ruk wezen.Dit gaat over Nederland, over dit Oranje wat zelfs niet met een fatsoenlijke finale wedstrijd afscheid kon nemen van het Mandela toernooi.

Voetbal van een andere planeet hoeft niet eens, gewoon voetbal zou al een hele stap in de goede richting zijn.

En dat had ik dus in 74' en 78' en nog een paar wedstrijden op de andere WK's wel.Lieten zien waar Nederland toe in staat was.

Maar goed, veel plezier met de herinneringen aan dit toernooi van 2010 El Clavo.Je zal later je kleinkinderen veel te vertellen hebben over dit toernooi.Ze zullen aan je lippen hangen als je verteld hoe dit Nederland wedstrijd voor wedstrijd af rekende met hun tegenstanders.Adembenemde passages zul je de revu laten passeren en tot laat in de avond de ene na de andere vloeiende combinaties uit deze wedstrijden van 2010 uit je mond laten rollen.

Met als klap op de vuurpijl het verslag van de Finale.

En als je dan klaar bent zal een van je kleinkinderen vragen .. El Clavo, welke kleur band van karate had de Jong in 2010 ook al weer ?. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door Monkey Tonk » wo jul 14, 2010 9:55 pm

Ik vind het mooi dat teams goed ontvangen worden. Zag je bij Argentinie ook. En niet bij Brazilie. Missschien heeft het er niks mee te maken, maar ik heb genoten van Argentinie, terwijl ik Brazilie een team van verwende dreinertjes vond.

Een huldiging wil niet zeggen dat je tevreden bent met een tweede plek. Misschien zegt het dat een volk een wedstrijd, of wedstrijdenreeks, anders inschat dan alleen per eindscore. Als de keeper van Spanje die morgen zijn teennagel wel knipt is Nederland kampioen. Dat is voetbal. En misschien begrijpt de massa dat beter dan de kenner.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door El Clavo » vr jul 16, 2010 7:43 am

Zitten hier kenners dan? Hier zitten alleen zuurpruimen die nooit van sport kunnen genieten :drecul.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door 999 » vr jul 16, 2010 8:10 am

En kruip nu maar weer vlug onder je Oranje dekbedje, El Clavo ..

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door El Clavo » vr jul 16, 2010 9:47 am

:biggthumpup.gif: Ik heb zelfs m'n EK 88 Ruud Gullit pyjama nog!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Oranjegekte minder?

Bericht door Monkey Tonk » za jul 17, 2010 12:44 pm

El Clavo schreef:Zitten hier kenners dan? Hier zitten alleen zuurpruimen die nooit van sport kunnen genieten :drecul.gif:
Die definitie voor kenner kan zo in de Dikke Van Dale.

Voor mij is een WK vergelijkbaar met iets als de Olympische Spelen. Een sportfeest voor een paar weken iedere vier jaar. Van een hele andere orde dan bijvoorbeeld de Champion's League. Ik vind atleten die met een zilveren medaille en een lach op het podium staan een stuk sympathieker dan mensen die dat ding woest van de nek scheuren. Een verloren CL finale, dat is afgrondelijk. Want dat gaat om je eigen team, dat je jaar in jaar uit volgt. Maar een WK? Nah. Drie keer zilver maakt je geen verliezer, ondanks wat kenners daarvan zeggen.

Plaats reactie