Kwartfinale is een prima prestatie voor een land als Nederland. Als we qua selectie niet onderdoen voor landen als Italie, Duitsland en Frankrijk is dat gewoon knap, gezien het feit dat die landen 4 keer zo groot zijn. Alleen Spanje, Engeland, Brazilië en Argentinië hebben een selectie die veel beter is dan Nederland.Peter schreef:Poeh zo ver wil ik niet gaan, hoor. Ik vind alleen Oranje niet zo heel veel bijzonders. De keeper en verdediging is veruit het minst van alle grotere landen. Middenveld is aardig en aanval is gewoon goed. Niet spectaculair dus. Gewoon kwartfinale als je het mij vraagt. Ieder extra rondje is een enorme prestatie.
Wereldkampioenschap 2010
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 10/11
Re: Wereldkampioenschap 2010
Ik ben eerlijk gezegd niet zo onder de indruk van de Engelsen. Ze hebben een waardeloze keeper en ze leunen voorin te sterk op Rooney.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Kwartfinale is conform de verwachtingen toch? Als ik kijk waar we van moeten winnen, is dat gewoon een eis zelfs.
Hoezo? Middenveld is ook absolute wereldklasse.generaal schreef:Ik ben eerlijk gezegd niet zo onder de indruk van de Engelsen. Ze hebben een waardeloze keeper en ze leunen voorin te sterk op Rooney.
Denk dat het wel een rol kan spelen dat de Engelsen een loodzwaar seizoen achter de rug hebben. Zijn Rooney, Gerrard, Ashley Cole, Barry, Ferdinand en Terry straks bijvoorbeeld topfit?
Argentinië? Dat ontloopt het Nederlands elftal niet veel, vind ik.Scherrer schreef:Kwartfinale is een prima prestatie voor een land als Nederland. Als we qua selectie niet onderdoen voor landen als Italie, Duitsland en Frankrijk is dat gewoon knap, gezien het feit dat die landen 4 keer zo groot zijn. Alleen Spanje, Engeland, Brazilië en Argentinië hebben een selectie die veel beter is dan Nederland.Peter schreef:Poeh zo ver wil ik niet gaan, hoor. Ik vind alleen Oranje niet zo heel veel bijzonders. De keeper en verdediging is veruit het minst van alle grotere landen. Middenveld is aardig en aanval is gewoon goed. Niet spectaculair dus. Gewoon kwartfinale als je het mij vraagt. Ieder extra rondje is een enorme prestatie.
Middenveld is leuk, net als dat van ons. Onze voorhoede is sterker en hun achterhoede is sterker. Maar hun keeper is echt waardeloos. En als Rooney geblesseerd raakt, is de angel uit de ploeg. Iemand als Defoe zie ik op het WK in ieder geval geen potten breken.Hoeladans schreef:Hoezo? Middenveld is ook absolute wereldklasse.generaal schreef:Ik ben eerlijk gezegd niet zo onder de indruk van de Engelsen. Ze hebben een waardeloze keeper en ze leunen voorin te sterk op Rooney.
- peter
Jij vindt Lampard, Gerrard en Barry van gelijk niveau als de Jong, Bommel en een vdVaart?generaal schreef:Middenveld is leuk, net als dat van ons. Onze voorhoede is sterker en hun achterhoede is sterker. Maar hun keeper is echt waardeloos. En als Rooney geblesseerd raakt, is de angel uit de ploeg. Iemand als Defoe zie ik op het WK in ieder geval geen potten breken.Hoeladans schreef:Hoezo? Middenveld is ook absolute wereldklasse.generaal schreef:Ik ben eerlijk gezegd niet zo onder de indruk van de Engelsen. Ze hebben een waardeloze keeper en ze leunen voorin te sterk op Rooney.
-
- AT Toto winner 10/11
Daar hoef je niet zo lichtzinnig over te doen. Beste acht landen van de wereld, dat is gewoon een prima prestatie voor een land met 16 miljoen inwoners. Dat Nederland een (met alle respect) relatief makkelijke route naar die laatste acht heeft is geen kwestie van geluk, maar dat hebben ze met prestaties uit het verleden zelf afgedwongen.Peter schreef:Kwartfinale is conform de verwachtingen toch? Als ik kijk waar we van moeten winnen, is dat gewoon een eis zelfs.
Maargoed, dit is wel erg op de feiten vooruit lopen.

Natuurlijk is het knap voor een land met zestien miljoen inwoners. Daar krijg je op een eindtoernooi echter geen extra punten voor, dus ik vind het niet heel erg van belang.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Barry is helemaal niet zo geweldig. Bleue speler en zeker geen top. En Gerrard heeft bij een kwakkelend Liverpool de kar niet kunnen trekken.Peter schreef:Hoezo? Middenveld is ook absolute wereldklasse.
Middenveld is leuk, net als dat van ons. Onze voorhoede is sterker en hun achterhoede is sterker. Maar hun keeper is echt waardeloos. En als Rooney geblesseerd raakt, is de angel uit de ploeg. Iemand als Defoe zie ik op het WK in ieder geval geen potten breken.
Jij vindt Lampard, Gerrard en Barry van gelijk niveau als de Jong, Bommel en een vdVaart?
Laatst gewijzigd door D_skilled op ma mei 17, 2010 7:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
De Jong en Van Bommel mogen de schoenveters van Lampard en Gerrard nog niet eens aanraken.LucaS schreef:Ja. Waarom is dat zo vreemd?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Nederland kan gewoon wereldkampioen worden. Elk land heeft zwakke plekken.
Tja, dat is tegenwoordig typisch Nederlands, alles wat van ver komt is veel beter. Nou de Nederlandse middenvelders hebben de nodige Europese topclubs achter hun naam staan. Van Bommel is zelfs de leidende middenvelder van de as. CL-winnaar
Tja, dat is tegenwoordig typisch Nederlands, alles wat van ver komt is veel beter. Nou de Nederlandse middenvelders hebben de nodige Europese topclubs achter hun naam staan. Van Bommel is zelfs de leidende middenvelder van de as. CL-winnaar
Laatst gewijzigd door LucaS op ma mei 17, 2010 7:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache
Gerrad en Barry zijn de poetsers bij Engeland. Gerrard is van grote klasse, maar het koppel De Jong - Van Bommel doet vrijwel niet onder voor het koppel Gerrard - Barry. En ik durf te stellen dat Sneijder beter is dan Lampard.Peter schreef:Jij vindt Lampard, Gerrard en Barry van gelijk niveau als de Jong, Bommel en een vdVaart?
-
- AT Toto winner 10/11
Voor een moeilijk programma naar de laatste acht krijg je óók geen extra punten, maar het feit dat Nederland dat níet heeft is voor Peter blijkbaar wel een reden om schamper over een eventuele kwartfinale van Oranje te doen. Tsja, zo werkt het natuurlijk niet, heren. Het is óf allebei wel óf allebei niet.Bertje schreef:Natuurlijk is het knap voor een land met zestien miljoen inwoners. Daar krijg je op een eindtoernooi echter geen extra punten voor, dus ik vind het niet heel erg van belang.
Ik heb de woorden van Peter niet in m'n mond genomen, Scherrer. Ik heb nota bene destijds Van Basten nog verdedigd die eruit vloog in de kwartfinale. En daar sta ik nog steeds achter.
Uh, Gerrard een poetser?generaal schreef:Gerrad en Barry zijn de poetsers bij Engeland. Gerrard is van grote klasse, maar het koppel De Jong - Van Bommel doet vrijwel niet onder voor het koppel Gerrard - Barry. En ik durf te stellen dat Sneijder beter is dan Lampard.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Gaat in ieder geval minder diep dan Lampard. Hij is een beetje de Van Bommel van Engeland.Bertje schreef:Ik heb de woorden van Peter niet in m'n mond genomen, Scherrer. Ik heb nota bene destijds Van Basten nog verdedigd die eruit vloog in de kwartfinale. En daar sta ik nog steeds achter.
Uh, Gerrard een poetser?generaal schreef:Gerrad en Barry zijn de poetsers bij Engeland. Gerrard is van grote klasse, maar het koppel De Jong - Van Bommel doet vrijwel niet onder voor het koppel Gerrard - Barry. En ik durf te stellen dat Sneijder beter is dan Lampard.
Maar dan voetballend 3x zo sterk...generaal schreef:Gaat in ieder geval minder diep dan Lampard. Hij is een beetje de Van Bommel van Engeland.Bertje schreef:Ik heb de woorden van Peter niet in m'n mond genomen, Scherrer. Ik heb nota bene destijds Van Basten nog verdedigd die eruit vloog in de kwartfinale. En daar sta ik nog steeds achter.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Dat ben ik met je eens. Alleen vind ik De Jong en Van Bommel als koppel niet onderdoen voor Barry en Gerrard. En Sneijder is natuurlijk beter dan Lampard. Voorin zijn we superieur aan Engeland en de middelmatige Steek is nog altijd 3 keer beter dan die belabberde keeper van de Engelsen. Alleen hun achterhoede is beter, maar dat geldt ook voor die van Servië.Beloki schreef:Maar dan voetballend 3x zo sterk...
Uh, Lampard minder dan Sneijder? Lampard haalt in de top in goals én assists een hoger rendement dan Sneijder en heeft daarnaast nog veel meer in huis dat een team sterker maakt.
Nederland heeft best een aardige ploeg, maar bij de absolute top als tegenstander houdt het waarschijnlijk op. Vergelijk de achterste vijf van Nederland maar met die van Brazilië, bijvoorbeeld. Wellicht dat ze kunnen stunten hoor, maar als Nederland tien keer tegen Brazilië of Spanje speelt, dan wint men maximaal drie keer, denk ik.
Nederland heeft best een aardige ploeg, maar bij de absolute top als tegenstander houdt het waarschijnlijk op. Vergelijk de achterste vijf van Nederland maar met die van Brazilië, bijvoorbeeld. Wellicht dat ze kunnen stunten hoor, maar als Nederland tien keer tegen Brazilië of Spanje speelt, dan wint men maximaal drie keer, denk ik.
- peter
We zijn natuurlijk wel even een groot voetballand he. We moeten alleen niet doen alsof onze selectie zo speciaal is. We hebben in het verleden (WK 1998 bijv) veel betere selecties gehad. Ik temper alleen de verwachtingen maar wat hiero. Als ik dan lees dat de Jong en vBommel niet onder doen voor jongens als Lampard en Gerrard, dan is men de realiteit een beetje uit het oog verloren. Het middenveld van Spanje met jongens als Xavi en Iniesta is toch ook gewoon beter. Kwartfinale is netjes, maar ik mag toch ook hopen dat we winnen van een paar Denen, Japanners en eventueel een verdwaalde Paraguayaan.Scherrer schreef:Voor een moeilijk programma naar de laatste acht krijg je óók geen extra punten, maar het feit dat Nederland dat níet heeft is voor Peter blijkbaar wel een reden om schamper over een eventuele kwartfinale van Oranje te doen. Tsja, zo werkt het natuurlijk niet, heren. Het is óf allebei wel óf allebei niet.Bertje schreef:Natuurlijk is het knap voor een land met zestien miljoen inwoners. Daar krijg je op een eindtoernooi echter geen extra punten voor, dus ik vind het niet heel erg van belang.
Sneijder is dynamischer dan Lampard. Tweebenig, ontzettend sterk in de kleine ruimte, fel, met een uitstekende vrije trap en een prima afstandsschot. Daarnaast is Inter een hele andere ploeg dan Chelsea. Als je in de Serie A zó onderscheidend kunt voetballen, ben je een hele grote. Sneijder zou bij een club als Chelsea een nog hoger rendement halen.Enganche schreef:Uh, Lampard minder dan Sneijder? Lampard haalt in de top in goals én assists een hoger rendement dan Sneijder en heeft daarnaast nog veel meer in huis dat een team sterker maakt.
Sneijder en van Bommel zijn de bepalende mannen bij de finalisten van de CL. En in het geval van Bayern komt dat nou niet door de geweldige verdediging. Nederland is gewoon een kanshebber op de titel.
I think I lost my fucking headache