Geen Zanetti

Moderator: mods
Gabriel Milito kan ik dan wel weer in komen. Normaal gesproken zou ik hem meenemen, maar hij is dit seizoen nooit topfit geweest en heeft een aantal hele matige prestaties afgeleverd.Rachid schreef:Enganche schreef:Geen Cambiasso, geen Lucho González en geen Zanetti voor Maradona.
Ik las het zojuist ja :/
Ook geen G. Milito
Wel: Coloccini, Burdisso, Guttierez
:/
Bizar. Cambiasso is dit seizoen een van de 3 beste middenvelders in Europa. Zanetti is de Maldini van nu. Een instituut. Op en top profs bovendien, voor zover ik dat kan beoordelen tenminste. O.b.v. welke criteria selecteert die man?Enganche schreef:Geen Cambiasso, geen Lucho González en geen Zanetti voor Maradona.
Het pronkstuk is de defensie. Die voorhoede vind ik wel erg mager. Middenveld loopt ook niet over van pure klasse. Met die selectie wordt Brazilie geen kampioen, lijkt me... Maar wellicht ligt de kracht juist in die collectie van werkers die Dunga graag opstelt?!Hoeladans schreef:Die Dunga is toch ook niet serieus te nemen.
Nasri vat ik echt niet. Benzema is gewoon wat overschat. Maar die laat je natuurlijk niet thuis. Alsof die freaky Cisse potten gaat breken...Benzema, Nasri en Vieira ontbreken in voorlopige selectie Frankrijk
Geen idee. Hij heeft inmiddels al bijna 100 verschillende spelers opgeroepen, dus wat voor patroon is daar nou in te herkennen?wimpey schreef:Bizar. Cambiasso is dit seizoen een van de 3 beste middenvelders in Europa. Zanetti is de Maldini van nu. Een instituut. Op en top profs bovendien, voor zover ik dat kan beoordelen tenminste. O.b.v. welke criteria selecteert die man?Enganche schreef:Geen Cambiasso, geen Lucho González en geen Zanetti voor Maradona.
Hij heeft een ploeg met enorm veel inhoud en fysieke kracht in iedere linie. Defensief ijzersterk en met individuele kwaliteit voorin. Brazilië gaat heel ver komen, hoewel ik zeker ook een aantal andere keuzes had gemaakt. Kaká kwakkelt het hele seizoen al met blessures, maar voor hem zit er bijvoorbeeld geen directe vervanger bij de selectie indien hij tijdens het toernooi weer eens naar de ziekenboeg verhuist. Maar zeg nou zelf, dit is toch wel een 'aardig' team:wimpey schreef:Het pronkstuk is de defensie. Die voorhoede vind ik wel erg mager. Middenveld loopt ook niet over van pure klasse. Met die selectie wordt Brazilie geen kampioen, lijkt me... Maar wellicht ligt de kracht juist in die collectie van werkers die Dunga graag opstelt?!Hoeladans schreef:Die Dunga is toch ook niet serieus te nemen.
wimpey schreef:Ik vind Bastos matig (tegen Bayern zelfs bedroevend)
Scoort altijd.Luis Fabiano redelijk
Vervelend is ie zeker, maar in het Braziliaanse elftal vooral vaak goed. Ik zou als Europese club wel huiverig zijn om hem weer terug te halen, maar dat is een ander verhaal.Robinho een vervelende primadonna
Maar als blok erg sterk. Zoals Brazilië eigenlijk altijd wel een goed controlerend blok weet neer te zetten. Overigens is het wel opmerkelijk dat de ene matig presterende Turijnse Braziliaan niet mee mag en de andere wel.Melo een idioot en bij Gilberto Silva is het beste eraf.
Ik denk ook dat Dunga voor Gilberto kiest. Ramires is een goede speler. Niet gezien bij Benfica?Ramires ken ik niet. Als gezegd, de achterhoede lijkt me het pronkstuk. Gilberto (ex Hertha?) zal toch wel i.p.v. Bastos spelen?
Brazilië is verdedigend erg sterk en gaat via de omschakeling heel ver komen. Het is alleen te hopen voor ze dat Kaká fit blijft. Of ze het ook daadwerkelijk winnen, dat zal op zo'n toernooi ook enigszins met wat geluk te maken hebben. Ik geloof zelf in ieder geval ook niet in Italië. In 2006 was het mijn voorspelde kampioen, maar met min of meer dezelfde basis op een toernooi van vier jaar later zie ik het niet zitten. De vedettes zijn uitgerangeerd.Met dit elftal wint Brazilie het WK niet. Italie en Duitsland redden het ook niet, denk ik.
Ik geloof in Engeland en Argentinie. Diego's ploeg gaf in Duitsland helemaal niets weg. Dat vond ik knap. Engeland is er onder Capello gewoon klaar voor: prima ploeg, fantastische trainer. Engeland heeft in iedere linie een wereldtopper, alleen de keeper is natuurlijk weer shaky. Maar ik geef ze een goede kans.Enganche schreef: Tot dusver geloof ik niet in Italië, Frankrijk, Engeland en Portugal en wel in Duitsland, Brazilië, Spanje en gek genoeg ook Argentinië.
Rooney, Barry en Ferdinand zijn twijfelachtig voor de start. Gerrard en Terry hebben gekwakkeld met fitheid. Al die jongens hebben een loodzwaar PL-seizoen achter de rug. Volgens mij zijn ze opgebrand. Puur op kwaliteit zou ik ze uiteraard niet afschrijven.wimpey schreef:Ik geloof in Engeland en Argentinie. Diego's ploeg gaf in Duitsland helemaal niets weg. Dat vond ik knap. Engeland is er onder Capello gewoon klaar voor: prima ploeg, fantastische trainer. Engeland heeft in iedere linie een wereldtopper, alleen de keeper is natuurlijk weer shaky. Maar ik geef ze een goede kans.Enganche schreef: Tot dusver geloof ik niet in Italië, Frankrijk, Engeland en Portugal en wel in Duitsland, Brazilië, Spanje en gek genoeg ook Argentinië.
Ik geloof ook wel in Spanje, maar ook daar zal het toch wel meespelen of Torres, Fabregas en Iñiesta de start net halen. Een andere toppartner voor Villa hebben ze niet, een vervanger voor Iñiesta ook niet. Het gemis van Fabregas is wel aardig op te vangen.Peter schreef:Melo draait inderdaad een bedroevend seizoen. Juventus kan wel eens garen spinnen bij dit WK, want ik denk dat ze daar wel weer op hem zijn uitgekeken.
Brazilie heeft een goede selectie, maar voor mijn gevoel zijn daar veel te veel spelers uit vorm. Voor mij ook een reden waarom ik Spanje nog steeds als torenhoge favoriet zie.
Als in winnaar? Ben ik met je eens. Maar als ik zo naar de selecties van de andere landen kijk is een kwart- of met wat mazzel halve finale echt wel mogelijk. Ik zie niet veel landen met de aanvallende kracht van Nederland. Doodzonde dat de verdediging zo dramatisch is.wimpey schreef: Ik geloof N-I-E-T in Oranje.
Pato is veel geblesseerd geweest en heeft er onder Dunga sowieso weinig bij gezeten, geloof ik. Diego heeft natuurlijk een slecht seizoen bij Juve achter de rug, dus ik kan er wel in komen dat je hem thuis laat. Wat mij echter wel verrast is dat er geen andere backup voor Kaká is opgeroepen. Elano zou er kunnen spelen, maar dat is toch meer de sparringpartner van Ramires. Dit zijn overigens de spelers die voorlopig nog geen vakantie kunnen boeken:Scherrer schreef:Ik volg al het voetbalnieuws niet zo heel erg meer, maar zijn Pato en Diego geblesseerd of heeft Dunga ze gewoon gepasseerd voor het WK? Dat zijn toch twee ontzettend klasbakken?