Wereldkampioenschap 2010

Waarom wij winnen en zij niet

Moderator: mods

Wie wordt er wereldkampioen 2010?

Spanje
13
29%
Argentinië
5
11%
Brazilië
7
16%
Duitsland
2
4%
Nederland
14
31%
Engeland
4
9%
Italië
0
Geen stemmen
Frankrijk
0
Geen stemmen
Anders, namelijk
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 45

Lionel

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Lionel » wo mei 12, 2010 9:03 am

Diego is gek joh.

Geen Zanetti :confused.gif: :confused.gif:
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 12, 2010 9:34 am

Rachid schreef:
Enganche schreef:Geen Cambiasso, geen Lucho González en geen Zanetti voor Maradona.

Ik las het zojuist ja :/

Ook geen G. Milito

Wel: Coloccini, Burdisso, Guttierez

:/
Gabriel Milito kan ik dan wel weer in komen. Normaal gesproken zou ik hem meenemen, maar hij is dit seizoen nooit topfit geweest en heeft een aantal hele matige prestaties afgeleverd.

Guttierez is waarschijnlijk zelfs basisspeler. En bij de selectie zitten nog en aantal verrassingen. Maradona gaat overigens met vier centrale verdedigers (inclusief Heinze dan) achterin spelen, in plaats van met wingbacks.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 12, 2010 9:43 am

Twee spelers van Newcastle ook he. Ariel Garce ken ik overigens niet eens, maar zo zijn er meer.

Ik vind het gek dat je Cambiasso en Zanetti niet meeneemt. Staan voor mij beide in het CL team van het jaar, zonder enige twijfel.

Misschien dat Maradona problemen ziet op de training. Zanetti en Cambiasso stoppen Messi continu af. :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 12, 2010 9:45 am

Ja ik snap er ook helemaal niks van.

Die Jonas G. is toch echt een drama. Een soort Pantelic maar dan op rechtshalf.

Maradona gaat inderdaad met 4 centrale verdedigers spelen. Maar een verdediging met Otamendi op rechts, Samuel en Milito centraal en Zanetti op links was m.i. een stuk beter geweest.

Hoe is het met Ustari Enganche? Weet jij dat?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 12, 2010 9:58 am

Speelt nog steeds niet. Gelukkig heeft Argentinië geen keepersprobleem. :cheer.gif:

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo mei 12, 2010 11:26 am

Mooi dat Burdisso erbij is.

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo mei 12, 2010 11:38 am

De Franse voorselectie zonder Nasri en Benzema vind ik wel verrassend.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 12, 2010 11:39 am

Waarom Nasri niet? Die speelt toch regelmatig bij Arsenal?
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo mei 12, 2010 11:40 am

Ja, heel vreemd. Wel Valbuena en Govou.

Cedric
Contacteer:

Bericht door Cedric » wo mei 12, 2010 1:01 pm

Benzema en Nasri zijn niet zeer gedisplineerd/gemotiveerd met de selectie...
"Geef Ajax z'n goede reputatie terug!"

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 12, 2010 7:41 pm

Enganche schreef:Geen Cambiasso, geen Lucho González en geen Zanetti voor Maradona.
Bizar. Cambiasso is dit seizoen een van de 3 beste middenvelders in Europa. Zanetti is de Maldini van nu. Een instituut. Op en top profs bovendien, voor zover ik dat kan beoordelen tenminste. O.b.v. welke criteria selecteert die man?
Hoeladans schreef:Die Dunga is toch ook niet serieus te nemen.
Het pronkstuk is de defensie. Die voorhoede vind ik wel erg mager. Middenveld loopt ook niet over van pure klasse. Met die selectie wordt Brazilie geen kampioen, lijkt me... Maar wellicht ligt de kracht juist in die collectie van werkers die Dunga graag opstelt?!
Benzema, Nasri en Vieira ontbreken in voorlopige selectie Frankrijk
Nasri vat ik echt niet. Benzema is gewoon wat overschat. Maar die laat je natuurlijk niet thuis. Alsof die freaky Cisse potten gaat breken...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo mei 12, 2010 8:22 pm

De tweede keer al dat Zanetti er niet bij is. Zijn hij en die andere twee uberhaupt nog wel opgeroepen sinds die afgang van Argentinie in Bolivia?

Wie stelt Diego trouwens normaal gesproken op voorin?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo mei 12, 2010 8:58 pm

Voorin speelt hij met Tevez en Aguero.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 12, 2010 11:03 pm

Heb je de laatste wedstrijden niet gekeken?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 12, 2010 11:43 pm

wimpey schreef:
Bizar. Cambiasso is dit seizoen een van de 3 beste middenvelders in Europa. Zanetti is de Maldini van nu. Een instituut. Op en top profs bovendien, voor zover ik dat kan beoordelen tenminste. O.b.v. welke criteria selecteert die man?
Geen idee. Hij heeft inmiddels al bijna 100 verschillende spelers opgeroepen, dus wat voor patroon is daar nou in te herkennen?

Hij gaat waarschijnlijk met vier verdedigers spelen die in het centrum uit de voeten kunnen: Otamendi-Demichelis-Samuel-Heinze. Hij heeft geëxperimenteerd met verschillende opkomende backs, maar dat beviel hem niet. Fair enough. Alleen nu zitten jongens als het duracell konijn Clemente Rodríguez en kabouter Papa wel bij de selectie en dat zijn toch echt opkomende backs.
wimpey schreef:
Hoeladans schreef:Die Dunga is toch ook niet serieus te nemen.
Het pronkstuk is de defensie. Die voorhoede vind ik wel erg mager. Middenveld loopt ook niet over van pure klasse. Met die selectie wordt Brazilie geen kampioen, lijkt me... Maar wellicht ligt de kracht juist in die collectie van werkers die Dunga graag opstelt?!
Hij heeft een ploeg met enorm veel inhoud en fysieke kracht in iedere linie. Defensief ijzersterk en met individuele kwaliteit voorin. Brazilië gaat heel ver komen, hoewel ik zeker ook een aantal andere keuzes had gemaakt. Kaká kwakkelt het hele seizoen al met blessures, maar voor hem zit er bijvoorbeeld geen directe vervanger bij de selectie indien hij tijdens het toernooi weer eens naar de ziekenboeg verhuist. Maar zeg nou zelf, dit is toch wel een 'aardig' team:

Julio Cesar

Maicon, Lucio, Juan, Bastos

Ramires, Felipe Melo, Gilberto Silva, Kaká

Robinho, Luis Fabiano

Adriano is een alcoholist, Ronaldinho is best aardig, maar nooit meer de oude geworden en Pato is veel geblesseerd. Ik vind Grafite overschat en had Alex en een vervanger voor Kaká meegenomen. Kleberson, Baptista, Luisão, Gilberto en Grafite hadden van mij niet zo nodig mee gehoeven.

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 13, 2010 10:02 am

Ik vind Bastos matig (tegen Bayern zelfs bedroevend), Luis Fabiano redelijk, Robinho een vervelende primadonna, Melo een idioot en bij Gilberto Silva is het beste eraf. Ramires ken ik niet. Als gezegd, de achterhoede lijkt me het pronkstuk. Gilberto (ex Hertha?) zal toch wel i.p.v. Bastos spelen?

Met dit elftal wint Brazilie het WK niet. Italie en Duitsland redden het ook niet, denk ik.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 13, 2010 10:11 am

wimpey schreef:Ik vind Bastos matig (tegen Bayern zelfs bedroevend)

Zo, daar zijn jij en de directie + scouting van Feyenoord het in ieder geval over eens. :smallgrin.gif:
Luis Fabiano redelijk
Scoort altijd.
Robinho een vervelende primadonna
Vervelend is ie zeker, maar in het Braziliaanse elftal vooral vaak goed. Ik zou als Europese club wel huiverig zijn om hem weer terug te halen, maar dat is een ander verhaal.
Melo een idioot en bij Gilberto Silva is het beste eraf.
Maar als blok erg sterk. Zoals Brazilië eigenlijk altijd wel een goed controlerend blok weet neer te zetten. Overigens is het wel opmerkelijk dat de ene matig presterende Turijnse Braziliaan niet mee mag en de andere wel.
Ramires ken ik niet. Als gezegd, de achterhoede lijkt me het pronkstuk. Gilberto (ex Hertha?) zal toch wel i.p.v. Bastos spelen?
Ik denk ook dat Dunga voor Gilberto kiest. Ramires is een goede speler. Niet gezien bij Benfica?
Met dit elftal wint Brazilie het WK niet. Italie en Duitsland redden het ook niet, denk ik.
Brazilië is verdedigend erg sterk en gaat via de omschakeling heel ver komen. Het is alleen te hopen voor ze dat Kaká fit blijft. Of ze het ook daadwerkelijk winnen, dat zal op zo'n toernooi ook enigszins met wat geluk te maken hebben. Ik geloof zelf in ieder geval ook niet in Italië. In 2006 was het mijn voorspelde kampioen, maar met min of meer dezelfde basis op een toernooi van vier jaar later zie ik het niet zitten. De vedettes zijn uitgerangeerd.

Tot dusver geloof ik niet in Italië, Frankrijk, Engeland en Portugal en wel in Duitsland, Brazilië, Spanje en gek genoeg ook Argentinië.

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 13, 2010 10:25 am

Enganche schreef: Tot dusver geloof ik niet in Italië, Frankrijk, Engeland en Portugal en wel in Duitsland, Brazilië, Spanje en gek genoeg ook Argentinië.
Ik geloof in Engeland en Argentinie. Diego's ploeg gaf in Duitsland helemaal niets weg. Dat vond ik knap. Engeland is er onder Capello gewoon klaar voor: prima ploeg, fantastische trainer. Engeland heeft in iedere linie een wereldtopper, alleen de keeper is natuurlijk weer shaky. Maar ik geef ze een goede kans.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mei 13, 2010 10:26 am

Melo draait inderdaad een bedroevend seizoen. Juventus kan wel eens garen spinnen bij dit WK, want ik denk dat ze daar wel weer op hem zijn uitgekeken.

Brazilie heeft een goede selectie, maar voor mijn gevoel zijn daar veel te veel spelers uit vorm. Voor mij ook een reden waarom ik Spanje nog steeds als torenhoge favoriet zie.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 13, 2010 10:26 am

IK GELOOF in Argentinië, Spanje, Duitsland en Zwitserland.

wimpey

Bericht door wimpey » do mei 13, 2010 10:30 am

Zwitserland. Hebben die al een selectie bekend gemaakt?

Ik geloof N-I-E-T in Oranje.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 13, 2010 10:47 am

wimpey schreef:
Enganche schreef: Tot dusver geloof ik niet in Italië, Frankrijk, Engeland en Portugal en wel in Duitsland, Brazilië, Spanje en gek genoeg ook Argentinië.
Ik geloof in Engeland en Argentinie. Diego's ploeg gaf in Duitsland helemaal niets weg. Dat vond ik knap. Engeland is er onder Capello gewoon klaar voor: prima ploeg, fantastische trainer. Engeland heeft in iedere linie een wereldtopper, alleen de keeper is natuurlijk weer shaky. Maar ik geef ze een goede kans.
Rooney, Barry en Ferdinand zijn twijfelachtig voor de start. Gerrard en Terry hebben gekwakkeld met fitheid. Al die jongens hebben een loodzwaar PL-seizoen achter de rug. Volgens mij zijn ze opgebrand. Puur op kwaliteit zou ik ze uiteraard niet afschrijven.
Peter schreef:Melo draait inderdaad een bedroevend seizoen. Juventus kan wel eens garen spinnen bij dit WK, want ik denk dat ze daar wel weer op hem zijn uitgekeken.

Brazilie heeft een goede selectie, maar voor mijn gevoel zijn daar veel te veel spelers uit vorm. Voor mij ook een reden waarom ik Spanje nog steeds als torenhoge favoriet zie.
Ik geloof ook wel in Spanje, maar ook daar zal het toch wel meespelen of Torres, Fabregas en Iñiesta de start net halen. Een andere toppartner voor Villa hebben ze niet, een vervanger voor Iñiesta ook niet. Het gemis van Fabregas is wel aardig op te vangen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do mei 13, 2010 11:28 am

Ik volg al het voetbalnieuws niet zo heel erg meer, maar zijn Pato en Diego geblesseerd of heeft Dunga ze gewoon gepasseerd voor het WK? Dat zijn toch twee ontzettend klasbakken?
wimpey schreef: Ik geloof N-I-E-T in Oranje.
Als in winnaar? Ben ik met je eens. Maar als ik zo naar de selecties van de andere landen kijk is een kwart- of met wat mazzel halve finale echt wel mogelijk. Ik zie niet veel landen met de aanvallende kracht van Nederland. Doodzonde dat de verdediging zo dramatisch is.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 13, 2010 12:59 pm

Scherrer schreef:Ik volg al het voetbalnieuws niet zo heel erg meer, maar zijn Pato en Diego geblesseerd of heeft Dunga ze gewoon gepasseerd voor het WK? Dat zijn toch twee ontzettend klasbakken?
Pato is veel geblesseerd geweest en heeft er onder Dunga sowieso weinig bij gezeten, geloof ik. Diego heeft natuurlijk een slecht seizoen bij Juve achter de rug, dus ik kan er wel in komen dat je hem thuis laat. Wat mij echter wel verrast is dat er geen andere backup voor Kaká is opgeroepen. Elano zou er kunnen spelen, maar dat is toch meer de sparringpartner van Ramires. Dit zijn overigens de spelers die voorlopig nog geen vakantie kunnen boeken:

Alex (Chelsea - zagueiro), Carlos Eduardo (Hoffenheim - meia), Ronaldinho Gaúcho (Milan - atacante), Sandro (Internacional - meia), Ganso (Santos - meia), Marcelo (Real Madrid - lateral) e Diego Tardelli (Atlético-MG - atacante)

Al met al staat er op Brazilië gewoon geen maat. Nederland heeft nu een geweldige lichting aanvallend talent, maar is toch aangewezen op deze drie tot vier unieke spelers. Ik zou uit de Nederlandse competitie niet zo snel jongens op kunnen noemen die over een paar jaar de plek in kunnen nemen van Sneijder, Van Persie of Robben. In Brazilië komen er een aantal tieners met eerste elftal ervaring aan die voor behoorlijk wat sensatie gaan zorgen. Een aantal van hen hebben ook al (bijna) een transfer naar Europa afgerond en hoeven alleen nog maar wat wedstrijdjes in de Brasileirão te ballen totdat ze 18 zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 13, 2010 1:03 pm

Tardelli???

Ik vind Diego een beetje een postbode. Hij verplaatst het spel meer dan dat hij het maakt.

Plaats reactie