Wereldkampioenschap 2010

Waarom wij winnen en zij niet

Moderator: mods

Wie wordt er wereldkampioen 2010?

Spanje
13
29%
Argentinië
5
11%
Brazilië
7
16%
Duitsland
2
4%
Nederland
14
31%
Engeland
4
9%
Italië
0
Geen stemmen
Frankrijk
0
Geen stemmen
Anders, namelijk
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 45

Mr. Ajax

Re: Wereldkampioenschap 2010

Bericht door Mr. Ajax » za mei 08, 2010 12:16 pm

Peter schreef:Vind ik ook, hoor. In de finale van de CL staan genoeg Duitsers...
Ja en? :confused.gif:

Ik vind het echt bagger, die selectie. Vooral qua aanval en verdediging, maar ook van hun middenveld ben ik niet onder de indruk. Neemt niet weg dat ze Duitsers zijn en dus altijd in staat tot winnen...Op de een of andere manier...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 08, 2010 1:45 pm

Jöhnk schreef:Hmm, Höwedes had ik er wel bij verwacht. Beter dan de overschatte Boateng.
Hummels (BVB) is ook een betere speler. Gentner, Hunt, Kuranyi zijn discussiegevallen. Ze zijn niet minder dan menig ander, maar vallen af.
Enganche schreef:Zo slecht vind ik het eigenlijk niet. Ze hebben volgens mij sowieso meer creativiteit dan gedurende de laatste paar toernooien. Qua dynamiek zit het ook goed.
Schweinsteiger is in de vorm van z'n leven. De man waarom alles draait bij Bayern. LvG heeft hem naar het centrum gehaald, dat was een meesterzet. Hij en Ballack zullen het ritme bepalen.

Wat Duitsland mist is een Robben, Ribery, Messi, Rooney. De exceptionele klasse. Maar Özil, Kroos, Müller kunnen met Schweini en Ballack in hun rug óók tot grootse dingen in staat zijn.

Voorin vind ik het wat karig. Podolski heeft dit seizoen 2 keer gescoord en Klose en Gomez zijn bankdrukkers.

Maar Duitsland zal een goed toernooi spelen. Ik zie ze niet winnen, maar wel ver komen.
De achterste linie lijkt me wat shaky, maar al met al denk ik dat er genoeg jongens tussen zitten die op zo'n toernooi kunnen pieken.
Lahm zal op rechts spelen, lijkt me. Löw roept niet voor niets 3 mogelijke (andere) kandidaten voor linksachter op. Ik gok op Butt in de goal.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mei 08, 2010 5:30 pm

Mr. Ajax schreef:
Peter schreef:Vind ik ook, hoor. In de finale van de CL staan genoeg Duitsers...
Meestal zegt dat wat over de kwaliteit van spelers. Als je een elftal hebt met 7 a 8 Duitsers en je haalt de CL finale, dan mag je concluderen dat je geen 'baggerselectie' hebt. Logisch ook, want Lahm, Ballack, Ozil en Schweini zijn prima spelers.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za mei 08, 2010 7:09 pm

Peter schreef:
Mr. Ajax schreef:
Meestal zegt dat wat over de kwaliteit van spelers. Als je een elftal hebt met 7 a 8 Duitsers en je haalt de CL finale, dan mag je concluderen dat je geen 'baggerselectie' hebt. Logisch ook, want Lahm, Ballack, Ozil en Schweini zijn prima spelers.

Scorebordjournalistiek. Tussen die '7 a 8 Duitsers' zitten ook bijvoorbeeld een Badstuber, Gomez, Muller enzo. Verder is het ook niet zo dat Bayern een fantastisch elftal heeft die volgepropt is met individuele kwaliteit. Als collectief zijn ze misschien sterk, maar behalve Robben en Ribery (die toevallig ook niet Duits zijn) hebben ze daar niemand rondlopen die echt uitzonderlijke kwaliteiten bezit.

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 08, 2010 7:11 pm

Peter schreef: Logisch ook, want Lahm, Ballack, Ozil en Schweini zijn prima spelers.
Neem de achterste 7 van Duitsland. Voorbeeldje: Neuer, Lahm, Mertesacker, Westermann, Jansen, Ballack, Schweini.

En nu de achterste 7 van Oranje: Steek, Wiel, Heitinga, Mathijsen, Gio, Bommel, Nigel.

Daar vind ik het kwaliteitsverschil groot. Dat maken die 4 daarvoor (die beduidend beter zijn dan wat Duitsland daar heeft staan) i.m.o. niet meer goed.

Met de aanval win je wedstrijden, met de verdediging toernooien, zeggen ze in Duitsland. Zit wat in. Duitsland is m.i. beter dan Oranje en zal dus wederom verder komen dan Oranje. Zoals meestal.

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 08, 2010 7:14 pm

Mr. Ajax schreef: Tussen die '7 a 8 Duitsers' zitten ook bijvoorbeeld een Badstuber, Gomez, Muller enzo.
Müller is een fantastische speler. Harde werker, voorbereider, afmaker, prima functionele techniek, goed met de kop en fysiek steekt ie goed in elkaar.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za mei 08, 2010 10:01 pm

wimpey schreef:
Mr. Ajax schreef: Tussen die '7 a 8 Duitsers' zitten ook bijvoorbeeld een Badstuber, Gomez, Muller enzo.
Müller is een fantastische speler. Harde werker, voorbereider, afmaker, prima functionele techniek, goed met de kop en fysiek steekt ie goed in elkaar.

Verder dan een harde werker vind ik hem niks bijzonders. Het is een echte Duitser, dat wel.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 10, 2010 8:56 am

wimpey schreef:
Peter schreef: Logisch ook, want Lahm, Ballack, Ozil en Schweini zijn prima spelers.
Neem de achterste 7 van Duitsland. Voorbeeldje: Neuer, Lahm, Mertesacker, Westermann, Jansen, Ballack, Schweini.

En nu de achterste 7 van Oranje: Steek, Wiel, Heitinga, Mathijsen, Gio, Bommel, Nigel.

Daar vind ik het kwaliteitsverschil groot. Dat maken die 4 daarvoor (die beduidend beter zijn dan wat Duitsland daar heeft staan) i.m.o. niet meer goed.

Met de aanval win je wedstrijden, met de verdediging toernooien, zeggen ze in Duitsland. Zit wat in. Duitsland is m.i. beter dan Oranje en zal dus wederom verder komen dan Oranje. Zoals meestal.
Denk je dat Ballack en Schweini centraal zullen spelen zonder balafpakker? Ik denk het niet. En op Lahm na is de achterhoede ook niet veel soeps hoor. Ballack en Schweini zijn top maar voorin heeft Duitsland niet de kwaliteit die Nederland wel heeft.

Nederland heeft ook een ingespeelde achterhoede. Dat is ook iets waard. Voorin 4 spelers die het verschil kunnen maken en steeds beter in vorm raken.

Ben het verder eens met Mr. Ajax. Dit Duitsland stelt niet veel voor... Maarja, het blijven Duitsers. Met een beetje geluk kunnen ze ver komen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 10, 2010 8:56 am

wimpey schreef:
Fantastisch wil ik hem niet noemen. Robben is fantastisch. Muller is goed. Maar hij gaat op het WK niet het verschil maken hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma mei 10, 2010 6:56 pm

Onze eerste tegenstander Denemarken:

Doel Jesper Christiansen (FC Kopenhagen), Kim Christensen (IFK Göteborg, Zwe), Stephan Andersen (Brøndby IF), Thomas Sørensen (Stoke City, Eng).

Verdediging Daniel Agger (Liverpool, Eng), Lars Jacobsen (Blackburn Rovers, Eng), Patrick Mtiliga (Málaga, Spa), Per Krøldrup (Fiorentina, Itsa) Simon Poulsen (AZ), Simon Kjær (Palermo, Ita), William Kvist (FC Kopenhagen).

Middenveld Christian Poulsen (Juventus, Ita), Christian Eriksen (Ajax), Daniel Jensen (Werder Bremen, Dui), Jakob Poulsen (AGF Aarhus), Michael Silberbauer (FC Utrecht), Mikkel Beckmann (Randers FC), Thomas Enevoldsen (FC Groningen), Thomas Kahlenberg (VfL Wolfsburg, Dui), Dennis Rommedahl (Ajax), Jesper Grønkjær (FC Kopenhagen), Martin Jørgensen (AGF) Michael Krohn-Dehli (Brøndby IF).

Aanval Jon Dahl Tomasson (Feyenoord), Nicklas Bendtner (Arsenal, Eng), Søren Larsen (MSV Duisburg, Dui).

Iedere Deen met een Nederlandse club op zijn CV is opgeroepen door Olsen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter

Bericht door peter » ma mei 10, 2010 7:02 pm

Bak Nielsen.

Het was een sport om er eentje te bedenken, hoor. :smallgrin.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mei 11, 2010 3:25 pm

Ook Pedersen van die andere noordelijke club Groningen zal zich afvragen wat hij dit jaar heeft fout gedaan.

Beloki

Bericht door Beloki » di mei 11, 2010 4:26 pm

Lippi laat Totti en Toni overigens thuis dit WK. (de T).
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 11, 2010 5:29 pm

Dunga heeft gesproken. Geen Ronaldinho, geen Adriano, geen Neymar en geen Paulo Henrique naar het WK.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 11, 2010 6:27 pm

Sulejmani, Pantelic, Eriksen, Suarez, Lodeiro, Enoh, Rommedahl, Anita, De Zeeuw, Stekelenburg en Van der Wiel bij de voorlopige selecties van hun land. Sowieso stikt het straks waarschijnlijk van de (ex-)Eredivisiespelers.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 11, 2010 6:29 pm

Beloki schreef:Lippi laat Totti en Toni overigens thuis dit WK. (de T).
Het gelijk van Van Gaal?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mei 11, 2010 6:31 pm

De Kanaries:
Julio Cesar (Internazionale), Gomes (Tottenham), Doni (Roma)

Maicon (Internazionale), Daniel Alves (Barcelona), Michel Bastos (Lyon), Gilberto (Cruzeiro), Lucio (Internazionale), Juan (Roma), Luisão (Benfica), Thiago Silva (Milan)

Felipe Melo (Juventus), Gilberto Silva (Panathinaikos), Ramires (Benfica), Elano (Galatasaray), Kaka (Real Madrid), Josue (Wolfsburg), Julio Baptista (Roma), Kleberson (Flamengo)

Robinho (Santos), Luis Fabiano (Sevilla), Nilmar (Villarreal), Grafite (Wolfsburg)
Wat zien die coaches in Brazilie toch steeds in die Baptista. Is nergens basisspeler meer onbetwist basisspeler sinds hij bij Sevilla vertrok, maar hij wordt iedere keer maar opgeroepen. Middenveld ziet er vooral degelijk uit.

Khraa

Bericht door Khraa » di mei 11, 2010 6:34 pm

Bastos ook naar het WK!
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di mei 11, 2010 6:37 pm

Die Dunga is toch ook niet serieus te nemen. Doni selecteren terwijl die al een jaar op de bank wordt gehouden door Julio Sergio.

peter

Bericht door peter » di mei 11, 2010 6:40 pm

Beloki schreef:Lippi laat Totti en Toni overigens thuis dit WK. (de T).
Zonde. Ik had Totti sowieso meegenomen.

D_skilled

Bericht door D_skilled » di mei 11, 2010 6:52 pm

Khraa schreef:Bastos ook naar het WK!
Ja, als linksback. De positie waar hij bij Excelsior door Feyenoord werd afgetest.

peter

Bericht door peter » di mei 11, 2010 8:20 pm

Domenech doet weer van zich spreken, hoor. Die neemt me toch een brandhout mee, zeg. :excited.gif:
Benzema, Nasri en Vieira ontbreken in voorlopige selectie Frankrijk
Dinsdag, 11 mei 2010 om 21:03 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden
/

Bondscoach Raymond Domenech heeft dinsdag de voorlopige selectie van Frankrijk bekendgemaakt. In de lijst van dertig namen zitten, zoals bij de omstreden bondscoach gebruikelijk is, de nodige verrassingen. Karim Benzema hoeft zich geen illusies meer te maken. De aanvaller van Real Madrid, die duidelijk niet aan goed seizoen bezig is, behoort niet tot de dertig namen van de bondscoach.

Domenech weet nog niet precies welke drie doelmannen het keepersgilde zullen gaan vormen. Daarom selecteerde hij vier sluitposten: Hugo Lloris (Olympique Lyon), Steve Mandanda (Olympique Marseille), Cédric Carrasso (Bordeaux) en Mickaël Landreau (Lille). De aanwezigheid van Bordeaux-verdediger Marc Planus is verrassend, evenals de afwezigheid van collega Mickaël Ciani.
/

Jean-Alain Boumsong en Aly Cissokho kunnen eveneens op vakantie, tenzij een speler zwaargeblesseerd raakt en alsnog vervangen moet worden. Patrick Vieira zit evenmin bij de selectie. De middenvelder maakte in januari de overstap van Internazionale naar Manchester City om meer aan spelen toe te komen, maar zijn inspanningen hebben geen resultaat opgeleverd. Voor Arsenal-middenvelder Samir Nasri geldt hetzelfde.

Stade Rennes-jongeling Yann M'Vila mag wel op een reis naar Zuid-Afrika hopen. In de aanval krijgt Benzema de rekening gepresenteerd voor zijn moeizame seizoen in het shirt van Real Madrid, waar hij mede door blessureleed niet uit de verf komt. Mathieu Valbuena (Olympique Marseille), Hatem Ben Arfa (Olympique Marseille) en Jimmy Briand (Stade Rennes) zitten wel bij de selectie.

De voorlopige selectie:

Doel: Hugo Lloris (Olympique Lyon), Steve Mandanda (Olympique Marseille), Cédric Carrasso (Girondins Bordeaux), Mickaël Landreau (Lille)

Verdediging: Bacary Sagna (Arsenal), Eric Abidal (Barcelona), William Gallas (Arsenal), Patrice Evra (Manchester United), Rod Fanni (Stade Rennes), Adil Rami (Lille), Sébastien Squillaci (Sevilla), Gaël Clichy (Arsenal), Marc Planus (Girondins Bordeaux), Anthony Reveillère (Olympique Lyon)

Middenveld: Jérémy Toulalan (Olympique Lyon), Lassana Diarra (Real Madrid), Alou Diarra (Girondins Bordeaux), Yoann Gourcuff (Girondins Bordeaux), Abou Diaby (Arsenal), Yann M'Vila (Stade Rennes), Florent Malouda (Chelsea)

Aanval: Sidney Govou (Olympique Lyon), Franck Ribéry (Bayern München), Thierry Henry (Barcelona), Nicolas Anelka (Chelsea), Djibril Cissé (Panathinaikos), André-Pierre Gignac (Toulouse), Mathieu Valbuena (Olympique Marseille), Hatem Ben Arfa (Olympique Marseille) en Jimmy Briand (Stade Rennes).

VZ

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 11, 2010 11:39 pm

Geen Cambiasso, geen Lucho González en geen Zanetti voor Maradona.

peter

Bericht door peter » wo mei 12, 2010 7:54 am

En dat is een grote schande vind ik. Bizar dat een bondscoach er zo verdomd weinig kijk op kan hebben.

Bah.

Rachid

Bericht door Rachid » wo mei 12, 2010 8:15 am

Enganche schreef:Geen Cambiasso, geen Lucho González en geen Zanetti voor Maradona.

Ik las het zojuist ja :/

Ook geen G. Milito

Wel: Coloccini, Burdisso, Guttierez

:/
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Plaats reactie