Hockey

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Plaats reactie
brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 21, 2008 1:01 pm

Spannend hoor.. als Nederland dit wint.. wat een sportdag dan voor Nederland.. 2 x goud en een finale plek.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do aug 21, 2008 1:02 pm

Allebei 2x gemist.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 21, 2008 1:04 pm

Op strafballen winnen van Duitsland, dat is bijna onmogelijk.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do aug 21, 2008 1:04 pm

Kutzooi.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » do aug 21, 2008 1:04 pm

KUTZOOI GODVERDETYFUSGODVER

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do aug 21, 2008 1:05 pm

Waterpolo vond ik eerlijk gezegd belangrijker en het is was toch vooral geploeter van de mannen dit toernooi.

Wel typisch dat TT dan net de beslissende mist.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do aug 21, 2008 1:06 pm

Vreemd dat de zelfde spelers opnieuw de strafbal mogen nemen..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 21, 2008 1:06 pm

Jöhnk schreef:Op strafballen winnen van Duitsland, dat is bijna onmogelijk.

Blijkbaar. Wat een tragisch moment. Uitgerekend TT die het verprutst.

Maar wel volledig verdiend, die finaleplaats van Duitsland.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do aug 21, 2008 1:06 pm

Wel logisch dat uitgerekend Taekema dan mist. Zo gaat dat toch wel vaak in dit soort situaties.

Maar ik geloof niet dat Nederland mag klagen. De ploeg is niet de beste van het toernooi.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 21, 2008 1:06 pm

Tsja, wel terecht natuurlijk. Brons leek vooraf ook wel een beetje het hoogst haalbare, geloof ik.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 21, 2008 1:09 pm

Marillion schreef:Maar ik geloof niet dat Nederland mag klagen. De ploeg is niet de beste van het toernooi.

Neuh, ooit houdt het op. Ben wel benieuwd naar het commentaar van Oltmans, :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do aug 21, 2008 1:15 pm

Het mag dan misschien wel terecht zijn (zit op mjin werk, dus kan helaas niets live zien), maar verliezen via strafballen is natuurlijk wel erg zuur !
Helemaal als Vogels de 2e van Duitsland pakt, dan zou het eigenlijk zo goed als binnen moeten zijn.

Maar ja, jammer maar helaas...dan maar brons.

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do aug 21, 2008 1:24 pm

Dit is wel heel erg zuur, zeg. Natuurlijk was Duitsland uiteindelijk iets beter, maar het blijft kut. Zoals in voetbal Italië nooit beter is en toch wint, zo was het met hockey bij Nederland dit toernooi, en het blijft toch gewoon een klasse.

Ik vond de scheidsrechters trouwens niet heel sterk, ik heb dit toernooi een stuk beter gezien.
Uiteraard niet de reden van het verlies, maar het maakt het wel jammer.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 21, 2008 1:26 pm

Zoals ik al zei, met de mazzel van onverdiend gelijkspelen door een treffer in de laatste minuut moet je helemaal niet blij zijn, zo vroeg in het toernooi.

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » do aug 21, 2008 1:27 pm

Trouwens: Bram Lomans of Taeke Taekema? Volgens mij heeft Lomans ons meer winsten bezorgd...
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do aug 21, 2008 1:28 pm

Iemand die weet waarom de zelfde spelers opnieuw een strafbal mochten nemen? Of is dit normaal in Hockey?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do aug 21, 2008 1:29 pm

Dat is normaal ja.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 21, 2008 1:36 pm

Ik ben ik schreef:Trouwens: Bram Lomans of Taeke Taekema? Volgens mij heeft Lomans ons meer winsten bezorgd...
Dit is natuurlijk een heel dikke min voor Taekema. Al is Oranje wel zo ver gekomen dankzij hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 21, 2008 2:02 pm

Zal tijd worden dat deze hockeyers eruit gewipt worden, er is kraak nog smaak aan het spel ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 21, 2008 3:27 pm

Strijd om het brons tegen de Aussies. Dat wordt nog lastig genoeg.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » do aug 21, 2008 8:52 pm

joey schreef:
Ik ben ik schreef:Trouwens: Bram Lomans of Taeke Taekema? Volgens mij heeft Lomans ons meer winsten bezorgd...
Dit is natuurlijk een heel dikke min voor Taekema. Al is Oranje wel zo ver gekomen dankzij hem.
Valt wel mee. Lomans was al helemaal geen topper binnen het veld. In de tijd van Lomans mocht er nog gewisseld worden na het geven van een strafcorner. Niets voor niets zat Lomans in die tijd vaak op de bank en kwam er alleen in als er een strafcorner gegeven werd. Daarna mocht hij weer braaf op de bank plaatsnemen. Al denk ik dat wanneer die regel nog steeds zou gelden dat meneer Taekema ook die rol was toebedeeld......

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 21, 2008 9:04 pm

Denk ik ook. Die gast kan niets behalve de strafcorner.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 22, 2008 7:49 am

Hockeyers: Wat deed Zeller daar?
PEKING - Wat deed de Duitse verdediger Philipp Zeller (ex-Bloemendaal) twee minuten voor het verstrijken van de normale speeltijd vlak voor de neus van doelman Guus Vogels?

Dat was donderdag na afloop van de dramatische nederlaag van de Nederlandse hockeyers in de halve eindstrijd van de Olympische Spelen, uiteindelijk via strafballen, de grote vraag bij Oranje. Niemand in het Nederlandse kamp leek het antwoord te (willen) weten.
,,Jongens, laten we nou ophouden met het zoeken naar een schuldige'', nam bondscoach Roelant Oltmans stelling in de perskamer. ,,We zijn hier met zestien kerels en die hebben in deze wedstrijd samen verloren. Duitsland speelde alles-of-niets en dan kan er wel eens een verdediger naar voren komen. Het blijft niettemin heel erg zuur dat we op deze manier buiten de finale zijn gebleven.'''

Over het hoofd
In een meer spannende dan fraaie topper kwam Oranje dankzij Timme Hoyng uit een perfecte strafcornervariant in de slotfase op voorsprong. ,,Een prima uitvoering op een prima moment'', erkende Oltmans, die al voorzichtig aan de finale kon gaan denken. Er waren tenslotte nog maar vijf minuten te spelen.
Kort daarna zag de Nederlandse defensie Philipp Zeller evenwel geheel over het hoofd. Uit een snel genomen vrije slag (Oltmans: ,,Daar hadden we nog zo voor gewaarschuwd'') tikte de Duitser de gelijkmaker op het bord. In de verlenging bleef het gouden doelpunt uit waarna topschutter Taeke Taekema de zesde, ultieme strafbal miste.

,,Breekpunt"
,,Die 1-1 had nooit mogen vallen. Dat was het breekpunt'', concludeerde aanvoerder Jeroen Delmee, die zijn 400e interland speelde. ,,Hoe het precies is gebeurd, weet ik nog niet. Dat zullen we even in de video-analyse moeten terugzien. Maar die verdediger van Duitsland had daar natuurlijk nooit zo mogen vrij staan. En je weet van Duitsers dat je pas van ze hebt gewonnen als ze in de bus terug naar het hotel zitten. Dus hadden we juist extra geconcentreerd moeten zijn in de slotfase.''
Delmee nam Taekema uiteraard niets kwalijk. Eerder misten Rob Reckers en Roderick Weusthof in de zenuwslopende strafballenserie. Dankzij twee reddingen van doelman Guus Vogels bleef Oranje in de strijd. Topschutter Taekema (tien treffers) zag zijn tweede strafbal echter via de Duitse doelman Max Weinhold, de held bij de wereldkampioen, over de lat verdwijnen. Weg finale, weg kans op goud.

,,Motivatie opbrengen"
,,Dat juist Taeke die bal miste, zegt me niets'', betoogde Delmee, die van zijn ploeggenoten een badjas met de opdruk 400 kreeg voor zijn memorabele jubileumwedstrijd. ,,Iemand moet hem missen. Ik was blij dat ik daar niet stond. Ik ben er al jaren mee gestopt. Maar alles was goed bij ons voorbereid. De namen en de volgorde stonden vast. Jammer dat het zo moest aflopen.''
De scheidende Oltmans, al in het bezit van alle grote hockeytitels, treurde met zijn aanvoerder mee. ,,We hebben tegen Duitsland feitelijk twee keer op voorsprong gestaan. Eerst in de wedstrijd en daarna in de strafballenserie. Twee reddingen van Guus Vogels moeten in principe genoeg zijn. Maar in deze wedstrijd was alles anders. Een zeer bittere pil, maar we zijn nog niet verslagen. Ik weet zeker dat mijn spelers de motivatie kunnen opbrengen voor brons. Een olympische medaille blijft tenslotte een olympische medaille, al is de kleur anders dan we hadden gehoopt en gewild.''
www.sportwereld.nl

Inderdaad, die Zeller stond wel erg vrij. Mag nooit gebeuren als je vlak voor tijd voorstaat tegen een Duitse ploeg. Eigen schuld dus.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » vr aug 22, 2008 9:49 am

Weet iemand misschien hoe laat de finale van de dames begint?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr aug 22, 2008 9:51 am

Ik meen 14.10.

Plaats reactie