26 juni 20.45 uur Rusland-Spanje

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 27, 2008 1:09 pm

Spanje werd met Fabregas alleen maar sterker. Juist toen kregen ze wat meer lopende mensen. Villa speelde erg statisch. Xavi en Senna moeten het ook al niet van hun diepgang hebben. Iniesta ook slechts een beetje.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jun 27, 2008 1:29 pm

Dat zeg ik toch ook?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 27, 2008 1:36 pm

Ah, ik zal niet goed gelezen hebben. Dan vind ik het overigens wel een vreemde reden om niet te wisselen. Dus omdat Spanje goed wisselt doet Hiddink maar niets meer?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jun 27, 2008 1:54 pm

Wat had hij anders kunnen doen? Ik ken de rest van de Russische selectie niet goed genoeg om te zeggen wat hij had moeten doen.. Blijkbaar werkte zijn tactiek niet en veel anders kon hij misschien niet. Bij Arshavin lukte overigens niet veel...
IK GELOOF!!!!!!

Wouter
Berichten: 18806
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » vr jun 27, 2008 1:58 pm

Sommige mensen hier lijken het idee te hebben dat een trainer zijn spelers met afstandsbediening kan besturen... :smallgrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 27, 2008 1:59 pm

Rishi schreef:
Thomas schreef:Engelaar had ik sowieso niet opgesteld, maar blijft staan dat Nederland weinig alternatieven op controlerend gebied heeft. Wat de toegevoegde waarde van Van Persie in plaats van Van der Vaart was geweest ontgaat me even. Melchiot was dramatisch in die ene invalbeurt dat hij speelde. Ik had ook zeker niet op een half fitte Melchiot gegokt.
Als Melchiot halffit is moest ie hem niet meenemen natuurlijk. En lees maar wat Mr. Ajax onder jouw post zet.

Ben ik het helemaal mee eens.
No offense hoor, maar ik doe m'n best om een en ander te onderbouwen. Je zal mij niet horen zeggen dat Van Basten het tegen Rusland goed voor elkaar had, maar hij Aragones had wel even wat geschikter materiaal (voor een wedstrijd tegen dit Rusland dus) tot z'n beschikking. Om de redenen die ik eerder al heb genoemd. Aangezien je daar niet op in gaat, mag ik dan aannemen dat je het er niet mee eens bent maar niet uit kan leggen waarom?

Melchiot was blijkbaar gewoon fit, maar zo vond ik hem niet overkomen in de wedstrijd tegen de Roemenen. No way dat ik hem in de basis had laten starten.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11938
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr jun 27, 2008 2:07 pm

Rishi schreef:Omdat ze later ook nog eens Fabregas inbrachten voor een spits. Toen had ik helemaal niet meer het gevoel dat die Russen nog iets zouden presteren. Teveel lopende mensen aan de kant van de Spanjaarden.

En aanvallend lopen houden die Russen wel vol, moet je gaan verdedigen wordt het een andere zaak...
Dat gaf Hiddink na afloop van de wedstrijd ook aan. Volgens hem speelde Spanje het balletje goed rond met veel beweging en one-touch, wat zijn ploeg een uur heeft kunnen verhapstukken. Dat vond ie op zich al een prima prestatie. Na de wissel van Fabregas kwam er naar zijn mening echter zoveel extra dynamiek in het spel van Spanje dat er wel gaten moesten vallen. Vwb het meeverdedigen van Arshevin: hij zag hiervoor eenvoudigweg geen goed alternatief en hoopte dat Arshevin nog genoeg energie over zou houden voor zijn aanvallende kwaliteiten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 27, 2008 2:19 pm

Zuidema schreef:Vwb het meeverdedigen van Arshevin: hij zag hiervoor eenvoudigweg geen goed alternatief en hoopte dat Arshevin nog genoeg energie over zou houden voor zijn aanvallende kwaliteiten.
Vreemde gedachtegang dan van Hiddink. Arshavin is geen draver. Had hij toch moeten weten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11938
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr jun 27, 2008 2:26 pm

Bertje schreef:
Zuidema schreef:Vwb het meeverdedigen van Arshevin: hij zag hiervoor eenvoudigweg geen goed alternatief en hoopte dat Arshevin nog genoeg energie over zou houden voor zijn aanvallende kwaliteiten.
Vreemde gedachtegang dan van Hiddink. Arshavin is geen draver. Had hij toch moeten weten.
Dit was volgens mij een opmerking van Hiddink vóór de wedstrijd. Mogelijk heeft ie het in een meer algemene zin bedoeld. Er spreekt wel uit dat iedereen, ook Arshevin, het nodige vuile werk zou moeten opknappen.

Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jun 27, 2008 2:27 pm

Thomas schreef:
Rishi schreef:
Thomas schreef:Engelaar had ik sowieso niet opgesteld, maar blijft staan dat Nederland weinig alternatieven op controlerend gebied heeft. Wat de toegevoegde waarde van Van Persie in plaats van Van der Vaart was geweest ontgaat me even. Melchiot was dramatisch in die ene invalbeurt dat hij speelde. Ik had ook zeker niet op een half fitte Melchiot gegokt.
Als Melchiot halffit is moest ie hem niet meenemen natuurlijk. En lees maar wat Mr. Ajax onder jouw post zet.

Ben ik het helemaal mee eens.
No offense hoor, maar ik doe m'n best om een en ander te onderbouwen. Je zal mij niet horen zeggen dat Van Basten het tegen Rusland goed voor elkaar had, maar hij Aragones had wel even wat geschikter materiaal (voor een wedstrijd tegen dit Rusland dus) tot z'n beschikking. Om de redenen die ik eerder al heb genoemd. Aangezien je daar niet op in gaat, mag ik dan aannemen dat je het er niet mee eens bent maar niet uit kan leggen waarom?

Melchiot was blijkbaar gewoon fit, maar zo vond ik hem niet overkomen in de wedstrijd tegen de Roemenen. No way dat ik hem in de basis had laten starten.
Je geeft in 2 posts 2 verschillende dingen aan. Eerst is Melchiot halffit, daarna is hij gewoon fit...

En Spanje heeft helemaal geen geschikter materiaal. Het ging pas lopen bij hun toen ze met 1 spits speelden en veel mensen erachter die zorgden voor de diepgang. Ramos kan opkomen, iets wat hij ook had kunnen doen door Melchiot op te stellen. Dat iemand een slechte indruk maakt in 1 wedstrijd boeit dan niet. Die wedstrijd ging nergens over en daar speelden de meesten kut. Je roept iemand op en moet dan vertrouwen in zo iemand hebben.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 27, 2008 2:47 pm

Melchiot kwam op mij niet fit over. Dat bedoelde ik dus te zeggen. En ik blijf bij m'n eerdere argumenten dat Spanje gewoon geschikter materiaal had om Rusland te bestrijden dan Nederland. Al stel je een Melchiot op, dan nog is er nogal een verschil tussen Melchiot en Ramos.

Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jun 27, 2008 3:01 pm

Tuurlijk, maar Melchiot zou beter meedraaien in het aanvallende spel dan Bouhlarouz nu deed.

Van Basten heeft gewoon niet goed gekeken naar Rusland en hoe je die ploeg moet bestrijden.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » vr jun 27, 2008 3:12 pm

Ben het met je eens, Rishi. Ik had ook Melchiot laten spelen ipv Boulahrouz. Je hebt niks aan Boulahrouz zonder directe tegenstander, daarom liet Guus hem ook zwemmen. De ruimte lag steeds bij Boulahrouz, maar omdat ie aan de bal beperkt is en niet altijd de diepte durfde te zoeken heb je vrijwel niks aan al die gegeven ruimte. Melchiot zou beter de rechterkant hebben kunnen bestrijden, door zijn loopvermogen en diepgang.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 27, 2008 4:00 pm

Zuidema schreef:Dit was volgens mij een opmerking van Hiddink vóór de wedstrijd. Mogelijk heeft ie het in een meer algemene zin bedoeld. Er spreekt wel uit dat iedereen, ook Arshevin, het nodige vuile werk zou moeten opknappen.
Dan blijft wat mij betreft staan dat hij beter een andere speler had kunnen brengen. Arshavin kwam niet aan aanvallen toe. Dan kun je beter een speler inbrengen die zorgt dat je wat meer controle krijgt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie