25 juni 20.45 uur Duitsland-Turkije

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 25, 2008 10:02 pm

Ik spreek mijn talen. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Jimmy & Sylvie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo jun 22, 2008 7:59 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jimmy & Sylvie » wo jun 25, 2008 10:05 pm

@ Johnk: Prrrr...

Maar jammer dat we geen getoeter meer horen. We weten van papa en mama dat ze dol zijn op Turkendorp hier.
Miaaaauuw

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 25, 2008 10:12 pm

Jesse schreef:'De Duitsers zijn het meest Duits!'

:worshippy.gif:
Zo is het. En heel Nederland jaloers. :drecul.gif:

Ze flikken het weer. Knap hoor. Keer op keer zogenaamd een slecht team en keer op keer in de finale of halve finale.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58941
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jun 25, 2008 10:13 pm

Wel makkelijk, je weet zo wel meteen hoeveel Duitsers er in je wijk wonen ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo jun 25, 2008 10:15 pm

joey schreef:
Jesse schreef:'De Duitsers zijn het meest Duits!'

:worshippy.gif:
Ze flikken het weer. Knap hoor. Keer op keer zogenaamd een slecht team en keer op keer in de finale of halve finale.
Behalve dan de vorige twee EK's. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 25, 2008 10:20 pm

Maar op het WK weer wel.

De Turken hadden niet de kwaliteit om hun enthousiasme om te zetten in resultaat.

Opvallend dat Lahm, die verdedigend een wanprestatie leverde, het winnende doelpunt maakte. Vond de wedstrijd maar slecht. Veel mislukte passes, opstellingsfouten en foute balaannames. Zeker ook bij de Duitsers. Dat tweede doelpunt van de Turken was typerend: alles wat mis kon gaan ging mis.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » wo jun 25, 2008 10:25 pm

Je zou denken dat je met zo'n verdediging geen kampioen kan worden. :confused.gif: Plus een aanvoerder die de helft van de tijd op een dronkenlap lijkt die de scheidsrechter probeert te versieren. Maar het kan. Lijkt wel een voetbalrevolutie. :drecul.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 25, 2008 10:39 pm

Duitsland was heel efficiënt. Vier kansen, drie goals. Zoiets als Nederland in de poulewedstrijden. Dan kun je je een slechte verdediging permitteren.

Ik vond Duitsland vanavond slecht, maar tegen Portugal heel aardig.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo jun 25, 2008 11:00 pm

Ja dat was hun enige goede wedstrijd in het hele toernooi Joey, nou vooruit nog een helftje tegen Polen dan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 25, 2008 11:04 pm

Voetske schreef:Wel makkelijk, je weet zo wel meteen hoeveel Duitsers er in je wijk wonen ...
Bij mij nul. :bis.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jun 25, 2008 11:04 pm

Waar, maar nog één zo'n wedstrijd en ze staan wel met de beker te dansen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do jun 26, 2008 10:04 am

Je kan er al van uit gaan dat vanavond Torres en Villa elkaar op miraculeuze wijze gaan blesseren (mocht Spanje winnen) of dat Arshavin in de laatste minuut tegen een domme rode kaart aanloopt (mocht Rusland winnen.) :blackcat.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 26, 2008 10:14 am

Ach gut. Dat hebben de Duitsers natuurlijk nodig. Want zelf zijn ze te slecht om te winnen. Nee, dan Oranje, dat heeft voor het oog van de wereld voetballes gegeven. :hypocrite.gif:

De Duitsers halen er altijd alles uit. Daar mogen we best respect voor hebben. Waren Nederlandse voetballers (en zeker de Ajacieden) maar zo.
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 18806
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » do jun 26, 2008 10:19 am

Joey, ik vind dat Duitsland vaak een goede ploeg heeft, maar de wedstrijd tegen Turkije was wel van een laag niveau. Eigenlijk vond ik aan Duitse zijde alleen Schweinsteiger behoorlijk spelen. Maar blijkbaar is dat genoeg om te winnen.

Wat ik opvallend vind aan dit toernooi is dat de favoriet vaak niet wint. Italië was favoriet tegen Nederland, maar verloor met 3-0. Nederland zou wel even winnen van Rusland, maar niets was minder waar. Duitsland was zogenaamd vrijwel kansloos tegen Portugal. En nu riepen velen hier (ik niet, maar ik ben dan ook de echte kenner :hypocrite.gif: ) dat het zeker was dat Duitsland wel even van Turkije zou winnen, maar Turkije was een groot deel van de wedstrijd de betere ploeg.

Een mentaliteitskwestie?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 26, 2008 10:28 am

Ik weet wel dat Duitsland niet goed speelde, maar dat neerbuigende toontje van sommigen hier vind ik onnodig.

De Turken hadden niets te verliezen en smeten met hun krachten. Duitsland had daar moeite mee. Misschien ook wel omdat het wél iets te verliezen had. Veel spelers haalden hun normale niveau niet. Dat wil niet zeggen dat ze niet kunnen voetballen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do jun 26, 2008 10:29 am

joey schreef:De Duitsers halen er altijd alles uit. Daar mogen we best respect voor hebben. Waren Nederlandse voetballers (en zeker de Ajacieden) maar zo.
Ja, dat verhaal kennen we nou wel. :sleepy.gif: Recalcitrant voor Duitsland zijn is zo 1980. :smallgrin.gif:

Maar nee serieus, fantastisch voetbal gespeeld, moeilijke poule zo knap overleefd en dan toch ook zo angstgegner in de halve finale dollen, je zou er bijna Duitser van worden. :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 26, 2008 10:34 am

Beter dan Nederlander, want Oranje zit thuis.

Het aardige van sport is juist, dat je op verschillende manieren je doel kunt bereiken. De meest getalenteerde wint niet altijd, want mentaliteit doet ook een hoop. Duitsland verstaat de kunst om een slechte dag te boven te komen en toch door te gaan. Oranje daarentegen kan bij de eerste de beste slechte dag meteen naar huis.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 26, 2008 10:34 am

joey schreef:Opvallend dat Lahm, die verdedigend een wanprestatie leverde, het winnende doelpunt maakte.
Lahm werd een keer uitgespeeld, bij het tegendoelpunt (maar rugdekking is dan ook een groot goed). Verder was hij weer absolute top. Geweldige speler.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 26, 2008 10:36 am

Bertje schreef:
joey schreef:Opvallend dat Lahm, die verdedigend een wanprestatie leverde, het winnende doelpunt maakte.
Lahm werd een keer uitgespeeld, bij het tegendoelpunt (maar rugdekking is dan ook een groot goed). Verder was hij weer absolute top. Geweldige speler.
Een keer? Lahm had de grootste moeite met zijn verdedigende taken. Zijn collega aan de andere kant trouwens ook. Maar ach, dat zie je wel vaker bij backs vandaag de dag. Misschien is er dan toch een grote toekomst voor Urby weggelegd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do jun 26, 2008 10:39 am

joey schreef:Beter dan Nederlander, want Oranje zit thuis.
Dat vraag ik me eerlijk gezegd af. Van de meeste mensen weet ik het antwoord wel, maar zou jij graag willen dat Nederland zo Europees kampioen zou worden? :confused.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 26, 2008 10:42 am

De manier waarop wordt pas belangrijk op het moment dat je presteert.

Oranje presteert als alles meezit; zit het tegen dan mist het de mentaliteit om de overwinning eruit te slepen. Datzelfde zie je trouwens ook terug bij Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do jun 26, 2008 10:48 am

joey schreef:Beter dan Nederlander, want Oranje zit thuis.
Je hebt teveel naar JC geluisterd, die denkt ook ineens vooral in termen van resultaat. Duitsland heeft 1 goede wedstrijd gespeeld en staat in de finale. Holland speelde 1 slechte en zit thuis. Daarnaast is de tegenstand die NL ontmoette natuurlijk veel beter dan hetgeen die Duitsers zijn tegengekomen.

Kijk naar het WK: Oranje speelt tegen Servie, Ivoorkust, Argentinie en Portugal. Duitsland speelde de eerste 4 wedstrijden tegen Costa Rica, Polen, Ecquador en Zweden. Dat maakt een vergelijking al bij voorbaat lastig...

Ik zag bij Duitsland een belabberde keeper, een zwakke achterhoede, een zwak defensief middenveld, een zeer zwakke aanvoerder en een matige spits, die amper ondersteund werd. Goed: Poldi, prima: Schweini.

Ze winnen met alle mogelijke moeite van de B-ploeg van een B-ploeg. Wat een prestatie... Die Turken speelden trouwens heerlijk, fris en aanvallend. Alleen die Rüstü verklootte het weer eens... Die Terim is ook een mooi figuur, vind ik. IJzervreter.

Duitsland heeft gewoon een matig elftal, simpel zat. De Turken en Kroaten hebben laten zien hoe je Duitsland moet aanpakken: initiatief nemen en druk zetten op die werkelijk zwakke defensie. Laat Rusland vanavond maar winnen, die vertrouw ik o.l.v. Guus het wel toe die Duitsers te pakken in de finale. Alleen bij spelhervattingen zijn die Russen kwetsbaar en daar ligt nou juist weer de Duitse kracht.

Bij Spanje heb ik nog steeds het gevoel dat (zoals altijd) mis gaat. Vanavond bijv. Ik hoop dat ik het mis heb, want ik gun zo'n groot voetballand de titel van harte.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do jun 26, 2008 10:49 am

joey schreef:De manier waarop wordt pas belangrijk op het moment dat je presteert.
Ja dus. :biggrin.gif:

Het moet gewoon in balans zijn. Nederland/Ajax kan dat op gezette tijden ook wel, al heb ik het gevoel dat het dan vanuit een individuele inspirator (type Happel, Van Gaal) moet komen.

En laten we wel wezen, zo verrassend is het ook allemaal niet van Duitsland, ik heb ze in mijn poule als Europees kampioen neergezet en dat was echt niet omdat ik verwachtte dat ze de sterren van de hemel gingen spelen.
Laatst gewijzigd door Real Ajax op do jun 26, 2008 11:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do jun 26, 2008 10:51 am

Real Ajax schreef:
joey schreef:Beter dan Nederlander, want Oranje zit thuis.
Dat vraag ik me eerlijk gezegd af. Van de meeste mensen weet ik het antwoord wel, maar zou jij graag willen dat Nederland zo Europees kampioen zou worden? :confused.gif:
Nee. Ik vond het al pijnlijk dat Oranje überhaupt de gelijkmaker scoorde tegen Rusland.

Duitsland werd de eerste 25 minuten tureluurs gespeeld door een gedecimeerd Turkije. Dan is toch wel duidelijk dat dit niet de beste ploeg van het toernooi is. En ook niet moet worden. En ook niet wordt trouwens, want dat geluk houdt een keer op. En met zo'n achterhoede kun je geen EK winnen. Simpel zat.

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do jun 26, 2008 10:53 am

Real Ajax schreef: Het moet gewoon in balans zijn. Nederland/Ajax kan dat op gezette tijden ook wel, al heb ik het gevoel dat het dan vanuit een individuele inspirator (type Happel, Van Gaal) moet komen.
Yup. Zie Hiddink. Zette PSV op de kaart in de jaren '80. En deed het een paar jaar terug weer. Zonder Hiddink stelt die club weinig voor.

Bij Ajax is het hetzelfde. Zonder Michels, JC en LVG zijn we een doodgewoon cluppie.

Maar daar gaat MVB natuurlijk verandering in brengen! :headbang.gif:

Plaats reactie