25 juni 20.45 uur Duitsland-Turkije

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » do jun 26, 2008 5:34 pm

Jöhnk schreef:
Harm schreef:Volgens mij is het niet iets nieuws dat je een goed draaiend elftal niet uit het ritme moet halen. Die wijsheid is bijna net zo oud als de weg naar Rome.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden.

Maar wat draaide er dan precies zo goed? Nederland-Rusland was ongeveer een kopie van Nederland-Frankrijk, met dat verschil dat Nederland net niet uit een spelhervatting scoorde ipv net wel, Rusland het overwicht wel in een doelpunt kon uitdrukken ipv niet, en het scoreverloop niet in het voordeel van Nederland was ipv wel, waardoor er niet gecounterd kon worden ipv wel en de voorsprong niet kon worden uitgebreid omdat die voorsprong er nooit kwam.
Kortom, totaal anders. :ajaxsmiley.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jun 26, 2008 6:12 pm

Deze reactie had ik wel verwacht. :1evil.gif: :blush.gif:

Maar de krachtsverhoudingen waren hetzelfde. Het zat alleen wat tegen tegen Rusland en tegen Frankrijk zat het mee.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do jun 26, 2008 6:42 pm

Een belangrijk verschil was dat Rusland de counter eruit haalde, veelal door snelle overtredinkjes bij balverlies. Aanvallend had Oranje niet een keer een numerieke meerderheid. Verder had Nederland in Bern een biljartlaken voor snel en strak one-touch voetbal.

En Rusland zette ook niet zo'n druk als Frankrijk. Ze werden pas echt supergevaarlijk, en aan de lopende band, toen Ooijer het allemaal niet meer bij kon benen.

(Bookmakers hadden de wedstrijd als 1-1, dus zo verschrikkelijk was Oranje ook weer niet. Prima resultaat op zo'n dag)

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » do jun 26, 2008 7:28 pm

Jöhnk schreef:Deze reactie had ik wel verwacht. :1evil.gif: :blush.gif:

Maar de krachtsverhoudingen waren hetzelfde. Het zat alleen wat tegen tegen Rusland en tegen Frankrijk zat het mee.
Het feit dat Nederland tegen Frankrijk zes of meer goede kansen kreeg en tegen Rusland eigenlijk geen een, geeft al aan dat de wedstrijd anders was.

Het enige wat hetzelfde was in die wedstrijden is dat Oranje een groot gedeelte onder durk heeft gestaan en de tegenstander een beter resultaat had verdiend.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jun 26, 2008 9:33 pm

Zes of meer? Ik heb één uitgespeelde kans gezien. Het doelpunt van Van Persie.

Frankrijk kreeg zes of meer kansen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jun 26, 2008 10:54 pm

Zo is dat. Nederland had véél geluk tegen Frankrijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » do jun 26, 2008 11:28 pm

joey schreef:Zo is dat. Nederland had véél geluk tegen Frankrijk.
Pff, selectief lezen weer, J en J?

Ik zeg vrij duidelijk dat Nederland tegen beide ploegen teveel heeft gekregen, maar het grote verschil is dat Nederland tegen Frankrijk gewoon ook veel kansen heeft gecreerd, aanvallend erg gevaarlijk was. Tegen Rusland niet.

Dat Frankrijk óók veel kansen had ontken ik niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jun 27, 2008 9:38 am

Ben ik het niet mee eens. Wat heeft dat met selectief lezen te maken?

Ik probeer me al die kansen voor de geest te halen maar dat lukt me niet. Elke kans werd gepromoveerd tot goal, en sommige goals waren niet eens echte kansen maar individuele bevliegingen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jun 28, 2008 11:51 am

Real Ajax schreef:
joey schreef:De Duitsers halen er altijd alles uit. Daar mogen we best respect voor hebben. Waren Nederlandse voetballers (en zeker de Ajacieden) maar zo.
Ja, dat verhaal kennen we nou wel. :sleepy.gif: Recalcitrant voor Duitsland zijn is zo 1980. :smallgrin.gif:

Maar nee serieus, fantastisch voetbal gespeeld, moeilijke poule zo knap overleefd en dan toch ook zo angstgegner in de halve finale dollen, je zou er bijna Duitser van worden. :hypocrite.gif:
Ach, wij hebben weinig reden tot verwaandheid. Al lijkt dat niet tot Derksen doorgedrongen:


http://www.vi.nl/VoetbalInsite/GeenDuit ... Oranje.htm
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jun 28, 2008 12:31 pm

Wie heeft Frings nodig als je Engelaar hebt? :hypocrite.gif:

Plaats reactie