21 Juni 20.45 uur Nederland-Rusland

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 10:11 pm

Heb hem nooit iets bijzonders gevonden aan de bal. Dat kunnen anderen beter. Maar je hebt gelijk als je zegt dat hij in dat opzicht tenminste beter is dan Mathijsen en Boula.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » ma jun 23, 2008 10:21 pm

Jöhnk schreef:Dat was ook de verdienste van Guus. Gio stond helemaal vast waar Boulahrouz het halve veld cadeau kreeg. Helaas deed Boulahrouz niets met die ruimte.
Het is niet alleen de wedstrijd tegen Rusland. Ook tegen Frankrijk nam hij te weinig initiatief. Als je backs als Evra, Grosso, Lahm en die linksback van Rusland ziet, die blijven doorkomen over de flank. En Nederland was ook gewaarschuwd voor de linksback van Rusland, maar die bleef ondanks Kuijt ook continu komen. Het is ook een kwestie van durven.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 10:24 pm

Of van kunnen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma jun 23, 2008 10:34 pm

We wisten vantevoren dat de verdediging de achilleshiel was. In de eerste wedstrijden werd dat verbloemd door een waanzinnig efficiente aanval. Nu niet, want Hiddink haalde de counter eruit. Vaak op z'n Nederlands met een snelle, kleine overtreding bij balverlies. En een vloeiende one-touch balcirculatie bleek stukken makkelijker op het biljartlaken in Bern. Passes zo aaneen rijgen gaat alleen met een perfect rollende bal. Een kleine stuiter in het veld en je kunt het risico niet nemen dat de bal net opspringt als je 'm wilt raken.

Een elftal dat, afgaande op spelerscommentaar, na tien minuten al een beetje de moed liet zakken, omdat het deze keer niet zo lekker liep, kan beter dat herkenningspunt omzetten in een positieve drang om de mouwen op te stropen. Maar hoeveel uitvoeringen van Oranje zijn daartoe echt bereid? Nederland reageerde als een elftal dat in de eigen mythe was gaan geloven. Dat was, uiteraard, het gevaar van de klinkende overwinningen op Italie en Frankrijk. Opeens stond het team weer terug op de Baselse aarde, en dat was een hard gelag. Hadden ze niet de engelen al horen zingen?

Het jammere is dat iedere generatie van Nederlandse spelers dezelfde lessen lijkt te moeten leren. Ze leren niet van de fouten van de vorige generaties. Ze begrijpen nog steeds niet wat er voor nodig is om een toernooi te winnen. Nederland wil altijd naar nieuwe hoogtes. Hoger en hoger. Verder en verder van de bewonderende wereld. Waarom zouden ze met beide benen op de grond blijven staan, zoals de Duitsers of Italianen? Ik kan maar een ding concluderen: Oranje heeft een Icarus-complex.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op ma jun 23, 2008 10:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jun 23, 2008 10:37 pm

Mooie analyse, MT. Zo is het maar net.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 23, 2008 11:14 pm

Want die Duitsers en Italianen rijgen de prijzen aaneen? Zo een onzin allemaal!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma jun 23, 2008 11:24 pm

Rishi schreef:Want die Duitsers en Italianen rijgen de prijzen aaneen? Zo een onzin allemaal!
Je blijft lachen hier. :ajaxsmiley.gif:

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jun 23, 2008 11:27 pm

Hoezo? Die Italianen zijn pas in hun eigen sprookje gaan geloven na het WK 2006.

Die Duitsers hebben al sinds 96 geen prijs gewonnen. Die Italianen wonnen daarvoor ook geen prijs tot 82 ofzo.

Dat het grotere voetballanden zijn en dat ze daardoor meer wonnen oke...Maar kom toch niet altijd zeuren over dat gelul met mentaliteit!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma jun 23, 2008 11:32 pm

:ajaxsmiley.gif:

Dan leer je toch niet van het verleden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jun 24, 2008 9:37 am

Een schaker die alleen naar zijn eigen stukken kijkt, wint nooit wat.


Iets anders:

Hiddink ervaart keerzijde van succes

BAZEL - De sensationele overwinning van Rusland op Nederland zaterdagavond heeft de directe omgeving van Guus Hiddink getroffen. Of de familie van de bondscoach van Rusland is bedreigd, wilde hij niet zeggen omdat dat volgens de Achterhoeker te gevoelig ligt. Maar het ziet er wel naar uit dat dit is gebeurd. Op de vraag of hij zelf vijandige reacties heeft gehad, zei Hiddink maandagavond letterlijk: ,,Dat is privé.’’

Waarna hij er even later aan toevoegde. ,,Mijn entourage heeft er wel last van gehad. Dit doet me vooral veel omdat het anderen betreft die dit moeten ondergaan en niet ik. Ik wil er verder niets over zeggen, dat lijkt me verstandiger.’’

Even later, nadat hij het trainingsveld had verlaten, was Hiddink aan de telefoon iets specifieker. ,,99 procent van de reacties uit Nederland was positief, maar je hebt altijd een kleine groep die anders reageert. Maar ik maak me er verder niet druk over.’’
Getuige de vele reacties op talloze websites, die veelal onder bijnamen worden geplaatst, wordt het Hiddink vooral kwalijk genomen dat hij zo uitbundig het Russische feest meevierde. Door veel anonieme landgenoten wordt dat als verraad gezien, met een verwijzing naar de Duitser Podolski die niet juichte nadat hij had gescoord tegen zijn oude vaderland Polen.
Rusland versloeg Nederland in Bazel zeer overtuigend, na een schitterende wedstrijd, met 3-1. ,,Genoeg hierover,’’ zei hij gisteravond. ,,Volgende vraag.’’

Het is niet voor het eerst dat de ‘omgeving’ van Hiddink te maken heeft met bedreigingen. Zelf kreeg hij in 2002, een paar weken nadat hij na zijn succesvolle Zuid-Koreaanse periode in dienst was getreden bij PSV, een kogelbrief opgestuurd. Even overwoog hij toen te stoppen. De dader werd later opgepakt. Hij had het op bekende Nederlanders voorzien met zijn bedreigingen.
Afgelopen zondag nam de gehele Russische afvaardiging vrij, gisteren liet de selectie zich weer in het openbaar zien tijdens een training aan de boorden van de Rijn.

Journalisten uit de hele wereld waren daar op afgekomen. Hiddink: ,,We hebben er vooral van nagenoten. Of de wodkaflessen nu wel zijn aangesproken? Nee, die zijn dicht gebleven, hoewel ik dat natuurlijk niet heb gecontroleerd. Maar ik heb vertrouwen in de Russische mensheid.’’

Igor Kornejev, assistent van Hiddink bij het Russische nationale team, wist precies wat de verbluffende zege van zaterdagavond in zijn thuisland teweeg had gebracht.

Volgens een officiële telling waren er zaterdagnacht 700.000 mensen op straat in Moskou.

,,Het was grootste volksfeest sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog,’’ vertelde de oud-Feyenoorder en Heerenveener gisteravond.

,,Althans, als ik de reacties mag geloven. Mensen kunnen amper geloven wat er is gebeurd, dat we Nederland hebben verslagen en dat we met dit jonge team in de halve finale van Euro 2008 staan. Voetbal heeft zo’n enorme impact op het dagelijks leven gekregen, het krijgt nu aandacht van iedereen. De president laat van zich horen, mensen hebben tot zeven uur in de ochtend feest gevierd. Iedereen in Rusland is door het dolle heen. Dit succes helpt mee aan de opbouw van het Russische voetbal.’’

En dat dankzij Hiddink, besefte Kornejev. ,,Ik ben erg trots. Guus heeft me deze mogelijkheid gegeven, dit is een onbetaalbare ervaring. Hiddink heeft de wijsheid, hij kent het proces om een team op te bouwen. Hij is psychologisch ijzersterk en is een echte winnaar.’’

Natuurlijk waren de complimenten ook voor Andrei Arshavin, de beste speler van het toernooi tot dusver en tegen Oranje de gangmaker. Of de voetbalwereld heeft zitten slapen, de voorbije jaren, werd Hiddink gevraagd.

Arshavin is immers al 27 jaar en speelt nog steeds in de Russische competitie. ,,Mwah, misschien wel. Maar Arshavin heeft de laatste tijd veel bijgeleerd. Hij is meer dan een normale nummer tien. Hij denkt nu ook defensief.’’

Kornejev: ,,Arshavin doet me denken aan Michael Laudrup. Hij vraagt altijd de aandacht van minimaal twee mensen.’’

Kortom, in Rusland is alles hosanna. ,,Maar,’’ zei Kornejev tot slot, ,,het was geweldig dat Marco van Basten ons in de kleedkamer kwam feliciteren. Dat bewijst zijn grote persoonlijkheid. Hij kan verliezen met veel klasse.’’
AD

Wat treurig weer dat sommige mensen zo onsportief zijn. Wat dat betreft zouden ze een voorbeeld moeten nemen aan Van Basten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » di jun 24, 2008 11:17 am

joey schreef:
Igor Kornejev, assistent van Hiddink bij het Russische nationale team, wist precies wat de verbluffende zege van zaterdagavond in zijn thuisland teweeg had gebracht.

Volgens een officiële telling waren er zaterdagnacht 700.000 mensen op straat in Moskou.

,,Het was grootste volksfeest sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog,’’ vertelde de oud-Feyenoorder en Heerenveener gisteravond.

,,Althans, als ik de reacties mag geloven. Mensen kunnen amper geloven wat er is gebeurd, dat we Nederland hebben verslagen en dat we met dit jonge team in de halve finale van Euro 2008 staan. Voetbal heeft zo’n enorme impact op het dagelijks leven gekregen, het krijgt nu aandacht van iedereen. De president laat van zich horen, mensen hebben tot zeven uur in de ochtend feest gevierd. Iedereen in Rusland is door het dolle heen. Dit succes helpt mee aan de opbouw van het Russische voetbal.’’
Mooi toch? Zo'n geweldig feest door Guus Geluk. Ik zie de Russen wel zitten. (Vooral zo'n Maria Kirilenko die Wimbledon onveilig maakt). Hoop dat ze het toernooi winnen. En Guus moet niet zeuren. Er is altijd ergens wel een idioot. Dat kan hij toch verwachten als hij in de pers gaat zitten stoken. Hij had het diplomatieker kunnen spelen.

Plaats reactie