13 juni, 20.45 uur Nederland-Frankrijk

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Plaats reactie
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

13 juni, 20.45 uur Nederland-Frankrijk

Bericht door Duke » ma mei 19, 2008 3:27 pm

13 juni, 20.45 uur Bern: Nederland-Frankrijk
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 10, 2008 6:38 pm

Ik zou het zo doen:

Van Persie;
Sneijder, Kuijt;
Engelaar, De Jong;
Van Bronckhorst, Bouma, Boulahrouz, Ooijer;
Van der Sar;

Hetzelfde idee als tegen Italië, met wat kleine verschillen. Bouma in plaats van Mathijsen, omdat Bouma wat beweeglijker is en daarmee makkelijker de loopacties van Ribery kan opvangen. Ooijer als rechtsback, omdat Malouda niet, in tegenstelling tot Di Natale, puur in de mandekking bestreden moet worden, maar er tactisch wat meer gevraagd wordt met bewegende spelers als Ribery, Abidal en Anelka. Centraal dan Boulahrouz, om Benzema af te stoppen. Boulahrouz heeft menig sluipschutter aangepakt, dus dat mag hij nu weer doen.
De Jong moet verdedigend bijspringen als Ribery of Benzema achter de spits opduikt. Engelaar vangt de passing van Toulalan op en dient weer te controleren als Van Bronckhorst overlapt. Kuijt vangt Abidal op bij balverlies en houdt het breed bij balbezit. Sneijder heeft vrijheid en trekt ruimte voor Van Bronckhorst, want Sagnol is puur tactisch niet geweldig. Van Persie sowieso in de spits, omdat het centrale duo van Frankrijk, in tegenstelling tot de Italianen, niet door Van Nistelrooy op beweeglijkheid en snelheid geklopt kan worden. Tevens is Van Persie sterk als aanspeelpunt in de lucht, terwijl de Fransen achterin minder lang zijn.
Er blijft dan één plek over. Daar kun je Van der Vaart zetten om eventueel Makélélé weg te lokken en zo ruimte te maken voor Sneijder (al laat Makélélé zich niet makkelijk verschalken). Ook kun je Van Nistelrooy om Van Persie laten spelen, om in de diepte toch wat meer aanspeelbaar te zijn. Nadeel is dan wel dat je verdedigend kwetsbaarder bent. Moeilijk.

Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat we niet op de nul moeten spelen, maar voor kansen moeten blijven gaan. Dan kun je winnen, kun je gelijkspelen en als het tegenvalt kun je ook verliezen, maar dan is Nederland het sterkst en de druk ligt bij de Fransen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Beloki

Bericht door Beloki » di jun 10, 2008 7:07 pm

Jij gaat met 10 spelers spelen? :wink.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 10, 2008 7:10 pm

Bertje schreef:Er blijft dan één plek over. Daar kun je Van der Vaart zetten om eventueel Makélélé weg te lokken en zo ruimte te maken voor Sneijder (al laat Makélélé zich niet makkelijk verschalken). Ook kun je Van Nistelrooy om Van Persie laten spelen, om in de diepte toch wat meer aanspeelbaar te zijn. Nadeel is dan wel dat je verdedigend kwetsbaarder bent. Moeilijk.

Beloki

Bericht door Beloki » di jun 10, 2008 7:10 pm

Ai. Pijnlijk. Ik ben nog niet zo scherp vandaag. :blush.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jesse

Bericht door Jesse » di jun 10, 2008 7:11 pm

En terecht! :headbang.gif:

:icon_biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 11, 2008 12:10 am

Bertje schreef:Ik zou het zo doen:

Van Persie;
Sneijder, Kuijt;
Engelaar, De Jong;
Van der Sar;

Hetzelfde idee als tegen Italië, met wat kleine verschillen. Bouma in plaats van Mathijsen, omdat Bouma wat beweeglijker is en daarmee makkelijker de loopacties van Ribery kan opvangen. Ooijer als rechtsback, omdat Malouda niet, in tegenstelling tot Di Natale, puur in de mandekking bestreden moet worden, maar er tactisch wat meer gevraagd wordt met bewegende spelers als Ribery, Abidal en Anelka. Centraal dan Boulahrouz, om Benzema af te stoppen. Boulahrouz heeft menig sluipschutter aangepakt, dus dat mag hij nu weer doen.
De Jong moet verdedigend bijspringen als Ribery of Benzema achter de spits opduikt. Engelaar vangt de passing van Toulalan op en dient weer te controleren als Van Bronckhorst overlapt. Kuijt vangt Abidal op bij balverlies en houdt het breed bij balbezit. Sneijder heeft vrijheid en trekt ruimte voor Van Bronckhorst, want Sagnol is puur tactisch niet geweldig. Van Persie sowieso in de spits, omdat het centrale duo van Frankrijk, in tegenstelling tot de Italianen, niet door Van Nistelrooy op beweeglijkheid en snelheid geklopt kan worden. Tevens is Van Persie sterk als aanspeelpunt in de lucht, terwijl de Fransen achterin minder lang zijn.
Er blijft dan één plek over. Daar kun je Van der Vaart zetten om eventueel Makélélé weg te lokken en zo ruimte te maken voor Sneijder (al laat Makélélé zich niet makkelijk verschalken). Ook kun je Van Nistelrooy om Van Persie laten spelen, om in de diepte toch wat meer aanspeelbaar te zijn. Nadeel is dan wel dat je verdedigend kwetsbaarder bent. Moeilijk.

Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat we niet op de nul moeten spelen, maar voor kansen moeten blijven gaan. Dan kun je winnen, kun je gelijkspelen en als het tegenvalt kun je ook verliezen, maar dan is Nederland het sterkst en de druk ligt bij de Fransen.
Meen je dit nou serieus? Anelka hoef je niet eens te dekken, Abidal is alles behalve beweeglijk.

Nee...van dit Frankrijk lig ik niet wakker. Zou ook niet veel aanpassen. En zeker niet de verdediging op 3 posities gaan wijzigen. Is echt nergens voor nodig. Ik zou alleen Bouma voor Mathijsen wisselen.

Van Persie zie ik het liefst ook in de spits. Zeker nu Kuijt heeft bewezen van grote waarde kan zijn en Sneijder en VDV sowieso er niet uithalen.

Engelaar en De JOng ook maar lekker laten staan. Zeker Nigel heeft een cruciale rol door zwervende spelers op te vangen van de Fransen.
IK GELOOF!!!!!!

gaizka

Bericht door gaizka » wo jun 11, 2008 8:52 am

Ik zou van Nistelrooij niet slachtofferen, is ook geen reden toe. Kan altijd uit het niets een doelpunt maken. Ik betwijfel ook of van Persie al fit genoeg is voor een basisplaats, heb geduld met hem, het toernooi duurt nog lang.

Ik zou in dezelfde opstelling spelen. Boulahrouz kan op Malouda spelen en mocht Evra spelen (waarom speelt hij niet?) kan Kuijt dat mooi belopen.

Ik ben benieuwd, kan Nederland weer zo' n prestatie neerzetten? Als dat het geval mocht zijn, zijn we wel 1 van de grote favoriten voor de titel.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jun 11, 2008 8:56 am

gaizka schreef:Ik zou van Nistelrooij niet slachtofferen, is ook geen reden toe.
Nee dat vind ik ook, waarom na 1 wedstrijd je nummer 1 spits gelijk weer slachtofferen.. hij deed het toch ook niet slecht, nog doelpuntje gemaakt ook.. je moet spelers ook een beetje vertrouwen geven, laat van Persie nou eerst maar gewoon lekker fit worden, komende wedstrijd gewoon weer wat meer minuten laten maken dan vorige keer.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 11, 2008 9:02 am

Bertje schreef:Ik zou het zo doen:

Van Persie;
Sneijder, Kuijt;
Engelaar, De Jong;
Van der Sar;

Twee dagen geleden zei je nog dat Van der Vaart er bij jou altijd instaat?

Ik zou gewoon hetzelfde spelen als tegen Italie. Bouma in plaats van Mathijsen, maar dat doet Van Basten nooit. Verder begint Van Persie nog op de bank, maar zoals gaizka zegt, het toernooi is nog lang.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Toppie

Bericht door Toppie » wo jun 11, 2008 10:00 am

Helemaal niks veranderen , alleen van Persie eerder in laten vallen bij een 1-0 achterstand. Voor Robben komt het te vroeg , alleen dat de Jong speelt vind ik vreemd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 11, 2008 10:47 am

Mr. Ajax schreef:Twee dagen geleden zei je nog dat Van der Vaart er bij jou altijd instaat?
Dan stel je hem dus op, hè.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jun 11, 2008 10:51 am

Bertje schreef:
Mr. Ajax schreef:Twee dagen geleden zei je nog dat Van der Vaart er bij jou altijd instaat?
Dan stel je hem dus op, hè.

Maar dat doe jij toch niet. Je twijfelt juist over hem. Lekker constant ben jij weer. :smallgrin.gif:

Ik vind trouwens dat de Fransen verdedigend ietsje sterker zijn dan de Italianen. Op de flanken misschien niet, (Sagnol is geen Zambrotta), maar met Gallas bijvoorbeeld hebben ze aardig wat fysiek en snelheid centraal achterin. Dat had Italie niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 11, 2008 10:55 am

Ik laat de optie open. Da's wat anders. Maar goed, deze discussie gaat nergens over.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 11, 2008 11:45 am

Nee dat is niet wat anders. Of hij staat er altijd in of je laat de optie open. Dat zijn 2 dingen.

Maar niet interessant inderdaad.

Het wordt 2-0 voor Nederland!
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 11, 2008 11:54 am

Frankrijk geeft zo en zo niets weg, maar of ze zelf iets gaan creeren valt ook zeer te betwijfelen.

Met 0-0 zou ik tevreden zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 11, 2008 12:02 pm

0-0 zou een prima resultaat zijn. Dan hoef je nog maar een punt te halen tegen de Roemenen.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jun 11, 2008 12:13 pm

Ik heb me verbaasd over het oeverloze gebrei van die Fransen. Stilstaand voetbal, waarbij de poppetjes de bal naar elkaar kaatsen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 11, 2008 12:14 pm

Ik verwacht overmorgen in ieder geval een stuk meer van de Fransen.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 11, 2008 12:24 pm

Jöhnk schreef:Frankrijk geeft zo en zo niets weg, maar of ze zelf iets gaan creeren valt ook zeer te betwijfelen.
Het lijkt me dat we Frankrijk niet moeten overschatten. Ze verliezen niet voor niets 2 keer van Schotland... Grote namen, maar het komt er niet echt uit. Zo'n Malouda bijv. vind ik weinig bijzonders.

Titi (Anelka) en Vieira (Troelala) zullen wel weer meedoen. Aan de speelstijl zal het niet veel veranderen.

Ze spelen zo'n beetje hetzelfde systeem als Bayern het voorbije seizoen deed. Ik zou Boulah wat meer centraal laten spelen en Kuyt wat meer vanaf met middenveld.

Dan ben je defensief en fysiek redelijk gewapend tegen die Fransen... en dan mogen Sneyder, VDV en RVN het voorin opknappen. Bij Sagnol, daar is wat te halen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 11, 2008 12:34 pm

Precies. Zo goed zijn ze niet hoor. En achterin is alleen Gallas op niveau
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jun 11, 2008 12:40 pm

Ondertussen pakten ze ook de nodige punten van Italië, Wimpey.

En met niemand anders!

Alexander

Bericht door Alexander » wo jun 11, 2008 12:40 pm

Ik zou het zo laten staan, geen veranderingen in brengen. Persie wel wat eerder erin brengen als het kan, hij moet minuten pakken om scherper te worden.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jun 11, 2008 12:44 pm

Bertje schreef:Ondertussen pakten ze ook de nodige punten van Italië, Wimpey.
En waren ze in de eerste ontmoeting heer en meester.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo jun 11, 2008 1:51 pm

Domenech laat Frankrijk vrijwel altijd aantreden alsof Brazilië op volle oorlogsterkte achter de cornervlag vandaan kan komen springen. Veel te veel controle en veel te weinig voetbal. Daarom draait Frankrijk ook zo slecht tegen kleine ploegen; Roemenië stond met 11 man op de eigen helft en nog staat er 6 man blok beton achterin(die overigens goed samen spelen, geven heel weinig weg)rond die ene spits. Vervolgens wordt Ribéry weggeduwd op de flank en kun je alleen nog wat verwachten van Malouda, die al een jaar op zoek is naar zijn getalenteerde zelf. Voorin staan ze vast en Ribéry moet er altijd 4 langs(wat hem erg slecht af ging tegen de Roemenen) om een keer een pass of een schot af te leveren.

Ik denk dat Frankrijk daarom beter is tegen een grote ploeg als Oranje dan tegen de Roemenen. Met ruimte kunnen ze wel wat, het is het kapot spelen van een hechte gesloten ploeg dat de Fransen inmiddels al jaren niet meer beheersen.
En ik zou Anelka eruit gooien, te labiel voor de top dat weten we nu wel.

Plaats reactie