8 juni, 18.00 uur Oostenrijk-Kroatië
8 juni, 18.00 uur Oostenrijk-Kroatië
8 juni, 18.00 uur Wenen: Oostenrijk-Kroatië
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
UEFAConfident Bilić hints at Croatia XI
Slaven Bilić said he is confident Croatia will prevail against Austria on Sunday after dropping a massive hint as to what his team will be for Sunday's Group B fixture against the co-hosts in Vienna.
Captain Kovač
Before departing for the Austrian capital this afternoon, Bilić revealed that he will be sticking with the same formation deployed in Croatia's recent friendlies against Moldova and Hungary. When asked what his XI would be, he replied: "You've known the team for two months, but I will tell you all tomorrow." As such, the following players are likely to start at the Ernst-Happel-Stadion: Stipe Pletikosa; Vedran Ćorluka, Robert Kovač, Josip Šimunić, Danijel Pranjić; Darijo Srna, Niko Kovač (c), Luka Modrić, Niko Kranjčar; Mladen Petrić, Ivica Olić.
'Excellent mood'
Bilić added: "The mood is excellent, but the nerves are increasing – a positive nervousness. Be sure we'll give everything we can; we'll be a top team. We'll be better than Austria as we're capable of controlling the match. Like in Formula 1, a good start is so important in the first game. All the best to women, but football is the most beautiful thing in the world."
Het blijft toch jammer dat Eduardo er niet bij is. Olić of Eduardo is nogal een wereld van verschil. Modrić, Kranjčar, Ćorluka, Srna en Petrić zijn de basisspelers waar ik het meeste van verwacht. Hopelijk komen Rakitić en Kalinić ook nog een beetje aan spelen toe. Vooral het middenveld heeft genoeg voetballend vermogen. De (oude) verdediging is wel matig, alleen rechtsback Ćorluka kan mij wel bekoren. Ik had liever Pokrivač in plaats van Pranjić op linksback gezien. Ook zie ik liever Vukojević dan aanvoerder Kovač spelen. De oudere garde, Šimunić, Šimić en gebroeders Kovač, zijn niet de meest talentvolle Kroaten. In de jongere lichting met oa Modrić, Kranjčar, Ćorluka, Rakitić, Kalinić en Eduardo zit wel muziek. Dit EK komt alleen nog wel te vroeg voor hen.
Precies. Het wegvallen van Eduardo is natuurlijk een enorme aderlating. Olic is lastig, werkt hard, maakt meters, maar een verdediger van formaat legt ie niet in de luren. Eduardo is natuurlijk klassen beter.D_skilled schreef:De enige echte goede verdediger die Kroatie achterin heeft rondlopen is natuurlijk Corluka. Voorin is de spoeling bij de Kroaten dun, weinig soeps. Sowieso een wereld van verschil als je Eduardo voorin hebt lopen of Olic.
Komt nog bij dat het 'pronkstuk' van Oostenrijk de defensie is. Stranzl, Prödl, Pogatetz (irritante galbak trouwens): dat kan slechter. Linz van Braga is een aardige spits (niet meer dan dat, maar tegen de defensie van de Kroaten kan ook Oostenrijk scoren) en ze hebben Ivanschitz.
@Jöhnk: en daar gaan we idd maar eens op letten. Van hem zal het moeten komen in voetballend opzicht. Ik hoop dat het hem lukt, ik ben wel gecharmeerd van Ivanschitz. Zou m.i. voor Ajax een versterking zijn.
-
- AT Toto winner 15/16
Ja, wat Corluka laat zien als rechtsback is inderdaad niet geweldig. Ook meer een centrale verdediger, alleen zijn de duo Kovac-Simunic onomstreden.Peter schreef:Ik zie die Corluka nooit voetballen, maar tot op heden is het driewerf drama. Voor de rest is het sowieso weer vrij armetierig aan beide kanten, maar het opportunistische maakt het nog wel 'aardig'.
Ivanschitz is onzichtbaar, al gaf hij wel één aardige steekpass.