Groep C

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Groep C

Bericht door Duke » do mei 08, 2008 10:54 am

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr mei 16, 2008 11:22 am

Vier spelers uit voorlopige EK-selectie

AMSTERDAM - Ajacied Urby Emanuelson, AZ-speler Kew Jaliens, Hedwiges Maduro van Valencia en Danny Koevermans van PSV doen aanstaande dinsdag niet mee aan de voorbereiding op het Europees Kampioenschap.

Danny Koevermans in actie voor PSV. (ANP) Dat staat vrijdag op de site van de KNVB. De voorlopige selectie van bondscoaches Marco van Basten en John van 't Schip bestaat nu uit 25 spelers. Ruud van Nistelrooy, Arjen Robben, Wesley Sneijder, Edwin van der Sar en Jan Vennegoor of Hesselink worden later aan de groep toegevoegd, omdat zij eerst verplichtingen hebben bij hun eigen clubs.

Volgens de KNVB-site wordt mogelijk ook Khalid Boulahrouz aan de EK-selectie toegevoegd. De verdediger van Sevilla heeft enkele maanden last gehad van een blessure. In de eerste trainingsweek in het Oranjekamp moet blijken of hij fit genoeg is.

Uiterlijk op woensdag 28 mei moet de definitieve ploeg van twintig veldspelers en drie keepers bij de UEFA bekend zijn.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo mei 18, 2008 1:19 pm

Trezeguet valt af bij Frankrijk

Raymond Domenech heeft David Trezeguet niet opgenomen in zijn voorlopige selectie. De Franse bondscoach selecteerde 30 spelers voor het komende EK. Op een trainingskamp in de Alpen stelt Domenech zijn definitieve selectie (23 namen) samen.
“Er zijn vier of vijf spelers die in het centrum van de aanval kunnen spelen. Dan moet je keuzes maken,” zei de Franse oefenmeester. Trezeguet scoorde twintig doelpunten voor Juventus dit seizoen, maar komt desondanks niet voor in de plannen van Domenech.

Saint-Etienne aanvaller Bafetimbi Gomis is voor het eerst opgeroepen. Dit seizoen scoorde hij zestien keer in Ligue 1. “Ik houd hem al een tijdje in de peiling,” aldus Domenech. “Hij is goed op dreef dit seizoen, dus is zijn selectie gerechtvaardigd.”

In eerste instantie leek het erop dat de bondscoach ook Mathieu Valbuena (Olympique Marseille) en Jerome Rothen (Paris Saint Germain) zou selecteren, maar uiteindelijk was er ook voor hen geen plek in de selectie.

Frankrijk speelt zijn openingswedstrijd tegen Roemenië in groep C op 9 juni. Daarna spelen Les Bleus op 13 juni tegen Nederland en op 17 juni tegen Italië.

De voorlopige selectie:

Doel: Grégory Coupet (Olympique Lyon), Mickael Landreau (Paris Saint-Germain), Sébastien Frey (Fiorentina), Steve Mandanda (Olympique Marseille).

Verdediging: Eric Abidal (Barcelona), Jean-Alain Boumsong (Olympique Lyon), François Clerc (Olympique Lyon), Julien Escudé (Sevilla), Patrice Evra (Manchester United), William Gallas (Arsenal), Philippe Mèxes (AS Roma), Willy Sagnol (Bayern München), Sébastien Squillaci (Olympique Lyon), Lilian Thuram (Barcelona)

Middenveld: Alou Diarra (Bordeaux), Lassana Diarra (Portsmouth), Mathieu Flamini (Arsenal), Claude Makélélé (Chelsea), Jérémy Toulalan (Olympique Lyon), Patrick Vieira (Inter Milan), Samir Nasri (Olympique Marseille)

Aanval: Nicolas Anelka (Chelsea), Hatem Ben Arfa (Olympique Lyon), Karim Benzema (Olympique Lyon), Djibril Cissé (Olympique Marseille), Bafetimbi Gomis (Saint-Etienne), Sidney Govou (Olympique Lyon), Thierry Henry (Barcelona), Franck Ribéry (Bayern München), Florent Malouda (Chelsea).
voetbalzone

Grappig. Trezeguet, dus niet selecteren, maar Anelka wel.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 18, 2008 10:25 pm

Heeft Domenech wat tegen Trezeguet?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mei 18, 2008 10:35 pm

Anelka en Trezequet zijn beide geen toppers hoor. Al heeft Trezequet meer toegevoegde waarde op dit moment dan Henry...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo mei 18, 2008 10:37 pm

Vind ik niet. Henry blijft een topper. Past alleen veel meer bij het spel van Arsenal dan het spel van Barca. Ik bestrijd dat hij een mindere voetballer is geworden.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 18, 2008 10:42 pm

Eens met Beloki. Henry blijft een topper. Bergkamp kon er bij Inter plotseling geen zak van.

Henry gaat juist knallen op dit EK.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma mei 19, 2008 2:00 pm

Bertje schreef:Heeft Domenech wat tegen Trezeguet?
Ja, die liggen elkaar niet zo.

Dat spreekt in het voordeel van Trezeguet overigens (al zal Frankrijk hem niet enorm missen).

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 19, 2008 2:04 pm

Nee, ze zitten nu wat beter in de (scorende) spitsen. Maar twee jaar geleden liep Henry er maar verloren bij zonder steun.

Leuk je weer eens te zien trouwens, RGB! :koe.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma mei 19, 2008 2:45 pm

Leuk om er weer te zijn (er breken toch weer gouden tijden aan voor goede voetbalpraat :blush.gif: ).

Ik zie weinig in de combi Treze-Henry. Die heeft alleen gewerkt bij Monaco toen Henry als een soort wingback op links speelde en Trezeguet stijf voorin naast een goed meevoetballende spits(Ikpeba). Als duo vind ik ze niet imponerend. Trezeguet is een geweldige doelpuntenmaker maar na elke pass in zijn richting kun je beter meteen terug rennen want het is of een goal of balverlies. Beter een wat bewegelijker speler, dat heeft in de kwalificatie zijn nut bewezen (al zou ik Trezeguet wel altijd meenemen, het blijft een klassespits).

Domenech is natuurlijk nog steeds een behoorlijk vreemde snuiter, maar voetballend heeft hij wel wat geleerd.

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 19, 2008 3:06 pm

Heb je al in het 'Wie word Europees kampioen'-topic gekeken? Ben wel benieuwed naar je mening.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di mei 20, 2008 10:08 am

Roemenië ziet Ovidiu Petre geblesseerd afhaken

De Roemeense verdedigende middenvelder Ovidiu Petre moet een kruis maken over zijn deelname aan het EK voetbal in Zwitserland en Oostenrijk (7-29 juni). Dat maakte de Roemeense Voetbalbond (FRF) dinsdag bekend. Hij blesseerde zich aan de rechterknie en scheurde zijn meniscus.

Petre was een van de 14 spelers die in het Turkse Antalya samen met hun gezin op "stage-vakantie" waren. Hij blesseerde zich tijdens een partijtje beachvolleybal.

Volgens de FRF maakt bondscoach Victor Piturca donderdag de naam van de vervanger van de ongelukkige Petre bekend.

De 26-jarige Petre, een middenvelder van Steaua Boekarest, telt 22 nationale selecties waarin hij één keer tot scoren kwam.
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di mei 20, 2008 5:58 pm

Del Piero wel, Inzaghi niet op EK

Bondscoach Roberto Donadoni heeft Alessandro del Piero opgenomen in de EK-selectie van Italië. De 33-jarige aanvaller speelde acht maanden geleden zijn laatste interland. Del Piero dankt zijn uitverkiezing aan een sterk seizoen bij Juventus, waarin hij 21 competitiedoelpunten maakte. AC Milan-spits Filippo Inzaghi ontbreekt bij de 24 Italianen, van wie nog één speler moet afvallen.

De Italiaanse voetbalbond maakte bovendien bekend dat Donadoni zijn contract bij de FIGC heeft verlengd tot en met het WK in 2010. In het nieuwe contract is wel de clausule opgenomen, dat een vertrek van Donadoni bij een teleurstellend verlopen EK mogelijk maakt. Donadoni volgde na het door Italië gewonnen wereldkampioenschap van 2006 Marcello Lippi op.

De voorlopige selectie van Italië

Doel:
Gianluigi Buffon (Juventus), Marco Amelia (Livorno), Morgan De Sanctis (Udinese).

Verdediging:
Christian Panucci (AS Roma), Fabio Grosso (Olympique Lyon), Fabio Cannavaro (Real Madrid), Marco Materazzi (Inter Milan), Gianluca Zambrotta (FC Barcelona), Andrea Barzagli (Palermo), Giorgio Chiellini (Juventus)

Middenveld:
Gennaro Gattuso, Andrea Pirlo, Massimo Ambrosini (AC Milan), Daniele De Rossi, Simone Perrotta, Alberto Aquilani (AS Roma), Mauro Camoranesi (Juventus), Riccardo Montolivo (Fiorentina).

Aanval:
Luca Toni (Bayern München), Alessandro Del Piero (Juventus), Antonio Di Natale, Fabio Quagliarella (Udinese), Marco Borriello (Genoa), (Udinese), Antonio Cassano (Sampdoria, geleend Real Madrid)
www.nos.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di mei 20, 2008 7:54 pm

Niet zo onder de indruk van hun aanval hoor. Toni kan je als wereldtop beschouwen, de rest is toch een categorie daaronder.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di mei 20, 2008 10:38 pm

Het middenveld en verdediging vind ik ook niet zo bijzonder. Paar goede spelers dat Italie, in iedere linie wel 1 of 2 toppers maar het houdt niet over hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 20, 2008 10:43 pm

Geweldige middenvelders. Pirlo, De Rossi, Montolivo, Gatusso en ook nog Camoranesi. Verder hebben ze Toni voorin en achterin met Zambrotta, Cannavaro en Materazzi nog een eental toppers. Verder hebben ze nog jongens als Del Piero, Grosso en natuurlijk Buffon op doel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di mei 20, 2008 10:47 pm

Vind het allemaal wel meevallen. Vind ze niet echt complementair aan elkaar. Allemaal prima donna's die de bal in de voet willen hebben. Al zou ik Gattuso wel bij Nederland willlen hebben.

Het is geen slecht elftal hoor, maar ook niet de absolute topfavoriet. Daarnaast hebben ze in Donadoni niet de beste schaker in huis.

Edit:

Het team wordt nou niet bepaald sterker gemaakt als jij nog eens die spelers op gaat zitten noemen he :ajaxsmiley.gif: Ik had mijn vorige post gemaakt aan de hand van het lijstje :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 20, 2008 10:57 pm

Camoranesi brengt in zijn eentje al meer dynamiek zonder bal dan veel elftallen als geheel herbergen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di mei 20, 2008 10:58 pm

Ja.....?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mei 28, 2008 12:11 pm

'Van Basten geeft alvast wat weg van zijn plannen'
28/05/2008 12:30

De rugnummers die de spelers van het Nederlands elftal dragen tijdens met EK zijn bekend. Bondscoach Marco van Basten lijkt daarmee een tip van de sluier te lichten.

Als je ervan uitgaat dat de nummers één tot en met elf de basisspelers zijn, krijgt Joris Mathijsen de voorkeur boven Wilfred Bouma centraal in de verdediging en is Giovanni van Bronckhorst Oranje's linksback.

Op het middenveld kan Orlando Engelaar rekenen op een basisplaats. Hij vormt samen met Demy de Zeeuw het controlerende duo. Ruud van Nistelrooy is de eerste keuze centraal in de aanval.

Vooral in offensief opzicht blijven er vraagtekens. Rafael van der Vaart zou op basis van zijn gebruikelijke nummer 23 buiten de boot vallen, maar kan bij Van Basten vrijwel altijd op een basisplaats rekenen.

Van der Vaart lijkt met Robin van Persie en Arjen Robben te moeten strijden om twee plaatsen in de eerste elf. Van Persie is nog altijd herstellende van spierblessures.

De rugnummerverdeling bij Oranje
1. Edwin van der Sar Doel
2. André Ooijer Verdediging
3. John Heitinga Verdediging
4. Joris Mathijsen Verdediging
5. Giovanni van Bronckhorst Verdediging
6. Demy de Zeeuw Middenveld controlerend
7. Robin van Persie Middenveld aanvallend
8. Orlando Engelaar Middenveld controlerend
9. Ruud van Nistelrooy Aanval
10. Wesley Sneijder Middenveld aanvallend
11. Arjen Robben Middenveld aanvallend
12. Mario Melchiot Verdediging
13. Henk Timmer Doel
14. Wilfred Bouma Verdediging
15. Tim de Cler Verdediging
16. Maarten Stekelenburg Doel
17. Nigel de Jong Middenveld controlerend
18. Dirk Kuijt Aanval
19. Klaas-Jan Huntelaar Aanval
20. Ibrahim Afellay Middenveld aanvallend
21. Ryan Babel Aanval
22. Jan Vennegoor of Hesselink Aanval
23. Rafael van der Vaart Middenveld aanvallend
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mei 28, 2008 12:38 pm

De keuze ging niet helemaal tussen die twee volgens Donadoni, maar hij neemt Ambrosini wel mee maar Montolivo niet. :drecul.gif:

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mei 28, 2008 1:39 pm

Flamini niet geselecteerd...heel raar. Jammer want vind het een mooie middenvelder
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 28, 2008 5:04 pm

Donadoni is niet goed bij zijn hoofd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo mei 28, 2008 5:49 pm

Die is toch van Italie? :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo mei 28, 2008 8:10 pm

Montolivo toch ook.

Plaats reactie