Peking 2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 13, 2008 1:51 pm

brigade zuid schreef:FF weer zeiken op de nos hoor..
Ik vind dat de NOS het prima doet, al blijft de BBC top. De Duitsers zonden gisteren de zwemfinales niet eens live uit. Drie keer raden waarom.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo aug 13, 2008 1:57 pm

Wat vind je goed aan de nos dan? Bij de nos wordt je gestraft voor het feit dat je vroeg je bed uit gaat om live te kijken want vervolgens worden die vroege wedstrijden tot in den treure uitgebreid herhaald gedurende de dag. Dat moet je gewoon doen dmv korte bondige flitsen en geen lange herhalingen want in die tijd wil ik gewoon live sport zien, je moet gewoon zoveel mogelijk live laten zien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 13, 2008 2:06 pm

Dat is wel irritant idd, maar ik heb vandaag toch al zwemmen, judo, wielrennen, voetbal, softbal, hockey en beachvolleybal live gezien. Het kan ermee door. Iets te oranje georienteerd misschien, dat wel.

Jammer genoeg weinig zeilen. Dat vind ik een stoere sport.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo aug 13, 2008 2:09 pm

Dat de NOS zich concentreert op Oranje is natuurlijk niet vreemd, en zeilen is (denk ik) een lastige sport om goed in beeld te brengen, je ziet er sowieso weinig van op TV.

De internet site van de NOS is wel heel goed, met 12 kanalen hoef je maar weinig te missen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo aug 13, 2008 3:32 pm

Is er nog iets op? Ik heb de laatste 2 uur vrij genomen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 13, 2008 3:34 pm

Je mag nu naar huppelende paarden kijken. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo aug 13, 2008 3:42 pm

Hier ga ik niet naar kijken. Heb niets met paardesport.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo aug 13, 2008 3:46 pm

Basketbal
Boksen
Volleybal

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo aug 13, 2008 7:05 pm

Richard en Reinder wederom gewonnen. Voor de rest doen die O.S. me weinig... :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 14, 2008 7:40 am

Pssst .. Het gerucht gaat dat na beachvolleybal ook zandkastelen bouwen een olympische sport gaat worden ...

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do aug 14, 2008 3:46 pm

Voetske schreef:Pssst .. Het gerucht gaat dat na beachvolleybal ook zandkastelen bouwen een olympische sport gaat worden ...
60 meter Prijsneuken op een speenvarken wordt in London een demonstratiesport heb ik ergens gelezen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do aug 14, 2008 3:49 pm

Jezus wimpey. :blush.gif:

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do aug 14, 2008 3:53 pm

:faga1.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do aug 14, 2008 4:01 pm

Hoe werkt dat precies, 60 meter prijsneuken? Wie het snelst de 60 meter aflegt? Wie het langste kan blijven zitten?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo aug 20, 2008 1:08 pm

Chinees volk niet welkom bij Spelen
Door SJOERD MOSSOU

PEKING - Een klein bejaard vrouwtje met vierenhalve tand laat trots haar badge zien. ‘Security volunteer of Xicheng District’ staat erop.

Ze draagt een mooie witte olympische polo, net als haar twee vriendinnen. Ondertussen dopt haar man de tuinbonen voor vanavond, zittend op een plastic krukje.

Deze drie dames bewaken een kleine t-splitsing in de hutong Yaeng, een traditionele woonwijk in het centrum van Peking. ‘Hello’ zeggen ze steeds vrolijk, als bewijs dat ze hun cursus Engels succesvol hebben afgerond. Met gebaren maken ze duidelijk dat ze hier streng doch rechtvaardig de orde bewaken.

Lieve mensen van een jaar of zeventig tot beveiligingsvrijwilliger benoemen; het is China’s manier om het volk deelgenoot te maken van de Spelen. Overal in Peking lopen of fietsen ze rond; bejaarde vrijwilligers in witte polo’s die allemaal hun eigen deeltaak hebben. De weg wijzen, vegen, de orde bewaken of gewoon op een hoek zitten.

Wie wat verder kijkt, ziet het beeld van een volk dat op afstand dient te blijven van het echte feest. De Chinezen mogen vriendelijk lachen naar toeristen, ze mogen met duizenden tegelijk vrijwilliger zijn, maar op de Spelen telt alleen het perfecte plaatje richting de buitenwereld. Wie zonder kaartje of officiële accreditatie te dichtbij komt, wordt weggestuurd.

Het best komt dat tot uiting op de Olympic Green, het megacomplex aan de noordkant van Peking waar de meeste stadions en sporthallen zijn gebouwd. Een reusachtig terrein van 1.153 hectare, compleet met sponsortentoonstellingen, evenemententerreinen, winkels, restaurants, mediacentra en een compleet wegennet.

Het merkwaardige is; het is er totaal niet druk. Waar de Olympic Greens op eerdere Spelen vaak een verzamelpunt waren voor fans en de plaatselijke bevolking, is die van Peking een vesting. Slechts mensen met een entreekaartje voor één van de wedstrijden mogen naar binnen, uiteraard pas na een uitgebreide securitycheck.

Alleen in de directe omgeving van het Vogelnest, het nationale stadion, is het gezellig. Daar wandelen complete Chinese families rond, springen kinderen in de fonteinen en kijkt het publiek met open mond naar de kleurrijke optochten. Het zijn de gelukkigen met kaartjes.

Daarbuiten, rondom de andere stadions van de Olympic Green, zijn de parken, trottoirs en eetstalletjes vaak vrijwel verlaten. Grote fanpleinen in de stad zelf, zoals die in Sydney in 2000 of op het WK voetbal in Duitsland, zijn er in Peking niet.

Ook opvallend; de lege plekken op veel tribunes. Vooraf was een beeld ontstaan dat de Chinezen letterlijk vochten om de allerlaatste kaartjes, ook die voor de kleinere sporten. De entreeprijzen zijn zeer bescheiden (meer dan de helft van de beschikbare tickets kost minder dan elf euro), maar veel sporten lijken verre van uitverkocht.

,,Toch zijn ze dat wel,’’ zei Wang Wei deze week, de vice-president van organisatiecomité BOCOG. Wei suggereerde dat veel sponsors en familieleden van atleten wellicht hun kaartjes ongebruikt laten.

Dat de Chinese overheid het niet zo heeft op samendrommende mensenmassa’s, is bekend. Toen half Peking zich op 8 augustus verzamelde voor de zo langverwachte openingsceremonie, trapte de ordedienst overal rondom het Vogelnest op de rem. Straten, bruggen en viaducten werden afgezet, opdat het rondom het nationale stadion maar niet te druk zou worden. De honderdduizenden Pekinezen die een foto wilden maken van de plek waar het allemaal gebeurde, hadden een zoomlens nodig.

Het Chinese volk beleeft zijn Olympische Spelen vooral voor de televisie. In restaurants, in de kleine hutong-huisjes, in winkels; overal waar je kijkt staren mensen naar de beelden van CCTV, de nationale staatstelevisie. Dankzij de stortvloed aan gouden medailles zien de Chinezen voortdurend een juichende landgenoot op een podium staan. Mooier had de Chinese regering het zich niet kunnen wensen.

,,Qua grootte, organisatie en stadions kunnen wij misschien niet tippen aan deze Olympische Spelen,’’ zegt Sebastian Coe, de voorzitter van het organisatiecomité van de volgende Spelen, die van Londen in 2012. ,,En zo veel medailles als China nu haalt, is voor ons Britten ook een utopie. Maar wat we wél kunnen, is het leuk maken. Londen 2012 moet een groot feest worden. Een feest voor iedereen.’’

www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo aug 20, 2008 1:34 pm

Terecht, zonder ticket of accreditatie heb je er niks te zoeken.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo aug 24, 2008 2:37 pm

Afsluiting heeft ook weer een paar pareltjes qua choreografie.

Ik wist trouwens dat Mart Smeets ook nog eens de schoonvader was van Minke Smabers.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo aug 24, 2008 2:41 pm

Zlatan Son of God schreef:Terecht, zonder ticket of accreditatie heb je er niks te zoeken.
Precies, grote sportevenementen zijn al lang niet meer voor het gewone volk
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 24, 2008 2:48 pm

Jinne schreef:Afsluiting heeft ook weer een paar pareltjes qua choreografie.
En er worden weer lieden aan een touwtje de lucht in getrokken.

'Nog nooit vertoond.'



Het wordt de Britten wel erg makkelijk gemaakt. Deze poppenkast is makkelijk te overtreffen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo aug 24, 2008 2:51 pm

Dat doen ze speciaal voor Evert.

Zelfs Jackie Chan is aan het zingen geblazen nu. Ik merk het verschil niet zo erg met de echte zangers en zangeressen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 24, 2008 3:01 pm

Het is zó afgezaagd, wat doe Chinezen laten zien. Een en al kitch.

Zelfs al zou de queen herself over vier jaar midden op het podium gaan zitten schijten, dan nog is het interessanter.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo aug 24, 2008 3:53 pm

Jammer dat die Chinezen er niet een goede karaoke tegenaan gegooid hebben.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 25, 2008 5:49 pm

Niemand naar het Olympisch Stadion om de Nederlandse sporters binnen te halen? :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma aug 25, 2008 9:32 pm

Ik ga straks Sno aan het werk zien in een Ajax-shirt...of dat niet genoeg is...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma aug 25, 2008 9:46 pm

joey schreef:Niemand naar het Olympisch Stadion om de Nederlandse sporters binnen te halen? :hypocrite.gif:
Ik wacht liever weer op de Suriprofs. :icon_wink.gif:

Plaats reactie