Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo dec 05, 2007 7:23 pm

Daar hoef je je toch niet voor te schamen, GF? :smallgrin.gif:

Modric, Essien, Kalou... Ik zie ze niet naar Amsterdam komen; wat hebben we ze te bieden? De spelers die er nog een beetje toe doen in onze selectie (KJH, Gabri, Heitinga) zie ik eerlijk gezegd wel vertrekken aan het eind van het seizoen. En aangezien we met ons programma in december in staat zijn het landskampioenschap te verspelen, zullen toch weinig serieus goeie spelers naar Amsterdam willen komen, omdat de kans dat (ook) komend seizoen de CL misgelopen wordt, dan reeel lijkt? Cl-voetbal is volgens mij het enige argument om nog goeie spelers (of: talenten) naar Nederland te lokken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 05, 2007 9:05 pm

Ik neem aan dat we de geruchten omtrent Modric niet al te serieus hoeven te nemen. Maar mocht Ajax hem binnenhalen heb ik eerlijk gezegd mijn bedenkingen.

Natuurlijk is het een fantastisch talent en zou hij een absolute versterking voor Ajax zijn. Daar bestaat denk ik geen twijfel over. Ik vind echter dat Ajax niet mee moet gaan in het betalen van zulke hoge transfersommen.
Wij kunnen alleen overleven wanneer we geregeld spelers opleiden en die uiteindelijk verkopen met een mooie winst. Dat geld kunnen we weliswaar voor een gedeelte weer investeren in aankopen maar als we daarbij te veel uitgeven kunnen we de strijd op lange termijn niet volhouden.

Voor Modric zijn we te laat. Die moet je eerder halen zodat hij nog redelijk te betalen is en zodat je ook nog een behoorlijke winst kunt maken bij een latere transfer. Dan zou een transfer zoals bijvoorbeeld Aissati veel logischer zijn. 5 miljoen euro betalen voor een jonge speler waar enorm veel potentie in zit. Die maakt je elftal ook beter en je kan er later nog aan verdienen.
Nil volentibus arduum

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo dec 05, 2007 9:45 pm

Onvoorstelbaar wat een fatalisme hier. :blush.gif:

We staan 2 punten achter, er komen belangrijke spelers terug van blessures, we kunnen ons in de winterstop versterken en we zijn nog niet eens halverwege het seizoen.

"Maar het seizoen IS al verloren, de goede spelers komen toch nooit, de enige goeden die we nog hebben vertrekken zeker..."

Waar ben ik beland???? :1evil.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » wo dec 05, 2007 9:49 pm

Nieuwe nederigheid Neef, de Nieuwe Nederigheid.. (al vind ik het toch verdacht veel lijken op pessimisme, maarja ik zal er wel weer naast zitten)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 05, 2007 9:52 pm

De competitie is nog niet verloren maar we hoeven nou ook niet te doen alsof het fantastisch gaat. We hebben thuis alweer 7 onnodige punten laten liggen en we hebben straks een behoorlijk lastig slot van de competitie.

Natuurlijk kunnen de eventuele aankopen de selectie versterken maar ik verwacht toch ook dat het tijd zal kosten voor je daar wat van merkt.

Voordeel is dat we ons volledig op die competitie kunnen richten omdat we al uit alle europese toernooien zijn gegooid. Dat dan weer wel.....
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 05, 2007 10:38 pm

Neefkens schreef:"Maar het seizoen IS al verloren, de goede spelers komen toch nooit, de enige goeden die we nog hebben vertrekken zeker..."
Heb ik iets over het hoofd gezien?

@ Marillion: al maak je geen winst op Modric, dan nog is het het waard om hem te hebben. Absolute top.

jabu

Bericht door jabu » wo dec 05, 2007 11:49 pm

joey schreef:jabuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!! :eusa_pray.gif: :eusa_pray.gif: :eusa_pray.gif:
Er staat dat Sören Lerby samen met Martin van Geel en Danko Đikić in naam van de Joden uit Amsterdam Ajax naar Zagreb zijn gegaan voor Modrić. Ze hebben al eerder 15.000.000,- euro geboden en zouden zich voorbereiden om meer te bieden.

De reden dat Lerby hierbij aanwezig is, is volgens mij alleen maar omdat HSV met Van der Vaart tegen Dinamo speelt.
Jöhnk schreef:Kan Chelsea VDV niet even kopen?
Ook staat er dat Lerby al eerder was betrokken bij de transfer van Sneijder naar Real, Van der Vaart naar HSV en volgens de allernieuwste informatie is de transfer van Van der Vaart naar Chelsea al rond voor 20.000.000,- euro. Ze geven ook aan dat Ajax haast nooit veel voor spelers betaald en dat zij vaak goedkoop kopen om duur door te verkopen. Ajax heeft concurrentie van Chelsea maar heeft deze zomer twee spelers (Sneijder en Babel) verkocht voor 47.000.000,- euro en is 'gevuld als een tanker'.

Ook geeft Zdravko Mamić aan dat Modrić zelf vrij is een club te kiezen. Maar Mamić zal hem alleen aan de hoogstbiedende club van de hand doen, dus die opmerking kan ook direct naar de prullenmand.
Jinne schreef:Nog een bronnetje:

http://www.vecernji.hr/newsroom/sports/ ... 5/index.do

Dat Ajax in Zagreb is lijkt dus wel waar te zijn, alleen het blijft een vraag hoeveel kans Ajax maakt.
Dat is eigenlijk dezelfde bron. Het gaat namelijk om twee kranten Jutarnji (ochtend) List en Vecernji (avond) List.

Wel staat er in de Vecernji List dat Mamić zou hebben gezegd dat Modrić alleen mag naar Real, Barca of Chelsea en dat het geen geheim is dat er al een overeenkomst met Chelsea is en dat ze alleen wachten op het eind van dit halve seizoen en dat Modrić zijn handtekening al voor Chelsea heeft gezet.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo dec 05, 2007 11:55 pm

Ik kan me niet voorstellen dat AJAX 15 miljoen of zelfs meer neerlegt voor een speler.

gaizka

Bericht door gaizka » do dec 06, 2007 8:58 am

brigade zuid schreef:Ik kan me niet voorstellen dat AJAX 15 miljoen of zelfs meer neerlegt voor een speler.
Zolang het enigzins verantwoord is kan het. Je weet dat je Modric over 1 a 2 jaar voor minimaal hetzelfde bedrag kunt verkopen. Hij moet alleen zijn been niet breken en nooit meer op zijn oude niveau komen...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do dec 06, 2007 9:13 am

Neefkens schreef:Onvoorstelbaar wat een fatalisme hier. :blush.gif:

We staan 2 punten achter, er komen belangrijke spelers terug van blessures, we kunnen ons in de winterstop versterken en we zijn nog niet eens halverwege het seizoen.

"Maar het seizoen IS al verloren, de goede spelers komen toch nooit, de enige goeden die we nog hebben vertrekken zeker..."

Waar ben ik beland???? :1evil.gif:
Allemaal de schuld van Joey :1evil.gif:

Is drie maanden weg, volgt Ajax voor geen meter en valt gelijk met z'n neus in de boter tegen NAC. Trouwens, al winnen we hier 5 jaar achter elkaar de CL en de landstitel dan zal er nog gezeken worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do dec 06, 2007 10:48 am

brigade zuid schreef:Ik kan me niet voorstellen dat AJAX 15 miljoen of zelfs meer neerlegt voor een speler.
Nee, maar dat is ook nergens voor nodig, als je er maar iets eerder bij bent.

Daarom ben ik er ook groot voorstander van om Aissati voor 5 miljoen op te halen. Goed, hij zit op de bank, maar dat doet volgens mij niets af aan zijn talent. Of gaan we weer wachten totdat hij niet meer haalbaar is?

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 06, 2007 11:05 am

Spijker schreef:Allemaal de schuld van Joey :1evil.gif:

Is drie maanden weg, volgt Ajax voor geen meter en valt gelijk met z'n neus in de boter tegen NAC. Trouwens, al winnen we hier 5 jaar achter elkaar de CL en de landstitel dan zal er nog gezeken worden.
Kunnen jullie even collecteren? Dan ben ik zo weer weg, hoor. Moet er wel een substantieel bedrag op tafel komen! :neutral.gif: :headbang.gif:

Bedankt, Jabu! Het ziet er dus naar uit dat de 'joden uit Amsterdam' een vergeefse reis hebben ondernomen. Hopelijk hebben ze geboekt bij Ryanair. Heb jij toevallig nog nieuws in de Kroatische kranten van vandaag gelezen, Jabu? Deze link bijvoorbeeld? http://www.jutarnji.hr/sport/nogomet/cl ... ,100615.jl

Ik begrijp van AN dat men Ajax alleen voor de beleefdheid heeft ontvangen. Modric gaat naar een Europese topclub. Zoals we al konden bevroeden.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 06, 2007 2:43 pm

Jammer, volgende:

Talent Marin verkiest AC Milan boven Ajax

Volgens het Duitse tijdschrift Der Kicker kan Ajax Marko Marin vergeten. De talentvolle middenvelder van Borussia Mönchengladbach vertrekt naar Italië, waar AC Milan zijn nieuwe club wordt.

Eerder meldde Bild dat Ajax de 18-jarige Marin als de ideale opvolger van Wesley Sneijder zag. De in Bosnië geboren Duitser stond toen ook al in de belangstelling van Fiorentina en AC Milan. De Duitse Cristiano Ronaldo heeft er voor gekozen om naar Milan te verkassen.

Wanneer Marin richting Italië vertrekt is overigens nog niet duidelijk. De revelatie van dit seizoen in de Tweede Bundesliga staat open voor een vertrek in de winter, maar moet wachten of de twee clubs er op tijd uit zijn.

Mocht dat niet zo zijn, dan vertrekt de jeugdinternational in de zomer naar Milan. Borussia Mönchengladbach en AC Milan zijn volgens het tijdschrift al dicht bij een akkoord.
AS

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 06, 2007 2:49 pm

Gelukkig had Wimpey nog een betere speler voor ons uit Burkina Faso.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do dec 06, 2007 2:52 pm

Pitroipa? Daar schijnt PSV een oogje op te hebben.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 06, 2007 2:55 pm

Ik kan trouwens nergens vinden dat de deal rond is. Maar Marin is een van de grootste talenten van Duitsland en ongetwijfeld onhaalbaar voor Ajax. Zelfs Duitse topclubs kunnen hem niet vastleggen.

Het is natuurljk heel mooi dat Ajax hoog inzet. Maar ik ben bang dat we op deze manier keer op keer achter het net vissen. Toptalenten van de hoogste categorie komen niet naar Ajax. :blush.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » do dec 06, 2007 2:57 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Daar hoef je je toch niet voor te schamen, GF? :smallgrin.gif:

Modric, Essien, Kalou... Ik zie ze niet naar Amsterdam komen; wat hebben we ze te bieden? De spelers die er nog een beetje toe doen in onze selectie (KJH, Gabri, Heitinga) zie ik eerlijk gezegd wel vertrekken aan het eind van het seizoen. En aangezien we met ons programma in december in staat zijn het landskampioenschap te verspelen, zullen toch weinig serieus goeie spelers naar Amsterdam willen komen, omdat de kans dat (ook) komend seizoen de CL misgelopen wordt, dan reeel lijkt? Cl-voetbal is volgens mij het enige argument om nog goeie spelers (of: talenten) naar Nederland te lokken.
Misschien moet jij maar elke week richting Londen vliegen voor het kijken van voetbal, want zelfs voetske is niet zo zwartgallig als jij. Misschien is lichttherapie een optie voor je? Schijnen sombere mensen van op te knappen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 06, 2007 3:06 pm

Het is inderdaad erg donker buiten. :smallgrin.gif:

Een succesje op de transfermarkt zou heel welkom zijn. Al is het maar voor het goede gevoel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 06, 2007 3:14 pm

joey schreef:Het is natuurljk heel mooi dat Ajax hoog inzet. Maar ik ben bang dat we op deze manier keer op keer achter het net vissen. Toptalenten van de hoogste categorie komen niet naar Ajax. :blush.gif:
Er is natuurlijk nog tijd genoeg en het zijn slechts geruchten maar ik begin ook heel voorzichtig weer wat ongerust te worden. We blijven straks toch niet weer met lege handen achter? :eusa_pray.gif:
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do dec 06, 2007 3:16 pm

In dat geval zijn het prutsers.

goodfella

Bericht door goodfella » do dec 06, 2007 3:17 pm

Vind ik ook. Paaien die handel. Maar daar is Martin van Geel wel goed in heb ik het idee. Ondanks alles.

goodfella

Bericht door goodfella » do dec 06, 2007 3:21 pm

Als Modric komt laat ik me in m'n blote reet fotograferen?!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 06, 2007 4:05 pm

joey schreef:Het is natuurljk heel mooi dat Ajax hoog inzet. Maar ik ben bang dat we op deze manier keer op keer achter het net vissen. Toptalenten van de hoogste categorie komen niet naar Ajax. :blush.gif:
Goed punt. Maar dan nog is er een verschil tussen vissen in de vijver met Modric, Renato Augusto, Gourcuff en Marin en vissen in een vijver met minder bekende talenten uit Zuid-Amerika. Van Geel lijkt zo nu en dan echt achter de grote media-hypes aan te gaan.

999

Bericht door 999 » do dec 06, 2007 4:33 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Daar hoef je je toch niet voor te schamen, GF? :smallgrin.gif:

Kijk, dat noem ik nu realistisch ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do dec 06, 2007 5:25 pm

goodfella schreef:Als Modric komt laat ik me in m'n blote reet fotograferen?!
Modric, kom alsjeblieft! :eusa_pray.gif: :666.gif:

Gesloten