De voorbereiding van Oranje
- Cluijffert
-
- AT Toto winner 10/11
Wat zou jouw favoriete opstelling dan zijn, Bertje? Uitgaande van een zekerheid bij Van Basten (dat Van Nistelooij sowieso speelt) en mijn eigen voorkeuren (Van Persie, Robben en Sneijder vind ik beter), kom ik maar moeiljk tot een realistische opstelling mét VDV. Dan zul je moeten gaan schuiven met Sneijder, wat niet ideaal is.Bertje schreef:Net als Mr. Ajax zou ik Van der Vaart er nooit uit halen. Verovert ballen, wint duels, bouwt op, creert ruimte en kan een doelpunt maken. Sneijder natuurlijk ook niet. Sneijder beslist wedstrijden.
- Cluijffert
Ik zou, omdat het hier een toernooi betreft, sowieso een veel scorende spits opstellen (Van Nistelrooy dus) en die zo goed mogelijk ondersteunen. Tevens moet er een tactische variant zijn voor als het niet loopt.Scherrer schreef:Wat zou jouw favoriete opstelling dan zijn, Bertje? Uitgaande van een zekerheid bij Van Basten (dat Van Nistelooij sowieso speelt) en mijn eigen voorkeuren (Van Persie, Robben en Sneijder vind ik beter), kom ik maar moeiljk tot een realistische opstelling mét VDV. Dan zul je moeten gaan schuiven met Sneijder, wat niet ideaal is.
Om VN zo goed mogelijk te ondersteunen heb je middenvelders nodig die VN zo min mogelijk met de rug naar het doel laten spelen en hem in kansrijke positie kunnen brengen. Om de (toch kwetsbare) opbouw zo goed mogelijk te laten verloren moet Vd Vaart wat mij betreft sowieso spelen. Hij is positioneel sterk en is dus makkelijk aanspeelbaar, is balvast en is sterk in zijn passing. Daarnaast is hij sterk in zijn positionering na balverlies.
Sneijder zou ik ook sowieso opstellen, omdat hij als geen ander VN in stelling kan brengen. Robben speelt ook, aangezien hij fit is, diepgang brengt, beslissend is in de kleine ruimtes en voor dreiging vanaf de flanken kan zorgen.
Daarnaast zou ik het verdedigend zo veel mogelijk dichtbouwen en vooral met tactisch sterke spelers, want anders vermoord je Vd Vaart, Robben en Sneijder door een teveel aan loopwerk.
Zoiets tegen Italie:
VN;
Robben, Kuijt;
Vd Vaart, Sneijder;
De Zeeuw;
Bouma, Mathijsen, Ooijer, Melchiot;
Vd Sar;
Van Persie is niet fit en in ieder geval niet wedstrijdfit, dus die moet maar gedurende het toernooi gebracht worden. Kuijt speelt bij mij tegen Italie omdat je tegen Italie veel druk moet zetten met lopende mensen. Verder heb je als alternatief voor De Zeeuw nog De Jong en kan Heitinga ook spelen, al lijkt Heitinga tegen Toni me geen gelukkige combinatie.
Boulahrouz kan eventueel ook nog ingepast worden, als hij fit genoeg is.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik vind het wel heel aanvallend hoor. En ik zou Mathijsen eruit gooien. Echt een DRAMA die vent. Dan kan je beter Heitinga opstellen. Die brengt meer voetbal en is aanvallend gevaarlijk...Bertje schreef:Ik zou, omdat het hier een toernooi betreft, sowieso een veel scorende spits opstellen (Van Nistelrooy dus) en die zo goed mogelijk ondersteunen. Tevens moet er een tactische variant zijn voor als het niet loopt.Scherrer schreef:Wat zou jouw favoriete opstelling dan zijn, Bertje? Uitgaande van een zekerheid bij Van Basten (dat Van Nistelooij sowieso speelt) en mijn eigen voorkeuren (Van Persie, Robben en Sneijder vind ik beter), kom ik maar moeiljk tot een realistische opstelling mét VDV. Dan zul je moeten gaan schuiven met Sneijder, wat niet ideaal is.
Om VN zo goed mogelijk te ondersteunen heb je middenvelders nodig die VN zo min mogelijk met de rug naar het doel laten spelen en hem in kansrijke positie kunnen brengen. Om de (toch kwetsbare) opbouw zo goed mogelijk te laten verloren moet Vd Vaart wat mij betreft sowieso spelen. Hij is positioneel sterk en is dus makkelijk aanspeelbaar, is balvast en is sterk in zijn passing. Daarnaast is hij sterk in zijn positionering na balverlies.
Sneijder zou ik ook sowieso opstellen, omdat hij als geen ander VN in stelling kan brengen. Robben speelt ook, aangezien hij fit is, diepgang brengt, beslissend is in de kleine ruimtes en voor dreiging vanaf de flanken kan zorgen.
Daarnaast zou ik het verdedigend zo veel mogelijk dichtbouwen en vooral met tactisch sterke spelers, want anders vermoord je Vd Vaart, Robben en Sneijder door een teveel aan loopwerk.
Zoiets tegen Italie:
VN;
Robben, Kuijt;
Vd Vaart, Sneijder;
De Zeeuw;
Bouma, Mathijsen, Ooijer, Melchiot;
Vd Sar;
Van Persie is niet fit en in ieder geval niet wedstrijdfit, dus die moet maar gedurende het toernooi gebracht worden. Kuijt speelt bij mij tegen Italie omdat je tegen Italie veel druk moet zetten met lopende mensen. Verder heb je als alternatief voor De Zeeuw nog De Jong en kan Heitinga ook spelen, al lijkt Heitinga tegen Toni me geen gelukkige combinatie.
Boulahrouz kan eventueel ook nog ingepast worden, als hij fit genoeg is.
Voor de rest zou ik VDV er ook nooit uitgooien.
Ik zou tegen Italie met dit elftal spelen:
Sar
Melchiot Ooijer Boula Bouma
Heitinga
Sneijder De Zeeuw Robben
Vaart-Persie
IK GELOOF!!!!!!
- Monkey Tonk
Dit is een labiel elftal. Met deze voorhoedespelers en middenvelders kun je een tegenstander je wil opleggen; zolang je de bal hebt. Maar het hele kat-en-muis idee verdwijnt in een klap zo gauw de tegenstander in de gaten heeft hoe slecht de verdediging is. Het lijkt me onmogelijk om met deze selectie overheersend te spelen (want dat kan alleen als je daaraan niet twijfelt). Ik ga speciaal letten op hoe en wanneer de twijfel in dit elftal sluipt.
Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. In dit geval de hele laatste linie.
Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. In dit geval de hele laatste linie.
-
Voorin vind ik het lastig. Robben, Sneijder en Vaart zijn alle drie belangrijk en bepalend. Persie is een held en een geweldenaar die eigenlijk altijd moet spelen evenals RvN.
Achterin zou ik Ooijer centraal zetten met Bouma en later Boulahrouz. Heitinga ipv de Zeeuw op het middenveld. Melchiot rechtsachter.
Achterin zou ik Ooijer centraal zetten met Bouma en later Boulahrouz. Heitinga ipv de Zeeuw op het middenveld. Melchiot rechtsachter.
Face your fears and live your dreams, No Fear