De voorbereiding van Oranje

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo jun 01, 2008 3:12 pm

Van der Vaart zou ik er altijd inhouden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jun 01, 2008 3:23 pm

Sneijder er dan dus uit?

999

Bericht door 999 » zo jun 01, 2008 3:53 pm

Wat een BAGGER wedstrijd van Oranje ...
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » zo jun 01, 2008 3:57 pm

Wat een mooie wedstrijd :excited.gif: Ik zie de wedstrijden stuk voor stuk minder worden. Ik snap die euforie echt niet

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo jun 01, 2008 4:06 pm

Zo op de achtergrond spelend vond ik de wedstrijd prima te doen.

Over welke euforie heb jij het btw Toppie?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo jun 01, 2008 4:07 pm

het is maar een friendly en jullie winnen...

what's the problem?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo jun 01, 2008 4:20 pm

Inderdaad, wedstrijd op 70% uitgespeeld. Lekker boeiend dit, volgende week gaat het pas beginnen.

Orannjee, dat kannnn je! :headbang.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jun 01, 2008 4:39 pm

Ja, dit elftal kan nog wel wat beter heb ik het idee. Zie het wel zitten eigenlijk.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 01, 2008 5:04 pm

Net als Mr. Ajax zou ik Van der Vaart er nooit uit halen. Verovert ballen, wint duels, bouwt op, creert ruimte en kan een doelpunt maken. Sneijder natuurlijk ook niet. Sneijder beslist wedstrijden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo jun 01, 2008 5:09 pm

Bertje schreef:Net als Mr. Ajax zou ik Van der Vaart er nooit uit halen. Verovert ballen, wint duels, bouwt op, creert ruimte en kan een doelpunt maken. Sneijder natuurlijk ook niet. Sneijder beslist wedstrijden.
Wat zou jouw favoriete opstelling dan zijn, Bertje? Uitgaande van een zekerheid bij Van Basten (dat Van Nistelooij sowieso speelt) en mijn eigen voorkeuren (Van Persie, Robben en Sneijder vind ik beter), kom ik maar moeiljk tot een realistische opstelling mét VDV. Dan zul je moeten gaan schuiven met Sneijder, wat niet ideaal is.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo jun 01, 2008 5:22 pm

Waar jullie zouden Van Persie laten spelen?
Winger of achter RvN?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 01, 2008 6:42 pm

Scherrer schreef:Wat zou jouw favoriete opstelling dan zijn, Bertje? Uitgaande van een zekerheid bij Van Basten (dat Van Nistelooij sowieso speelt) en mijn eigen voorkeuren (Van Persie, Robben en Sneijder vind ik beter), kom ik maar moeiljk tot een realistische opstelling mét VDV. Dan zul je moeten gaan schuiven met Sneijder, wat niet ideaal is.
Ik zou, omdat het hier een toernooi betreft, sowieso een veel scorende spits opstellen (Van Nistelrooy dus) en die zo goed mogelijk ondersteunen. Tevens moet er een tactische variant zijn voor als het niet loopt.

Om VN zo goed mogelijk te ondersteunen heb je middenvelders nodig die VN zo min mogelijk met de rug naar het doel laten spelen en hem in kansrijke positie kunnen brengen. Om de (toch kwetsbare) opbouw zo goed mogelijk te laten verloren moet Vd Vaart wat mij betreft sowieso spelen. Hij is positioneel sterk en is dus makkelijk aanspeelbaar, is balvast en is sterk in zijn passing. Daarnaast is hij sterk in zijn positionering na balverlies.
Sneijder zou ik ook sowieso opstellen, omdat hij als geen ander VN in stelling kan brengen. Robben speelt ook, aangezien hij fit is, diepgang brengt, beslissend is in de kleine ruimtes en voor dreiging vanaf de flanken kan zorgen.

Daarnaast zou ik het verdedigend zo veel mogelijk dichtbouwen en vooral met tactisch sterke spelers, want anders vermoord je Vd Vaart, Robben en Sneijder door een teveel aan loopwerk.

Zoiets tegen Italie:

VN;
Robben, Kuijt;
Vd Vaart, Sneijder;
De Zeeuw;
Bouma, Mathijsen, Ooijer, Melchiot;
Vd Sar;

Van Persie is niet fit en in ieder geval niet wedstrijdfit, dus die moet maar gedurende het toernooi gebracht worden. Kuijt speelt bij mij tegen Italie omdat je tegen Italie veel druk moet zetten met lopende mensen. Verder heb je als alternatief voor De Zeeuw nog De Jong en kan Heitinga ook spelen, al lijkt Heitinga tegen Toni me geen gelukkige combinatie.
Boulahrouz kan eventueel ook nog ingepast worden, als hij fit genoeg is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 01, 2008 8:12 pm

Ik snap niet dat MVB tevreden is over Heitinga en Mathijsen. Die 2 maken een allesbehalve solide indruk...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 01, 2008 8:21 pm

Zacht uitgedrukt, Wimpey. Heitinga komt zwaar tekort als verdediger. Die kun je beter als middenvelder opstellen.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » zo jun 01, 2008 9:48 pm

Bertje schreef:
Scherrer schreef:Wat zou jouw favoriete opstelling dan zijn, Bertje? Uitgaande van een zekerheid bij Van Basten (dat Van Nistelooij sowieso speelt) en mijn eigen voorkeuren (Van Persie, Robben en Sneijder vind ik beter), kom ik maar moeiljk tot een realistische opstelling mét VDV. Dan zul je moeten gaan schuiven met Sneijder, wat niet ideaal is.
Ik zou, omdat het hier een toernooi betreft, sowieso een veel scorende spits opstellen (Van Nistelrooy dus) en die zo goed mogelijk ondersteunen. Tevens moet er een tactische variant zijn voor als het niet loopt.

Om VN zo goed mogelijk te ondersteunen heb je middenvelders nodig die VN zo min mogelijk met de rug naar het doel laten spelen en hem in kansrijke positie kunnen brengen. Om de (toch kwetsbare) opbouw zo goed mogelijk te laten verloren moet Vd Vaart wat mij betreft sowieso spelen. Hij is positioneel sterk en is dus makkelijk aanspeelbaar, is balvast en is sterk in zijn passing. Daarnaast is hij sterk in zijn positionering na balverlies.
Sneijder zou ik ook sowieso opstellen, omdat hij als geen ander VN in stelling kan brengen. Robben speelt ook, aangezien hij fit is, diepgang brengt, beslissend is in de kleine ruimtes en voor dreiging vanaf de flanken kan zorgen.

Daarnaast zou ik het verdedigend zo veel mogelijk dichtbouwen en vooral met tactisch sterke spelers, want anders vermoord je Vd Vaart, Robben en Sneijder door een teveel aan loopwerk.

Zoiets tegen Italie:

VN;
Robben, Kuijt;
Vd Vaart, Sneijder;
De Zeeuw;
Bouma, Mathijsen, Ooijer, Melchiot;
Vd Sar;

Van Persie is niet fit en in ieder geval niet wedstrijdfit, dus die moet maar gedurende het toernooi gebracht worden. Kuijt speelt bij mij tegen Italie omdat je tegen Italie veel druk moet zetten met lopende mensen. Verder heb je als alternatief voor De Zeeuw nog De Jong en kan Heitinga ook spelen, al lijkt Heitinga tegen Toni me geen gelukkige combinatie.
Boulahrouz kan eventueel ook nog ingepast worden, als hij fit genoeg is.
Ik vind het wel heel aanvallend hoor. En ik zou Mathijsen eruit gooien. Echt een DRAMA die vent. Dan kan je beter Heitinga opstellen. Die brengt meer voetbal en is aanvallend gevaarlijk...

Voor de rest zou ik VDV er ook nooit uitgooien.

Ik zou tegen Italie met dit elftal spelen:

Sar

Melchiot Ooijer Boula Bouma

Heitinga

Sneijder De Zeeuw Robben

Vaart-Persie
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma jun 02, 2008 5:27 am

Dit is een labiel elftal. Met deze voorhoedespelers en middenvelders kun je een tegenstander je wil opleggen; zolang je de bal hebt. Maar het hele kat-en-muis idee verdwijnt in een klap zo gauw de tegenstander in de gaten heeft hoe slecht de verdediging is. Het lijkt me onmogelijk om met deze selectie overheersend te spelen (want dat kan alleen als je daaraan niet twijfelt). Ik ga speciaal letten op hoe en wanneer de twijfel in dit elftal sluipt.

Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. In dit geval de hele laatste linie.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jun 02, 2008 7:47 am

Ik zou toch opteren voor Ooijer ipv Heitinga in het centrum en dan Melchiot op rechtsback. Wellicht Bouma voor Mathijssen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jun 02, 2008 9:13 am

Voorin vind ik het lastig. Robben, Sneijder en Vaart zijn alle drie belangrijk en bepalend. Persie is een held en een geweldenaar die eigenlijk altijd moet spelen evenals RvN.

Achterin zou ik Ooijer centraal zetten met Bouma en later Boulahrouz. Heitinga ipv de Zeeuw op het middenveld. Melchiot rechtsachter.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 02, 2008 10:36 am

Dirk Kuyt is stiekem voor Duitsland:

Afbeelding

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jun 02, 2008 10:37 am

Hoezo dat?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma jun 02, 2008 10:38 am

Beetje flauw...

Ik zou dus (als alle vier fit zijn) met Robben op de bank beginnen. Hem vind ik ook de beste invaller.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 02, 2008 10:39 am

Ik weet het. :blush.gif:

Beloki

Bericht door Beloki » ma jun 02, 2008 10:39 am

Jöhnk schreef:Dirk Kuyt is stiekem voor Duitsland:

Afbeelding
:drecul.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma jun 02, 2008 10:44 am

Jinne schreef:Hoezo dat?
idd...klopt niet; hij legt de eed af nl. :hypocrite.gif:

Maar goed...nog een week en dan mogen onze jongens; heeeel langzaam aan begint het toernooi meer leven...

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 02, 2008 10:51 am

Tegen Italie...hoe zouden jullie spelen dan? Gewoon ff de gehele opstelling
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie