Die Mutu zal niet lekker geslapen hebben. Met drie punten zaten ze al zowat in de volgende ronde.

Dit is een compromis. Als het geen bewuste was was het ook geen penalty.Thomas schreef:Eens met Jesse. Wel een duidelijke penalty omdat hij z'n arm niet langs z'n lichaam heeft (in dat geval is er nooit sprake van aangeschoten hands), maar geen rode kaart. Het was volgens mij geen bewuste.Jöhnk schreef:Ooijer ging als een keeper naar die bal. Dat had een penalty moeten wezen + rood voor Ooijer.
Per ongeluk je hand in de lucht gooien gaat dan ook niet.Thomas schreef:Natuurlijk wel. Als jij de lucht in springt en je arm hangt in de lucht en raakt de bal is het gewoon een strafschop. Per ongeluk hands, maar gewoon een strafschop.
OK, dan verschillen we daar van mening.Van der Sar stond nog achter Ooijer, dus Ooijer haalde de bal niet met zekerheid van de doellijn. Daarom is het mijn ogen geen rood.
Als ik spring gaat mijn hand niet in de lucht. Maar misschien hebben voetballers zich dat aangeleerd om zich te beschermen/om een elleboog uit te kunnen delen.Thomas schreef:Bij het springen gaat je arm omhoog. Wat is in jouw ogen dan wel per ongeluk hands?
Nee, als je een doelpunt voorkomt met je handen. Daar was volgens jou geen sprake van, maar volgens mij wel.Dus als iemand bewust hands maakt op het middenveld is het in jouw ogen rood?
OK, maar die voetballers komen vaak helemaal met hun ellebogen boven hun schouders. Dat is geen natuurlijke beweging meer.Thomas schreef:Een beetje met je armen 'wapperen' is in mijn ogen logisch bij het springen.
Tja, wanneer is het per ongeluk? Als het niet bewust is. Dat moet je per situatie bekijken. Ik vond het geval van Ooijer bewust, ondanks dat hij zijn armen niet in de lucht had wapperen.Maar wat is in jouw ogen nou per ongeluk hands? Alleen als iemand z'n arm strak naast z'n lichaam heeft? Ik vind dat er daarnaast ook nog sprake kan zijn van per ongeluk hands. Per ongeluk hands waar wel een penalty voor dient gegeven te worden, overigens.
Ik dacht dat het dan juist een penalty was. Maar als het zo is dat je dan rood krijgt had hij inderdaad rood moeten krijgen.Peter schreef:Ik denk niet dat Sar die bal nog had weten te keren, dus dan kun je pleiten voor rood.