8 juni, 20.45 uur Duitsland-Polen

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 09, 2008 11:49 am

Rishi schreef:Vind ik niet. Want je wint zulke prijzen niet in je eentje.
Andere prijzen in het voetbal wel dan?

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 11:52 am

Ja. Verkiezing tot beste voetballer ter wereld bijvoorbeeld :ajaxsmiley.gif:

Nee je hebt gelijk wel gelijk. Het is misschien een smet dat ze niks hebben gewonnen met hun landenploeg maar ik vind dat persoonlijk moeilijk te beoordelen. Als speler kun je worden gekocht door een topclub en win je daar prijzen mee.

Als speler ben je afhankelijk van de nationale ploeg en het beperkte aantal spelers dat geselecteerd kan worden.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 09, 2008 11:54 am

Thomas schreef: Naast de door jou voorgestelde wissel zou ik ook Niko Kovač eruit halen voor Vukojević. En nu we het toch over Kovač hebben: vervelende duikelaars hebben die Kroaten in de ploeg. Bah.
Bilic en de Kovac-broertjes zullen wel buddies zijn. Een andere verklaring voor hun aanwezigheid kan ik niet bedenken. Niko Kovac is al zijn hele carriere een irritante galbak en een matige speler.

Ik hoop dat die Ognjen speelt en dat ie die Duitsers op een net zo rete-irritante manier aanpakt als ie tegen Diego en VDV deed. Zuigen, etteren, shirttrekken, slaan: go for it.

Denk trouwens dat de Kroaten sowieso hun trucendoos nog wat verder zullen opentrekken, want voetballend hebben ze tegen de Duitsers geen kans.

Jesse

Bericht door Jesse » ma jun 09, 2008 11:54 am

Het ging er toch meer om dat Cruijff er in die beslissende finale voor het grootste gedeelte niet stond? Dan is het inderdaad een smetje. Voor een speler uit een land dat toch nooit een nationale prijs zal pakken vind ik het heel wat minder zwaar wegen. Nog steeds een smetje, maar niet iets waar je hem persoonlijk voor verantwoordelijk kan houden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma jun 09, 2008 11:55 am

wimpey schreef:
Real Ajax schreef: Trouwens, DiStefano heeft ook nooit een WK gewonnen, hoor je ook niemand over.
Is toch een smetje. :smallgrin.gif: Toch?
Ik kan dat toch niet zo zien. Al wil ik enigszins meegaan in het geval JC omdat hij het zelf erg heeft lopen saboteren...dan hebben we het nog niet eens over het geval 1978. :blackcat.gif:

Anyway, ik zie Duitsland sowieso wel dit toernooi winnen (mits zie iets vinden op die Gomez)...12 jaar droog staan is eigenlijk erg lang voor Duitse begrippen.
Denk trouwens dat de Kroaten sowieso hun trucendoos nog wat verder zullen opentrekken, want voetballend hebben ze tegen de Duitsers geen kans.
Nog verder?! Ik zag al een verzameling stervende zwanen gisteren. Man oh man.
Laatst gewijzigd door Real Ajax op ma jun 09, 2008 11:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 09, 2008 11:57 am

Het ging mij erom dat Duitsland gemiddeld betere voetballers opleidt en daarom gemiddeld verder komt en gemiddeld meer wint. Ik heb NIET gezegd dat alle Duitsers beter zijn dan de Nederlanders en dat Cruijff een ballenvoetballer was.

Cruijff was natuurlijk uniek.

999

Bericht door 999 » ma jun 09, 2008 11:59 am

wimpey schreef:
Voetske schreef: Komop Wimpey dat zou betekenen dat Berry van Aerle ( Europees gezien ) onze ( tot nu toe ) beste back is geweest die ooit op het veld heeft gestaan.
Nee, dat maak jij ervan. Ik heb het nl. over de aller-allergrootsten. Daartoe reken ik die postbode uit Helmond niet.

Franco Baresi was fenomenaal goed, maar hij won nooit een landentoernooi. Is toch een smetje. Geldt ook voor JC.
Tis jammer, maar dat kun je toch nooit ophangen aan een speler.Ik bedoel Rensenbrink schiet tegen de paal, doet ie doet niet zou 78 lichting betere voetballers zijn dan in 74.Ook aller-groten kunnen verliezen met teamsporten toch ?.Al snap ik best wat je bedoelt hoor .. het zou dat ietsje pietsje meer zijn geweest op je rapport, maar goed, je staat niet in je eentje op het veld ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 09, 2008 11:59 am

Jesse schreef:Het ging er toch meer om dat Cruijff er in die beslissende finale voor het grootste gedeelte niet stond? Dan is het inderdaad een smetje.
Je legt beter dan ik uit wat ik bedoel. Merci!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 09, 2008 12:05 pm

Real Ajax schreef: Anyway, ik zie Duitsland sowieso wel dit toernooi winnen (mits zie iets vinden op die Gomez)...12 jaar droog staan is eigenlijk erg lang voor Duitse begrippen.
Dat moet t.k.v. alles voorkomen worden. Ik werk nog altijd grotendeels in Duitsland. Ik hoop op Portugal, zij moeten het doen. Dat Duitsland de halve finale spelenderwijs haalt, daar heb ik me inmiddels bij neergelegd.
Nog verder?! Ik zag al een verzameling stervende zwanen gisteren. Man oh man.
Tegen Duitsland doen ze er nog een scheppie bovenop. Kovac-broers zijn born and raised in Duitsland. Die Niko Kovac trekt alle registers nog wat verder open om die Duitsers op te naaien.

Olic, Petric, Simunic spelen er en beheersen de taal. De Kroatische ploeg is zo onderhand meer Duits dan die verzameling Polen, Spanjaarden, Panamezen, Zwitsers etc. die het shirt van Duitsland dragen. Jammer dat Marko Marin niet geselecteerd is door Löw, want dat is een Kroaat. :smallgrin.gif:

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma jun 09, 2008 12:08 pm

wimpey schreef:Dat moet t.k.v. alles voorkomen worden. Ik werk nog altijd grotendeels in Duitsland.
Ach man, dan moet je met een zwart-rood-gele pruik op een paar pullen bier leegdrinken terwijl je een beetje gepest wordt. Is dat nou straf? :aai.gif: :smallgrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jun 09, 2008 12:13 pm

Ik mag hopen dat Löw een Olic nooit zou selecteren. Waardeloze speler is dat, zeg.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 09, 2008 12:13 pm

Over die paar pullen bier kan natuurlijk gepraat worden...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jun 09, 2008 1:21 pm

wimpey schreef: Was die eerste goal van Podolski nou buitenspel of niet. Volgens mij wel. Die wordt goedgekeurd en een vergelijkbaar twijfelgeval bij de Polen niet. Dát is voor mij nou Duitsland. Kunde, maar ook mazzel en de scheidsrechter mee hebben.
...
Precies zo denk ik er nou ook over.. en daarmee zeg ik helemaal niet dat ze niet verdiend gewonnen hebben hoor.. maar die twee buitenspel gevalletjes vallen net de goede kant op voor Duitsland.. als die goal van Smolarek wel goedgekeurd wordt krijg je toch een andere wedstrijd.. misschien is het idd onzin maar heb vaak het idee dat ze met bepaalde dingetjes wat geluk hebben.. met lotingen heb ik ook vaak zoiets van nou Duitsland kom je lekker mee weg met zo'n loting..

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 09, 2008 1:37 pm

brigade zuid schreef: met lotingen heb ik ook vaak zoiets van nou Duitsland kom je lekker mee weg met zo'n loting..
Zie WK 2006. Zij tegen Costa Rica, Polen en Ecquador en wij tegen Servie, Ivoorkust en Argentinie.

WK 2002. Via Saudi, Ierland, Kameroen, Paraguay, USA en Zuid-Korea de finale halen.

Of nu: de enige serieus te nemen horde tot aan de finale is Portugal.

Dat kan alleen Duitsland, zo lijkt het.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 1:44 pm

Ben het met je eens maar Duitsland kan er ook niet altijd iets aan doen dat andere landen er niks van bakken op het WK he. Bijvoorbeeld 2002. Zuid-Korea had natuurlijk NOOIT de halve finale mogen halen..
IK GELOOF!!!!!!

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma jun 09, 2008 1:51 pm

Rishi schreef: Zuid-Korea had natuurlijk NOOIT de halve finale mogen halen..
Daar werd wel even voor gezorgd. :kots:

Alleen Duitsland was toen wel gewaarschuwd en liet zich heel slim niet gek maken. Man wat was ik toen voor Duitsland. :hypocrite.gif: :biggrin.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 09, 2008 1:57 pm

Real Ajax schreef:
Rishi schreef: Zuid-Korea had natuurlijk NOOIT de halve finale mogen halen..
Daar werd wel even voor gezorgd. :kots:
Let maar op, ook dit jaar krijgen we daar weer mee te maken. Het zou me niets verbazen als Poetin het EK heeft gekocht.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma jun 09, 2008 1:59 pm

Jöhnk schreef:Let maar op, ook dit jaar krijgen we daar weer mee te maken. Het zou me niets verbazen als Poetin het EK heeft gekocht.
Mmm, beide gastlanden hebben al verloren (ondanks die Zwitserse banken :biggrin.gif: ).

En Poetin zou ook al de CL-finale regelen voor Chelsea (nietwaar Wimpey?) :excited.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 09, 2008 2:05 pm

Wat heeft Poetin dan te schaften met Chelsea?

Hoe dan ook, die zooi in Zuid Korea was omgekocht, dat kan niet anders.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 2:14 pm

Alsnog moet je die Koreanen gewoon oprollen hoor...
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jun 09, 2008 2:40 pm

Eens, maar Spanje en Italië kregen wel erg veel tegenstand van de scheids.

gaizka

Bericht door gaizka » ma jun 09, 2008 2:51 pm

Jöhnk schreef:Wat heeft Poetin dan te schaften met Chelsea?

Hoe dan ook, die zooi in Zuid Korea was omgekocht, dat kan niet anders.
Poetin is bevriend met Abramovitsj.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 09, 2008 3:46 pm

Rishi schreef:Alsnog moet je die Koreanen gewoon oprollen hoor...
Mwah, Spanje speelde voor de verandering zeer acceptabel, maar toch gingen de koreanen er met het been vandoor. Ik geloof dat er zelfs zuivere doelpunten werden afgekeurd. Daar valt niet tegenop te spelen.

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 10, 2008 12:22 pm

Real Ajax schreef: Man wat was ik toen voor Duitsland. :hypocrite.gif: :biggrin.gif:
:1evil.gif:

Harm

Bericht door Harm » di jun 10, 2008 12:25 pm

Peter schreef:Eens, maar Spanje en Italië kregen wel erg veel tegenstand van de scheids.
Italië had het echt aan zichzelf te danken. Was er niet iets met rode kaarten, of open kansen die gemist werden?

Plaats reactie