Vervanger Sneijder

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Plaats reactie
LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » zo aug 12, 2007 10:58 pm

Ik heb het volste vertrouwen in Van Geel!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Aristides

Bericht door Aristides » zo aug 12, 2007 10:59 pm

mattie schreef:kom maar op met de aankopen die er al gelijk woensdag kunnen staan... Ik kom net thuis van werk en..... ik kan weer eens mijn ogen niet geloven... Voor de tegenstanders die HtC willen wippen word het zeer interessante week. Maar ook V. Geel waarin wij allen zovveellllll vertrouwen hebben :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: met zijn "schaduwlijst"moet eens afvragen wat hij dan in godsnaam doet bij ajax. Want i.p.v. oogsten word Ajax zowel europees als nationaal het lachertje. Juist door o.a. verkopen van Sneijder.
Maakt niet uit wie je koopt, woensdag zal die speler er of nog niet zijn of niet meedoen. Hoe kun je op die centrale plaats spelen, zonder ooit te hebben meegetraind.

De HtC-wippers zullen tevreden zijn met de verkoop, lijkt me duidelijk.

Ajax moet oogsten? Ja, maar een ingespeeld team maakt meer kans te oogsten dan een team dat uit nieuwkomers bestaat. Ajax moet (basis)spelers Grygera, Sneijder, De Mul, Babel en Perez laten gaan! Zegt genoeg, niet als excuus, maar omdat er spelers vertrekken met specifieke kwaliteiten. Zet daar de blessures naast en Ajax speelt met een B-selectie?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » zo aug 12, 2007 11:10 pm

Van Geel deed wel een beetje geheimzinnig over Motta. Daar waar hij concreet ontkende dat B-spelers van Real zouden komen, zei hij over Motta ineens dat hij niet op namen wilde reageren. Is dat wat, die Motta?

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » zo aug 12, 2007 11:12 pm

Demosthenes schreef:De liefhebber komt voor Sneijder en Babel naar het stadion.
Dan moet die liefhebber twee seizoenkaarten kopen en een hoop vliegtickets... :hypocrite.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » zo aug 12, 2007 11:15 pm

LouisXIV & co schreef:
Demosthenes schreef:De liefhebber komt voor Sneijder en Babel naar het stadion.
Dan moet die liefhebber twee seizoenkaarten kopen en een hoop vliegtickets... :hypocrite.gif:
Ja, maar die liefhebber zit weer in de Arena en hoopt nu maar dat er een paar eigenwijze voetballers worden aangetrokken die ook iets extra's te bieden hebben i.p.v. de standaard die nu de dienst uitmaakt bij Ajax???

Offtopic:

Het is mijn signature" , geen opmerking n.a.v. een discussie!

999

Bericht door 999 » zo aug 12, 2007 11:15 pm

Demosthenes schreef:
mattie schreef:kom maar op met de aankopen die er al gelijk woensdag kunnen staan... Ik kom net thuis van werk en..... ik kan weer eens mijn ogen niet geloven... Voor de tegenstanders die HtC willen wippen word het zeer interessante week. Maar ook V. Geel waarin wij allen zovveellllll vertrouwen hebben :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: met zijn "schaduwlijst"moet eens afvragen wat hij dan in godsnaam doet bij ajax. Want i.p.v. oogsten word Ajax zowel europees als nationaal het lachertje. Juist door o.a. verkopen van Sneijder.
Maakt niet uit wie je koopt, woensdag zal die speler er of nog niet zijn of niet meedoen. Hoe kun je op die centrale plaats spelen, zonder ooit te hebben meegetraind.

Ajax moet oogsten? Ja, maar een ingespeeld team maakt meer kans te oogsten dan een team dat uit nieuwkomers bestaat. Ajax moet (basis)spelers Grygera, Sneijder, De Mul, Babel en Perez laten gaan! Zegt genoeg, niet als excuus, maar omdat er spelers vertrekken met specifieke kwaliteiten. Zet daar de blessures naast en Ajax speelt met een B-selectie?
Wat is dat nu toch weer voor een onzin.Ik geloof dat bijna elke trainer bij AJAX in de laatste 10 jaar wel zoiets heeft meegemaakt als nu HtC.AJAX krijgt er een bak met geld voor terug ( bijna 60 Miljoen gulden, wordt met de dag gekker ) als je daar niks fatsoenlijks voor terug kunt halen ... of moet ik nu gaan roepen .. de HtC-lovers zullen zich nu wel gaan indekken met het roepen van dat er nu geen prijzen meer gehaald kunnen worden ..
Blij met de punten ...

martijn401

Bericht door martijn401 » zo aug 12, 2007 11:17 pm

En HtC voorop

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 12, 2007 11:20 pm

LouisXIV & co schreef:Van Geel deed wel een beetje geheimzinnig over Motta. Daar waar hij concreet ontkende dat B-spelers van Real zouden komen
Ja maar hij zei wel dat ie geïnformeerd had naar de tweede garnituur van Real maar dat de salarissen te hoog waren voor AJAX. Daaruit maak ik op dat ze eigenlijk nog geen eens weten wie ze halen willen als vervanger want als je dat wel weet hoef je ook niet te informeren naar die bankzitters van Real.

999

Bericht door 999 » zo aug 12, 2007 11:23 pm

Als Groningen 3 dagen na vertrek Suarez al de vervanger in huis heeft zou dat AJAX toch zeker moeten lukken.
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo aug 12, 2007 11:24 pm

brigade zuid schreef:
LouisXIV & co schreef:Van Geel deed wel een beetje geheimzinnig over Motta. Daar waar hij concreet ontkende dat B-spelers van Real zouden komen
Ja maar hij zei wel dat ie geïnformeerd had naar de tweede garnituur van Real maar dat de salarissen te hoog waren voor AJAX. Daaruit maak ik op dat ze eigenlijk nog geen eens weten wie ze halen willen als vervanger want als je dat wel weet hoef je ook niet te informeren naar die bankzitters van Real.
Dus een schaduw lijst is er gewoon niet. Sneijder heeft al veel langer geleden aangegeven dat hij klaar was bij ajax en dat hij verder wou. Op het moment dat je dat te horen krijgt moet je gaan scouten of wat dan ook. Een schaduwlijst heeft MvG dus niet... Wie wel? Co Adriaanse.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Aristides

Bericht door Aristides » zo aug 12, 2007 11:36 pm

Voetske schreef:
Demosthenes schreef:

Wat is dat nu toch weer voor een onzin.Ik geloof dat bijna elke trainer bij AJAX in de laatste 10 jaar wel zoiets heeft meegemaakt als nu HtC.AJAX krijgt er een bak met geld voor terug ( bijna 60 Miljoen gulden, wordt met de dag gekker ) als je daar niks fatsoenlijks voor terug kunt halen ... of moet ik nu gaan roepen .. de HtC-lovers zullen zich nu wel gaan indekken met het roepen van dat er nu geen prijzen meer gehaald kunnen worden ..
Iedere trainer de laatste tien jaar???

Ik heb even op http://www.transfermarkt.de/de/verein/6 ... sicht.html gekeken, een site met veel onzin, verhuurde spelers worden gezien als verkoop en aankoop, maar als de gegevens vanaf begin jaren negentig een beetje kloppen en zie ik alleen in '96'-'97 een vergelijkbare exodus (vaste spelers eerste elftal), m.a.w. niet iedere trainer de laatste tien jaar!

Het geld:

Volgens diezelfde website zijn er drie jaren (van de laatste ± 15 jaar) waarin Ajax meer geld heeft uitgegeven aan transfers dan dat er geld is binnengekomen. Het gaat om 2001-2002, 2002-2003 en 2005-2006 (trainer Blind)

Ajax heeft veel geld, maar kan dat m.i. niet uitgeven aan structurele kosten, de spelerssalarissen, want de inkomsten van dit seizoen zijn uitzonderlijk. Daarnaast is bekend dat topspelers niet naar de "Mickey-Mouse competitie" komen!

Ik ben wel erg benieuwd naar de aankopen voor 31 augustus!

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » zo aug 12, 2007 11:46 pm

LouisXIV & co schreef:Van Geel deed wel een beetje geheimzinnig over Motta. Daar waar hij concreet ontkende dat B-spelers van Real zouden komen, zei hij over Motta ineens dat hij niet op namen wilde reageren. Is dat wat, die Motta?
Goede speler, eventueel een lange termijn opvolger van Davids. Milan wil hem echter hebben, dus zet het bij voorbaat maar alvast uit je hoofd.

En nail me op deze woorden mocht 'ie toch komen :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » ma aug 13, 2007 12:22 am

Demosthenes schreef:
Voetske schreef:
Demosthenes schreef: Maakt niet uit wie je koopt, woensdag zal die speler er of nog niet zijn of niet meedoen. Hoe kun je op die centrale plaats spelen, zonder ooit te hebben meegetraind.

Iedere trainer de laatste tien jaar???

Ik heb even op http://www.transfermarkt.de/de/verein/6 ... sicht.html gekeken, een site met veel onzin, verhuurde spelers worden gezien als verkoop en aankoop, maar als de gegevens vanaf begin jaren negentig een beetje kloppen en zie ik alleen in '96'-'97 een vergelijkbare exodus (vaste spelers eerste elftal), m.a.w. niet iedere trainer de laatste tien jaar!

Het geld:

Volgens diezelfde website zijn er drie jaren (van de laatste ± 15 jaar) waarin Ajax meer geld heeft uitgegeven aan transfers dan dat er geld is binnengekomen. Het gaat om 2001-2002, 2002-2003 en 2005-2006 (trainer Blind)

Ajax heeft veel geld, maar kan dat m.i. niet uitgeven aan structurele kosten, de spelerssalarissen, want de inkomsten van dit seizoen zijn uitzonderlijk. Daarnaast is bekend dat topspelers niet naar de "Mickey-Mouse competitie" komen!

Ik ben wel erg benieuwd naar de aankopen voor 31 augustus!
Je moet ook niet op die onzin-site kijken maar je verstand laten werken.Ieder jaar vertrekken er spelers.De een wat eerder in de transfer periode de ander zelfs als ie al een paar wedstrijden in het nieuwe seizoen heeft staan te ballen.Tja en als er nooit wat zou gebeuren kwa vertrekkende spelers bij AJAX kan mijn neefje er ook wel TD worden.

Dit hoort bij AJAX, jammer genoeg.Want als wij het geld zouden hebben als b.v. de engelse clubs had je wat langer nee kunnen zeggen tegen degene die onze spelers wil hebben.

En natuurlijk werden er in eerdere jaren veel geld uitgegeven, maar er kwam ook geld binnen.Via transfers en de CL.Iets waarvoor je HtC vorig seizoen op mag aanspreken trouwens, hij was mede verantwoordelijk voor het missen van veel geld uit de CL.

Linksom, rechtom, AJAX heeft dit seizoen =- een 45 miljoen binnen gehaald en +- 10 miljoen uitgegeven.Dus zou er genoeg beschikbaar moeten zijn om tenminste 1 fatsoenlijke speler binnen te halen.En als je maar een goed salaris aanbiedt ( je wilt een topclub zijn of niet ) dan willen spelers ( zeker degene die ergens weg zitten te kwijnen bij een topclub op de reserve bank ) , zie Davids, Stam, best wel komen.Maar dan moet je natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ..
Blij met de punten ...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 13, 2007 1:01 am

Vraagje aan degenen die Defour kennen:

Stel hij wordt nu gehaald, is hij dan al meteen klaar voor dit niveau? Of is hij nog niet zover?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Starring

Bericht door Starring » ma aug 13, 2007 2:07 am

Financieel gezien geen verkeerde verkoopdeal. We hebben ze vele malen slechter gezien. Ik wens Sneijder veel succes.

Creativiteit, techniek, en voetbalintelligentie is nu geboden op het middenveld. Zelfs met de aanwezigheid van Sneijder vond ik Ajax vaak fantasieloos opereren. Ajax zal nu verdomd goed moeten gaan inkopen. Het team was zo'n beetje afgestemd op Sneijder. Davids en Gabri die bijvoorbeeld hun diensten voornamelijk verleende aan Sneijder. Ajax dient nu spelers te halen die een gehele ploeg beter kunnen laten ballen.

Wil de echte Martin van Geel nu opstaan? Dus niet de inkoopchef van Aldi. Ajax haar sportieve toekomst hangt namelijk nauw samen met de twee volgende aankopen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 13, 2007 5:50 am

Het zal mij echt heel erg benieuwen. Waarschijnlijk wordt het Johan Vogel :headbang.gif:

Seedorf zou ik graag zien komen maar die laat AC Milan waarschijnlijk nog niet vertrekken. Volgend jaar hopelijk wel. Daar mag Ajax alvast 5 miljoen voor reserveren, zo kun je het verlies aan ervaring (Stam, Davids) volgend seizoen mooi opvangen met een geroutineerde speler.
Ajax!

Toppie

Bericht door Toppie » ma aug 13, 2007 6:58 am

VDV is de enige speler die ik zou halen voor 15 Miljoen , heb je gewoon een identieke speler als Wesley terug ,remember Ronald de Boer bij Twente. En kunnen de supporters weer zingen over Sylvie :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 7:47 am

Starring schreef:Financieel gezien geen verkeerde verkoopdeal. We hebben ze vele malen slechter gezien.
Inderdaad. Het lot van Nederlandse clubs is hun beste spelers te verkopen en dan kun je dat maar beter goed doen. Dit is een geweldige deal. Ik zal je verzekeren dat ze bijvoorbeeld bij PSV jaloers zijn. Daar zouden ze dolgraag om het even welke speler voor zo'n bedrag verkopen. Ajax heeft nu een buffertje opgebouwd.
Ajax zal nu verdomd goed moeten gaan inkopen. Het team was zo'n beetje afgestemd op Sneijder. Davids en Gabri die bijvoorbeeld hun diensten voornamelijk verleende aan Sneijder.
Klopt, daarom is het voor HtC heel vervelend. Deze transfer komt op het slechtst denkbare moment. Ik vind dat hij er heel sportief op heeft gereageerd.
Wil de echte Martin van Geel nu opstaan? Dus niet de inkoopchef van Aldi.
Haha, inderdaad. Nu moet je het laten zien, Martin!
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 13, 2007 8:13 am

Toppie schreef:VDV is de enige speler die ik zou halen voor 15 Miljoen , heb je gewoon een identieke speler als Wesley terug ,remember Ronald de Boer bij Twente. En kunnen de supporters weer zingen over Sylvie :smallgrin.gif:
VDV zal het niet worden. Volgens van Geel gaan ze het anders invullen, want er is geen 2de Sneijder. Als VDV gehaald zou worden, heb je wel een 1 op 1 invulling.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma aug 13, 2007 8:30 am

Zet VDV maar uit je hoofd. Die komt niet. Financieel onhaalbaar en hij wil niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » ma aug 13, 2007 8:42 am

joey schreef:
Starring schreef:Financieel gezien geen verkeerde verkoopdeal. We hebben ze vele malen slechter gezien.
Inderdaad. Het lot van Nederlandse clubs is hun beste spelers te verkopen en dan kun je dat maar beter goed doen. Dit is een geweldige deal. Ik zal je verzekeren dat ze bijvoorbeeld bij PSV jaloers zijn. Daar zouden ze dolgraag om het even welke speler voor zo'n bedrag verkopen. Ajax heeft nu een buffertje opgebouwd.
Ajax zal nu verdomd goed moeten gaan inkopen. Het team was zo'n beetje afgestemd op Sneijder. Davids en Gabri die bijvoorbeeld hun diensten voornamelijk verleende aan Sneijder.
Klopt, daarom is het voor HtC heel vervelend. Deze transfer komt op het slechtst denkbare moment. Ik vind dat hij er heel sportief op heeft gereageerd.
Wil de echte Martin van Geel nu opstaan? Dus niet de inkoopchef van Aldi.
Haha, inderdaad. Nu moet je het laten zien, Martin!

Leuk , maar dan wordt Pisvee voor de vierde keer kampioen :blush.gif:

rush2112

Bericht door rush2112 » ma aug 13, 2007 8:43 am

Ik ben benieuwd of Ajax echt door onderhandeld heeft in het weekeinde.
Volgens Van Geel kreeg hij na de supercup al een smsje, dat Real weer wilde onderhandelen. Er is dus maar een korte tijd geweest, dat de transfer afgeketst leek...

Van Geel zei gister ook, dat ze hebben gekeken naar de B-garnituur van Real tewijl ze ook al langer op de achtergrond bezig waren met de vervanging van Sneijder. Da rijmt niet echt.

Ik zet mijn geld op Prieto.
Een aanvallende middenvelder, die ook vanaf rechts kan spelen.

Ben ook benieuwd of Ajax wederom achter Defour aangaat. Van Geel zie vorig jaar toch, dat ze hem bleven volgen?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 13, 2007 8:45 am

We moeten ook niet te dramatisch doen, want dit scenario had anders volgend jaar wel plaatsgevonden. Het enige verschil is dat je dan iets van 17 miljoen euro minder zou vangen.

Ik denk dat men gewoon een talentvolle nummer 10 zal halen voor een miljoentje of 6 en dat men daarnaast nog een aanvallende linkshalf aan trekt, om zo ook 4-4-2 te kunnen spelen.

jabu

Bericht door jabu » ma aug 13, 2007 8:46 am

Ik heb liever dat ze een Defour halen (ook al ken ik hem niet, maar het gaat mij om het feit dat hij een talentvolle jonge speler schijnt te zijn) dan dat we één of andere B-garnituur Spanjaard halen die al jaren voetbalt maar nog nooit echt iemand is opgevallen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma aug 13, 2007 8:56 am

Defour en Delgado halen zoals ik al eerder riep. Defour samen met Kennedy op 10, Rommedahl en Delgado rechtsbuiten.

Samen 15 miljoen misschien.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie