13 juni, 18.00 uur Italië-Roemenië
Ik ben het niet met je eens dat dat niet uit moet maken.Peter schreef:Toni heeft er bakken gemist, maar hij scoorde ook één keer. Dat hij dan die kansen mist moet niet uitmaken. Op een dergelijk tournooi weet je dat je moeilijk tot scoren komt en als het dan raak is, is dat een zegen.
Toni maakt bakken met "fouten" door die ballen er niet in te koppen/schieten. Daar hoor je Donadoni niet over. De scheidsrechter maakt een "fout" door op advies van de grensrechter een doelpunt onterecht af te keuren en Donadoni legt alleen maar de nadruk daarop.
Niet echt logisch, in mijn ogen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Italië start altijd een beetje slow. Er wordt weinig afgedwongen? Ach, kansen zat. Die Arno Vermeulen wist ook te vertellen dat het Italiaanse spel zo verschrikkelijk voorspelbaar en stereotype is. Klopt ook wel, maar ik heb toch zeker een kans of 10 geteld. Dat ze er niet in gaan is een beetje een gelukskwestie imo. Tegen Nederland moet je de hand zeker in eigen boezem steken, want daar ben je gewoon weggespeeld. In de wedstrijd tegen Roemenië ligt dat net even wat anders, maar goed.
Ja zeg...en het perspectief is zeker ook niet optimaal?bryan schreef:Vind je? De bal is ook al een klein beetje vertrokken bij dit plaatje, moet je ook rekening mee houden.Dat plaatje lijkt anders op buitenspel, bedankt voor het bewijs...of lag er nog een Oranje speler achter de lijn?![]()
Die handsbal van Ooijer is wel een raar geval. Ook omdat met 800 camera's in het stadion er geen behoorlijke herhaling van was te zien. Express heeft er niet zoveel mee te maken toch? Je ziet zo vaak penalty's die gegeven worden waar je denkt "hij kan zijn hand er toch niet afzagen?" Van mij hoeven die niet gegeven te worden maar het gebeurt regelmatig.
Laatst gewijzigd door Real Ajax op za jun 14, 2008 12:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Als ze nou de Vieri van vroeger hadden ipv Toni dan had dat gescheeld. Zelfs Pipo Inzaghi misschien...
Maar Toni heeft een zuivere doelpunt wel gescoord, dus in principe had het toen 1-0 moeten staan.
Maar Toni heeft een zuivere doelpunt wel gescoord, dus in principe had het toen 1-0 moeten staan.
Laatst gewijzigd door bryan op za jun 14, 2008 12:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Perspectief is prima.Real Ajax schreef:Ja zeg...en het perspectief is zeker ook niet optimaal?bryan schreef:Vind je? De bal is ook al een klein beetje vertrokken bij dit plaatje, moet je ook rekening mee houden.Dat plaatje lijkt anders op buitenspel, bedankt voor het bewijs...of lag er nog een Oranje speler achter de lijn?![]()
- peter
Maar daar zijn die lui toch voor? Als de scheidsrechter zijn werk doet, dan scoort Italië gewoon een zuivere goal. Spanje scoort tegen Zuid Korea een paar zuivere goals, maar wordt toch uitgeschakeld. Jij zal dan zeggen dat dat komt, omdat Spanje fouten maakt bij de penalty-serie. Nou, ik zeg dan gewoon dat je bent uitgeschakeld door het arbitrale trio, hoor.Frank schreef:Ik ben het niet met je eens dat dat niet uit moet maken.Peter schreef:Toni heeft er bakken gemist, maar hij scoorde ook één keer. Dat hij dan die kansen mist moet niet uitmaken. Op een dergelijk tournooi weet je dat je moeilijk tot scoren komt en als het dan raak is, is dat een zegen.
Toni maakt bakken met "fouten" door die ballen er niet in te koppen/schieten. Daar hoor je Donadoni niet over. De scheidsrechter maakt een "fout" door op advies van de grensrechter een doelpunt onterecht af te keuren en Donadoni legt alleen maar de nadruk daarop.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Italie was duidelijk beter dan Roemenie en scoorde inderdaad een geldig doelpunt op een erg gunstig moment. Maar blijkbaar is het toch lastig scoren tegen die Roemenen want Frankrijk lukte het ook al niet.
Eens kijken of Donadoni z'n vriend Marco nog even een belletje geeft over de wedstrijd van dinsdag..
Eens kijken of Donadoni z'n vriend Marco nog even een belletje geeft over de wedstrijd van dinsdag..

"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Natuurlijk heeft de beslissing van de scheidsrechter om dat doelpunt af te keuren invloed op de situatie van Italie. Maar ook het missen van de kansen van Toni of de blunder van Zambrotta bij het doelpunt van de Roemenen heeft net zoveel invloed op diezelfde situatie. En daar hoor je Donadoni niet over.Peter schreef:Maar daar zijn die lui toch voor? Als de scheidsrechter zijn werk doet, dan scoort Italië gewoon een zuivere goal. Spanje scoort tegen Zuid Korea een paar zuivere goals, maar wordt toch uitgeschakeld. Jij zal dan zeggen dat dat komt, omdat Spanje fouten maakt bij de penalty-serie. Nou, ik zeg dan gewoon dat je bent uitgeschakeld door het arbitrale trio, hoor.Frank schreef:Ik ben het niet met je eens dat dat niet uit moet maken.Peter schreef:Toni heeft er bakken gemist, maar hij scoorde ook één keer. Dat hij dan die kansen mist moet niet uitmaken. Op een dergelijk tournooi weet je dat je moeilijk tot scoren komt en als het dan raak is, is dat een zegen.
Toni is er voor om doelpunten te maken (dat ging in de meeste gevallen door zichzelf mis), Zambrotta wordt betaald om de tegenstander niet te laten scoren (dat ging een keer goed mis), de scheidsrechter wordt betaald om de wedstrijd in goede banen te leiden (dat ging ook een keer goed mis).
Alleen de laatste wordt er uitgelicht. Dat bedoel ik met er wordt alleen maar gekeken naar wat de externe partijen fout gedaan hebben.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Ik vond Italië tegen Roemenië eigenlijk nog slechter dan tegen Nederland. Tandeloze aanval met al die hoge ballen op Toni. Je kunt best met hoge voorzetten gevaar willen stichten, maar zorg dan dat er ook iemand richting tweede paal gaat en iemand de afvallende bal op doel kan schieten.
Pas toen Cassano kwam kon Italië wat gevarieerder aanvallen.
Pas toen Cassano kwam kon Italië wat gevarieerder aanvallen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Bij die situatie met Van der Vaart wist hij juist wel heel goed dat hij Van der Vaart met zijn naar achterslaande arm zou raken.bryan schreef:Mwah, hij wist niks van zijn arm tegen Van der Vaart, zat absoluut geen opzet in. Het is en blijft een contactsport. Ik bedoel, ik ben een verdediger bij amateur voetbal en ik krijg twee of drie keer per wedstrijd bij een corner zo'n arm richting mijn gezicht.Real Ajax schreef:Gele kaart voor schoppen in het begin daarna nog een voor slaan in het gezicht.bryan schreef:Waar voor had Makelele een rode kaart moeten krijgen?
Klopt. Als je zoals Ooijer jezelf zo 'voor de bal gooit', dan kan je niet zeggen dat je niets aan de handsbal kan doen.Jöhnk schreef:Ooijer ging als een keeper naar die bal. Dat had een penalty moeten wezen + rood voor Ooijer.
- peter
Ik vind dat je een rare vergelijking trekt, Frank. De Roemenen worden betaald om de buitenspelval goed uit te voeren. Dat gaat mis, maar dan komt er een externe partij bij die ook nog eens een fout maakt.
Toni legde veel ballen klaar in het centrum, hoor. Die kansloze hoge ballen op Toni werden vaak goed verwerkt en teruggelegd aan de inkoemnde man.
Toni legde veel ballen klaar in het centrum, hoor. Die kansloze hoge ballen op Toni werden vaak goed verwerkt en teruggelegd aan de inkoemnde man.
Mwah, ik vond het maar weinig gevaar opleveren. Vooral veel balverlies.Peter schreef:Het is niet mijn speelstijl, maar om te zeggen dat het armoedig was? Nee, het zorgde continu voor gevaar. Veel van die lange ballen op Toni waren gevaarlijk vond ik.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Wie gaat dan door als tweede?!
Roemenie 2 punten 1-4
Italie 2 punten 1-4
Frankrijk 2 punten 1-4
Dan zou het onderlinge resultaat zijn?
Roemenie 2 punten 1-1
Italie 2 punten 1-1
Frankrijk 2 punten 0-0
Dan valt Frankrijk af en moeten Italie en Roemenie naar een of andere stadion afreizen om een penaltyreeks te doen?!
Roemenie 2 punten 1-4
Italie 2 punten 1-4
Frankrijk 2 punten 1-4
Roemenie 2 punten 1-1
Italie 2 punten 1-1
Frankrijk 2 punten 0-0
Dan valt Frankrijk af en moeten Italie en Roemenie naar een of andere stadion afreizen om een penaltyreeks te doen?!
-
- AT Toto winner 15/16
Bij dit scenario zou ik ze alledrie uit het toernooi gooien en Spanje een vrijgeleide naar de halve finale geven.bryan schreef:Wie gaat dan door als tweede?!
Roemenie 2 punten 1-4
Italie 2 punten 1-4
Frankrijk 2 punten 1-4
Roemenie 2 punten 1-1
Italie 2 punten 1-1
Frankrijk 2 punten 0-0
Niet mee eens. Hij springt met zijn benen richting de bal, maar de bal komt tegen zijn hand waardoor het geen doelpunt is. Wél een penalty, geen rode kaart.Jöhnk schreef:Ooijer ging als een keeper naar die bal. Dat had een penalty moeten wezen + rood voor Ooijer.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Kom op, zeg. Makelele zwaait 180 graden naar achteren met z'n arm. Dat was een bewuste uithaal en dus rood. Bij zo'n situatie als bij de goal van de Fransen zou je in mijn ogen voordeel aan de aanvaller moeten geven. En Ooijer had natuurlijk een penalty tegen moeten krijgen. Verder floot ook deze scheidsrechter weer sterk.bryan schreef:Mwah, hij wist niks van zijn arm tegen Van der Vaart, zat absoluut geen opzet in. Het is en blijft een contactsport. Ik bedoel, ik ben een verdediger bij amateur voetbal en ik krijg twee of drie keer per wedstrijd bij een corner zo'n arm richting mijn gezicht.
Eens met Jesse. Wel een duidelijke penalty omdat hij z'n arm niet langs z'n lichaam heeft (in dat geval is er nooit sprake van aangeschoten hands), maar geen rode kaart. Het was volgens mij geen bewuste.Jöhnk schreef:Ooijer ging als een keeper naar die bal. Dat had een penalty moeten wezen + rood voor Ooijer.
Verder snap ik echt niet hoe mensen kunnen twijfelen aan die penalty tegen Panucci. Hij hangt bij een voorzet vanaf de zijkant gewoon met z'n arm om de nek van z'n tegenstander en haalt hem neer. Duidelijker krijg je ze niet hoor. De vergelijking met die situatie tussen Toni en Mathijsen slaat ook nergens op, want de heren hielden elkaar allebei vast.