8 juni, 20.45 uur Duitsland-Polen

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 09, 2008 10:41 am

Effenberg was zeer zeker supertop. Hij was alleen geen international, dat is een smet op zijn carriere.

Verder kan ik me vinden in je betoog. De Duitsers zullen het nooit op mentaliteit verliezen. Maar ook zelden op kwaliteit.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 10:43 am

Jöhnk schreef:Maar je legde eerder wel een causaal verband:
Rishi schreef:Nou nou...altijd goede spelers? Het was vroeger nooit leuk om naar die Duitsers te kijken hoor.

Op het vorige WK speelde Duitsland toch echt leuk voetbal. Op het naieve af.
Ja 1 of 2 goede spelers betekent nog niet dat je mooi voetbal speelt hoor.
Duitsland in 96, 98, 2000, 2002, 2004

Allemaal ploegen die GEEN mooi voetbal speelden. Ondanks dat ze wel een paar goede spelers hadden.

In 2006 vond ik Duitsland wel iets leuker spelen. Toen hadden ze wat jonge gasten, een jonge coach. Was inderdaad wat beter. Maar ik denk dat het ook allemaal flink overdreven werd omdat zoiets niet vaak voorkomt dat die Duitsers een coach hebben die het van technisch voetbal wilt hebben.

En wat Voetske zegt is ook helemaal waar. De Duitsers kunnen voetballen, dat zal niemand ontkennen, maar hun mentaliteit maakt het verschil....
IK GELOOF!!!!!!

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma jun 09, 2008 10:54 am

Jöhnk schreef:Maar Spanje speelt al helemaal slecht, ieder toernooi weer.
Overdreven. :smallgrin.gif:

Ach ja, Duitsland. Je vergeet eigenlijk dat ze meer WK-finales hebben verloren dan gewonnen. Maar dat zal die mentaliteit idd wel zijn waardoor ze op hun tanden de finale halen en dan toch de deksel op de neus krijgen. Hoe een zeldzaam butt-elftal als in 1982 de eerste wedstrijd compleet terecht van Algerije(!) verliest, het op een akkoord met Oostenrijk gooit en dan toch de finale bereikt is wel typisch.

Wat ik trouwens ook wel typisch vind is dat Duitsland nooit met een complex speelt tegen een gastland van een toernooi (zie 2002, Italië en Spanje laten zich naaien en Duitsland houdt dan tegen Z-Korea gewoon het hoofd heel cool). Zou me niets verbazen als ze daar de hoogste score in behalen.

Maar ik ben het op zich wel met Rishi eens. Genoeg individuele prachtvoetballers (Paul Breitner bijv. vele malen beter dan Brehme) maar er is één Duits elftal dat je klassiek kan noemen (in de zin van Oostenrijk '30, Hongarije 1956, Brazilië 70/82, Frankrijk 82-84 en vooruit Nederland 74) en dat is de Europees kampioen van 1972 (vinden ze in Duitsland over het algemeen ook een uniek mengsel van resultaat en esthetiek.)

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 10:59 am

Precies!
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 09, 2008 11:10 am

Real Ajax schreef:Wat ik trouwens ook wel typisch vind is dat Duitsland nooit met een complex speelt tegen een gastland van een toernooi (zie 2002, Italië en Spanje laten zich naaien en Duitsland houdt dan tegen Z-Korea gewoon het hoofd heel cool). Zou me niets verbazen als ze daar de hoogste score in behalen.
Als we het dan toch over butt-elftallen hebben dan hebben we het natuurliijk over Zuid Korea 2002. Zelfs Spanje had daar niet van mogen verliezen.

Het feit dat Duitsland 7 WK finales heeft gespeeld en Nederland 1 (en Spanje nog nooit verder kwam dan de kwartfinale :biggrin.gif: ) kun je niet alleen op het verschil in mentaliteit, geluk en omkoping gooien. Het betekent ook doodgewoon dat Duitsland betere voetballers voortbrengt en beter voetbal speelt.

999

Bericht door 999 » ma jun 09, 2008 11:12 am

Jöhnk schreef:
Real Ajax schreef:Wat ik trouwens ook wel typisch vind is dat Duitsland nooit met een complex speelt tegen een gastland van een toernooi (zie 2002, Italië en Spanje laten zich naaien en Duitsland houdt dan tegen Z-Korea gewoon het hoofd heel cool). Zou me niets verbazen als ze daar de hoogste score in behalen.
Als we het dan toch over butt-elftallen hebben dan hebben we het natuurliijk over Zuid Korea 2002. Zelfs Spanje had daar niet van mogen verliezen.

Het feit dat Duitsland 7 WK finales heeft gespeeld en Nederland 1 (en Spanje nog nooit verder kwam dan de kwartfinale :biggrin.gif: ) kun je niet alleen op het verschil in mentaliteit, geluk en omkoping gooien. Het betekent ook doodgewoon dat Duitsland betere voetballers voortbrengt en beter voetbal speelt.
2 WK finales, slaapkop :aai.gif, maar dat zou dus betekenen dat JC een drol voetballer is geweest, immers die heeft nog nooit een WK finale gewonnen.Maar goed, komen er toch niet uit, behalve dan dat Duitsland het aantoongevend voetballand van de wereld is ,, pfffff ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma jun 09, 2008 11:19 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma jun 09, 2008 11:13 am

En wat je nooit, maar dan ook nooit moet doen met Duitsers is ze van te voren vernederen of je superieur opstellen. Worden ze pislink van. Daarom was die penalty van Panenka los van de techniek, ook zo geniaal. Hup Maier gefopt, ga daar maar liggen, einde verhaal.

Heel nederig benaderen en dan in de laatste minuut de winnende scoren is het beste recept (Spanje - Duitsland op het EK 1984 is het schoolvoorbeeld.)
Het betekent ook doodgewoon dat Duitsland betere voetballers voortbrengt en beter voetbal speelt.
Tsja, wat is beter voetbal, vroeg Socrates zich al af. :smartass.gif:
Laatst gewijzigd door Real Ajax op ma jun 09, 2008 11:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 09, 2008 11:17 am

Zo objectief mogelijk:

- in de eerste minuut moet Polen een voorsprong nemen. Die nummer 8 van Polen ramt die bal echter de tribune in na een fout van Lehmann. Daarna groeide Krzynowek uit tot de met afstand slechtste man van het veld.
- kort daarna moet Duitsland op voorsprong komen, maar Gomez (dit is qua niveau effe wat anders dan VfB - Bielefeld) verkloot het.
- goede eerste 25 minuten van Duitsers, hoog tempo, veel beweging, terechte voorsprong (al was het m.i. buitenspel).
- Polen komen goed terug en krijgen kansen. Als de 1-0 geen buitenspel was, stond Smolarek ook niet buitenspel. Het wachten was m.i. op de 1-1, (waarvan je weet dat ie niet zal vallen).
- 2-0 door een goal zoals alleen Duitsers (of Poolse Duitsers) die kunnen maken: een knoerd van een blunder van een Pool, Klose maait volledig over de bal heen en Podolski jaagt de rebound (of hoe je het wilt noemen) binnen.

Duitsland goed? Nee. Polen waren m.i. gelijkwaardig. Het zwakke linkerverdedigingsblok gaat Duitsland tegen Portugal opbreken. Gezien hoe die Polen keer op keer over rechts doorbraken, omdat Metzelder niet uit het centrum durft te komen om Jansen te ondersteunen? Kan leuk worden tegen Ronaldo...

Ik vond die Lewandowski trouwens een dijk van een wedstrijd spelen. Wat een beest is dat en hij kan nog voetballen ook.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 09, 2008 11:19 am

Voetske schreef: 2 WK finales, slaapkop :aai.gif, maar dat zou dus betekenen dat JC een drol voetballer is geweest, immers die heeft nog nooit een WK finale gewonnen.
JC faalde in de belangrijkste pot van zijn leven 89 minuten lang. Verschil tussen bijv. Beckenbauer, Pele, Zidane en Diego enerzijds en JC anderzijds is toch die wereldtitel. Zij konden het op het moment supreme wel, JC niet...

999

Bericht door 999 » ma jun 09, 2008 11:20 am

wimpey schreef:
Voetske schreef: 2 WK finales, slaapkop :aai.gif, maar dat zou dus betekenen dat JC een drol voetballer is geweest, immers die heeft nog nooit een WK finale gewonnen.
JC faalde in de belangrijkste pot van zijn leven 89 minuten lang. Verschil tussen bijv. Beckenbauer, Pele, Zidane en Diego enerzijds en JC anderzijds is toch die wereldtitel. Zij konden het op het moment supreme wel, JC niet...
Dus is JC een drol van een voetballer, tot die conclusie komen we dan .. :drecul.gif:
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 09, 2008 11:21 am

Aparte conclusie. Het zal de jaloezie wel zijn.

999

Bericht door 999 » ma jun 09, 2008 11:22 am

Huh ????.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 09, 2008 11:23 am

Voetske schreef:
wimpey schreef:
Dus is JC een drol van een voetballer, tot die conclusie komen we dan .. :drecul.gif:
Dat zeg ik volgens mij niet.

999

Bericht door 999 » ma jun 09, 2008 11:26 am

wimpey schreef:
Voetske schreef:
wimpey schreef: JC faalde in de belangrijkste pot van zijn leven 89 minuten lang. Verschil tussen bijv. Beckenbauer, Pele, Zidane en Diego enerzijds en JC anderzijds is toch die wereldtitel. Zij konden het op het moment supreme wel, JC niet...
Niet ?.Beckenbauer verliest 2 wereldkampioenschappen, dus kon ie het toen op het moment supreme ook niet ?.Komop zeg ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 09, 2008 11:28 am

Voetske schreef:
wimpey schreef:
Voetske schreef: Dus is JC een drol van een voetballer, tot die conclusie komen we dan .. :drecul.gif:
2 keer niet, 1 keer wel blijkbaar. Je begrijpt mijn punt wel: de aller-aller-grootsten hebben de wereldtitel gewonnen. JC niet.
Laatst gewijzigd door wimpey op ma jun 09, 2008 11:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jun 09, 2008 11:28 am

wimpey schreef:Zo objectief mogelijk:

- in de eerste minuut moet Polen een voorsprong nemen. Die nummer 8 van Polen ramt die bal echter de tribune in na een fout van Lehmann. Daarna groeide Krzynowek uit tot de met afstand slechtste man van het veld.
- kort daarna moet Duitsland op voorsprong komen, maar Gomez (dit is qua niveau effe wat anders dan VfB - Bielefeld) verkloot het.
- goede eerste 25 minuten van Duitsers, hoog tempo, veel beweging, terechte voorsprong (al was het m.i. buitenspel).
- Polen komen goed terug en krijgen kansen. Als de 1-0 geen buitenspel was, stond Smolarek ook niet buitenspel. Het wachten was m.i. op de 1-1, (waarvan je weet dat ie niet zal vallen).
- 2-0 door een goal zoals alleen Duitsers (of Poolse Duitsers) die kunnen maken: een knoerd van een blunder van een Pool, Klose maait volledig over de bal heen en Podolski jaagt de rebound (of hoe je het wilt noemen) binnen.

Duitsland goed? Nee. Polen waren m.i. gelijkwaardig. Het zwakke linkerverdedigingsblok gaat Duitsland tegen Portugal opbreken. Gezien hoe die Polen keer op keer over rechts doorbraken, omdat Metzelder niet uit het centrum durft te komen om Jansen te ondersteunen? Kan leuk worden tegen Ronaldo...

Ik vond die Lewandowski trouwens een dijk van een wedstrijd spelen. Wat een beest is dat en hij kan nog voetballen ook.
Ik heb Krzynowek gisteravond genomineerd voor de titel grootste kutvoetballer aller tijden. Uit alle hoeken en standen de bal op goal rammen omdat je ooit een keer uit een afstandsschot hebt gescoord is geen voetbal.

Verder kan ik met de beste wil niet beweren dat Polen serieus recht had op de 1-1. Ondanks de zwakste linie van de Duitsers kwam Polen niet tot meer dan twee kansen (waarvan eentje dus buitenspel). Die aanval die Klose bijna verprutste (hij heeft de assist wel op z'n naam gekregen :drecul.gif: ) was overigens wel goed opgezet.

999

Bericht door 999 » ma jun 09, 2008 11:33 am

wimpey schreef:
Voetske schreef:
wimpey schreef: Dat zeg ik volgens mij niet.
2 keer niet, 1 keer wel blijkbaar. Je begrijpt mijn punt wel: de aller-aller-grootsten hebben de wereldtitel gewonnen. JC niet.
Komop Wimpey dat zou betekenen dat Berry van Aerle ( Europees gezien ) onze ( tot nu toe ) beste back is geweest die ooit op het veld heeft gestaan.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 11:36 am

Ik zeg nergens dat Duitsland geen goede voetballers heeft gehad. Ik vind er alleen geen zak aan om naar ze te kijken!!! Is dat zo moeilijk te bevatten?

En gisteren vond ik het op zich niet eens heel erg om naar ze te kijken ondanks dat er maar 1 topper in speelt...
IK GELOOF!!!!!!

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma jun 09, 2008 11:36 am

wimpey schreef:2 keer niet, 1 keer wel blijkbaar. Je begrijpt mijn punt wel: de aller-aller-grootsten hebben de wereldtitel gewonnen. JC niet.
Ho, ho. heeft Beckenbauer 2x een WK finale verloren? Ik tel er maar 1 (1966).
edit: sorry het ging over wereldkampioenschappen in zijn algemeenheid. :excited.gif:

Trouwens, DiStefano heeft ook nooit een WK gewonnen, hoor je ook niemand over.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 09, 2008 11:40 am

Thomas schreef: Ik heb Krzynowek gisteravond genomineerd voor de titel grootste kutvoetballer aller tijden. Uit alle hoeken en standen de bal op goal rammen omdat je ooit een keer uit een afstandsschot hebt gescoord is geen voetbal.
Die jongen mag weg bij Wolfsburg, wil zich natuurlijk bewijzen, met als gevolg dit soort over-acting. Als ie nou gewoon na een halve minuut die bal erin knuppelt, is z'n kostje gekocht... :1evil.gif:
Verder kan ik met de beste wil niet beweren dat Polen serieus recht had op de 1-1.
Ik vond de Duitsers gedurende fases niet best. En die Polen hadden mogelijkheden. Het laatste deel voor rust en het eerste deel na rust speelde zich volledig op de Duitse helft af, waaruit mogelijkheden ontstonden.
Ondanks de zwakste linie van de Duitsers kwam Polen niet tot meer dan twee kansen (waarvan eentje dus buitenspel).
Was die eerste goal van Podolski nou buitenspel of niet. Volgens mij wel. Die wordt goedgekeurd en een vergelijkbaar twijfelgeval bij de Polen niet. Dát is voor mij nou Duitsland. Kunde, maar ook mazzel en de scheidsrechter mee hebben.
Die aanval die Klose bijna verprutste (hij heeft de assist wel op z'n naam gekregen :drecul.gif: ) was overigens wel goed opgezet.
Als die Bilic snugger is, haalt ie tegen de Duitsers die Corluka naar het centrum en Srna wat naar achteren op de rechterflank. De schade is niet te overzien wanneer je Kovac en Simunic in hun uppie blootstelt aan die supersnel omschakelende Duitsers. Als Kovac halverwege z'n draaicirkel is, hangt Podolski al in de hekken om weer een treffer te vieren.

Opmerkelijk trouwens is het verschil tussen Podolski bij Bayern en in de 'Mannschaft'. Hij doet het goed vanaf links. Gevolg is natuurlijk wel dat Ballack veel defensiever moet spelen...

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 09, 2008 11:43 am

Voetske schreef: Komop Wimpey dat zou betekenen dat Berry van Aerle ( Europees gezien ) onze ( tot nu toe ) beste back is geweest die ooit op het veld heeft gestaan.
Nee, dat maak jij ervan. Ik heb het nl. over de aller-allergrootsten. Daartoe reken ik die postbode uit Helmond niet.

Franco Baresi was fenomenaal goed, maar hij won nooit een landentoernooi. Is toch een smetje. Geldt ook voor JC.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 09, 2008 11:43 am

Real Ajax schreef: Trouwens, DiStefano heeft ook nooit een WK gewonnen, hoor je ook niemand over.
Is toch een smetje. :smallgrin.gif: Toch?

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 09, 2008 11:44 am

Vind ik niet. Want je wint zulke prijzen niet in je eentje.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jun 09, 2008 11:45 am

Volgens mij scheelde het een paar centimeter tussen de goal van Podolski en Smolarek en klopte beide beslissingen gewoon.

Naast de door jou voorgestelde wissel zou ik ook Niko Kovač eruit halen voor Vukojević. En nu we het toch over Kovač hebben: vervelende duikelaars hebben die Kroaten in de ploeg. Bah.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 09, 2008 11:45 am

Rishi schreef:Ik zeg nergens dat Duitsland geen goede voetballers heeft gehad. Ik vind er alleen geen zak aan om naar ze te kijken!!! Is dat zo moeilijk te bevatten?
Ja. :ajaxsmiley.gif:

Van mij mag Kroatie wel afgedroogd worden door de Duitsers. Gaat ook wel gebeuren afgaande op de kwaliteit van de spelers en afgaande op de ploegprestaties van gisteren.

Plaats reactie