Wie wordt er Europees Kampioen?

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort

Wie wordt er Europees Kampioen?

Frankrijk
0
Geen stemmen
Duitsland
9
20%
Nederland
14
30%
Italië
8
17%
Spanje
3
7%
Portugal
11
24%
Anders, nl.
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 46

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma mei 19, 2008 11:07 pm

Gaan er nog mensen naar Bern voor een wedstrijd?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 23, 2008 7:09 pm

Portugal en Nederland worden het leukst om te zien. Dat lijken me ook de grootste kanshebbers op een EK dat niet van kwaliteit overloopt. Italie vlamt niet twee keer achter elkaar en Frankrijk zit in een overgangsfase. Duitsland komt op mentaliteit wel ver. Spanje laat het nooit zien op een toernooi.

Puur op aanvallers en aanvallende middenvelders wint Nederland het toernooi. De verdediging lijkt me alleen een stuk minder. En de stemming is erg belangrijk in het Oranje kamp, waar spelers traditioneel met elkaar of de coach overhoop liggen.

Ik geef Portugal de beste papieren, met Nederland er kort achter.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo mei 25, 2008 3:39 pm

Voor Nederland pleit dat een aantal belangrijke spelers/aanvallers net fit zijn geraakt voor het tournooi. Van Persie, VN, Sneijder, Robben allemaal mensen die rust hebben gehad voor het spel begint. Dat weegt zwaar in een periode dat iedereen uitgeput begint. Ik zie het niet zo somber in voor Oranje, omdat het nieuwe systeem de ploeg veel beter past dan de gekunstelde 4-3-3 variant uit 2006 en een aantal spelers goed in vorm is.
wimpey schreef:
Mr. Ajax schreef:@wimpey:

Hoezo Rusland? Die hebben zich echt met moeite gekwalificeerd. Die hebben nog hier in Israel verloren.
Arshavin.

Die naam lijkt trouwens verdacht veel op 'arse shaving' bedenk ik me net.
Je weet dat hij geschorst is voor de eerste 2 wedstrijden? Ik weet het nog niet, al zitten ze in een groep waar alles mogelijk in is. Lijkt me typisch een ploeg waar Spanje over zou kunnen struikelen.

Ik vind het lastig hoor, een echte favoriet. Van alle nationale teams heeft Duitsland het meeste indruk gemaakt in de kwalificatie, dus zou je zeggen dat die het niet worden (vroege piekers zijn doodlopers). Maar Duitsland heeft altijd een degelijke organisatie en daar kom je erg ver mee. Ik zie ze wel hoge ogen gooien.

Portugal is sterk, maar kan CR zich nog opladen na een loodzwaar seizoen? Ze hebben hem wel nodig want aan doelpuntenmakers immer een gebrek bij Portugal. En ze zitten in een lastig voorspelbare groep, met landen die even makkelijk roemloos uitgeschakeld kunnen worden als de halve finale kunnen halen(Turkije en Tjechië in in mindere mate ook Zwitserland).
Italië start slow, dus die zullen afhankelijk zijn van de rest van de groep. Ik vind ze de laatste interlands wel wat beter spelen dan voorheen. Frankrijk speelt beter dan 2 jaar terug, maar heeft geen Zidane meer om 'het' voor ze te doen. Ik zoe niet verbaasd zijn met een 'joker-rol' van Henry. Hoop er ook eigenlijk een beetje op want het Franse voetbal kan me over de jaren het meeste bekoren. Zelfs met die rare sterrenwichelaar aan het roer.

Voor Spanje zal wegen dat Cesc, het nieuwe brein van de ploeg, helemaal op is. Ze komen er steeds dichter bij, maar ik verwacht ook dit jaar dat ze bij echte tegenstand zullen moeten buigen. Ook al steekt Torres dan in bloedvorm.

Eerst maar eens de oefeninterlands afwachten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 25, 2008 10:45 pm

RGB, ik heb Spanje zeker vijf keer getipt als winnaar van een EK of WK. Nooit maar dan ook nooit wist het Spaanse team van dat moment de verwachtingen waar te maken. Zou dat dit keer anders zijn? Ergens hoop ik van wel, want Spanje heeft altijd mooie spelers.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » ma mei 26, 2008 12:40 pm

Zwitserland wordt kampioen.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » ma mei 26, 2008 1:09 pm

joey schreef:RGB, ik heb Spanje zeker vijf keer getipt als winnaar van een EK of WK. Nooit maar dan ook nooit wist het Spaanse team van dat moment de verwachtingen waar te maken. Zou dat dit keer anders zijn? Ergens hoop ik van wel, want Spanje heeft altijd mooie spelers.
Nee, nog niet. Denk over twee jaar wanneer de kern Ramos/Cesc/Torres nog meer ervaring heeft opgedaan er best iets moois kan gebeuren. En met hopelijk wat nieuw verdedigend talent ipv van Schopper Marchena en Puyol die laten we eerlijk zijn over-the-hill is.

Het is zo stil rond Duitsland. Dat bevalt me niet. :blackcat.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33969
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma mei 26, 2008 1:18 pm

Als ik mijn geld ergens op moet zetten, zou het Duitsland zijn. Het is tenslotte bijna in eigen land voor ze: ideaal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » ma mei 26, 2008 1:26 pm

Duke schreef:Als ik mijn geld ergens op moet zetten, zou het Duitsland zijn.
Zou ik inderdaad moeten doen. Ben ik wel sacherijnig dat ze gewonnen hebben maar de flappen verzachten dan de pijn. :smallgrin.gif:

Al schijn ik dan wel flink moeten inzetten volgens de bookies. :blush.gif:

Duitsland 4/1
Spanje 11/2
Portugal/Italie 7/1
Frankrijk 15/2

Heerlijk toch die Engelsen, je ziet meteen dat er een paar Spaanse voetballers in de Premiership voetballen. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mei 29, 2008 5:02 pm

Geinig: enkele BBC-coryfeeen geven hun EK-favorieten op en noemen spelers om op te letten: best vaak genoemd: KJH!!!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » ma jun 02, 2008 8:45 pm

Na even op de eBBC's website gekeken te hebben n.a.v. de tip van WieKentCees, vond ik deze link waar ze een verkiezing hebben voor het mooiste doelpunt ooit op een EK: http://www.bbc.co.uk/blogs/euro2008/200 ... _with.html

Onze nieuwe coach komt er goed vanaf:
Football Focus needs YOU! With Euro 2008 about to kick off in just a few days, we've decided to take on a tricky challenge that I'm sure you'll have an opinion on... which is the best goal ever scored at the tournament.

Actually, scrap that, we all know it was Marco van Basten's wonder volley for Holland against the Soviet Union in the 1988 final. So how about we launch a new honour? What about 'The Marco van Basten Award for the Second Best Goal in Euro History'? I think it sounds rather catchy. [...]

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » za jun 07, 2008 1:17 pm

Ik vind de goal van Ronnie Whelan nog altijd mooier. Was ook opzettelijk. Maar weinig mensen onthouden het omdat het in de groepsfase was.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13432
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » za jun 07, 2008 1:22 pm

Volgens mij raakte hij die met zijn scheenbeen

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jun 07, 2008 1:24 pm

Raakt hij hem wel helemaal lekker? Verder lijkt het me duidelijk dat dit opzettelijk was. Daar kan toch geen twijfel over zijn?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 07, 2008 1:36 pm

Wat mij betreft is Van Bastens doelpunt veel mooier. Mede door die onmogelijke hoek.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » za jun 07, 2008 2:04 pm

Ik vind de goal van MvB tegen Engeland in 88 veel mooier dan die tegen de Sovjet Unie

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jun 07, 2008 2:06 pm

Vooral de manier hoe Gullit de bal buitenkant voet de bal op van Basten passte ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 07, 2008 2:07 pm

Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Ik houd dan ook voornamelijk van uitgespeelde doelpunten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jun 07, 2008 2:08 pm

Wie wordt er Europees kampioen ?.Is moelijk te zeggen, in 88 b.v. hadden we voor het zelfde geld niet eens door de voorronde gekomen.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » za jun 07, 2008 2:14 pm

Voetske schreef:Vooral de manier hoe Gullit de bal buitenkant voet de bal op van Basten passte ..
Yup, met buitenkant voet een heel veel spin, en MvB leest de spin op de bal en legt het met slechts een beweging dood stil op de grond.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jun 07, 2008 2:17 pm

bryan schreef:Ik vind de goal van Ronnie Whelan nog altijd mooier. Was ook opzettelijk. Maar weinig mensen onthouden het omdat het in de groepsfase was.
Welke taal is dat commentaar? Keltisch?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 07, 2008 2:20 pm

Dat is nou Deens, Jöhnk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jun 07, 2008 2:22 pm

Ach. En wat zegt ie? :666.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 07, 2008 2:24 pm

Geen flauw idee. Daarvoor zit de Deense kant van de familie iets te ver weg.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jun 07, 2008 2:29 pm

bryan schreef:Ik vind de goal van Ronnie Whelan nog altijd mooier. Was ook opzettelijk. Maar weinig mensen onthouden het omdat het in de groepsfase was.
Mwah, mooie goal, maar raakt hem wel helemaal verkeerd .. op z'n scheenbeen n.l., en dat doet ie dus niet bewust ...

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » za jun 07, 2008 5:30 pm

Jij kan heel wat waarnemen van een wazige Youtube clip!

Hij neemt de volley hangend in de lucht en knalt hem in de bovenhoek. Zijn bedoeling was ook 100% om op doel te schieten, kan niet zo goed zien hoe hij hem raakt, maar het vliegt er wel perfect in.

Plaats reactie