9 juni, 20.45 uur Nederland-Italië

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jun 14, 2008 10:54 pm

joey schreef:Sneijder was voor mij de beste veldspeler, VDV een beetje bleekjes. Sneijder lijkt VDV definitief voorbijgestreefd.
Vreemde opmerking, dat was hij al toen ze bij Ajax speelden. Koeman zag niet veel goed maar dit toch wel.

Heerlijk om dit EK naar Oranje te kijken... wat ben ik trots!
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 15, 2008 11:15 am

Koeman heeft nooit Sneijder boven Van der Vaart verkozen. Dat waren Krol en Blind.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jun 15, 2008 11:17 am

Ik vind VDV er dit toernooi bovenuit steken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 15, 2008 11:30 am

Ik ook.

En met niemand anders!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jun 15, 2008 12:10 pm

Van der Vaart steekt dit toernooi boven zichzelf uit, maar niet boven Sneijder. Alleen door de traptechniek van Sneijder kan dat al niet. Sneijder heeft al twee doelpunten en wat assists op zijn naam staan en er is altijd ongelooflijk veel dreiging als hij aan de bal is. In Madrid is hij fysiek heel sterk geworden. Daarnaast is hij nog slimmer en sneller gaan spelen (waren al zijn sterke punten bij Ajax). Van der Vaart was tegen Italië en Frankrijk vooral belangrijk zonder aan de bal te zijn, cijfert zich goed weg voor het team. Cruijff heeft misschien gelijk als hij zegt dat Van der Vaarts sterke punten ergens anders liggen maar er is geen andere mogelijkheid hoe deze twee fantastische spelers anders samen op één middenveld zouden kunnen renderen. Van der Vaart verbaast me wel, ik had niet verwacht dat hij zo in dienst van anderen zou kunnen acteren. Die jaren Bundesliga zijn toch leerzaam geweest. En blijkbaar heeft Van Basten zo'n teamspirit gecreëerd dat verzaken voor niemand een optie is, of je nou Robben of Van der Vaart of Van Nistelrooy heet. Er is er maar één die niet in dienst hoéft te spelen, en dat is de kleine grote man.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 15, 2008 12:16 pm

Ja, de rol van VDV nu doet me een beetje denken aan die van Vanenburg in 1988. Zou het hem niet een beetje steken dat iedereen het steeds over Sneijder heeft? Bij HSV is hij toch dé man.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jun 15, 2008 12:21 pm

Wat is HSV dan? Helemaal niks. Sneijder en Van der Vaart zijn de beste vrienden. Dus nee, no hard feelings. Van der Vaart is allang blij dat hij mee mag doen en dat hij zich in de kijker aan het spelen is van een aantal Spaanse clubs. Ging Deco niet weg bij Barcelona?
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jun 15, 2008 12:21 pm

Giacomo Puccini schreef:Van der Vaart steekt dit toernooi boven zichzelf uit, maar niet boven Sneijder. Alleen door de traptechniek van Sneijder kan dat al niet. Sneijder heeft al twee doelpunten en wat assists op zijn naam staan en er is altijd ongelooflijk veel dreiging als hij aan de bal is. In Madrid is hij fysiek heel sterk geworden. Daarnaast is hij nog slimmer en sneller gaan spelen (waren al zijn sterke punten bij Ajax). Van der Vaart was tegen Italië en Frankrijk vooral belangrijk zonder aan de bal te zijn, cijfert zich goed weg voor het team. Cruijff heeft misschien gelijk als hij zegt dat Van der Vaarts sterke punten ergens anders liggen maar er is geen andere mogelijkheid hoe deze twee fantastische spelers anders samen op één middenveld zouden kunnen renderen. Van der Vaart verbaast me wel, ik had niet verwacht dat hij zo in dienst van anderen zou kunnen acteren. Die jaren Bundesliga zijn toch leerzaam geweest. En blijkbaar heeft Van Basten zo'n teamspirit gecreëerd dat verzaken voor niemand een optie is, of je nou Robben of Van der Vaart of Van Nistelrooy heet. Er is er maar één die niet in dienst hoéft te spelen, en dat is de kleine grote man.
Ben het niet met je eens, zonder de rol van Sneijder te willen bagatelliseren.

Ik vind VDV net iets balvaster, steviger in de duels en slimmer in het positiespel dan Sneijder. Al is de trap van Sneijder ongeëvenaard, daar heb je gelijk in.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » zo jun 15, 2008 12:27 pm

Giacomo Puccini schreef:Van der Vaart steekt dit toernooi boven zichzelf uit, maar niet boven Sneijder.
Beter kan het niet worden samengevat.

Verder denk ik dat VDV niet zo'n zuurbekje is die iemand anders de spotlights misgunt en al helemaal niet Sneijder.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jun 15, 2008 12:32 pm

Jöhnk schreef:
Giacomo Puccini schreef:Van der Vaart steekt dit toernooi boven zichzelf uit, maar niet boven Sneijder. Alleen door de traptechniek van Sneijder kan dat al niet. Sneijder heeft al twee doelpunten en wat assists op zijn naam staan en er is altijd ongelooflijk veel dreiging als hij aan de bal is. In Madrid is hij fysiek heel sterk geworden. Daarnaast is hij nog slimmer en sneller gaan spelen (waren al zijn sterke punten bij Ajax). Van der Vaart was tegen Italië en Frankrijk vooral belangrijk zonder aan de bal te zijn, cijfert zich goed weg voor het team. Cruijff heeft misschien gelijk als hij zegt dat Van der Vaarts sterke punten ergens anders liggen maar er is geen andere mogelijkheid hoe deze twee fantastische spelers anders samen op één middenveld zouden kunnen renderen. Van der Vaart verbaast me wel, ik had niet verwacht dat hij zo in dienst van anderen zou kunnen acteren. Die jaren Bundesliga zijn toch leerzaam geweest. En blijkbaar heeft Van Basten zo'n teamspirit gecreëerd dat verzaken voor niemand een optie is, of je nou Robben of Van der Vaart of Van Nistelrooy heet. Er is er maar één die niet in dienst hoéft te spelen, en dat is de kleine grote man.
Ben het niet met je eens, zonder de rol van Sneijder te willen bagatelliseren.

Ik vind VDV net iets balvaster, steviger in de duels en slimmer in het positiespel dan Sneijder. Al is de trap van Sneijder ongeëvenaard, daar heb je gelijk in.
An sich heb je geen ongelijk (op het positiespel na), maar Sneijder en Van der Vaart hebben dan ook een verschillende rol. Van der Vaart moet bijvoorbeeld balvast zijn omdat de bal naar Sneijder moet. Via Sneijder wordt bij voorkeur de aanval gezocht. Beiden zijn op dit moment belangrijk voor Oranje, maar ik vind Sneijder belangrijker omdat zijn kwaliteiten mondiaal gezien zeldzamer zijn.
Ajax!

jabu

Bericht door jabu » zo jun 15, 2008 1:02 pm

Real Ajax schreef:
Giacomo Puccini schreef:Van der Vaart steekt dit toernooi boven zichzelf uit, maar niet boven Sneijder.
Beter kan het niet worden samengevat.
Daar ben ik het juist niet mee eens. Van der Vaart steekt dit toernooi helemaal niet boven zichzelf uit, hij presteert al jarenlang uitstekend. Ook dit toernooi weer. Gewoon een hele goede voetballer. Slim, balvast en nu ook hardwerkend. Aangezien hij ook heel doelgericht is, zal hij ook zeker nog wel gaan scoren dit EK.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 15, 2008 1:05 pm

Maar of het genoeg is voor die toptransfer?

Jesse

Bericht door Jesse » zo jun 15, 2008 1:09 pm

Je merkt wel dat alle buitenlandse kranten het hebben over die toppers voorin bij Oranje: v. Nistelrooij, Kuyt, Sneijder, Robben en van Persie. VDV wordt dan niet genoemd, waarschijnlijk omdat hij als enige nog niet gescoord heeft.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jun 15, 2008 1:10 pm

joey schreef:Maar of het genoeg is voor die toptransfer?
Ligt er aan hoe ver Oranje komt. Als men in de finale komt, dan is het hele team interessant. Zo werkt dat nou eenmaal, hoor.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 15, 2008 1:51 pm

Deze Van der Vaart kan in bijna elk team terecht. Die blijft echt niet bij HSV.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 15, 2008 3:00 pm

We zullen zien. Hoeveel procent kreeg Ajax ook al weer? :neutral.gif:

gaizka

Bericht door gaizka » zo jun 15, 2008 5:37 pm

joey schreef:We zullen zien. Hoeveel procent kreeg Ajax ook al weer? :neutral.gif:

20% toch?

Maar het wordt inderdaad tijd voor een transfer naar een mooie buitenlandse club, Real Madrid zou mooi zijn!

bryan

Bericht door bryan » zo jun 15, 2008 7:17 pm

Sneijder kan aardig uitblinken af en toe, maar Van der Vaart vind ik consistenter. Het is net Poborsky en Nedved in 1996. Iedereen had het over Poborksy (Ferguson kocht hem gelijk), maar Nedved was de man.

Maar ik vind Van Nistelrooy bij uitsteek de beste speler bij Nederland. Hij werkt echt keihard, is heel erg balvast (wat nodig is als je verdediging je minpunt is), en zijn positiespel is zeer goed. De ultieme test voor een spits en/of aanvallende middenvelder is hoe hij om kan gaan met het verlies van snelheid in zijn oude dag. De Suker-test, zeg maar. En Van Nistelrooy haalt het makkelijk.

Ik zie bijvoorbeeld Steven Gerrard of Wayne Rooney behoorlijk slecht worden na de 30.

Lionel

Bericht door Lionel » zo jun 15, 2008 7:33 pm

gaizka schreef:
joey schreef:We zullen zien. Hoeveel procent kreeg Ajax ook al weer? :neutral.gif:

20% toch?

Maar het wordt inderdaad tijd voor een transfer naar een mooie buitenlandse club, Real Madrid zou mooi zijn!
Ik zie hem liever naar Barca gaan!
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo jun 15, 2008 7:41 pm

Ik vind Van der Vaart tot nu toe beter dan Sneijder hoor. Sneijder heeft wel al twee goals gemaakt, ik vind Van der Vaart dominanter aanwezig. Hij zeker niet een mindere speler dan Sneijder, in mijn ogen. Voor mij is hij tot nu toe de beste, hij staat er bij mij dan ook altijd in.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma jun 16, 2008 9:01 am

Rishi schreef:Ik zie hem liever naar Barca gaan!
Ik ook. :whistling.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jun 16, 2008 9:11 am

Vijf Nederlanders bij een club is inderdaad iets teveel van het goede.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 16, 2008 10:13 am

Real Ajax schreef:
Rishi schreef:Ik zie hem liever naar Barca gaan!
Ik ook. :whistling.gif:
Ik niet. Stelletje krenten, die Catalanen.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma jun 16, 2008 10:14 am

joey schreef:Ik niet. Stelletje krenten, die Catalanen.
Ze zijn anders weer lekker aan het spenderen hoor. :excited.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 16, 2008 10:26 am

Niets te vergelijken bij het uitgavenpatroon van Madrid. :aai.gif:

Plaats reactie