Kun je mij dan vertellen wie er nog meer zo duur waren naast machlas?goodfella schreef:Mag ik je erop wijzen dat je een categorische leugenaar bent zodra Danny Blind ter sprake komt?LucaS schreef:Ik denk dat TD blind Ajax uiteindelijk niet veel geld heeft gekost. Een aantal dure aankopen leverde inderdaad weinig meer op, maar op Chivu is een vermogen verdiend.
Op Christian Chivu is idd een vermogen verdiend ja. Hij kwam voor een paar miljoen euro en ging voor 18 weg dacht ik?
Voor de rest heeft Danny Blind 70 (!!!) miljoen gulden gespendeerd aan nieuwe spelers in de zomer van 1999. Waaronder John Nieuwenburg, Nikos Machlas en Frank Verlaat.
Vervanger Sneijder
I think I lost my fucking headache
Ik haal het ook maar van internet hoor, maar als ik me niet vergis moest Ajax voor Nieuwenburg ook 9 miljoen geven. Maar ja, zoals ik al zei, als het over Blind gaat ben jij een categorische leugenaar. Als TD heeft hij nogal opzichtelijke gefaald.LucaS schreef:Maar 70 miloen gulden johnk? Dat betwijfel ik toch. Machlas was 19 miljoen, Vierklau ik meen 12. Blijft er nog zo'n 40 over om aan het bedrag van GF te komen
Vierklau is volgens mij gehaald toen Blind nog geen TD was.Jöhnk schreef:Ferdi 4klau.
Maar ik neem aan dat we het er allemaal over eens zijn dat Blind heeft gefaald als TD.
Blind heeft gefaald, maar de leiding van Ajax nog meer. Wie geeft nou een pas gestopte voetballer zonder enige ervaring als manager en scout zoveel verantwoordelijkheid? Het zegt natuurlijk wel iets over de eigendunk van Blind dat hij die baan aanvaardde. Maar ja, topvoetballers denken wel vaker dat ze overal verstand van hebben.
Het stinkt aan alle kanten!
Ach, eigendunk? Hij heeft precies gedaan wat adviseur Cruijff Ajax aanraadde. Was hij maar wat eigenwijzer geweest op dat moment.
Leugenaar GF? Nee hoor, ik heb volgens mij allang erkend dat blind als TD geen succes was. Ik zei alleen ook dat de schade financieel volgens mij door de winst op Chivu nogal meeviel.
Leugenaar GF? Nee hoor, ik heb volgens mij allang erkend dat blind als TD geen succes was. Ik zei alleen ook dat de schade financieel volgens mij door de winst op Chivu nogal meeviel.
I think I lost my fucking headache
- Giacomo Puccini
Naar ik meen was het eerder 16 miljoen gulden...LucaS schreef:Maar 70 miloen gulden johnk? Dat betwijfel ik toch. Machlas was 19 miljoen, Vierklau ik meen 12. Blijft er nog zo'n 40 over om aan het bedrag van GF te komen

Maar inderdaad geen aankoop van Blind. Machlas was trouwens niet 19 maar een kleine 25 miljoen gulden, aangezien de marktwaarde van Reuser toendertijd onderdeel uitmaakte van de deal.
De 70 miljoen van Blind werden gespendeerd aan:
NRC.nl... de Griek Nikos Machlas (Vitesse), de Deen Brian Laudrup (FC Kopenhagen), de Roemeen Christian Chivu (Universtatea Craiova) en de Nederlanders Jan van Halst (FC Twente), John Nieuwenburg (Sparta), Frank Verlaat (VfB Stuttgart), Aron Winter (Inter Milaan) en Stanley Menzo (Lierse SK) een lucratief contract bij Ajax. De aanwinsten kostten bij elkaar ongeveer zeventig miljoen gulden (een recordbedrag voor Ajax) maar zij leverden in sportief opzicht weinig rendement op.
Had Chivu maar 70 miljoen opgebracht... helaas niet.LucaS schreef:Leugenaar GF? Nee hoor, ik heb volgens mij allang erkend dat blind als TD geen succes was. Ik zei alleen ook dat de schade financieel volgens mij door de winst op Chivu nogal meeviel.
Ajax!
Tja, die discussie hebben we al eerder gevoerd. Híj is verantwoordelijk, niemand anders.
Blind heeft na zijn Havo'tje niets anders gedaan dan voetballen. Hoe kan hij dan denken dat hij klaar is voor een zware en verantwoordelijke baan als manager? Aangezien hij zelf totaal de bagage niet had om als TD te slagen, móest hij wel naar anderen luisteren (wie dan ook), met alle risico's van dien.
Maar ja, die voetballers denken dat ze heel bijzonder zijn. Wat wil je na al die verering al die jaren.
Blind heeft na zijn Havo'tje niets anders gedaan dan voetballen. Hoe kan hij dan denken dat hij klaar is voor een zware en verantwoordelijke baan als manager? Aangezien hij zelf totaal de bagage niet had om als TD te slagen, móest hij wel naar anderen luisteren (wie dan ook), met alle risico's van dien.
Maar ja, die voetballers denken dat ze heel bijzonder zijn. Wat wil je na al die verering al die jaren.
Het stinkt aan alle kanten!
- Giacomo Puccini
Nikos Machlas 25LucaS schreef:We kunnen in ieder geval vaststellen dat uit dat rijtje Chivu, Laudrup en van Halst nog wel hun (sportieve) waarde hebben gehad.
Ik betwijfel overigens die 70 miljoen nog steeds hoor, als ik dat rijtje zie
Brian Laudrup 5
Christian Chivu 5
Jan van Halst 6
John Nieuwenburg 8
Frank Verlaat 9
Aron Winter 4
Stanley Menzo 2
Lobont 6
Ik denk niet dat ik er ver vanaf zit met deze schattingen.
Dat er een paar wel zijn geslaagd neemt niet weg dat het een schande is om bij een club als Ajax met zoveel geld te smijten en daar dan ook nog eens zo weinig kwaliteit voor binnen te halen.
Ajax!
LucaS schreef:Ik denk dat TD blind Ajax uiteindelijk niet veel geld heeft gekost. Een aantal dure aankopen leverde inderdaad weinig meer op, maar op Chivu is een vermogen verdiend.
Een verlies van zo'n 15 miljoen euro vind ik niet meevallen.LucaS schreef: Leugenaar GF? Nee hoor, ik heb volgens mij allang erkend dat blind als TD geen succes was. Ik zei alleen ook dat de schade financieel volgens mij door de winst op Chivu nogal meeviel.
Tot nu toe doet MvG het beter. Alhoewel hij ook allerminst foutloos is. Integendeel zelfs.
- Giacomo Puccini